נושא: החורף בפתח אך ליהנות מטריינר שיישאר טעם לעוד ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 28/10/2017 11:52:46
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
אחד הבעיות ואולי הגדולה ביותר ברכיבה על טריינר זה שעמום . אפילו אם  רוכבים מול מסך הטלוויזיה .

בעיה נוספת פירוק והרכבת האופנים ועוד יותר מסורבל החלפת גלגל  עם צמיג מתאם .

בעיה נוספת היא  חימום הגוף  מזיעים הרבה  ומהר דרוש מאוררים לקרר .
 
בעיה עיקרית  למי שאין צריך לקנות טריינר או להתאמן במכון טריינרים  .
המכון המפורסם ביותר היה  אוזון 11 ניסגר לפני שנים
יש עוד מכונים  כאלו בארץ  עם טריינרים דיגיטלים  .
 
גם אני בעבר התאמנתי במכון מקצועי על טריינר מקצועי המדמה מציאות עם מסלולים ... 
זה היה בתקופה שלא יכולתי לרכב בחוץ בגלל פגיעה ביד .
עבורי  הטריינר היה תחליף מלה לרכבה בחוץ  3 פעמים בשבוע אינטנסיבי  אפילו השתפרתי פלאים בגלל התמדה  .
יש הרבה סוגי טריינרים  מכול החברות מדגמים  מבסיס פשוטים עד דגמים משוכללים והיקרים ...
 
הכוונה שלי בפוסט הזה  מיועד לרכיבה בבית על טריינר פשוט  לא  כתחליף לרכיבה בחוץ , רק תוספת , או בימים גשומים .
 
אז מה שעובד עלי וגורם לי להשתמש בטריינר אולי יעבור על אחרים  ( גלוי נאות אני לא סוכן של שום חברה ) .
 
אופן האימון ליצירת החשק
בשלב ראשון  15 דקות זה זמן  שמתחילים להזיע וזה  מספיק , בוחרים רמת קושי קבועה כל אחד לפי אך שמרגיש .

( אני על 53/15 יחס קבוע  סל"ד 60 קבוע  התנגדות  שמדמה שיפוע כ 3%-2% והספק שמדמה השוואתי בערך כ 200 וואט קבוע ).
 
לוקחים  שעון מעורר  מכוונים  15 דקות  לאחר הצלצול תראו שיש לכם טעם של עוד , צריך ממש להתאפק לא להמשיך .
זה גם משחרר את השרירים  , ובימי גשם אפשר להגביר ולהחליף את הרכיבה בחוץ  .

אפשר גם  כל שבוע  להגביר בהדרגה מוספים 10 -5 דקות כל שבוע ל 15 המקורים
תוך 3 -1 חודשים מגעים ל 60 דקות ברצף ויש חשק להמשיך ולהגביר גם עומס  .

את הרכיבה עושים מול תכנית בטלוויזיה  להסחת הדעת  .....
שמגעים לשלב מתקדם ויכולת   יש הרבה תכניות אימון לצרכים שונים ולמטרות שונות .

אני התאמנתי רק ליעוד אחד טיפוס תלול זה אימון כוח וסיבולת השררים לעמוד בלחץ ...

...
יש לי 2 טריינרים  אחד ישן מגנטי הרבה שנים  השני חדש יחסית אלקטרו מגנט מ 2015 .
אני אוהב להשתמש בטריינר מגנטי פשוט , פעם אחד כיוונתי אותו לעומס הדרוש עבורי .
הרכבתי אופנים שמיועדות רק לטריינר  , (סינגל ללא הילוכים גל"ש אחורי 15 וקראנק ומכוון על פלטה )  אין גם ברקסים  ולא צריך .

היתרון האופנים יושבות קבוע על הטריינר  לא צריך לפרק ולהרכיב  מוכנים תמיד לרכיבה .
 
תנסו ותהינו  בהצלחה  .

אריה סדובניק
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/10/2017 12:46:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מספר דברים ברמה הבססית  על טריינר והשימוש ...

טריינרים ברמה בסיס  רמת המחירים בין החברות דומה .
לדעתי אין הבדל משמעותי בין הטריירים ביידיש  המילה המקוצרת זה  (די זעלבעזח ) 
אני אישית לא מרגיש הבדל  רק הבדל ברעש  .... 

טריינרים עם חיבור לחשמל שזה ( אלקטרו מגנט ) זה מגבלה מסוימת  אבל הם חזקים יותר ביחס לקטגורית המחיר .
ב 2015 קניתי במבצע ברשת  עוד טריינר (הטריינר הוותיק 
TACX FLOW אומנם זה דגם מיושן אבל חזק ) .

בדרך כלל ההבדלים בין הטריינרים הם שהיקר יותר  יכול להחזיק עומס של וואטים גובהם  יותר נקודתיים וואטים לזמן מוקצב .
 
לגבי התושבת  זה לא רק תמיכה בגלל שהגלגל האחור מורם זה הגבהה לאזן את האופנים  למצב רכיבה טבעי  והתאמה לפוזיציה נוחה
 
לגבי צמיגים  יעודים לטריינר  זה טוב  אבל מסורבל  כאשר יש  זוג אופנים אחד צריך כל הזמן להחליף גלגל

היתרון שיש בטריינר  -  זה סוס עבודה יציב לא נופלים ממנו ...
 
אני מצרף תמונה מהטריינר הישן והאהוב דגם של מינורה מהעשור הקודם  שעשה אלפי קילומטרים  
בתמונה רואים את  שקע בגלגלת הברזל שנוצר משימוש מאומץ הרבה שנים .
עם נוגעים בברזל לאחר רכיבה מאומצת של שעה מקבלים כוויה .
 

בהמשך אני הצרף  תוצאות ממכון  טריינרים 
 התוצאות  מראות אינדיקציה אך אפשר להשתפר משמעותית בכמה חודשים ...
גרפים מזמנים שונים על אותו מסלול מטריינר משוכלל עם מצאות מדומה .... 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/10/2017 19:14:53
תאריך הצטרפות
08/10/2017
נושאים
4
תגובות
11
עשית חשק, היה לי טריינר משומש של חבר שלא שרד את המשקל שלי חח, מה לגבי טריינרים שמתחברים למציאות מדומה ומשקפי VR?
אחותי גרה בסן פרנסיסקו ואומרת שזה הדבר הבא בטריינרים ויש גם לאוקולוס ריפט אפליקציה שמאפשרת את זה, בארץ לא ממש מצאתי, אפשרי גם לבנות משהו עם CARTBOARD של גוגל ופשוט להוריד אפליקציית VR ולשים מסלול כלשהו אבל זה לא מגיב כמו בתוכנה הרגילה.
https://www.youtube.com/watch?v=1dg4Mvvba8U
והאוקולוס נראה טוב
https://www.youtube.com/watch?v=PDb2zoxSZoQ


 

אם התשובה לבעיה שלך נמצאת בגוגל מצבך טוב
נכתב ב - 30/10/2017 11:47:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מה שאתה מראה בלינקים  אני מכיר אבל רק מהסרטונים ביוטיוב 
לגבי  השימוש במציאות מדומה ומשקפי VR?  אם הדבר יתפוס בארץ כמו בסן פרנסיסקו קשה לדעת 

מכוני הטריינרים הבודדים שיש בארץ לא להיט  ונראה לי שהם בקושי שורדים .
חתך הקלינטיים במכון טרינרים הם רוכבי כביש  וטראטלטים .

אני התאמנתי באופן קבוע בעבר במכון טריינרים  משוכלל עד שנסגר מסיבות שונות 

בזמנו המציאות המדומה היתה רכיבה על טריינר מול מסך גדול  תכנה עם מסלולים מובניים  
שהמסלולים מותאמים לטופוגרפיה ולקושי כלומר לשיפועם  ....

המסלולים המובנים אם וודיאו נתנו הרגשה מסוימת של מצאות החלק העיקרי שהתכנה תירגמה את הטופוגרפיה 
הורגש באופן די דומה למצאות השיפועים במסלולים הררים ....

עיקר המסלולים המובנים היו באלפים  מקומות מפורסמים 
אני אישית אהבתי את הטיפוס לאלפ דואז ובעיקר למוט וונטו - 
אלו עליות שעשתי גם במצאות הרגילה ...

ניתן היה גם לשלב כל מסלול מגוגל מפות אבל ללא תמונה רק הרגשת הקושי בהתאם לשיפוע .
 
לא כל טריינר יכול לתרגם  מתכנות טופגרפיה  צריך טריינר חזק שיכול לתרגם שיפועים לקושי לפי ה% השיפוע 
במכון שהתאמנתי בזמנו היו טריינרים עלית החזקים ביותר שיכלו לתרגם קושי עד 18% שיפוע ...

בהמשך אני הצרף  תוצאות  המראות אינדיקציה אך אפשר להשתפר משמעותית בכמה חודשים ברכיבה על טריינר...



אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 31/10/2017 19:30:42
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
אני באופן אישי, מעדיף לרכב בחוץ, גם כשהתנאים לא קלים.

אימון טריינר יכול להיות נסבל עד לשעה , לא יותר.
אפשר לתרגל סוגי אימונים שונים, אבל כדאי לתרגל אימוני איכות ממוקדים. רבע שעה חימום- תרגיל מרכזי- רבע שעה שחרור.
תרגיל מרכזי, יכול להיות תרגיל לשיפור טכניקה וקאדנס, אינטרוולים לשיפור ה ftp (או fthr למי שאין מד וואטים), או אימון כוח (הילוך כבד, קאדנס נמוך, דופק עד 75%) ועוד ועוד...

טריינר מכני פשוט זה דבר נוראי
למי שמתכוון לבלות על המכשיר הזה זמן רב, כדאי להשקיע בטריינר חכם. כזה יודע לעבוד עם תוכנות ואפליקציות, להראות ב"לייב" את ההספק (וואטים) ואף מאפשר הדמית מסלולים שונים, שיפועים, רכיבה עם חברים בשעה מתוכננת או במירוץ (יש תוכנות שונות כגון זוויפט ועוד).
טריינר חכם, לא דורש החלפות גלגלים, אלא פרוק האחורי וחיבור האופניים לטריינר עם קסטה. קל , אסתטי ויעיל.

 

נכתב ב - 01/11/2017 16:06:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לנתן שלום

כולם מעדיפים לרכב בחוץ  אבל בחורף או בתקופות מעבר גשמים קור וכ'
מערכת החיסונית של רוכבים במיוחד מבוגרים  היא פגיעה  אתה עדין נחשב לצעיר נראה בגיל 40 בתמונה .

אתה רוכב תחרותי במסטר פרו ונקודת ההסתכלות שלך שונה  לגבי אימונים  ...

כל סוגי האימונים הידועים  כפי שכתבתה  לא מספקים את מנגנון החשק לרכב על טריינר  לכן רק בודדים מתאמנים לפי הספר ...

אני בפוסט שכתבתי בהקשר לחשק לרכב על טריינר פונה לחתך רוכבים אחר  חובב מתחיל  ולא למקצוענים
למתחילים והחובבים דרוש  טריינר פשוט ב800 ₪  וביד 2 אפילו בפחות ...

לגבי  טריינר חכם גם שם  צריך לפרק גלגל ולהרכיב קצת פחות מסורבל ...
הנקודה שטריינר כזה שיצא לשוק היה יקר מאוד , העלות  היום במבצע כ 3000 ש"ח והטובים יותר הם כ 6000 ש"ח
רמת מחרים כזו  לא מתאימה לרוכב מתחיל או חובב .
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

ב2013 נפצעתי ביד ולא יכולתי לרכב בחוץ  בזמנו היה מכון טריינרים  במתחם מצמן כרכור
במכון היו טריינרים חזקים מדגם עלית ותכנות עם מסלולים למציאות מדומה  
התאמנתי במכון כ 5 חודשים  למרות ששנים רכבתי בבית על טריינר בימים בעיתים .

היה לי קשה בהתחלה  אבל אחרי שבועיים נכנסתי לזה חזק  בתקופה זו  הייתי בשיא היכולת בטיפוס קירות תלולים .
רציתי לשמור את היכולת  אבל גם הטריינרים המשוכללים לא יכלו לדמות את מסלולי האימון שהיו לי באום אל פחם .

בסוף בררת המחדל  רכבתי  על מסלול העליה של המוט וונטו במציאות מדומה  .
בגלל התמדה של 3 פעמים בשבוע  4 חודשים ברצף נוצר שיפור משמעותי ביכולת הרכיבה  .
הגעתי למצב של 90% מהפוטנציאל  שברוב השניים הייתי על 65% מהפוטנציאל

אני מצרף תמונה 3 גרפים ממכון הטריינרים  מאותו מסלול אותו טריינר אבל בהפרש כמה חודשים 
אתה יכול לראות שיפור של כמעט 22% ביכולת  בתוך 3 חודשים 
בגרפים קשה קצת לראות אני מצרף את הנתונים בהתאם לזמן הרכיבה משנת 2013 
ב 24.7.13   228 וואט ממוציע לרכיבה של  45: 1:22
ב 3.10.13   266 וואט ממוצע לרכיבה של   35 :1:12
ב 8.10.13   277 וואט ממוצע לרכיבה של    1:10:10 

( שיפור בכושר גופני  כושר רכיבה נובע 
מאימון רציף זה הכל עניין של התמדה ) .
עם תסתכל בתוך הגרפים תראה שזה רכיבה רציפה ללא עצירות , במצב שהשיפוע עולה גם הוואטים עולים ...
 
בסוף 2013  ברכיבה בחוץ קבלתי דלקת ראות  שקטע את המשך הרכיבות  (זה בהקשר לרכיבה בימים קרים )

בבדיקות שעשיתי בטריינר מפיקים כ 10% יותר וואטים מרכיבה במציאות בכביש  בגלל שטריינר זה סוס יציב ...
 
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/11/2017 19:44:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 מגוון  לינקים בנושא טריינר ....... 
 
לינק לאימון ב"טריינר" מאתר sportweb
http://www.sportweb.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/102_/128_
-----------------------------------------------

לינק למרכז טריינרים  טרימקס סנטר כתבה בביקפאנל
http://bikepanel.com/p/31586
---------------------------------------------------------------------

מרכז אופניים חדשני במועדון הכושר VIEW
http://www.realtiming.co.il/view_indoor_cycling
----------------------------------------------------------------------

מרכז האימונים Powerwatts TLV
http://www.powerwatts.co.il/%D7%A2%D7%A8%D7%91-%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%97%D7%AA-%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96-powerwatts-tlv-20-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%90%D7%A8-2015-1730/
----------------------------------------------------------------------------------

לינק אימון על טריינר לרוכבי אופניים  סרטונים קצרים
https://www.youtube.com/watch?v=c-5iD_b9h2U


https://www.youtube.com/watch?v=Cd2Lqg_scUA

---------------------------------------------------------------------

מגוון אימוני טריינר של שעה לאופניים
http://trainbyscience.com/%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%A2%D7%94-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D/
---------------------------------------------------------------------

חדר טריינרים ספיד אופן
https://www.speedofun.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A8-%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A8%D7%99%D7%9D/


אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/11/2017 12:05:05
תאריך הצטרפות
25/02/2006
נושאים
66
תגובות
1003
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
אני רוכב על טריינר קצת מעל שנה, כמעט שנה וחצי.
אופני כביש מיד שנייה ב 1000 שקל, יחד עם טריינר "טיפש" שקיבלתי בהשאלה.

לי זה נתן מענה לשתי בעיות:
1. זמן - לא תמיד יש לי זמן (כמעט תמיד אין לי...) להוציא לפועל רכיבה, אני גר באיזור שבו מגוון המסלולים שאפשר לרכב בשעות בהן אני פנוי (לילה) הוא מוגבל מאוד.
2. מזג אויר - בחורף קר מאוד בשעות בהן אני פנוי לרכב (לילה) - והשילוב בין הקור, ללילה לבוץ מעט פחות ממזמין.

הרכבתי לי מול הטריינר מסך למקרן, חיבור כבלים, מקרן קול עם בס - וזה נתן מעט מענה לשעמום, אבל לא מספיק.
בנוסף - מאוורר גדול (חובה בחדר!!!).
מענה טוב יותר מצאתי בדמות תוכנה בשם Zwift - שמעבירה את הרכיבה על הטריינר לעולם וירטואלי.

אחרי שנה וחצי הבנתי שניתן להביא רמת מציאות טובה יותר - ואני ממתין עכשיו להגעתו של טריינר חדש - Tacx Bushido Smart, טריינר שממש משנה את ההתנגדות ובכך את ה"אמינות" של המסלול הוירטואלי בעליות וירידות (הוא מדמה שיפועים של עד 15%).

מה זה עשה לי?
ראשית - ללא ספק שיפר את הכושר בצורה פנומנלית.  האימון עצים יותר, ארוך יותר (כי יש יותר זמן לרכיבה נטו) ויכול אף להיות מותאם מטרות.
שנית - בעקבות מה שנכתב למעלה - השיפור בכושר - ההנאה מרכיבות סוף השבוע, או כל רכיבה בחוץ עלתה מאוד, מאחר ואני מסוגל להרבה יותר - במרחק ובקצב.  וגם בטכניקה - כי כשאתה פחות עייף, אתה יותר ממוקד ויכול לתקל מכשולים שונים בצורה טובה יותר.

אלו שני הגרושים שלי, מקווה שתרמתי קצת...

נכתב ב - 08/11/2017 10:41:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
כל אחד שכותב את הניסיון שלו בטריינר תורם  לאחרים להבין יותר .
לפעמים התוספת  כפי שאתה כותב שני הגרושים שלי שוום  הרבה ....
מה שהבנתי שאתה עושה שימוש באופניים ספציפיות לטריינר  דבר שמורד את הסרבול מפרוק והרכבה .
--------------------------------------------------------------------------------
הטריינרים המגנטים הפשוטים עולים בארץ כ 700 ש"ח  וצפונה
יכולים להגיע לכח התנגדות מקסימלי של 700 וואט ויותר ...

Tacx – Flow הטריינר הישן  אלקטרו מגנט  מגיע לכח התנגדות מקסימלי 1000 וואט ...
זה הטריינר הוותיק הכי מפורסם  שנרכש בארץ היום הוא לא נמכר יותר כחדש ...
הספקתי לקנות אותו  חדש בדקה ה90 ב כ 1000 ש"ח .
 
הטריינר החכם  יותר שצריך להגיע אליך עולה בערך פ 3 -4 מטריינר פשוט כמו  Tacx Bushido Smart
הטריינר החכם יכול להגיע לכח התנגדות מקסימלי של 1400 וואט ...
 
השאלה  כמה וואטים  דרוש בטריינר לרוכב חובב /או  מתחיל עבור השלמת רכיבות בחורף .
תאמין לי שלרכב בעצמות של 200 וואט  ממוצע לשעה  זה טוב מאוד לחובב .
אפשר בכל טריינר פשוט לרכב עד בערך 240 וואט ממוצע לשעה ויותר ....
זה לפי בדיקה השוואתי שעשיתי בהרגשה ובתחושה  בין טריינר חכם לפשוט ...
 
אבל כפי שאתה כותב  היתרון של הטריינר החכם :
הוא בהבחנת התנגדות שיפוע  והתאמה למסלולי מציאות מדומה  ולמגוון  אימונים בהתאם לצורך .

 Zwift  - 
תוכנת ידועה  לטריינרים מצורף לינק לסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=q8fArWR-CsE
 
השאלה מה המטרה של השלמות הרכיבה בטריינר בחורף  לכל רוכב זה שונה .

אני לצרכים שלי לאימון סיבולת השרירים עבור טיפוס תלול  .
לאימון שלי  אין הבדל משמעותי בין 2 הטריינרים  שלי ...
האימון לסיבולת השרירים דורש יחס העברה 50/14 או 53/15   בסל"ד 60   קבוע למשך שעה  .
המהירות כ 27 קמ"ש לשעה בעוצמת התנגדות המדמה 200 וואט מינמום
או בטריינר הפשוט זה כמעט 5  מתוך 6 בסקלת ההתנגדות בבדיקה השוואתית ...
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות