נושא: מה התמורה לרכיבה של 4 שעות

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 06/06/2017 09:36:13
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
מסלול קבוע 50 ק"מ זמן ברוטו 4 שעות מהירות רכיבה ממוצעת 
 - 15 קמ"ש 
 - 20 קמ"ש 
איך מתחלקת "תמורת האימון" בשני המקרים ?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/06/2017 11:08:14
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
לא ציינת כמה עליות

נכתב ב - 06/06/2017 11:30:10
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
מה תמורה ?????????????????????


ניקוי ראש וחברה עם אדרנלין מחדש 


 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 06/06/2017 13:30:26
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אתם עושים חיים קשים לשואלי השאלות frown
עכשיו אני צריך לנסח את השאלה שוב פעם אבל עם 250 מילים לפחות 
מיקי נגיד 500 מ טיפוס [אם כי זה לא משנה לשאלה עצמה] 
יהודה : "תמורת אימון" זה לא בדיוק ניקוי ראש , תמורת אימון נשארת גם לאחר התפוגגות האדרנלין 
זה נקרא גם שימור הכושר או הגדלת הכושר ו או הגדלת הכח 

ועכשיו אנסה לתרגם קצת את השאלה 
לאותה הרכיבה שמתחילה ומסתיימת באותה השעה יש שתי אפשרויות 
1- רכיבה מהירה עם הפסקות 
2- רכיבה רציפה ללא הפסקות 
מה ההבדל העקרוני בין שתי הרכיבות האלו ואם יש מושג כזה "טוב" 
למה זה  טוב ולמה השני טוב 
 האם צריך הסבר מפורט יותר ? 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/06/2017 13:40:26
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1358
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
השאלה היא איך אתה מגדיר "תמורת אימון".
אם אתה מתכוון ליעילות האימון מבחינת שיפור יכולות (סיבולת, מהירות, זמן התאוששות וכו') הנתון שאתה צריך לבדוק הוא לא מהירות הרכיבה אלא הדופק.
כאן יש מאמר לא רע על טווחי הדפקים והשפעתם על יכולות הרכיבה, בתנאי שמתעלמים מהאופציה להעריך את הדופק המקסימלי לפי נוסחה.
הדרך היחידה לקבוע דופק מנוחה ודופק מקסימלי היא באמצעות מדידה, למי שרוכב תקופה ארוכה הנוסחה בדרך כלל אפילו לא קרובה למציאות. אצלי הפער בין הנוסחה לבין הדופק המקסימלי המדוד הוא 25 פעימות לדקה!
* המאמר מתייחס לאחוזים מהדופק המירבי, שימוש באחוזים מטווח הדפקים האפקטיבי (דופק מקסימלי מינוס דופק מנוחה) הוא כנראה יותר מדוייק.
 

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 06/06/2017 17:39:48
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
צביקה לך קל לעקוב ולראות התקדמות מכיוון שאתה משתמש בסטראבה.
אתה יכול להחליט על אינטרוואלים, ואז "להביא" גביעים הביתה, או להחליט על העלאת מהירות ממוצעת. או כמובן שניהם.
אם אין גביעים והממוצע הולך ויורד כל פעם זה אומר בעיה.

נכתב ב - 06/06/2017 18:09:55
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
קודם כל ההבדל הגדול בין שתי הרכיבות שהעלתי הוא שהרכיבה המהירה 
מאפשרת מעל שעה זמן להפסקות ז"א עם תכנון נכון זה הופך לאימון אינטרוולים 
נשאר לחדד את השאלה מה ההבדל בתמורה של אימון אינטרוולים לעומת אימון סיבולת 
כמובן שאם רוצים להעמיק את הנושא אז נכנסים לעניני דופק מטרה אבל לפני שמסתבכים עם עניני דופק 
צריך להבין למה אינטרוולים זה טוב ומה היתרון על אימון סיבולת רציף 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/06/2017 21:39:37
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1358
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שיפור יכולות יכול לאפשר לך לעשות דברים שאתה לא מסוגל לעשות היום (מבחינת מהירות, סיבולת, כח מתפרץ או יכולת טיפוס למשל) או לאפשר לך לעשות את מה שאתה עושה היום בהרבה פחות מאמץ.
בשביל האפשרות הראשונה נדרשים שילוב של אימונים אירובים ואנארובים עם הרבה ביקורים מעבר לסף חומצת החלב.
בשביל האפשרות השניה אפשר להסתפק ברכיבות LSD (יעני Long Slow/Steady Distance) ולהעלות בהדרגה את המרחק/זמן/מהירות. כמובן שגם כאן אימוני אינטרוולים/פרטלאק ושיפור טכניקה (כמו דיווש בקאדנס גבוה וקבוע) יכולים לעזור מאד.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 06/06/2017 21:39:37
תאריך הצטרפות
30/04/2005
נושאים
116
תגובות
1358
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שיפור יכולות יכול לאפשר לך לעשות דברים שאתה לא מסוגל לעשות היום (מבחינת מהירות, סיבולת, כח מתפרץ או יכולת טיפוס למשל) או לאפשר לך לעשות את מה שאתה עושה היום בהרבה פחות מאמץ.
בשביל האפשרות הראשונה נדרשים שילוב של אימונים אירובים ואנארובים עם הרבה ביקורים מעבר לסף חומצת החלב.
בשביל האפשרות השניה אפשר להסתפק ברכיבות LSD (יעני Long Slow/Steady Distance) ולהעלות בהדרגה את המרחק/זמן/מהירות. כמובן שגם כאן אימוני אינטרוולים/פרטלאק ושיפור טכניקה (כמו דיווש בקאדנס גבוה וקבוע) יכולים לעזור מאד.

בקרוב אגיע רחוק
נכתב ב - 08/06/2017 16:11:18
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
תודה 
מכיוון שרוב משתתפי הפורום אינם עובדים עם מד דופק ניסיתי לחפור לא עמוק במיוחד 
אלא לנסח ממש בקצרה מה ההבדלים 
לדעתי הרכיבה הפחות מהירה והרציפה משפרת בעיקר את הסיבולת ושריפת שומנים 
הרכיבה המהירה עם ההפסקות מתאימה למי שכבר מאומן ברכיבות סיבולת בעצימות בינונית 
ככל שהפירצי רכיבות יותר מהירים כך אימון הכח משתפר והגוף שורף פחות שומנים ויותר פחמימות [גליקוגן] 
זו הרכיבה שמתחילים להזדקק לאיזוטון ונישנוש מכיוון שמאגרי הגליקוגן מוגבלים לעומת מאגרי השומן שהם יחסית אין סופיים 

אם תשאלו אותי זה ההבדל העיקרי בין שתי הרכיבות הללו 
בשנה האחרונה עברתי לרכיבות הסיבולת היותר מתונות ואכן הצורך לצרוך אנרגיה במשך הרכיבה פחת משמעותית [יצא ככה]

דרך אגב ככל שהרוכב יותר מאומן כך אחוזי שרפת השומנים גבוה יותר ז"א רוכב שאינו מאומן ישרוף הרבה פחמימות
גם ברכיבה הבינונית שמתבצעת ללא הפסקות ככל שכשרו יעלה כך אחוזי שרפת השומנים יגדלו עד שרוב האנרגיה תבוא משומנים

אישית אני לא עובד עם מד דופק ולא במסגרת אימוני דופק מטרה 
נדמה לי שזה יכול לעזור למי שבראש שלו לשרוף שומנים [בלי נישנושי יתר במשך הרכיבה]

דרך אגב , לפעמים שואלים שאלה בשביל הסקרנות מה אחרים חושבים ולעורר דיון שבעקבותיו תמיד מרחיבים את ההשכלה 

 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 08/06/2017 17:45:39
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אני מבין עפ השאלה שההבדל הוא בזמן ההפסקות וכמות ההפסקות במסלול.
לדעתי אם יש הבדל הוא זניח.
אימון מבצעים עפ תכנית אימונים מסודרת.
דופק, הספק, אינטרוולים, כח, טמפו וכו'.

לחופש נולד
נכתב ב - 08/06/2017 18:57:06
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
רכיבה מהירה עם הפסקות ורכיבה פחות מהירה בלי הפסקות אותו מסלול אותו זמן ברוטו 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 09/06/2017 18:41:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
ברכיבת שטח  אין לי מושג ...
אבל בכביש  4 שעות רכיבה זה מאמץ  שניתן למדוד בוואטים .
בתקופה זו בסופי השבוע אני רוכב מסלול רציף משורי גבעות .

מסלול מעגלי סיבוב של 18 ק"מ  כיוון הרכיבה כל הזמן ימינה  תזמון של 2 רמזורים ושאר הדרך רציפה .
צ' מחנה שמונים ,גן שמואל, צ' חדרה , צ' פל ים , פרדס חנה ...
חוזר על המסלול  5 פעמים  , אחרי 3 פעמים הפסקה חצי שעה אוכל בגן שמואל ..

במסלול הזה  יש 8 גבעות באורכים שונים ובשפועים שונים הגובה המצטבר  לסיבוב כ 170 מ' עולה ויורד .
בגלל שזה מעגלי הרוח פעם בגב ופעם  בפנים , וגם בצדדים  כל זה משפיע על הוואטים ...
.
סיבוב ראשון  - רכיבה אחידה  על כ 225 וואט ממוצע  בקטעי הגבעות אני רגוע ובקטעי הירידה אני מאיץ  על ה53/11 ..
סיבוב כזה פחות מ 37 דקות במהירות ממוצעת כ 30 קמ"ש ....

