נושא: ירידת ביצועים בבלם Shimano

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/05/2017 07:25:25
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
שלום לכולם.
יש לי מערכת בלמים הידראולים מסוג Shimano Deore מסדרת M615.
לאחרונה חשתי ירידה ביכולת הבלימה של המעצור האחורי.
ידית הבלם "נמעכת" עד הגריפ ועדיין לא מתקבל אפקט הבלימה הרצוי. כמעט בלתי אפשרי היה לנעול את הגלגל האחורי.
ביצעת את הפעולות הבאות:
- החלפת רפידות (הקודמות אכן היו שחוקות, אך לא לחלוטין)
- תוספת של כ 10 מ"ל שמן
- ביצוע בלידינג
- הידוק ברגים, מכסים ואטמים
- בדיקת המערכת לנזילות או דליפות - ללא ממצאים

לאחר כל הנ"ל ישנה עליה ביכולת הבלימה, אך עדיין הידית שוקעת ומרגישה רכה לעומת שהייתה בעבר.
יש למישהו רעיונות מה ניתן עוד לבדוק?

תודה

נכתב ב - 01/05/2017 07:49:04
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
בלידינג, תעשה שנית

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 01/05/2017 11:23:39
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
אם אתה נוהג להפוך את האופניים לפני רכיבה, וזה מחמיר, סימן שאכן זה בועות טויר. לרוב זה חוזר לבד אחרי כמה דקות, אם לא, בלידינג.

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 02/05/2017 20:57:16
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
אני לא הופך את האופניים (מכיר את התופעה של התרככות הידית אחרי הפיכה, בד"כ זה עובר אחרי פמפום או שניים).
ביצעתי בלידינג ממש עכשיו. לא יצאה אף בועת אוויר מהקאליפר. מהמיכל בידית יצאו ממש מספר בועיות קטנות.
עדיין, אין שיפור בקשיחות הידית. הוספתי מעט שמן.
האם יכולה להיות נזילה כלשהי? לא ראיתי סימן או שלולית שמן על האופניים.
האם יכול להיות פגם ביכולת הדחיסה של הבוכנה בידית? אטמים שחוקים או משהו בסגנון? בסה"כ האופניים לא חדשים כל כך (מודל 2014).
האם יש טיפול שוטף שאמורים לעשות לידית עצמה?

נכתב ב - 02/05/2017 22:07:54
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
איך אתה מבצע בלידינג?
אתה אמור למלא מזרק בשמן, ולדחוף שמן מלמטה למעלה, עד שיוצא עודף שמן מלמעלה. ובכך למעשה כל השמן מוחלף. [לא מבין מה זה להוסיף שמן]
אחרי התהליך הזה כל הצנרת מלאה בשמן ללא אפשרות להוסיף שמן.

נכתב ב - 03/05/2017 05:35:54
תאריך הצטרפות
30/01/2010
נושאים
45
תגובות
925
פתח מעל 500 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
במשאבות בלם של רכבים יש תופעה של ברקס נמוך ומתפמפם ועדיין לא רואים נזילות או בועות אוויר, זה קורה כתוצאה של שחיקת אטמים במשאבה ובריחת נוזל בלם בלחיצה בין תאי המשאבה. בדרך כלל משפצים משאבה.
אם אצלך כמו שאתה טוען אין נזילות והוחלפו הרפידות והבלידינג כמו שצריך, אז אולי באמת יש לך בעיה במשאבה.
מציע שתחליף את כל נוזל הבלמים (ייתכן שהוא כבר ישן), תבצע שוב בלידינג כמו שצריך תוודא שלא נוזל משום מקום ואז תראה מה קורה.
יש לך בורג בידית הבלם שמכוון את מהלך הידית, תנסה גם את את זה.
אגב, בדקת כמה הדיסק שלך שחוק ????

נכתב ב - 04/05/2017 15:47:16
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
הפרוצדורה שבה אני מבצע בלידינג:
הכנה:
1. מסובב את ידית הבלם למצב מאוזן ומקביל לקרקע
2. פותח את פקק המילוי ומחבר כוסית מתאם למילוי
3. מחבר צינורית ניקוז לפקק שנמצא על הקאליפר.
4. ממלא כמות קטנה של שמן חדש בכוסית (כ- 1/5 כוסית)

הביצוע:
- פמפום הידית וצפיה בבועיות אוויר יוצאות מהכוסית
- החזקת הידית במצב לחוץ ופתיחת אום הניקוז בקאליפר
- צפיה בשמן שיוצא מהקאליפר ביחד עם בועות אוויר
- סגירת האום בקאליפר
חוזר חלילה עד הפסקת יציאת הבועות בשני הצדדים.

האם הפרוצדורה נכונה? אני מכיר שככה עושים ברכב indecision
מה עשוי להידפק במשאבה והאם יש טעם לפתוח ולבדוק? (יש בכלל חלקי חילוף?? אטמים וכד'? או שפשוט מחליפים ידית?)
בנוסף, לא נראה כי הדיסק שחוק. הכל חלק ואין מדרגה בין החלק שנוגע ברפידות ובין שאר הדיסק.

נכתב ב - 04/05/2017 16:13:22
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
לא טוב.
ממלאים מזרק עד הסוף, דוחפים שמן בלי לגעת בכלל בידית
כל העודף נאגר למעלה בכוס או מזרק נוסף.

נכתב ב - 04/05/2017 16:32:05
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
את זה עושים כאשר רוצים למלא ידית חדשה או להחליף שמן. אני רוצה רק לנקז החוצה בועות אוויר.
אם אני מבצע את הפרוצדורה כמו שכתבתי מעלה, ואין יציאת בועות אוויר, האם זה לא מספיק?

נכתב ב - 04/05/2017 16:38:11
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
לא.
פעולת הבלידינג גם מחליפה שמן וגם כתוצר לוואי מוציאה את כל האוויר.
ואני כותב מנסיון מוצלח מאד.

נכתב ב - 04/05/2017 16:42:26
תאריך הצטרפות
14/08/2014
נושאים
24
תגובות
88
אני לא מבין. בלידיניג זאת פרוצדורה שעושים מידי פעם. מה, בכל פעם מחליפים את כל השמן??
אפילו ברכב אני לא מחליף כל כך הרבה.
אני אנסה מה שהצעת. השאלה מאיפה משיגים מזרק בשעה כזו של הלילה..cool

נכתב ב - 04/05/2017 16:45:32
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
אני גם לא הבנתי.
פתחתי יוטיוב
אח"כ איביי
קניתי עשיתי
ושלום על ישראל ☺

נכתב ב - 05/05/2017 22:41:43
תאריך הצטרפות
13/03/2009
נושאים
15
תגובות
414
מעל 20000 ק'מ בגרופי
JoRider שלום.
הבלידנג שאתה מבצע ברובו נכון אבל...
מה שחסר בתהליך הבלידינג שאתה עושה הוא הקשה על הקאליפר והצנרת.
אני עושה את זה עם פטיש גומי, אבל ניתן לעשות זאת גם עם ידית של מברג וכו'.
העניין הוא שיש בועות אויר שכלואות בקאליפר וההקשה על הקאליפר עוזרת לשחרר אותן.

תן לבועות זמן לעלות למיכל.
כמו כן בסיום התהליך לפני שאתה מחזיר את הידית למקומה הרגיל, מלא את המיכל בנוזל בלמים ממש עד הסוף. 
מקווה שעזרתי.
בהצלחה.

חיים פעם אחת, צריך לנצל כל רגע.
נכתב ב - 06/05/2017 00:42:26
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
זהר
שמן מינראלי בבלמים של שימאנו לא צריך להחליף כל פעם שעושים בלידינג! בניגוד ל DOT שצריך להחליף כל שנתיים.
בבמערכת ללא אויר אין בעיה להפוך את האופניים.

התהליך שאתה מתאר לאחר מילוי ראשוני נכון!
- פמפום הידית וצפיה בבועיות אוויר יוצאות מהכוסית
- החזקת הידית במצב לחוץ ופתיחת אום הניקוז בקאליפר
- צפיה בשמן שיוצא מהקאליפר ביחד עם בועות אוויר
- סגירת האום בקאליפר
חוזר חלילה עד הפסקת יציאת הבועות בשני הצדדים.

צריך לבצע פתיחה וסגירה מהירים של האום בקליפר+מה שכתב לך יאירון, הקשה על הצנרת.
תבדוק שאין נזילת שמן מהבוכנות בקליפר, אחת הטעויות הנפוצות שעושים בהחלפת רפידות היא דחיפת הבוכנות חזרה לתוך הקליפר שהן מלוכלכות ובכך הורסים את האטמים! בזמן החלפת רפידות אני מנקה את החלק של הבוכנות שבולט מהקליפר , מורח מעט גריז בולמים שאינו פוגע באטמים בעזרת קיסם אוזניים ורק אז דוחף את הבוכנות בחזרה. 

Work Less Ride More
נכתב ב - 07/05/2017 10:14:06
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
https://youtu.be/-ik0AZVv6TY

לחופש נולד