נושא: מה יותר רך מקדימה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 11/07/2017 12:17:43
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
בולם 150 עם גלגל 27.5 או בולם 130 עם גלגל 29 ?

נכתב ב - 11/07/2017 12:28:42
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
רכות / קושי של המשכך הקדמי, לא נקבעים ע"פ גודל הגלגל או אורך המשכך
הרכות והקושי הם תוצאה של לחץ האויר במשכך וההתאמה של ברגי הווסות של ה ריבאונד 

נכתב ב - 11/07/2017 13:59:36
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
מבולם 150 אפשר להשיג יותר רכות , אבל אם אתה לפי התשובה הזו
הולך לקבל החלטה אילו אופניים לרכוש אז יש סיכוי שתקבל החלטה שגויה 
השגת המטרה יותר רך מקדימה עלולה לגרום לך חוסר יעילות בדיווש 

אם כי יכול להיות שזה לא מטריד אותך בכלל 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 11/07/2017 15:21:22
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
יותר רך מקדימה כששרירי הליבה (גב, בטן) והרגליים שלך מתחזקים, ואז אתה שם יותר משקל על הרגליים ופחות על הכידון.

נכתב ב - 11/07/2017 21:59:48
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אפשר לווסת את הרכות גם על ידי שינוי לחץ האוויר בבולם (בהנחה שזה בולם אוויר) וגם על ידי שינוי לחץ האוויר בצמיגים.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 11/07/2017 23:31:44
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
ברור שתלוי בויסות הבולמים אבל עדיין השאלה היית מאיזה מהם אפשר להשיג יותר רכות .
זה אחד הפרמטרים שאני מחפש באופניים הבאות שלי .עדיין יש עוד דברים אחרים.

נכתב ב - 12/07/2017 07:32:46
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
תביא בחשבון שבולם 150 לרוב מכוייל למטרות רכיבה אגרסיבית טכנית המשמעות שהוא עשוי להיות לא רגיש 
לוויברציות ומהמורות קטנות הוא נכנס לפעילות כשנכנסים למסלול טכני 
לעומת זאת יש מצב שמזלג 100 שלא נחשב מפנק ובכיול מסויים יהיה מעולה לוויברציות ומהמורות קטנות .

מסקנה שצריך גם להתיחס לפנים הבולם ולהתיעץ עם מומחים על סוגו של הבולם שאתה עומד לרכוש 
לא זוכר את המינוחים הטכניים אבל יש בולמים שאפשר להחליף חלק פנימי בכדי לקבל שוני באופי הבולם 
ולבחור לכיוון נוקשה יותר או פחות 
יש גם תתי דגמים ושנות יצור שמתאפינים ביתרונות או חסרונות בנושא המדובר 
למשל במזלגות פוקס יש את הדגם האחרון הנקרא פיט 4 שעדיין לא זכיתי לבדוק 
בX פיוז'ן ורוקשוק יש רכיב פנימי להחלפה לשינוי התפקוד [לא יודע באלו דגמים יש את האופציות הללו צריך ללמוד ]

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/07/2017 17:26:09
תאריך הצטרפות
27/07/2011
נושאים
24
תגובות
408
יש נטיה לשמוע/להגיד שבולם X עם גלגלי 27.5 זה כמו בולם Y עם גלגלי 29. לא מדויק ולכן השאלה קצת לא רלוונטית.

זה נכון שאובייקטיבית גלגל גדול יותר "מגהץ" טוב יותר, אבל זה בעיקר מורגש במהירויות נמוכות ( ששם המזלג פחות משמעותי ). במהירות גבוהה כשהאימפקטים מהרכיבה יותר חזקים, רוב ההשפעה של התחושה תהיה מהמזלג עצמו,  אז מהלך יותר ארוך יחד עם כיול מיטבי הם אלו שיתנו יותר רכות.

לא אותו דבר במתלה האחורי, ששם יש גם התנהגויות שונות באותם המהלכים ויש מתלים שמעוצבים להיות יותר פלאשיים וכאלה שיותר קשיחים וספורטיביים.

טל

מדריך טכניקת רכיבה ב-Sababike, פשוט לרכוב טוב יותר | http://gomtb.co.il
נכתב ב - 14/07/2017 13:38:18
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
מהכרות עם הרוכב:
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=425072

הוא צריך לחפש פתרונות בטכניקה ולא באופניים.

נכתב ב - 18/07/2017 08:06:34
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
זה נכון שטכניקה זה חשוב אבל אני עדיין רוצה שגם האופניים יעשו כמה שיותר עבודה ואני מוכן לשלם על זה .

נכתב ב - 18/07/2017 08:30:42
תאריך הצטרפות
09/10/2014
נושאים
31
תגובות
328
חונך
מיכאל, אתה נעול ברעיון. שבור לרגע הצידה וקח הדרכה של שעתיים ממישהו שזו תורתו ואומנותו. ואז תחזור למחשבה שהיית שבוי בה ותבחן אותה שוב. ואז אולי תסכים לראות שטכניקה ושפת גוף יותר חשובים מכל בולם או גלגל.

be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 19/07/2017 04:39:49
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
אין לי זמן למדריך, אבל אני יקח את הרעיון של לעצור לרגע,ואני יחפש באנטרנט חומר על טכניקה נכונה .
אם יש לכם קישור אשמח מואד .

