נושא: Giant anthem x vs Giant trance 2017

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 27/06/2017 13:22:44
תאריך הצטרפות
27/06/2017
נושאים
1
תגובות
2
לפני כשבוע התחלתי להתעניין באופניים קצת יותר רציניות מהנוכחיים שלי בתקציב סביב 10k.
דיברתי עם חברים שחיים את עולם האופניים וכולם פסקו פה אחד שאני צריך אופניי xc/מרתון.:)

יעוד האופניים הוא רכיבה לעבודה עם מרחק של כ-30 ק"מ לכל כיוון כשהמסלול מורכב מכ-10 ק"מ כביש באיכות סלילה ישראלית טיפוסית והשאר שבילים עם מעט מאוד עליות וירידות.
באופן טבעי אופניים בסגנון גיאנט האנטם 29 הם הנישה שאני צריך לחפש ... אופני XC/MARATHON מהירות.
אז הלכתי היום לעשות רכיבת מבחן.
לקחתי האנטם 2017 יפיפיות ויצאתי לרכיבה על כביש שבור ,כביש מישור, עליות ירידות... הכל סלול.
הבולם האחורי היה קשה והאופניים נסעו סבבה לגמריי,התגלגלו סבבה.
חזרתי לחנות והם עשו כיוון מדויק לבולם עם נטיה למעט רכות כי אני מפונק. היה שיפור ,אבל לא כמו שחשבתי. חזרתי לחנות ושוב ריככו עוד קצת את הבולם...אבל עדיין לא הגיעו לרמת פינוק שרציתי. אצלי באופניים בנות 12 יש בולם 130 ושיכוך המהמורות אלוהי.

נכנסתי לחנות והמוכר שם לב שאני לא מתלהב מאיכות הרכיבה. אמרתי שהבולם 100 כנראה קצר מידי והוא הפנה אותי לדגם טרנס 3 דגם כשהוא מסביר שזה לא הנישה שהכי מתאימה למה שתיארתי שאני צרך,אבל שאנסה. ראיתי אותו שולף דגם 27.5 ואמרתי לו שאני רוצה רק 29.. המוכר בסביר שאין בדגם הזה 29... בכל זאת לקחתי סיבוב.
וואוו איזה הבדל!!! קודם כל האופניים הרגישו לי באופן אירוני מהירות בהרבה מהאנטם, הבולמים גם היו טובים ומפנקים יותר.בנוסף כל תנוחת הישיבה נוחה יותר .
חזרתי לחנות , דיברנו קצת ורציתי לנסות את הטרנס 2 מסקרנות.
זה היה וואו וואוו. הכל הרגיש לי מהיר נוח ומתגלגל. חצי פדל על כביש מישור והאופניים לא עוצרות. בולמים פצצה..150.
חזרתי לקחת את האנטם כדי לראות שאני לא הוזה. והם הרגישו לי איטיות הרבה מהטרנס 2 עם גלגל 27.5
מה קורה פה? עשיתי שוב ושוב עם כל דגם סיבוב על אותו מסלול והטרנס 2 הרגיש לי שאת הדרך שאצטרך לעשות איתם הם יעשו בקלות ואיתם אתעייף הכי פחות... הגיוני?

חבר אומר שזו אשליה ושאקח את האנטם כי היעוד שלהם בול מה שאני צריך...אבל הם הרגישו לי דרעעק .

מה אומרים חכמי השבט? לא נרה שאקנה את האנטם , אבל החברים אומרים שזו אשליה ושלא אקח אותם.כי הם לא מתאימים.
למישהו היה את הלבטים האלה? 8-)

