נושא: 4 תאונות קשות ביממה האחרונה :(

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 27/06/2017 10:40:04
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 28/06/2017 23:26:38
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לגבי הרוכב בן ה60  היה הודעה שהוא נהרג  יהי זכרו ברוך
לשאר הפצועים  החלמה מהירה ...

אפשר לשם לב שהצעירים הם על אופנים חשמליות  שסטטיסטית יש הרבה בעיקר בתוך הערים . 
בגלל איסור רכיבה במדרכות  כמות החיכוך והמפגשים עם מכוניות גדלה .
 
בלי קשר למקרים האלו  ...
כמעט בכל התאונות לפי המקורות שיש לי  רוב הטעונים של הנהגים  הם :
לא ראינו את הרוכב .
בנוסף אין פרסום  מסקנות לגבי התאונות  דבר שמונע לימוד אך להימנע במקרים דומים .
 
כדי לבטל או לפחות לצמצם את הטיעון  של הנהגים שהרוכבים לא נראים .
לפני מספר שנים ב 6.2014 פניתי לשר התחבורה בשיתוף גורמים מקצועיים  יועצי תנועה . .

הכנו הצעה מנומקת , לחייב בחוק שרוכבים ילבשו ווסט זוהר , ברכיבה בכביש ביום ובלילה
( אני אישית  לובש ווסט גם בימים חמים ברכיבה בכביש )

ההצעה הגיעה לגיבוש  אבל הנושא ירד מהפרק עקב הבחירות המוקדמות ....
בנוסף היה התנגדויות מקיר לקיר  מרוכבי כביש  מאמנים  ומקושרים לענף אופני הכביש .

טעוני ההתנגדויות לווסט כחובה בחוק  היו בעיקר ביטל החופש של תרבות הרכיבה והורדת מפלס  ההנאה  ...

מהסיבות הנ"ל בחירות והתנגדויות ירדתי מהעניין  שכל אחד יעשה מה שנראה מתאם עבורו ...

לצערי כל פעם שיש תאונה ואני מבין מהנסיבות שווסט  היה יכול אולי למנוע  .  
יש לי  קצת הרגשת אשמה שלא המשכתי ללחוץ אחרי הבחירות  לחידוש הדיון במשרד התחבורה .

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/06/2017 07:11:09
תאריך הצטרפות
27/04/2012
נושאים
8
תגובות
37
מעל 35000 ק'מ בגרופי
עקב האופי הישראלי של "לי מגיע" אין תרבות מתן זכות קדימה לחלשים ולכן שיתוף הכביש לרוכבי אופניים ומכוניות/אופנועים הוא סיכון לא סביר.
שיתוף כביש הוא חלק מתרבות ההתנהגות והכבוד ההדדי בין אנשים אשר נדיר בישראל.

הפתרון היחיד האפשרי הוא שבילי אופניים ייעודיים. יש לתת לזה עדיפות עליונה ולהגדיר בחוק כחובה ותנאי מקדים בסלילת כבישים חדשים. בערים הבעיה קשה במיוחד ולא נראה שיהיה פתרון בטווח נראה לעין, לפחות בכבישים הצרים.

אני לא מאמין שהתרוץ של לא ראיתי אמיתי מאחר ואנחנו חווים לא פעם שמכוניות עוקפות בצורה מסוכנת רוכבי אופניים. כמובן גם רוכבי האופניים חייבים לכבד את שאר המשתמשים בדרך, לרכוב בצד הדרך אחד אחרי השני, לציית לרמזורים ולתמרורים וכדומה.

