נכתב ב - 18/06/2017 21:05:38
44
74
היו לי 7 שנים אופניים עם מניטו ספלייס מקדימה ופוקס פלואט מאחור ואף פעם לא עשיתי להם טיפול , לא נסעתי עליהם כל כך הרבה והם תיפקדו מצויין עד שמכרתי אותם . היום יש לי sr sountor קדמי ואחורי שניהם אויר אחרי שנה וחצי נסיעות של 150 ק"מ בחודש בערך. האם חובה לעשות טיפול כי לי נראה שזה הכל סתם סחיטה.
נכתב ב - 18/06/2017 22:46:18
295
3812
אתה לא צריך לדאוג לטיפולים בינתיים כל עוד אין קילומטרג'
נכתב ב - 21/06/2017 08:18:55
18
42
גם לדעתי אין צורך בטיפול מניעה - אחזקה שוטפת.
היבואן שממליץ על טיפול פעמייים בשנה, עושה זאת ממניעים מסחריים בלבד.
גם ברכב אין כל טיפול לבולמים. מוחלפים בולמים או כשבולם קורס , מתעייף , או פריצת שמן.
אני דואג מידי כמה " נקיונות " אופניים , לאחר הניגוב האחרון, לשים מעט שמן בכניסת הטלסקופ לגוף הבולם, לתת מספר לחיצות ולנגב עודפי השמן.
פעולה זו סופחת אליה את שיירי הלכלוך שהיו מוצאים את דרכם לתוך הבולם.
מעבר לזה טיפול רק במצב נזילה או כשהבולם שוקע- קורס- חלש.
אם זה עדיין מסתובב- סימן שאני מתקדם. ( מוטו לעליות בלבד )
נכתב ב - 21/06/2017 09:59:53
44
74
נכתב ב - 21/06/2017 13:08:34
55
5427
יש צורך בטיפול תקופתי, לפחות פעם בשנה, ההבדל בין בולם של אופניים לזה של מכונית הינו שיכוך תחת משקל קטן בהרבה מה שמביא אותו לעבודה עדינה ורגישה משמעותית, אני יודע שזה לא מה שחפשת מיכאל, אבל אני מאמין שרוב האנשים שלא ממליצים על טיפולים מונעים לא פתחו בולם מעולם, השיפור לאחר טיפול הינו משמעותי וחשוב גם למניעת נזקים.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 22/06/2017 09:09:02
50
1735
מיכאל, כמו שכתב לך אדי, אתה לא חוסך כלום! תעשה טיפול תקופתי פעם בשנה/ 400 שעות רכיבה?(למרות שהיצרן פוקס ממליץ 200-300) כדי למנוע נזקים עתידיים ובעיקר כדי להינות מהרכיבה, בולם מטופל מרגיש ומגיב טוב יותר.
ברכב הבולמים מאוד פשוטים מכאנית ביחס לבולמי אופניים והרבה יותר עמידים, לא נכון להשוות.
נכתב ב - 22/06/2017 09:24:29
78
3934
150 ק"מ זה בערך 15 שעות רכיבה בחודש, כל 3 -4 שנים תעשה טיפול.
נכתב ב - 22/06/2017 09:47:05
35
1462
משככים לאופניים אינם זקוקים לטיפול תקופתי
המשכך מכיל אטמים, שמן וחלקים מכניים , המערכת דינמית ואכן קורה לעיתים שאחד המרכיבים נשחק או התעייף
מתי צריך לשפץ ?
סימני נזילת שמן - ניתן לראות סימני נזילה להבדיל מלחלוחיות של סימני שמן
משכך שאינו מתפקד כראוי כגון:
שוקע או "רך" מדי , כמובן שלפני זה בדקתם שלא חסר אויר וייתכן שחוסר לחץ אויר גורם לשקיעה.
נשמעים רעשים חריגים או חריקות
משכך שברכיבה רגילה אינו "רך" מספיק ונותן תחושה של זנב קשיח
בכל אחד מהמקרים האלו המרמזים על תקלה, כמובן שיש לבצע טיפול
ושלא יספרו לכם שאז זה מאוחר מדי שעלול לגרום לנזקים גדולים יותר - אלו סיפורים ידועים של יבואנים ואחרים שרוצים להיכנס לכם לכיס
כמובן שהמלצות אלו הם לרוכבים חובבים כמוני. לרוכבים מקצועיים המשתתפים בתחרויות הקריטריונים אחרים.
נכתב ב - 22/06/2017 15:44:00
31
472
מעולם לא עשיתי טיפול לבולם קדמי ו/או אחורי (200 - 300 ק"מ בחודש).
מקפיד לנקות את הבוכנה החיצונית לאחר כל רכיבה (טשיו) ולהפוך את האופניים אחת לחודש בערך (שימון אטמים).
|