נושא: החלפת גלגלי שיניים בפלטה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 13/11/2017 07:05:12
תאריך הצטרפות
30/08/2010
נושאים
5
תגובות
5
יש לי  santa cruz lt blure  lt 
קסטה של 9 
פלטה 22,32,44
עשיתי כבר כ 12k קילומטר איתם.
רוכב רכיבה מתונה (כלומר לא מפעיל הרבה מאוד כח כשמפדל)

שאלות:
א.מתי צריך להחליף גלגלי שיניים גם בפלטה אם בכלל. איך בכלל בודקים אם צריך
ב. אם כן מה ההבדל בין פלטה steel לפלטה alloy  

טיולים ברחבי הארץ/עולם
נכתב ב - 13/11/2017 16:56:01
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
אם הכל עובד כמו שצריך, למה זה מטריד אותך?
בכל מקרה אחרי 12000קמ המערכת שלך שחוקה ועדיף למשוך אותה כמה שאפשר.
כשיגיע הזמן תחליף הכל, גלגלשים בקרנק, שרשרת וקסטה.
Alloy=אלומיניום
Steel=פלדה

 

נכתב ב - 13/11/2017 18:48:31
תאריך הצטרפות
30/08/2010
נושאים
5
תגובות
5
תודה
שרשת וקסטה אני מחליף לעיתים מזומנות.
כל שרשרת שלישית אני מחליף קסטה וזה כלל ידוע.
בקרוב אחליף קסטה וזאת תהיה הקסטה השלישית.

כידוע קשה לראות ולמדוד שחיקה בגלגל שיניים.
אבל גלגל שיניים שחוק מקצר לשרשרת את החיים.
ולכן צריך להחליף גלגל שיניים בזמן.

אז אולי יש כלל ידוע להחלפת גלגלי שיניים בפלטה?.

טיולים ברחבי הארץ/עולם
נכתב ב - 04/12/2017 17:54:44
תאריך הצטרפות
30/08/2010
נושאים
5
תגובות
5
מצאתי סרטון בעניין
הוא נמצא פה
https://www.artscyclery.com/learningcenter/determiningcassettewear.html
 

טיולים ברחבי הארץ/עולם
נכתב ב - 04/12/2017 18:27:07
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
לגבי החלפת פלטה: פלטה לא מחליפים, אלא כשהשרשרת מתחילה להחליק עליה (ולא על הקסטה. אין שום קשר בין הקסטה לבין הפלטות). על פלטת פלדה, שרשרת לא תחליק אף פעם, ולכן פלטת פלדה נצחית. אני ממליץ על הפלטה האמצעית שתהיה פלדה. הפלטה הקטנה 22-24 לרוב מגיעה אורגינל פלדה.
לגבי קסטה ושרשרת. אין שום צורך להחליף קסטה או שרשרת בתשעה הילוכים. ברגע שמחליק מחליפים את שניהם. אם אתה שם שרשרת חזקה כמו סראם 951, השרשרת והקסטה יחזיקו גם יותר מעשרים אלף ק"מ בקלי קלות. שרשאות של שימנו לתשע - זבל. לא לגעת. קסטות של שימנו מעולות. בעיקר HG51 אבל גם רוב האחרות.
אגב מאיפוא הבאת הכלל "הידוע" של "כל שרשרת שלישית אני מחליף קסטה וזה כלל ידוע". ידוע ע"י מי? ע"י המוכרים בחנויות האופניים, שחולבים אותך? או אולי ע"י אנשי שיווק של יצרני החלקים, שמתמחים בלעשוק אותך, אבל אין להם מושג באופניים?
כי לפי הכלל הזה, אתה צריך להוציא כל 18000 ק"מ כסף של שלוש קסטות ותשע שרשאות. כלומר בזמן שאני נוסע עדיין על אותה שרשרת 20 אלף ק"מ (שעלותם 180 ש"ח לשניהם) אתה כבר קנית 4 קסטות ו-12 שרשאות, שבחשבון מהיר זה 1360 ש"ח (חישוב של 100 ש"ח לקסטה שימנו ועוד 80 ש"ח לשרשרת סראם 951, הטובה ביותר בייקום. מחירים של איביי). ואם אתה קונה הכל בארץ, אז המחיר יותר מ-2000 ש"ח כנראה.

פראיירים לא מתים רק מתחלפים.
נ.ב רוב האתרים האמריקאים משרתים את התעשיינים והיבואנים. לא להתייחס אליהם בכלל. תתייחס רק לביקורות, שכותבים הרוכבים-הגולשים. לא לביקורות "מקצועיות" מטעם האתר. רובם בולשיט. קיים ברוב האתרים הללו בלבול בין תוכן לבין פרסום. היבואן נותן כסף לאתר מסויים, כדי שיבחן מוצר שלו, והתוצאה בהתאם. אם היבקורת תהיה גרועה, היבואן לא ייתן להם יותר כסף, ולא יפרסם אצלם. ככה עובדים חלק גדול מהאתרים בארה"ב (וגם בארץ יש כמה כאלה).

נכתב ב - 04/12/2017 21:08:48
תאריך הצטרפות
30/08/2010
נושאים
5
תגובות
5
תודה רבה
הקסטה שיש לי היא cs m770 של shimano.
נראית כמו חדשה.
גם גלגלי השיניים בפלטה נראים תקינים.
אין כמו מראה העניים.
השרשרת של שימנו התארכה מעבר למותר לפי המדיד שיש לי.
ויש לי שרשרת חדשה וזולה של  Shimano CN-HG53 9 Speed Chain
עלתה 15 פאונד ב ebay. שרשרת הבאה לא תהיה shimano.

שאלה:
איך יודעים אם גלגל שיניים הוא steel ולא alloy

טיולים ברחבי הארץ/עולם