נושא: אופני טורינג

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 21/05/2017 00:41:57
תאריך הצטרפות
20/05/2017
נושאים
1
תגובות
1
שלום לכולם 

אני חדש פה בקהילה. אני מתכנן לצאת לטיול טורינג בחו"ל (פעם ראשונה), ומעוניין למצוא את האופניים המתאימות, אשמח לעזרתכם.
מדובר על כ12 ימי רכיבה, על כבישים או דרכי עפר טובות, חלק מכובד מהזמן יהיה בעליות/ירידות חדות וממושכות (אזור האלפים)

כרגע יש ברשותי אופני GT Aavalanch 3  בנות כחמש שנים. החלפתי להם את צמיגי השטח לצמיגי כביש, מכיוון שהם משמשות רק לרכיבת כביש.  אני רוכב עליהם מהבית לעבודה, ולטיולים פה באזור.
כשביקרתי בחנות אופניים בסביבה, המוכר המליץ לי להחליף אותם, והציע לי לקנות אופני  Marin San Rafael DS3. לטענתו מכיוון שמדובר באיזור עם הרבה עליות יש יתרון משמעותי למערכת ההילוכים (27 במקום 24) לגלגלים (700C במקום 26) ולשילדה (יותר קלה מזו של הGT, אני לא בדיוק יודע איך בודקים משקל שילדה, לא הצלחתי למצוא את זה במפרט של האופניים) של הSan Rafael. המחיר 2800 ש"ח, שזה בערך הסף העליון של מה שאני מוכן להשקיע כרגע. 
האם לדעתכם יש צורך ברכישה של זוג חדש? האם ההבדלים שציינתי בין הזוגות הם משמעותיים? האם ישנם הבדלים נוספים שאני לא מודע אליהם ? 
ואם כן יש צורך - האם זו נראית לכם בחירה טובה במסגרת התקציב? 

 רק אציין, קראתי את הפוסט הנהדר של דורון על בניית אופני טורינג בפחות מ2000 ש"ח, ולמדתי משם הרבה דברים חדשים, אבל הרכבת אופניים בעצמי היא כרגע לא אופציה, אולי בטיול הבא




 

נכתב ב - 21/05/2017 09:29:37
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
מי זה ה"דורון" הזה....
דרור,
לא להוציא אגורה על האופניים, שהמוכר הציע לך. בזבוז כסף ואופניים לא מתאימים לטורינג. ה-GT AVALNCHE עם תיקונים קטנים מושלמים עבורך כאופני טורינג לעת עתה. אם אתה מתכונן לרכב איתם באירופה או ארה"ב לכל תקופת זמן (גם שלושה חודשים) אז האופניים הללו מצויינים... אם אתה מעוניין בעתיד לרכב איתם באפריקה או בדרום אמריקה, אז תצטרך בעתיד שלדת כרומולי.
שני הדברים העיקריים שאתה צריך כרגע, זה מזלג קשיח איכותי במקום הבולם זעזועים, וסבל. חוץ מזה אני ממליץ גם על מראה שמאלית (חשוב).
כאן יש לך מזלג קשיח מעולה, שגם לי יש כמותו.
תחפש את הסבל, שהמלצתי בשרשור "ההוא"... ראיתי לא מזמן איזו חנות ווירטואלית מנהריה, שמוכרת אותו...
ואתה צריך כמובן צמיגים מתאימים. צמיגי כביש דקים לא מתאימים, כמובן. צמיגי מרתון GREENGUARD של שוולבה, או מרתון פלוס של שוולבה מצויינים למשימה. אין להשיגם בארץ, אבל יש כאן בזול. 50 יורו לזוג כולל משלוח. גם הצמיגים ויטוריה האלה טובים למשימה וזולים.

כאלטרניטבה לכל מה שכתבתי, מכיון שהטיול שלך רק 12 יום, אל תחליף כעת דבר באופניים, למעט צמיגים, באם אין לך מתאימים כרגע. ניתן לקנות בארץ את הצמיגים ויטוריה שנתתי להם לינק בפסקה הקודמת אבל במחיר כפול בדיוק (רוזן ומינץ). וכמובן שצריך סבל מתאים, באם אין לך.
כשתחזור לארץ לאחר הטיול, ותראה כי טוב, וכי טיול טורינג זה כיף עבורך, אז תשקיע זמן, ותבנה לך את אופני חלומותיך (גלגלי 26 לא 29). כעת סע עם מה שיש. ל-12 יום כמעט כל דבר יתאים. (רק שוב צמיגים מתאימים אתה חייב. לא לצאת עם צמיג כביש דק, ולא לצאת עם צמיג שטח מסורבל).
לסיכום את אתה יוצא לטיול ארוך אז תעשה את מה שכתבתי בתחילה. ואם אתה יוצא ל-12 יום, אז תסתפק באלטרנטיבה, שנתתי. (ובכל מקרה לא לשכוח מראה משמאל. חשוב!).


בהצלחה.

נכתב ב - 21/05/2017 09:45:01
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
למה 26? דורון

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 21/05/2017 11:01:21
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
גלגלי 26 מול 29 לטורינג???
אדי,
הסיבה להעדפה של 26 על 29- שקלול של משקל+חוזק. ובנושא המשקל אז גם הצמיגים משפיעים מאוד. אני הרסתי בשנתיים, שלושה גלגלי 29 (שניים מאחורה). כדי שיהיו גלגלים חזקים צריך לשים גלגל מאוד חזק, או 36 שפיצים לפחות מאחורה. בנוסף צמיגי טורינג כבדים מאוד. צמיג טורינג קל הוא לא טורינג. הוא בלוף!! (שוולבה עושים כמה בלופים כאלה).  ולכן עדיף 26. גם בחוזק וגם בנושא העליות. וזה מאוד משמעותי בעליות, מכיון שמתקדמים בקצב צב עם אופני טורינג עקב המשא הכבד, ולכן גלגל קטן עדיף. יותר קל-זריז לטיפוס.

