147
1656
תרגום ותמצות מאמר מ2015 מאתר פולני ופרשנות שלי ( זה קשור יותר רוכבי כביש אבל יכול גם להתאם לכולם )...
כללי : התייחסות והתרשמות שלי לישראל .
הכמות הרצינית של הרוכבים החובבים התחילו לרכב בארץ בערך בתחילת המילניום ; זה עלה בהדרגה כל שנה הצטרפו עוד .
קשה לי להצביע על שנת השיא אולי 2010 - 2013 ....
הגורם לדעתי להתחלת עידן החובבים בעיקר בכביש זה כנראה לנס ארמסטרונג מ 1999 עד 2005 ניצח את הטור דפרס .
הערצה והאמפטיה לארמסטרונג הגיע לממדים מדהימים שהתגבר על מחלת הסרטן והפך לרוכב על .
מאות אלפי רוכבים ענדו צמיד צהוב כסמל להזדהות עם המודעות למחלת הסרטון .
סיפור סינדרלה נגמר בהרגשה ממש לא נעימה .
שהחשדות לשימוש בסמים ובממריצים הפכו לאשמות עד להודעה באשמה , והזכיות בטור בוטלו בדיעבד .
לעניין נושא משקל הרוכבים – מתחלק ל 3 קבוצות עיקריות ..
הקבוצה הראשונה
רוכבים עם BMI טבעי שכמעט ולא משתנה הכוונה נשארו באותו משקל עם שינויים קלים עונתיים .
זה נובע ממבנה גוף בדרך כלל גבוהים לא מחייב , וחילוף חומרים תקין שמחזיק עם הגיל .
כולל שמירה על תזונה מתאימה לגוף ושגרת חיים ספורטיבית אימון קבוע .
( גם למקצוענים יש שינוי קל לפי תקופות פגרה ותקופת עומס )
הקבוצה השנייה
רוכבים שהיו בבסיס רזים ועלו במשקל במשך השנים כל שנה בערך 1 ק"ג עליה טבעית וגם יותר ..
זה נובע מחילוף חומרים שנפגע עם השנים , אהבה לאוכל , חוסר הקפדה על תזונה נכונה ומתאימה לגוף
( אני שייך לקבוצה הזו ה 172 ס"מ ( 1970- 1990 שקלתי 62 ק"ג והתחלתי לעלות ב 2015 84 ק"ג )
הקבוצה השלישית
רוכבים שהיו בבסיס מלאים / עם משקל יתר עודף ובמשך השנים ירדו למשקל אופטימלי יחס משקל גובה .
זה נובע משמרה על תזונה מנמלית מתאימה לגוף ובעיקר דיאטה קבועה מוקפדת לאורך שניים וכמובן אימון רציף ועקבי
כולל שמירה על שגרת חיים ספורטיבית לאורך השנים .
לפי האתר הפולני שבדק מדגמי בפולניה בערכה ההתפלגות של הרוכבים החובבים ...
קבוצה 1 = ל 20%
קבוצה 2 = ל 50%
קבוצה 3 = ל 30%
בארץ אני לא יודע אך התפלגות ה % בין 3 הקבוצות .
יש עוד 2 קבוצות אבל הם לא נכללו במדגם הפולני .
אלו שהיו מלאים ונשארו כאלה,
אלה שהיו מלאים והפכו למלאים יותר..
אם למשהוא יש ידע בנושא השמח לקרוא .
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות