נכתב ב - 01/09/2017 18:44:15
4
7
היי רציתי לדעת לגבי גלגלי 26' אני רוכב כבר הרבה זמן על מרידה 120 עם גלגלי 26 בולמים של פוקס האופניים מעולים אבל לאחרונה אני לא רואה אף אחד שרוכב על גלגלי 26' או 27.5 או 29.
אני רוצה להבין אני מפספס כאן משהוא? האם יש הבדל כ"כ משמעותי ברכיבה על אחד מהגלגלים האלו? האם יש לי סיבה מוצדקת לעבור לשלדה עם גלגלי גדולים יותר וכל הדברים שאומרים לי נכונים? כשאנשים רואים אותי בשטח אני מקבל פרצופים עקומים ואף "זכיתי" להסבר על תכונות השיכוך והגלגול המהיר של הגלגלים האלו.
אז בבקשה תעזרו לי בעיקר מישהוא שהתנסה עם שני הגדלים האם כדאי להשתדרג לגלגל גדול יותר ומה ההבדלים?
נכתב ב - 02/09/2017 10:27:53
428
11304
הכל עניין של סידרי עדיפות ז"א ככל שההתלהבות והתקציב גבוהים יותר
כך יותר משקיעים בשידרוג האופניים ב 90% מהמקרים ההשקעה אינה מוצדקת
90% זה בעדינות הכניסה לעומק התחביב מכניסה אותנו לטפשת מסויימת
קנה המידה להחלטה מה כדאי ולא כדאי מתעוות לגמרי
אתה מוזמן להכנס למערכת הזו אבל תהיה מודע לתהליך הפנימי שעובר עליך
ולעניין עצמו
להערכתי במעבר לגלגל גדול יהיה שיפור בזרימה של הרכיבה בכ5%
האם שווה לך להשקיע 12000 ש"ח לעניין הזה תחליט לבד
אני עצמי גם בבוץ הזה , רק עכשיו שילמתי 4000 ש"ח על זוג גלגלים וממש בנס
וויתרתי על זוג אחר ב7000 ש"ח מדובר רק על זוג גלגלים
בשביל שתבין באיזה בוץ חלקינו נמצאים [בוץ מבחינת שיקול כדאיות]
"זה גורם לנו הנאה + התפנה תקציב" זה אומר העיוות מטפס לגבהים
ראה הוזהרת
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2017 11:18:33
11
795
יובל אל תיכנע לצו האופנה. עשרות שנים היו לסבתא גלגלים 26" והיתה ממש מאושרת.
מניסיוני ובטיולים שאני משתתף , אחוז ניכר מהמשתתפים מגיע עם 26" .
את "מעקמי הפרצוף" עם ה-29" תיקח לסינגל בבנשמן .
נכתב ב - 02/09/2017 11:28:00
55
5427
אז ככה, אם אתה רוכב על זנב קשיח אזי ההבדל בין גלגל 29 ל26 הינו עצום, כמעט בכל פרמטר של הרכיבה ישנו שיפור משמעותי.
לגבי ש"מ ההבדל בין גלגל 26 ל27 הינו מינורי ביותר ולש"מ 29 יש אפילו שנמוך ביצועים בכל מה שקשור לגודל הגלגל ( אם כי יש לציין שהטכנלוגיה מצליחה להדביק את הפער ) ההבדל המשמעותי במגרש הש"מ הינו דווקא בהתקדמות המתלים, אופני 26 הינם בהכרח עם טכנולוגיית שיכוך ישנה יותר והדגמים החדשים נהנים ממתלים יעילים הרבה יותר.
לסיכום בז"ק הגלגל הגדול ( רק 29 ) משפר את החוויה ובש"מ בעיקר הטכנולוגיה, ברוב המקרים המעבר ישדרג לך את הרכיבה באופן משמעותי .
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 02/09/2017 19:15:24
40
571
עד לפני שנה וחצי רכבתי על 26,אז עברתי ל29,יותר נהנה ,מרגיש טוב יותר ו ...קל יותר בארנק.
הכל סדר עדיפויות,אתה נהנה עם 26 אז תמשיך איתם,רוצה ויכול להשתדרג ?עבור ל29,להפסיד אתה לא מפסיד שום דבר.
נכתב ב - 02/09/2017 23:40:13
24
184
שלום אני הנתניתי ואני חולה שידרוגיטיס,שידרוגיטיס זה חרה מחלה ב90% מהמיקרים השקעה באימון ספורט,אימון טכניקה,רכיבות נפח התמקצעות בניווט היו גורמים לאושר וכייף הרבה יותר גדול מהתחביב הזה מאשר ההסנפה של עוד שורה מתוך שטר מגולגל בחנות כל שהיא.אחד הרוכבים הכי טובים שאני מכיר בן 71 החליף את ה 26 בנות ה 20 שנה שלו לפני מס' שבועות לדגם סופר יוקרתי של 29 אמר לי תוך התנשפות בעליה "איך בסוף נפלתי גם ל... הזה'' ואחר שסיים אתגר ש יותר מ700 ק''מ רצוף במקום סופר מכובד החליף את ה26 שנישברו ב29 יד 2 בשקל וחצי. בברוב המיקרים השדרוג הוא לא צורך אלה רצון בלתי רציונלי ובלתי נשלט שגדול מימך
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 03/09/2017 08:56:02
84
1487
לפני כמה שנים הייתי עם מרידה ש"מ 1-20 500 ועברת ל- 29 ש"מ של אותה חברה ,
מניסיוני האישי ההבדל ברכיבה היה ענק ומשמעותי מהרגע הראשון כמעט בכל פרמטר...
עשיתי רכיבה במסלול מסוים עם ה-26 ויום אחרי זה כשהחלפתי עשיתי את אותו מסלול עם ה-29 , מסלול ארוך יחסית + סינגלים + עליות + רכיבה על בולדרים במישור ובעליות...
נכתב ב - 11/09/2017 15:44:42
46
345
תרגיש טוב אתה לא היחידי על 26 יש עוד (גם אני) אתה לא מפספס מאומה הגלגל מתגלגל והוא תלויי ברוכב בלבד. אתה יכול לבצע כל דבר בדומה לקטרים האחרים שציינת.
נכתב ב - 15/09/2017 15:56:18
0
3
דבר ראשון תרגיש בנוח, עוד שני זוגות של 26" והם עושים חיל.
נק' מעניינת בקשר לאופני 26 בנות,נניח, 7 שנים לעומת אופני 29 חדשות מהניילון היא שאם לא מתחזקים מאד את ה-26, הם יהיו פחות טובות מאופנים חדשות, בלי קשר למידת הגלגל.
דווקא כשרכבתי צד אל צד עם זנב קשיח 29 ו-26 ההבדל הכי גדול היה בזריזות של ה-26 לעומת ה-29. מה זה אומר? אני לא בטוח. חברות שונות ודגמים שונים מן הסתם בתור התחלה.
דרך אגב, את עניין העבירות הגדולה יותר והמומנטום שלהם אפשר להסביר הנדסית. האם זה משמעותי? לדעתי לא. מצד שני אני מעדיף סינגלים..
תשקיע את הכסף בכליפ לטיפול יסודי בנאבות, בלמים, קראנק ובולמי זעזועים. יעלה הרבה פחות ותקבל אופנים מדהימות.
וגם תשמן את כבלי ההילוכים ואם צריך תחליף אותם.
בהצלחה ותתחדש ;-)
נכתב ב - 17/09/2017 12:28:05
23
352
נכתב ב - 21/09/2017 15:13:39
104
589
אני עדיין רוכב על ה 26
צריך כל הזמן ליהות עם יד על הדופק לגבי מלאי של חלקים שמתאימים לפלטפורמה של ה26
אני מדבר על חלקים ברמה הגבוהה משום שמה שיש עדיין בחנויות זה חלקים ברמות הנמוכות
דרך האינטרנט יש מציאות בחו׳ל של צמיגים גלגלים מערכות הנע וכד שהולכות עם הציוד שהיה נפוץ עם ה 26
ברגע שיש לך מלאי של כל החלקים לא צריך לרוץ אחרי כל העדר
יש יתרון מסויים בגיהוץ שטח מבותר עם ה29
אבל ה 26 יש לו גם יתרונות של משקלים וזריזות ולא צריך לקבור אותם
במשך שנים רבות הרבה אלופים עברו עם ה 26 בלי רגשי נחיתות
נכתב ב - 21/09/2017 20:43:32
25
1719
לאופניים יש שתי תכונות מנוגדות. מהירות מול יכולת תמרון. ככל שהרוכב יותר אתלטי, בעל קואורדינציה,י הוא יעדיף אופנים יותר יכולת תמרון עפ מהירות ולהיפך. רוכבים פחות אתלטים יעדיפו אופניים שצריך בהן פחות שפת גוף. ככל שהגלגל גדול יותר מספר המתלים רב יותר וארוך יותר ובסיס הגלגלים יותר גדול, יכולת התמרון יורדת, ןלהיפך כמובן.
תקרא קצת באתר כתבתי על כך בהרחבה. בקיצור אם אתה אתלט מטבעך מעל הממוצע, בטוח שלא תהניה מ29 שיכוך כפול.
נ.ב אני נמצא כעת באופרה של אודסה בין מערכה שנייה לשלישית בספר מסיביליה. אני במסע אופניים שהתחיל במינכן ועדיין לא הסתיים.
בהצלחה.
|