סיבוב שני - רכיבת אינטרוולים - בין הגבעות ובירידות אני רוכב רגוע מאוד צובר כוח הוואטים נמוכים.
אבל בגבעות אני מגביר ל 425 וואט למשך עד דקה  , ו 375 וואט ל2 דקות .

הקצב בגבעה. מעל 25 קמ"ש מדובר בקטעים הקצרים באורך ( 300מ - 1000 מ')  לאחר האינטרוול חוזר למצב התאוששות ומנוחה ...
בגלל המנוחות בין הגבעות הממוצע לסיבוב  18 ק"מ פחות מ 200  וואט , גם  המהירות הממוצעת לסיבוב יורדת מתחת 27 קמ"ש .

הרכיבה כוללת :  3 סיבובים  רכיבה אחידה ו 2 סיבובים עם אינטרוולים ..
לפעמים הסדר משתנה  זה תלוי אם במסלול יש רוכבים  ...

מדי פעם במסלול הזה יש רוכב צעיר וחזק שגם מתחרה הקצב שלו מעל 30 קמ"ש ממוצע לסיבוב .
אבל בקטע של הגבעה בעוקף חדרה ( כ 500 מ' )  אין לו מספיק וואטים כמוני ואני עובר אותו בקלות בהפרש גדול.  
אבל אחרי הגבעה יש ירידה  ואני לא יכול לרכב בקצב שלו בהמשך הדרך ...
 
לגבי הנושא המסקנה שלי שברכיבה אחידה באותו מסלול  מחזקים יותר וואטים בממוצע לשעה .
בגלל שברכיבת אינטרוולים בגבעות הגוף דורש מנוחה  להתאוששות  ...

לגבי התמורה
וואטים ניתן לתרגם לשרפת קלוריות ...
אינטרוולים  מחזק כוח ובעיקר כוח מתפרץ ...
 
ב 4 שעות ברוטו מהרגע שאני יוצא מהבית  עד החזרה הביתה לכרכור .
אני דוכס כ   95 ק"מ  כולל הפסקות ...

רוכבים מבוגרים שאני אחד מהם - בכביש וגם בשטח מאמץ זה מאמץ (שטח כביש וכל האימונים הנלווים )
 צריך שיהיה ביקורת על הגוף והלב  הדרך לבדוק זה בדיקה ארגונומטרית ...

בגלל שעברית זה לא שפת אימי יש לי שגיעות כתיב ..
רק אחרי זמן אני שם לב ואם ניתן מתקן ...
בעבודה יש לי מזכירה שיודעת עברית על בוריה ....

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/06/2017 19:05:55
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
שאלת שאלה כללית ואז ערבבת כל מיני תחומים ומושגים מתורת האימון
תמקד ואפשר יהיה לענות
או שתגיד לאן אתה רוצה להגיע (מבחינת ה"תמורה" של האימון ולהבנתי התכוונת להשפעה הפיזיולוגית)
 

נכתב ב - 10/06/2017 19:49:24
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חוץ מפיזיולוגי יש עוד משהו ....... קח את השאלה המקורית ותתיחס אליה

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/06/2017 21:05:56
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
השאלה הראשונה שלך לא ברורה.

ההבהרה שלך , 
"צריך להבין למה אינטרוולים זה טוב ומה היתרון על אימון סיבולת רציף" 


אז אם רצונך להבין למה אינטרוולים זה "טוב", (אימוני הפוגות וזה פיזיולוגי), לעומת סבולת, כי מדובר בגירוי מערכות שונות בגוף, לרבות של מערכת העצבים. אימוני האינטרוולים מכניסים את הגוף ל"סטרס" שביחד עם מנוחה נכונה והתאוששות, מביאים ליכולת משופרת, תחת עומס. כל אלה , לא חיים לבד , אלא יחד עם הסבולת שמהווה בסיס.
אז לשאלתך,
זה לא שאלה של "טוב" יותר, אלא "מתי" תשלב אימוני הפוגות וזאת בהתאם ליעדים שהצבתלעצמך

ואם ל"תמורה" קלורית התכוונת - אז גם כאן, אין "טוב" יותר. שעה אינטנסיבית (אינטרוול) ישרוף קלוריות כמו זמן ארוך יותר בסבולת. אלא שמדובר בצריכה מקורות אנרגיה שונים.    

נכתב ב - 11/06/2017 15:08:05
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
השאלה מאד פשוטה , מה ההבדל בתוצאות האימון בין שתי הרכיבות 
אותו המסלול אותו זמן שהרוכב עובד בשטח פעם הרכיבה עצמה ברציפות ופעם הרכיבה במהירות יותר גבוהה אבל עם מספר הפסקות  
מה דעתך ? 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 11/06/2017 19:32:41
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
באופן/אופי הרכיבה שתיארת, ככל הנראה לא יהיה הבדל בתוצאות

נכתב ב - 12/06/2017 14:12:31
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לנתן  
תתחדש על תמונת   הכרטיס האישי .

חשבתי שאתה בגילי  מעל 60 פלוס  בתמונה אתה נראה פחות מגיל 40  ...

אני מצרף קישור  לסרטון קצר המראה הדגמה הבדל בין מישור לגבעות 


https://giphy.com/gifs/26xBKncnKejvWKICc/html5


בעבר לפני המילניום  מסלול מישור גבעות הייתי עושה יותר מהר ממישור שטוח .

היום רכיבה במסלול  מישור גבעות אני חייב מנוחה להתאוששות  והמיהרות הממוצעת בשעה יורדת 
אבל רכיבה  בעומס קבוע  המהירות הממוצעת  אצלי  עולה באותו מסלול  ( מישור גבעות ) .

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/06/2017 18:34:14
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
תודה אריה,
התמונה מהעליה של הבנטל לקופי ענן במירוץ טור תפוח האחרון (לא הברקתי, אבל היה בסדר)
אני בן 45, אבל זה מה שמדהים בספורט הזה. אין מגבלת גיל. אם יש בריאות, תדווש גם בגיל 100.

הסרטון שצירפת מדגים לכאורה הבדלים 
לדעתי, בפועל - ורואים את זה במירוצים ובמיוחד במירוצי נג"ש, ככל שמשקל הרוכב קל יותר, כך הסרטון שצירפת יהיה נכון. 
ככל שהרוכב יהיה גדול מימדים יותר (היינו כבד יותר) , הרוכב במישור יהיה מהיר יותר (הכוונה כאשר שני רוכבים כבדים עושים את שני המסלולים וכו).
הסיבה לכך היא מהירות שתלויה בוואטים אבסולוטיים. רוכב כבד יכול להחזיק בדר"כ וואטים גבוהים יותר במשור ולכן יסע מהר יותר מרוכב קליל שאין בכוחו לפתח וואטים כה גבוהים לאורך זמן וכך יתקדם מהר יותר. ראינו את זה במובהק בג'ירו האחרון בהבדלים בין דה-מולאן וקינטנה.

נכתב ב - 12/06/2017 21:04:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לנתן
גיל 45 מסביר שאתה עדין  רוכב תחרותי בקטגורית מסטר פרו
יש לך עוד כמה שנים להשאר ברמה הזו  תלוי באימון ....

מעל 40 זה הזמן הכי טוב בארץ  להתאמן עדיין עוד צעירים  ואין כבר מילויים .
הדור שלי  היה מעל 800 ימי מלווים ב  ב 25 שנים ....

לגבי דיווש בגיל 100 זה קצת מוגזם אפילו כבדיחה ...

מעל גיל 60 ההיכולת  יורדת  מאוד כל שנה זה משפיע משמעותית גם אם מתאמנים הרבה 
מרכיב  התאושנות הגוף נפגע וקשה מכל הבחינות ...

לגבי הבדלים במבנה הרוכבים  ברור שרוכב גדול יפיק יותר וואטים  וזה בולט בנג"ש ...

הדוגמה עם הכדורים הם באותו הגודל ...

העניין הוא  אותו רוכב אותו מסלול  אותם תנאים  .
אפשרות 1  מבצעים את המסלול ברכיבה עומס אחיד .
אפשרות 2  מבצעים את אותו מסלול בשיטת אינטרוולים .

לפי הבדיקות שלי להיום 
ברכיבה אחידה אני מצליח להגדיל את המהירות הממוצעת .
ברכיבה עם אניטרוולים אני מתעיף מהר- המהירות הממוצעת יורדת לי ..
את האנטרוול אני רוכב מהר אבל  זמן ההתאוששות אחרי  גורם להורדת המהירות הממוצעת .

בעבר שהייתי בגילך  זה היה ממש הפוך ....

אריה סדובניק 



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/06/2017 11:17:30
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
דייקת אריה...
(אכן קטגוריה קשה שאני מקווה להמשיך בה זמן רב ככל שאוכל)

והדוגמא שנתת אכן עושה שכל לגבי מהירות כללית לאותו מסלול (כאשר עייפות מביצוע אינטרוול מכריחה מנוחה שפוגעת במהירות הממוצעת הכללית)

לגבי גיל 100
לזה כיוונתי ואני מאחל לכולנו יכולת לדווש בכל גיל
https://www.youtube.com/watch?v=Ey48j6dDNEo