נכתב ב - 27/06/2017 13:56:40
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
תקנה מה שכיף ונוח לך 
אם התחברת לחנות של ג'איינט אז סבבה לגמרי גם אני מחובר לחנות של ג'איינט 
אבל לרוב יש להם עוד מותגים 
גם אני הייתי מעדיף אופנים עם מהלך שיכוך 120 קדמי ואחורי אבל הבעיה בג'איינט 
שהטרנס המעולות האלו לא מגיעות בתצורה של 29" וזה פיספוס מסויים 
תמצא דגם כזה עם גלגלים וצמיגים לא רחבים מידי ויש לך אופניים כיפיות וורסטיליות ונוחות 
30 ק"מ רכיבה רציפה האנטם יהיו יותר מהירים ב 2 דקות , אם זה יותר חשוב מהכיף אז תקנה אנטם 
לרוב הרוכבים האנטם ודומיהם אלו האופניים המושלמות למשימה הזו 
שלא לדבר על כאלו שיעדיפו אופני זנב קשיח או כביש , או סייקלוקרוס 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/06/2017 15:02:12
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1358
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
התפקיד של הבולמים, בעיקר באופני XC/מרתון הוא לא לפנק ולשכך מהמורות אלא לאפשר לאופניים אחיזה אופטימלית עם פגיעה מינימלית ביעילות הדיווש.
השאלה היא מה אתה רוצה מהאופניים ולא מה החברים שלך חושבים.
בקצה אחד של הסקאלה יש אופני זנב קשיח שכנראה יהיו המהירים ביותר ולפי תאור המסלול שלך ידעו להתמודד איתו בלי שום בעיה, השאלה איך אתה תתמודד עם חוסר הפינוק. האנטם עומדים על הסקאלה ממש אחרי אופני זנב קשיח.
בקצה השני של הסקאלה יש אופני AM/אנדורו ארוכי מהלך שיפנקו אותך כל הדרך לעבודה ובחזרה, אבל הפינוק הזה בהחלט יבוא על חשבון המהירות. כאן נמצאים הטראנס.
את ההבדלים קשה להעריך בסיבוב שלוקחים ליד החנות. את יעילות הדיווש של האנטם תתחיל להעריך אחרי 15-20 ק"מ ואת יכולת השיכוך של הטראנס תוכל להעריך במקומם הטבעי בסינגלים טכניים.
מצד אחד אני חושב שההבדל במהירות יכול להיות הרבה יותר גדול מ-2 הדקות שצביקה העריך, אבל מצד שני אני לא בטוח (בלי קשר לדגם שתבחר) שההבדל מהאופניים הנוכחיים שלך יהיה דרמטי. כמה זמן לוקחת לך הרכיבה היום?

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 27/06/2017 21:05:00
תאריך הצטרפות
27/06/2017
נושאים
1
תגובות
2
צביקה, תודה על התשובה. אכן הכיוון הוא ללכת עם מה שנוח לי. :-)

זה לא שהתחברתי לחנות של ג'יאנט, הלכתי לשם בגלל שהמלליצו לי שהאנטם הם בול מה שאני צריך ושהם אחלה אופניים במחיר מצויין. האמת שקיבלתי שם שרות אירופאי ויכול להיות שבסוף כן אתחבר אליהם.

אכן מבאס שאין טרנס עם 29 כי אז אולי הם היו עוד יותר מתאימים לי. ראיתי ברשת שאכן היו טרנס 29 ומשום מה כבר אין. אבל שוב, הם הרגישו מהירות בכביש הרבה יותר מהאנטם. :-)

להגיע 2 דקות או 5 דקות קודם זו לא המטרה שלי. אני רוצה להגיע בכיף לעבודה.

אריאל: 
כנראה מה שאני רוצה מהאופניים הוא אכן פינוק ולא לנצח איתם תחרויות. (מה שחברים שלי עושים בזמנם הפנוי).

אכן ביצעתי את בדיקות לא אופטימליות. אבל ההבדלים היו גדולים כשלקחתי את האופניים 3 פעמים לאותו תוואי כביש מישור ועלייה קשה (רמפה ארוכה)., ירידה ממדרכות נמוכות, בורות וכבישים שבורים. וחד משמעית הטרנס היו עם היד על העליונה ובהפרש ניכר.
הבדיקה שהכי הדהימה אותי היא במישור : ממצב עמידה נתתי 2 פידולים לא חזקים ונתתי לאופניים להתגלגל. הטרנס באופן מפתיע התגלגלו מרחק כמעט כפול שוב ושוב ובקלות. דבר זה מעיד שאת קטע הכביש שאני אעשה איתם במסלול שלי יהיה לי קל ומגניב.  כשחזרתי לחנות הרמתי את האנטם באויר כדי לבדוק אם אחד הברקסים לא תפוסים ,והכל היה בסדר.

