נושא: שיפוץ/החלפת בולם קדמי (מזלג) - TREK 4300

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/07/2017 22:10:21
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
שלום,
 
קודם כל אציין שאני חדש פה וזו הודעתי הראשונה. אתמול רכשתי את האפניים הראשונים שלי (מאז הילדות) - TREK 4300 משומשים (מאוד). האפניים במצב שמיש לחלוטין מלבד מזלג קדמי תפוס (לגמרי תפוס, לא זז מ"מ). המזלג הוא RST, ככה"נ המקורי של האופניים. קניתי את האפניים בידיעה שהמזלג תפוס ובהנחה שאסתדר איתו (טעות מרה?).

אני אמנם חדש פה ובענייני אופני שטח, אבל בעל נסיון טכני לא מועט בעברי (אופנועים, מכוניות אספנות), וביצעתי משימות מורכבות פחות או יותר, מטיפול תקופתי עד שיפוץ ראש מנוע.

לעניינינו, אני פונה לעצת הפורום בעניין הבולמים. האם השיפוץ שלהם אפשרי וריאלי עבורי? האם במקום כדאי לי לשקול ייבוא של בולם חדש מחו"ל (ראיתי שבעליאקספרס / איביי נמכרים בולמים זהים או דומים). האם אולי כדאי לרכוש בולמים יד שנייה פה בארץ, מאחד המשדרגים?

אני מבין שאפשר להתקין בולמים מתוצרת אחרת, אבל נדרשת התאמה (קוטר גלגל 26? מעצורי V? קוטר ציר = ??? עם/בלי תבריג) - רק שאני לא בטוח בדיוק מה יש לי ומה אני צריך.

אציין שבשלב זה הדרישות נמוכות - כל רצוני להביא את הבולם לפעולה או להחליפו באחר שמיש. 

אודה על עצות ומידע.

מנשה

נכתב ב - 01/07/2017 23:06:47
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
בולם קפיץ בסיסי ביותר, אין טעם להשקיע בבולם כזה מעבר לפירוק ושימון אם יעזור בכל זאת.
מה שאתה צריך זה בולם לגלגל 26 עם ציר QR 9 מ"מ, סטירר ישר (לא TAPERED) ועם מהלך של 100 מ"מ (בין 80 ל 120 מ"מ אפשר להסתדר למרות שהשלדה לא מיועדת ל 120).
חשוב מאד שאורך הסטירר בבולם שאתה קונה (אם הוא לא חדש) לא יהיה פחות ממה שיש לך עכשיו.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 01/07/2017 23:06:51
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
בולם קפיץ בסיסי ביותר, אין טעם להשקיע בבולם כזה מעבר לפירוק ושימון אם יעזור בכל זאת.
מה שאתה צריך זה בולם לגלגל 26 עם ציר QR 9 מ"מ, סטירר ישר (לא TAPERED) ועם מהלך של 100 מ"מ (בין 80 ל 120 מ"מ אפשר להסתדר למרות שהשלדה לא מיועדת ל 120).
חשוב מאד שאורך הסטירר בבולם שאתה קונה (אם הוא לא חדש) לא יהיה פחות ממה שיש לך עכשיו.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 02/07/2017 00:16:04
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
תודה על התשובה. אני מבין שיש טעם בנסיון פירוק ושיפוץ (עצמי). אני עדיין לא מבין מה גורם לבולם להתפס בצורה חזקה כ"כ ואם הוא בר תיקון.

בהקשר של קנייה - מה ההמלצה? האם "בטוח" לקנות יד שנייה (אין דרך לבדוק את הבולם). היכן לחפש (באתר לא מצאתי חלקים למכירה)?

מה לגבי ייבוא מחו"ל.

ושאלה נוספת: איך אני מזהה מהו הדגם המדוייק של הבולם שלי? אני מצליח לזהות RST GILA אבל מבין שיש כמה תת דגמים. לא הצלחתי לאתר מק"ט או דגם מדוייק.

נכתב ב - 02/07/2017 10:10:25
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
יש לי את אותם אופניים (בתי רוכבת עליהם).

אין חשיבות לבולם עצמו, הוא כבר לא מיוצר שנים רבות.
אם תצליח לפרק ולגרום לו לעבוד - יופי.
אם לא, כמו שנכתב, אתה צריך לחפש בולם אחר, שעונה למפרט ובאיכות דומה. מאות שקלים בודדים יימצאו לך אחד כזה ב-YAD2.
צריך רק (ואני חוזר על מה שהרקולס אמר):
1. להיות מתאים לגלגל 26
2. מהלך בולם של עד 100 מ"מ
3. QR9 (התאמה למנגנון שיחרור הגלגל הקדמי שיש אצלך)
4. סטירר שהוא לא Tapered (בולמים מודרנים יותר באים עם סטירר בעובי משתנה, שנקרא Tapered)
4. סטירר באורך מתאים. סטירר - הצינור שנכנס לתוך השלדה. אם הוא קצר מדי, אין לך איך להרכיב את הכידון.

5. שים לב, אני מניח שיש לך V-Brake.
אני לא יודע אם אתה יכול להשיג היום מזלג חדש עם תמוכות ל-V Brake (מניח שלא). 
זה אומר שכדי לחבר את הבלמים למזלג החדש, אתה תצטרך להרכיב עליו מתאמים. יש פתרונות כאלו, אבל אני לא בקיא בזה.

משהו כזה:
http://s.wiggle.co.uk/images/pace%20rc31%20kit%2006.jpg?w=350



 

נכתב ב - 02/07/2017 11:41:56
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
תודה.

אכן יש V-BREAK.

יש עוד מקורות חוץ מיד2? מה לגבי ייבוא מחו"ל?

הדרישות שלי מאוד נמוכות: רק שיתאים ויתפקד (וכמובן, בזול :-) ).

לגבי הזיהוי של הדגם המדוייק - אני רוצה לדעת אותו לצורך מדריכים באינטרנט / חלקים (מחזירי שמן?) / חלק יד שנייה / חדש מחו"ל.

נכתב ב - 02/07/2017 15:35:10
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אל תשקיע יותר מדי אנרגיה כי גם כשהיה חדש הוא לא היה משהו. הרגליים העליונות של בולמים ברמה הזו עשויים מפלדה ולכן הם נתפסים בדרך כלל בגלל חלודה.
אחת האופציות היא לבדוק בחנויות כי לפעמים אנשים קנו אופניים חדשים ושדרגו את הבולם והשאירו את הישן בחנות. בכל מקרה 400 ש"ח זה המון בשביל בולם קפיץ טיפש לגלגל 26 אז אל תשלם יותר מזה.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 02/07/2017 15:44:34
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לפני שאתה מבזבז זמן אם תוכל להגיע לצומת בילו תכנס לשיפ עם המזלג או האופניים שלימות תחליף מילה שתיים עם
אסף אולי תשכיל אולי תמצא אצלו משהו מתאים יד 2 ואולי יש לו חלפים
תגיד שבגרופי המליצו עליו 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/07/2017 16:10:00
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
תודה. 400 זה הרבה יותר ממה שכל האפניים עלו לי.

אני אתחיל מלנסות לבד, אבל לוקח בחשבון שאני יכול לגמור עם שני חצאי בולם במקום בולם שלם תקוע... בסרטון ביוטיוב ראיתי שמשחררים בולם כזה על ידי מכות פטיש בגשר. אז לפני שאני מתחיל באלימות, רציתי לברר את האפשרות של החלפה.

 

נכתב ב - 02/07/2017 18:30:16
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
האם יש חלודה רבה על הזרועות?

אם כן... העסק חלוד (כמו שכתבו פה, הזרועות מחלידות) וחבל לך על הזמן להתעסק איתו (אולי תמונה תעזור לראות)
אם האופניים עמדו הרבה בחוץ, לבולם לא תהיה ישועה.

קשה לי לראות איך אתה גומר את הסיפור הזה בפחות מ-400, כולל מתאמים לבלמי V ותשלום עבור עבודה.
אפשר לרכוב איתם ככה, יו קנואו

הערה לא קשורה לגבי איכות הבולם: האופניים שאצלי הם אומנם בני יותר מעשור (13, אני מניח), אבל מעודם לא עמדו בחוץ, נשמרו היטב, ולהוציא סימני חלודה באיזורים של הזרועות שלא נכנסים לבולם, מצבם טוב מאוד. והבולם, הוא עובד יפה לבולם ישן מסוגו, בייחוד מבחינת הרגישות למכות קטנות. זה לא פאר היצירה, אבל זה לא פחות טוב ממה שמקבלים היום באופני רמת כניסה. אולי אפילו יותר (כשהוא עובד...).

נכתב ב - 02/07/2017 20:10:40
תאריך הצטרפות
29/04/2010
נושאים
9
תגובות
333
יש לי בשבילך בולם RST F1RST 26 עם V ברייק.
מדובר בבולם שמן/אויר עם נעילה חיצונית. 
העניין הוא שלא השתמשתי בו כבר +/- 5 שנים, והוא צריך טיפול. 
דבר איתי בהודעה אם תרצה. yes

נכתב ב - 02/07/2017 21:35:07
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
יש מעט סימני חלודה על הצינורות (בחלק הגלוי). לא נראה שהם הושארו בחוץ. האם שחרור, ניקוי ושימון יכולים להחזיר אותם למוטב? אני יודע שבבולמ"ז של אופנוע, הצינורות חייבים להיות מושלמים, ללא חלודה או שריטות, אחרת הם מאבדים שמן ושוחקים את מחזירי השמן.

 

נכתב ב - 02/07/2017 23:04:23
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
תפתח את האומים בתחתית הבולם, תפריד במשיכה בין החלק התחתון לעליון, תנקה היטב את הצינורות התחתונים, תנקה ולטש בעדינות את צינורות הניקל, שים מעט גריז בצינורות התחתונים, ותסגור את הבולם.
יותר מזה לא שווה להשקיע

לחופש נולד
נכתב ב - 03/07/2017 09:29:52
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
זו התכנית, תודה.

אבל להפריד בין החלקים צפוי להיות קשה. נקווה שנשרוד את זה שנינו, אני והבולם :-)

נכתב ב - 09/07/2017 10:58:14
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
עדכון: 
פתחתי את הברגים בתחתית וניקזתי איזה ליטר מיים... על האופניים הבולם לא השתחרר גם במכות פטיש (גומי) נמרצות, אז פירקתי אותו מהאופניים ועל המלחציים הוא נפרד בקלות.

המשך התוכנית - לייצר מפתח לפירוק הקפיצים (צריך להשיג בוקסה 15/16 כוכב לשם כך) ולהזמין מחזירי שמן/אטמים חדשים.
איפה בארץ אפשר להשיג אטמים כאלו?

קיבלתי גם בולם Suntour דומה. קשה לזהות את הדגם המדוייק - אולי sf1-xct-v4. האם עדיף על שלי?
הסטירר קצר מדי. אני מניח שאפשר להחליף.

תודה.

נכתב ב - 10/07/2017 21:21:44
תאריך הצטרפות
01/07/2017
נושאים
1
תגובות
7
תודה לשיפ ולרנאופן שניסו לעזור לי, אבל לשניהם אין את האטמים. הזמנתי מגרמניה.