נכתב ב - 29/06/2017 08:33:59
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
יש דבר כזה לא ראיתי קראו כאן וצפו בסירטון  
אתמול ברכיבה אורבנית ראיתי כזה ארוע שאף אחד לא ראה את מה שמול הפרצוף 

במקרים כאלו מבינים את החשיבות של להשמע לחוקי הזהירות באופן עיוור ואפילו שזה נראה מטומטם 
אני כבר שנה נוהג עם מובילאיי ועדיין ההרגלים הישנים הגרועים לא לאותת במעבר ממסלול למסלול לא נעלמים 
על אף שאני משתדל להמנע משמיעת הציפצוף של המכשיר כשאתה עובר מסלול ללא איתות 
חינוך מגיל צעיר עשוי לעזור ורק בצורה מוגבלת . . . . תאונות יקרו תמיד 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/06/2017 09:05:09
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
אריה - הכוונה טובה, אבל אין סיבה לחייב בחקיקה, כי אי אפשר לקבוע כמה אפוד זוהר עוזר. זה שרוכבי כביש מתנגדים, הרי זה ברור. הם אינם משתמשים בכביש לשם תעבורה (הצורך להגיע ממקום למקום), שזה הצורך אותו מסדיר החוק, הם משתמשים בכביש בשביל הכיף, כחלק מתחביב. מכאן, מה שלא כיף, לא עושים.
אז פה חינוך עדיף על חקיקה, ושכל אחד ייקח את הסיכון שלו. רק שרוכב ללא אפוד זוהר שנפגע, תביא מערכת העונשין בחשבון שהוא לא עשה את כל שהיה יכול לעשות כדי להראות.

בני - אי ההתחשבות היא לא משהו שמאפיין נהגים יותר מרוכבים, כולנו חלק מאותה תרבות. אולי רוכבים מפחדים יותר (מין הסתם...) ואין להם אפשרות לנהוג בביריונות, אבל אם אני נתקלתי בביריונות רוכבים, אני מניח שכל אחד נתקל. למשל, רוכבת בודדה עם רכב שעוצר עבורה את התנועה, בכביש ציבורי. אפשר להתדיין על זכותם של כמות נכבדה של רוכבים להאט את התנועה בכביש (לא איזור בילוי, אמצעי תעבורה, כן?!) בשביל הבילוי שלהם, עם רכב מלווה, שמאט את התנועה. אבל, יש בזה פשרה סבירה בעיני, בין רצונה של קבוצה גדולה לבין משתמשי הכביש. בטח ובטח כשיש שני נתיבים לכיוון וקל לעקוף, בשעת בוקר מוקדמת... פתרון טוב.
אבל שרוכבת בודדת תאט את התנועה בכביש דו סיטרי ללא אפשרות עקיפה בשביל האימון שלה?
אין גבול לגישת 'האני ואפסי'?!
וכמובן יש זוג רוכבים שרוכבים במקביל וחוסמים נתיב שלם, ממנו אין אפשרות לעקוף בשל פס הפרדה לבן. כן, ברור, יותר כיף לרכוב אחד ליד השני בעלייה, אבל אתם פאקינג במהירות הליכה, והכביש לא של אבא שלכם, ולא, הזמנים שלכם בעלייה לא חשובים ולא מעניינים אף אחד, ולא, הכביש לא נבנה כדי שתשחקו בו... אבל, אני ואפסי וכו'.
ורוכבים שחוצים קוי הפרדה לנתיב הנגדי כדי להרוויח מהירות לא ראית?
אני כן.

ויש את אלו שחושבים שראש ציפור בפארק הירקון זה מסלול מירוצים סגור, שכל אורח מזדמן על אופניו, וכל ילד מסתובב, אמור לדעת לאיזה כיוון רוכבים וחס חלילה ייגרום להם להאט, כאילו מטרת האימון שלהם אמורה לעניין מישהו מלבד עצמם. אז הם צורחים על כל הסביבה ורוכבים במהירות לא מתאימה בעליל לעובדה שיש עוד רוכבים ועוד אנשים מסתובבים בסביבה, ויש להם זכות להיות שם. וכן, חס וחלילה, הם גם עלולים בטעות ללכת על מסלול המירוץ, סליחה, נתיב האופניים. קורה.

אז לא שיש הצדקה לפגוע במישהו או אפילו לסכן  או להבהיל בכלל, אבל רוכבי אופניים זו לא אוכלוסיה יותר מוסרית מנהגי רכב. רק יותר חלשה (ולא תמיד, בפארק הירקון הם גורם הסיכון). רוכבי כביש לא זכאים לייתר התחשבות מכל אחד אחר שעושה שימוש בכביש. נהגים חייבים לאפשר להם לרכוב, והם חייבים לאפשר לרכבים לסוע במהירות שמתאימה לכביש.

לגבי אופניים בעיר, שיתחילו מלהעביר מסר שעבריינות זה לא נסבל ויטפלו בכל כלי לא חוקי וילד מתחת לגיל החוקי, שרוכב על אופניים חשמליים. להעביר מסר: יש חוק ואנחנו אוכפים.

נכתב ב - 29/06/2017 12:46:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 ל uolaf
לאחר כל תאונה  יש הרבה דיבורים  אנחנו  רק נובחים והשיירה עוברת  אך אחד לא מתייחס לרוכבים

ווסט זהר  סטנדרטי זה לא נוח  אבל כל נהג מזהה  מרחוק כסוג של בעיה בכביש ...
נהגם  לא רק שלא רואים רוכבים  שלבושים בגוון כהה  גם לא סופרים אותם  ממטר ...

קשה לקבוע כמה אפוד זוהר עוזר בגלל חוסר השימוש בו   ...
ממה שידוע לי מכל התאונות שהיו בשנים האחרונות בכבשי ישראל בין אופנים לרכב
 אף רוכב לא לבש ווסט זהר  אומנם זה לא ההגנה האולטימטיבית אבל זה יכול לצמצם את התאונות .

למנוע מנהגים נורמאלים שלחץ הכללי ביום יום גורם להם לעשות טעויות - אף נהג לא מעוניין לעשות תאונה  .
 
לגבי הווסט הזוהר בזמנו שגיבשנו את  ההצעה אני ויועצי התנועה  עשינו גם  ניסוי במקומות שונים  לצורך אינדיקציה .
הצבנו  דחלילים עם  ווסט זוהר הנהגים כנראה ראו מרחוק על פי הורדת מהירות הנסיעה שנמדדה במכשירים
כולל גם צפצוף הנהגים  דבר מעיד על זיהוי הווסט  כהפרעה ובעיה בכביש ....
 
לגבי נהגים עייפים מחוסר שינה או שיכורים  זה לא יעזור ברגע שעלו לרכב המצב יצא משליטה
במקרים האלו זה רק למנוע מהם נהיגה  מניעה פיזית  והכיפה מוגברת ...
בארץ הסברה הדרכה  זה  המלצה אף אחד לא מתייחס לזה ברצינות . 
רק ענישה משמעותית של נהגים שאשמים ברשלנות בתאונה תעזור למען יראו ויראו )  

הרוכב צריך לעשות את המקסימום שיראו אותו  השאר בידי שמים  ...

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/06/2017 14:28:22
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
ווסט זוהר בתוספת מראה בצד שמאל. לשני אלה אני מטיף שנים......
הבדיחה: יש תקנה, שכל נהג חייב להחזיק ווסט זוהר ברכב, במקרה שיש לו תקלה פעם בעשר שנים, והוא צריך לעמוד בצד הדרך לחכות לעזרה. כלומר מחייבים נהג להחזיק ווסט למקרה נדיר שקורה פעם בעשר שנים, אבל לא מחייבים רוכב, שרוכב באותו כביש 5-10 שעות בכל סוף שבוע. חלם זה כאן.

והנה המראה השמאלית ברכב שלי במעבה היער קרוב לחוף הים הבלטי (24 ספטמבר 2016).
נאה דורש - נאה מקיים.

ללחוץ להגדלת התמונה.