את יכולת השיכוך של הטרנס כבר הערכתי בכל המקומות שהכנסתי אותם באספלט, אני מניח שבשטח הן יהיו מצויינות :-)

את המסלול עדיין לא עשיתי על אופניים כי אם על אופנוע אינדורו שברשותי וכך אני יודע את תוואי השטח העתידי :-)

יש מצב שההבדל בין הטרנס לבין הנוכחיים שלי (הארו שיפט 5 גלגלים 26 בולמים 130) לא יהיה גדול, אבל ההבדל בקלות פידול וצבירת המהירות והגלגול ניכר.
מה גם שבא לי להתחדש :-)


 

נכתב ב - 27/06/2017 23:56:30
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
אני לא אחזור על הדברים שנכתבו, רק אחזק את עצם העובדה שבזינוק וברכיבה בטווח המיידי יש ל- 27.5 יתרון (סוג של כח מתפרץ) כי פשוט קל יותר להתחיל להניע גלגל קטן יותר. להבדיל כאשר כבר תיהיה בתנוע לדעתי ככל שהמרחק והמהירות יעלו הגלגול של ה- 29 יהיה יעיל יותר. 
אגב, לתחושות הסובייקטיביות שלך, לטעמי חשיבות עליונה, אלא אם אתה בתחרות, אבל אתה לא. 
אם בכל זאת אתה רוצה לוודא שאתה לא מפספס משהו עם גלגלי 29, ממליץ לך לבחון אופניים של חברות המשתמשות במתלה fsr או דומיו. בדר״כ הדיווש מאוד יעיל ויש מגוון של מהלכים, 100-160 מ״מ. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 28/06/2017 08:12:05
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
היה לי  "TRANC X-0 29 אני חושב האחרונות שנמכרו בארץ אחר כך אנטם "SX 27  ועכשיו חזרתי 
לאופני "29 עם 120 שיכוך  את היתרון של ה 29 מרגישים בעיקר בשטחים שאינם חלקים כמו כורכר מהודק , אקרשטיין וכביש 
מרגישים את זה בעיקר כשמתחילים לטפס ונתקלים במכשולים , אז ה 29 במיטבם .
אם תקפיד על גלגלים לא רחבים מידי וצמיגים לא אגרסיביים למשל מקסיס קרוסמרק מקסימום 2.1 לא חייב צמיגי טיובלס
הם קלים יותר ואפשר גם להתקינם כטיובלס [במעמד הקניה]
אז תהנה גם ממהירות יפה , כי עיקר החיכוך העודף באופניים זה הצמיגים 

דרך אגב ההבדל בין אנטם לטרנס לא מתבטא רק במהירות אלא בתנוחת הישיבה  בטרנס אתה  יושב יותר זקוף ויש אנשים
שזה חשוב להם יותר מהמהירות השיוט הטבעי של האופניים 
ותזכורת קטנה שידועה לכל , אופניים חדשים כאלו בסביבה אורבנית חייבים לאבטח נגד גנבות
אני הייתי רוכב עם משומשים זרוקים רק מהסיבה הזו 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 28/06/2017 10:27:59
תאריך הצטרפות
19/09/2009
נושאים
16
תגובות
807
מעל 15000 ק'מ בגרופי
חונך
בשנת 2013 , אחרי התנסות באופניים 29 זנב קשיח , החלטתי לעבור מאופני 26 לאופני 29 .
והגעתי לג'יאנט , ושם השוותי את האנטם 29 לטראנס 29 , ואני יותר אהבתי את המהירות של האנטם , לעומת הנוחות של הטראנס .
רכבתי עליהם שנתיים , כ-7500 ק"מ , כולל רכיבת שטח מתל ערד עד אילת , ופשוט נהנתי מהריצה של האופניים .
מהאופניים מאוד נהנתי ומהחנות הרבה פחות .

