נושא: אופני טורינג עם או בלי בולם זעזועים קדמי

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 06/09/2017 01:34:01
תאריך הצטרפות
06/09/2017
נושאים
1
תגובות
1
עומד לקנות בקרוב אופני טורינג כלשהם,
רוב הרכיבה שלי היא על כורכר, ולפעמים בשטח קצת יותר קשה, משתדל לא לעלות הרבה על הכביש.
אופני שטח קלאסיים לא נוחים לי, אני אוהב את הסגנון הקל של אופני הטורינג.
ראיתי שיש דגמים מסוימים עם בולם זעזועים אך רובם בלי.
בהנחה שאני רוכב בתנאים שציינתי למעלה, האם לקנות אופניים עם בולם זעזועים יהיה מיותר?
האם אפשר לרכב בשטח גם בלי בולם זעזועים או שיש סכנה שאני אגרום נזק לשלדה?
 

נכתב ב - 06/09/2017 16:38:48
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
לטורינג בולם קדמי מיותר, לשטח כמו שאתה מתאר הייתי מרכיב צמיגי גראבל/CX במידות של 700x35/40.

לחופש נולד
נכתב ב - 07/09/2017 02:38:13
תאריך הצטרפות
06/09/2017
נושאים
1
תגובות
1
תודה יורם
מה זה צמיגי גראבל?

נכתב ב - 07/09/2017 07:31:47
תאריך הצטרפות
26/08/2007
נושאים
16
תגובות
241
צמיגי "גראבל" זה כמו צמיג רגיל באותן מידות ועם אותם מאפיינים (דפוס, סוג גומי, מיגון וכו') רק שמשלמים עליו יותר כי הוא "הדבר הבא!" ויש לו שם מגניב... wink
בקיצור: כל צמיג בחתך שבין 700X35 ועד 700X45 יכול לשמש, כאשר את הדפוס שלו עליך לבחור בהתאם לתוואי הרכיבה (יותר "כביש" או יותר "שטח" ואיזה סוג של "שטח"?).
אין זה משנה אם הוא מכונה סייקלוקרוס, גראבל, אני-רואד, טורינג או כל דבר אחר; משנים המאפיינים שלו והתמורה שהוא נותן למחיר. 
יש שפע של צמיגים במחירים נוחים למדי, גם בארץ וגם בחו"ל (ebay, CRC ודומיהם). 
יש גם צמיגים עם הגנות מפני נקרים ברמות שונות, שאם אינך חרד מפני משקלם, הרי שהם יכולים לספק את צרכיך.
בקיצור: עולם ומלואו. 
בהצלחה!

נכתב ב - 07/09/2017 12:52:33
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
צמיג גראבל/CX בנוי עם בליטות כמו אופני שטח, צמיג טורינג/עיר /כביש, בנוי עם חריצים כמו בצמיגי רכב.

לחופש נולד
נכתב ב - 07/09/2017 13:39:15
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
באופן חריג, אני חייב לחלוק על ידידי המלומד מאוד יורם.

השואל אמנם ציין שהוא מתעתד לקנות אופני טורינג, אך נסיעותיו על שבילי כורכר ושטח כבוש מעידים שדווקא אופני הייבריד, עם שיכוח קל מלפנים, היו עושים עמו יותר חסד מאשר אופני טורינג עם מזלג קשיח.
זו לא השילדה של האופניים שהייתי דואג לה, אלא השלד של הרוכב, וידיו. אין שום סיבה שלא לרכך במעט את הרעידות בתדר גבוהה ששבילי כורכר ישקפו לרוכב. אני לעצמי אפילו הוספתי שיכוך במוט הכסא.
לא נשמע שהוא מתכוון לחצות את אלסקה, אלא רכיבות יומויות לא סופר ארוכות. הוא אפילו ציין שהנוחות היא הנמצאת אצלו בעדיפות גבוהה יותר, ולכן מזלג שיכוך קידמי (אפילו מבוססי קפיץ פשוט ולא עם מהלך ארוך מידי) נראה לי עדיף על מעט היעילות שהוא יבזבז בשל כך.
ואם ניתן לרכוש עם בלמי דיסק במקום v-break - עוד יותר טוב.

באשר לצמיגים, אני רכשתי לאחד מזוגות האופניים שלי בעלי ייעוד דומה את הצמיגים שלהלן, ובינתיים מרוצה. לא יקרים, קלי משקל, גלגול מהיר וטוב ואחיזה נאה בסיבובים.
Clement LAS Folding CX Tyre

הבעייה העיקרית בצמיגי 700 לטורינג והייבריד, זה שקשה להשיג להם בארץ פנימיות. פנימיות הכביש שהחנויות בארץ מחזיקות בד"כ אינן מגיעות עד לרוחב הנדרש (33-35), לכן באותה הזדמנות רכש כדאי לרכוש בחו"ל גם כמה פנימיות מתאימות (וגם יותר זול...).
 

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 07/09/2017 16:08:53
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בכל מקרה זה לא קריטי!!
אני רוכב עם מזלג קשיח ועברתי אלפי קמ על דרכי גראבל ושטח קל. לדעתי, צמיג גראבל בלחץ אויר נמוך יתן מענה מצויין לתוואי שציינת.
פנימיות 33-38 אני קונה בארץ במחיר של 20 שח.

לחופש נולד