נכתב ב - 19/07/2017 06:04:22
תאריך הצטרפות
09/10/2014
נושאים
31
תגובות
328
חונך
אתה מוכן להוציא אלפי שקלים על שדרוג אופניים וגם לשבת מול האינטרנט ולחפש הדרכות, אבל אין לך שעתיים לתת לעצמך מתנה קטנה שתחסוך לך? גם את הכסף וגם את הזמן. I rest my case.
אגב, רך מקדימה זה לא שוס (איף יו נוו וואט איי מין 😎) בהצלחה!

be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 19/07/2017 17:47:37
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מיכאל, במידה ולא תכנע לגחמות שנובעות מחוסר הנסיון שלך, אני מאמין שתמצא את השרשור הזה בעוד כמה חודשים כאנקדוטה משעשעת.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 20/07/2017 02:14:07
תאריך הצטרפות
10/03/2012
נושאים
44
תגובות
74
נראה לי אני חייב נסיון על אופניים עם מהלך יותר ארוך כדי להוכיח לעצמי שאתם צודקים .
בינתיים אני לא מחפש משהוא אחר ומתחיל לעבוד על תכניקה נכונה .

נכתב ב - 20/07/2017 07:15:08
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
התוצאה ידועה מראש
מי שחם על בולמים ארוכי מהלך ככל הנראה ילך על זה 
כל עוד לא תרכב רכיבות ארוכות לא תסבול מזה וגם לא תגלה את זה 
אבל אם אתה רוכב בעיקר סינגלים יש מצב שתהנה מאד 
בכל מקרה רכיבות ניסיון לפני רכישה זה מומלץ 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 20/07/2017 08:16:22
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
איפה אתה מתכוון לרכוב?
אם אתה בלי ניסיון , תתחיל מקטן , בולמי 120-140 ( ש-140 זה גם הרבה להתחלה), אם תתחיל ישר בקפיצות גבוהות ואתה בלי ניסיון , הסיכוי שתתרסק ותעזוב את הרכיבות הוא גבוה...

רכות אתה יכול לכוון בעזרת כיול / לחץ אויר בבולמים, אישית אני מעדיף את ה-29 בגאומטריה הנכונה לסגנון הרכיבה...
 

נכתב ב - 20/07/2017 14:11:35
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
מיכאל, אתה סתם הולך לזרוק כסף, איפה שרק עבודה תקדם אותך, ולהשאר מתוסכל.

אני רוכב על זנב קשיח. אני לא מוכשר במיוחד, אני לא חזק במיוחד, ואני נחשל לא פעם ולא פעמיים ברכיבה. אפילו לא עברתי הדרכה מסודרת. רק ראיתי הדרכות והתאמנתי. אבל התאמנתי.

עם כל הבינוניות שלי, אני רואה לפעמים רוכבים על אופניים שעולים פי 2 ו-3 מהאופניים שלי, והם נראים כמו בדיחה עצובה.

מה לא ראיתי...
רוכב מלביש אופני בוטיק על מדרגה של חצי מטר בסינגל הרצל, כי הוא לא יודע לקום מהאוכף.

בסינגל חדיד (בחלק הקל, בפארק חדיד למטה) רוכב עם קליטים (כי בציוד משקיעים) מרקד איתם על סלעים, כשהוא צועד ליד האופניים, במסלעה שאחותי הקטנה עושה עם זנב קשיח (היא בת 40...).

רוכבת נכנסת לחנות אלון הגליל. יש לה טרק שיכוך מלא (עם חליפה וקסדה תואמות בצבע), אבל היא צריכה אופניים "שיירדו יותר טוב דרופים".
רכבתי אחריה קצת על הסינגל. היא יודעת שצריך לעמוד כשעוברים מכשול, אבל כל מה שהיא עושה זה ליישר ברכיים ולהזדקף על כל מכשול. פלא "שהאופניים" לא יורדים טוב "דרופים" (לא שהיא מסוגלת בכלל לרדת דרופים, לא חשוב עם אילו אופניים).

אל תהיה אחד העצובים האלו, שעסוקים בלזרוק כסף על ציוד.
לא שאני נגד לקנות ציוד מעולה, אבל בהתאמה ליכולת ולצרכים, לא כפתרון לחוסר יכולת.

אם אתה מרגיש שהכידון "בועט" לך בידיים, זה אך ורק (אבל אך ורק!) בגלל שאתה שם את המשקל לא נכון, ונשען עליו. תשים בולם יותר רך, זה יירכך לך את הפידבק, אבל (1) יקרב אותך יותר להתהפכות (2) יאיט אותך נורא.

תראה 1:45בסרטון:
https://www.youtube.com/watch?v=1dRZecww9o8


כדי לרכוב יותר טוב, אתה צריך להיות רוכב יותר טוב.
אופניים לא ייפתרו לך את הבעיה.
אין קיצור דרך.
תצטרך לעבוד על הטכניקה (זה סזיפי). אולי תצטרך לשפר כושר ולהתחזק.
ככה זה בחיים.
 

נכתב ב - 20/07/2017 18:44:29
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
עוד רעיון, מה שיכול לעזור לך זה דרופר. יש לי אחד באופניים הנוכחיים, ואני מצטער שלא השקעתי באחד לפני שנים. הרבה יותר קל לרדת ירידות טכניות כשהכסא נמוך, ובדרך זה גם מאוד יעזור לך לא להשען על הכידון.

נכתב ב - 23/07/2017 22:28:17
תאריך הצטרפות
27/07/2011
נושאים
24
תגובות
408
אין תחליף לזמן שמקדישים לאימון ותרגול, שום דבר לא מתקרב לאפקיטיביות של זה אפילו במעט.

אפשר עצמאית ואפשר בהדרכה ( שזה בסה"כ מסגרת מסודרת של תרגול, אני אומר את זה בתור מדריך...) אבל העיקר להתאמן ומשם מגיע ההבדל.

מדריך טכניקת רכיבה ב-Sababike, פשוט לרכוב טוב יותר | http://gomtb.co.il