קיימים מותגים נוספים בשוק שכדאי לבדוק .

בקיצור לדעתי אתה צריך להתחבר לאופניים ואם הטראנס עושות לך את זה לך עליהן , 

נכתב ב - 28/06/2017 21:10:21
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
OR IT

ממליץ לך לחכות חודש להשקת דגמי 2018 של ג'יאנט. 
בשנים האחרונות ג'יאנט הכריזו שמבחינתם רק גלגל 27.5 הולך והפסיקו לייצר את אופני 29 (המצויינים) שלהם. אחרי שג'יאנט חוותה ירידה במכירות ונשארה מאחור בפיצוח וייצוא אופני 29 עדכניים, יש עכשיו בפורומים בחו"ל ליחשושים על חזרה של ג'יאנט לשוק ה- 29 בשנת הדגם 2018. יש כבר תמונות של אנתם 29 חדשים ויתכן שג'יאנט יחזירו לחיים את הטראנס 29 שזכו לשבחים. 

עד אז, בתקציב של 10K ממליץ לך לבדוק את ה- TREK FUEL EX 5 29 שהם ש"מ עם 120 מ"מ קדמי + אחורי ושירות מצויין של CTC.
גם ה- specialized Camber Comp 29 עם 120 מ"מ קדמי + אחור יכולים להתאים לצרכיך. 
כמו כן, שווה לבדוק יצרנים נוספים.

בהצלחה!

 

נכתב ב - 28/06/2017 22:49:36
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם במקרה החנות שאתה מדבר עליה היא בכ"ס ונדמה לי שבה מדובר אז נראה לי שתקבל שם עסקה מעולה 
לאחרונה רכשתי שם אופני איביס קרבון מדהימות וגלגלי קרבון בדרך מחו"ל תמסור לאשר היבואן ואלי המכנאופן  ד"ש מצביקה ותלחץ על
מחיר טוב הם נוחים מאד בענין שינויים במפרט במעמד הקניה כמו צמיגים גלגלים  מערכות הילוכים וכו' אולי תבקש זוג למבחן ליומיים שלושה 
אם תתעקש על 29 תשאל על מותגים נוספים שיש להם ברשת 
בינתיים אני מרוצה מהשירות המעולה שלהם ואם אתאכזב חס וחלילה לא אתבייש להגיד  
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/06/2017 18:18:22
תאריך הצטרפות
27/06/2017
נושאים
1
תגובות
2
אכן שם ביקרתי.
שרות שלא הכרתי עד כה באף מקום. אחלה סבלנות מקצועיות הסברים לעניין וחנות מרשימה מאוד בעיצובה.
בהחלט אקנה שם אם הפור יפול על ג'יאנט.


לפי מה שכתבו כאן...אם אכן יש תיכנון על טרנס 29 אני בהחלט ימתין כי מאוד נהנתי מהן פרט לפחד בלא ברור בעניין גודל הגלגל.

אילו דגמים יש של 29 AM דומים לטרנס שאני יכול לבדוק?

נכתב ב - 29/06/2017 19:13:35
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
תבקש אופני הדגמה לכמה ימים שתהיה לך נקודת מוצא מה טוב לך , אולי תרגיש יותר טוב עם 27.5 
ברכיבה אורבנית כמעט ואין חשיבות ל גלגל גדול יותר מצד שני על 27.5 לחלק גדול מהרוכבים יש תחושה של יותר שליטה ויציבות בתמרונים
ותשאל אלו דגמים של 29 יוכל להציע לך  בקשל לדגמי 2018 נראה לי שיש עוד הרבה זמן עד שיגיעו והמחיר יהיה דרגה יותר יקרה רק בגלל שזה הכי חדיש 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 30/06/2017 13:26:48
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
יבואן ג'יאנט הוא כיום היבואן של אייביס?

נכתב ב - 30/06/2017 13:49:04
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לא - אבל מוכר 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .