נושא: ג'ירו איטליה 2017

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 04/05/2017 16:40:16
תאריך הצטרפות
05/12/2005
נושאים
814
תגובות
2570
פתח מעל 1000 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
ג'ירו איטליה 2017
 
ביום שישי ה 5.5.17 תוזנק באיטליה המהדורה ה 1000 של הג'ירו דה איטליה. הפעם הראשונה שהמרוץ יצא לדרך הייתה בשנת 1909 כשבדומה לאחיו הצרפתי הטור דה פראנס גם הג'ירו זה איטליה היה יוזמה של עיתון ספורט איטלקי – "הגזטה". דפי עיתון הגזטה צבועים בוורוד וזו הסיבה שהמוביל בתחרות לובש חולצה ורודה. מלבד ימי מלחמות העולם יצא הג'ירו לדרכו מידי שנה והשנה כאמור זו תהיה הפעם ה 100. ברך כלל הג'ירו עובר בכל רחבי איטליה כשמידי מספר שנים הוא עובר גם בארצות השכנות כמו גרמניה, הולנד, צרפת, בלגיה ושוויץ. השנה הג'ירו יתחיל באי סרדניה ויסתיים במילנו. בשנה שעברה ניצח ויצ'נזו ניבלי שיחזור השנה להגן על התואר אבל לא יהיה לו קל, מולו יתיצצב אחד מרוכבי הגראנד טורים הגדולים של ימינו – ניירו קינטנה.

הג'ירו במספרים
22 קבוצות
197 רוכבים (קבוצת אסטנה תתייצב למירוץ עם 8 רוכבים בלבד במקום 9 כמחווה זיכרון למיקלה סקרפוני שאמור היה להשתתף בג'ירו אבל נהרג לפני שבועיים)
21 ימי רכיבה
3 ימי חופש
3,615 ק"מ
171.7 ק"מ ממוצע ליום
4 קטעי הרים עם סיום בעליה
6 קטעים שטוחים, גן עדן לספרינטרים
5 קטעים של הרים גבוהים
8 קטעים של הרים בינוניים
2 קטעי נג"ש באורך כולל של 67.2 ק"מ
346,136.9 ק"מ נרכבו ב 98 שנות הג'ירו.
78 מספר הימים שרוכב החזיק בחולצה הוורודה - אדי מרקס
455 מספר הניצחונות הגדול ביותר בסטייג'ים יומיים -הספרינטר האיטלקי האדיר מריו צ'יפולני.
205,668 יורו פרסים למנצחים.



רוכבים בולטים
ניירו קינטנה, גורקה איזגרי, דנילה בנטי – MOVISTAR
ויצ'נזו ניבלי, אנריקו גספרטו - BAHRAIN - MERIDA
גרנט תומס, מייקל לאנדה,וסילי קריינקה, סבסטיאן הנאו – SKY
סטיבן קרוזוויק, יורגן ואן דר ברואק – LOTTO JUMBO
דומניקו פוזביבו - AG2R 
בואקה מולמה, ג'יאקומו ניזולו - TREK
פליפו פוזטו - WILIER TRIESTINA
טום דומולין, ווילקו קלדרמן - SUNWEB
טי ג'י ואן גרדרן, דניס רואן – BMC
קאלב אוון, סיימון ייטס - ORICA
פייר רולאן – CANNONDALE
איגור אנטון - DIMENSION DATA
טיבו פינו – FDJ
אינור זכרין – KATUSHA
אנדרי גריפל - LOTTO SOUDAL
ריי קושטה -  UAE

Suninga
נכתב ב - 04/05/2017 21:34:25
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף לינק לסרטון הסבר על המסלולים בגירו
 
https://www.youtube.com/watch?v=-MDnsNievyg
 
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/05/2017 07:17:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תרגום  קצר מירחון ספורט פולני אך מתנהלים הטורים ...

ג'ירו איטליה  זה הטור השני בחשיבותו אחרי הטור דפרנס .
מבחינת יוקרה וגם בקטע המסחרי אחוזי הצפייה , וכל מה שקשור לספורט האופנים  
כולל שילוב עסקי  מסחר 
תקשורת ותיירות ספורט ..
 