אבל יש יוצאי דופן... למי שיש כבר שלדת כרומולי משובחת של 29 (כמו נניח GT PEACE) אז כמובן רצוי שיישאר איתה.... ואם הוא מוצא משהו כזה באינטרנט למכירה, אז שייזרוק עצם לחברים...crying

לסיכום, מי שרוצה לבנות טורינג מאפס, שיעשה זאת על שלדת כרומולי 26 (או 27 אם יש דבר כזה). עדיפות עצומה ל-26 ע"פ 29. אבל למי שיש שלדת כרומולי משובחת 29, שידבוק בה.

נכתב ב - 21/05/2017 11:50:30
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אני באמת שלא מבין בטורינג אבל מסקרנות אני שואל 
האם בשביל 12 יום חד פעמים שווה לעשות הכל מושלם ?
מה עוד התקציב לא גבוה [ויש לרכוש עוד כמה דברים לא ?]

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 21/05/2017 12:30:45
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
צביקה, אתה צודק במאת האחוזים, וזה בדיוק מה שכתבתי.
להחליף צמיגים, להוסיף סבל שהמלצתי, מראה וזהו.
עלות צמיגים כ-200 ש"ח.
עלות 2 מראות איכותית של אופנוע באיביי 60 ש"ח כולל התושבות המיוחדות היושבות על הכידון (משתמשים באחת בלבד, כמובן)
עלות  סבל, כמו שהימלצתי, 100 ש"ח.
עלות שלושת הרכיבים 360 ש"ח.
כמובן צריך תיקים אחוריים לסבל.

נ.ב למי שיש שלדת 29 כרומולי, יכול פשוט להחליף לגלגלים 26 או 27.5 והוא מסודר. כלומר בשלדת 29 לא חייבים לשים גלגל 29, שמשמעותית פחות טוב לטורינג.
ועוד רעיון, מי שרוצה לעשות אופניים לבייקפאקינג, שזה טורינג שטח (כלומר נכנסים למסלול שטח של מאות ק"מ וישנים בשטח)., יכול לקחת שלדת 29 לשים לה גלגלי 27.5 עם צמיגים עבים עם זיזים מאוד קטנטנים בנפח 2.6 או 2.5, והנה לכם אופני בייפקינג.... (לא ממליץ גלגלי פלוס בנפח המלא של 3.0. מניסיוני המר ב-29- קטסטרופה).

נכתב ב - 21/05/2017 17:03:41
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
עוד יתרון לגלגלים הקטנים הוא שהתיקים יושבים יותר נמוך, שיפור יציבות בהשוואה לתיקים שיושבים גבוה.
לא יודע איזה מעצורים יש לך אבל מעצורי דיסק יהיו יתרון למשקל הכבד בירידות התלולות וגם יתפקדו היטב בגשם שהוא לא נדיר באירופה גם בקיץ.
העניין הוא שקרוב לוודאי שעם 24 הילוכים בדרך כלל יש שיפטר קומבו וזו עשויה להיות הוצאה משמעותית (גלגלים, שיפטרים וסט מעצורים קומפלט, וזה בהנחה שהשילדה מאפשרת)

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 21/05/2017 17:28:53
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
שילדה 29" וגלגלים 26"
נקודה ה BB יורדת ב 4ס"מ בערך שזה המון

נכתב ב - 21/05/2017 17:51:02
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
האופניים שלך יתאימו לטורינג, תרכיב סבלים וסע לשלום.
גם את המזלג הקדמי תוכל להשאיר, תוספת של כ 1 קג לא קריטית, רצוי לנעול את הבולם ברכיבת טורינג.
מקצה שיפורים תבצע אחרי הטיול הראשון.

לחופש נולד
נכתב ב - 21/05/2017 19:12:58
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כמו שנעם כתב:
אכן מעצורי דיסק (מכני בלבד) ייתרון עצום. במשך שנים רבות רכבתי בחו"ל עם מעצורי V, שהיו סבירים אבל לא משהו. עוצרים משמעותית פחות טוב ממעצורי דיסק, אם כי התחזוקה שלהם די אפסית. ברם לאחר שבארבע שנים האחרונות רכבתי עם מעצורי דיסק מכני, נוכחתי לדעת שגם במעצורי דיסק אין כל בעיה רצינית, שאינה ניתנת לפיתרון מהיר. החשש שלי בעבר היה מעיקום של הדיסק. אבל זה משהו מאוד מאוד נדיר, שעדיין לא קרה לי מעולם לא בחו"ל ולא בארץ.
לכן אני יכול להגיד בצורה ברורה: יתרון עצום למעצורי דיסק מכני. לא לרכב עם מעצורים הידראוליים בחו"ל. אלא אם כן אתם נוסעים לרכיבה של 10-15 ימים. במקרה כזה, קחו מה שיש לכם וסעו לטייל בחול עם אופניים. העיקר לצאת פעם ראשונה ולשבור את מחסום החשש. אחרי פעם אחת, תתאהבו לתמיד. זהירות זה ממכר.

לסיכום: לפעם ראשונה, קחו את המינימום הנחוץ, וצאו לראות עולם. והעולם דרך האופניים קסום וממכר. ובדרך תפגשו לפני הכל בעיקר את עצמכם.

נכתב ב - 22/05/2017 00:09:10
תאריך הצטרפות
20/05/2017
נושאים
1
תגובות
1
תודה רבה לכל המגיבים . עזרתם לי מאוד. הזמנות של סבל מראה אחורית וצמיגים כבר בדרך. אחזור בקרוב להתייעצויות נוספות .