בעיקרון בטורים הגדולים  וגם בזירו איטליה המארגנים מתכננים את ימי המרוצים גם משיקולים  
ממסחרים 
אך ובאיזה אזורים  המסלולים יעברו ...

המארגנים  בכל הטורים  מכוונים שמנצח בפרס הראשון יהיה הרוכב  שהזמן המצטבר שלו הטוב ביותר .
הוא לובש את החולצה הקובעת  בזירו זה החולצה הרודה ........
הזוכים  בטורים בדרך כלל זה רוכב עם איפון מטפס עם יכולת נגש ....

כדי שזה ימומש בוחרים  מסלולים הררים  עם עליות ומכוונים  את העליות בהתאם לימים ומיקומם במסלולים .
כך אפשר לסנן  את שאר הרוכבים מהתחרות על החולצה המובילה הקובעת לזמן המצטבר .

ברשימת ה 20- 10 הראשונים בזמן המצטבר בדרך כלל זה רוכבים עם איפון מטפס .
יש אומנם  מנצחי קטעים .מנצחי  חולצות לרוכב המהיר , להרים  , וכו'  ....
אבל הם מתגמדים ביוקרה  מול חולצת מוביל הזמן המצטבר .
 
לכל קבוצה  יש את המוביל המיועד לחולצה של הזמן המצטבר .
לכל קבוצה יש אסטרטגיה וטקטיקה אך לשמור ולקדם את המוביל שלה לניצחון בטור ...

במסלולים שטוחים שנגמרים בספרינט  הקבוצה שומרת על המוביל שלא יאבד זמן מול המתחרים
שומרים שהמוביל לא יקח  סיכונים בנקודות מסוכנות סבובים ובירידות מסוכנות להמנע מתאונה מיותרת .
אבל לפעמים  המובלים  לוקחים סיכון כדי להרוויח זמן  על המתחרים .

יש מצבים בימי המרוץ שנראים מוזרים  שקבוצת  הרוכבים  המובילה בזמן  המצטבר  נותנת לרוכב או רוכבים  אפשרות לפרוץ ולנצח בקטע 
הכול בתנאי שהוא לא מסכן את הזמן המצטבר .

כך שהמתחרים המובלים על חולצת הזמן המצטבר שומרים אחד על השני לא לאבד זמן ...
המתחרים ממתנים לטיימינג המתאם ביותר וניצול הזדמנות לפרוץ  ליצבור הפרש זמן  עבור קידם הניצחון בטור  ....



זיכרון מג'ירו  2016  רק בשלב  ה20 בתחרות ממש בדקה ה90
היה היום הגדול של ניבלי זה היה גם היום האיטי ביותר בג'ירו  2016 רק 30.6 קמ''ש ממוצע בקטע .
 
הקצב האיטי בשלב היה תוצאה של יום הררי קשה ביותר 3 עליות ארוכות מדורגות 1 , סיום בקטע עליה קצרה ותלולה .
( הירידות היו ביחס פחות מהעליות והיו טכניות הרבה סיבובים ולכן הם לא הספיקו לאזן את המהירות הממוצעת לקטע )
 
המהירות הממוצעת ל 20 השלבים  בג'ירו 2016 כ 40 קמ''ש .
 
יש לציין  ולאזכר שחברו לקבוצה  היה סקרפוני שמת מתאונה לפני שבועיים .
סקרפוני שכב על הגדר לאורך הג'ירו עבור ניבלי  סקרפוני מושך נותן קצב .
בעליה האחרונה בקטע 20 ניבלי פורץ בטיימינג המתאם עבורו פתח הפרש זמן על המתחרים שלו  .

בקטע ניבלי הגיע כ 6 דקות אחרי המנצח  אבל לא סופרים את המנצח בקטע
היוקרה היא מנצח במצטבר - החולצה הוורודה 
 
אריה סדובניק
 

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות