נושא: שאלה על שיפור מהירות-יעילות דיווש באופניים מתקפלים לאחר החלפת צמיגים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 29/04/2017 01:56:17
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
היי,

בכל יום אני משתדל לרכב בחזרה מהעבודה (10-9ק"ג).
אני עושה זאת עם אופניי TERN C7 מתקפלים.

הצמיד שיש לי עכשיו 1.75.
אני לא יודע עד כמה ניתן להתקין מתחת ל-1.5.

האם מעבר ל-1.5 ישפר את מה שציינתי בכותרת?

חוץ מזה, יש צמיג שהוא הכלאה של צמיג כביש ומדרכות?
כוונתי: כשארכב ביום גשום עם צמיגי כביש חלקים אין לי ספק שאחליק עקב החוסר בחתכים בצמיד שמנקזים את המים.
האם יש צמיד שיתן מענה על שניהם?

TERN C7

תודה רבה.

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 29/04/2017 10:21:17
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719

שתי תשובות מהירות..

המחלה של רוב האופניים המתקפלים זה פלטה קדמית קטנה מידי. אצלך יש פלטה 52 שיניים, שאינה מספקת לרוב כדי לפתח מהירות. אם אתה גר בעיר שטוחה יחסית כמו תל אביב, (לא מתאים לירושליים או חיפה), הייתי עובר לפלטה 58 או 56 שיניים. הבעיה שהקראנק המסופק לך מאוד פשוט, ולא ניתן להפריד את הקראנק מהפלטה. לכן הייתי שם קראנק עם ציר מרובע חדש או משומש של אופני כביש (חייב להיות כביש 5 חורים עם BCD 130 ). יש באיביי גם פלטות כאלה עד 58 או 56 שיניים ב- 75 ש"ח כולל משלוח וגם קראנקסטים כאלה קצת מעל 100 ש"ח.

לגבי צמיג. הסיפור הוא פחות רוחב הצמיג אלא איזה צמיג זה. מה הרכב החומרים שלו. מה שנקרא בלעז קומפאונד. לא הייתי מוריד את רוחב הצמיג, כדי לשמור על מעט נוחיות ברכיבה. ככל שהצמיג צר יותר, צריך להוסיף לחץ, והרכיבה הופכת מזוכיסטית יותר. בפרט כשמדובר באופניים מתקפלים שהגלגלים שלהם 20 אינטש, ומרגישים כל חריץ בדרך.
אני הייתי מחליף לצמיג SCHWALBE MARATHON GREENGUARD מידה 20 אינטש כמובן על רוחב47 ממ או רוחב 40 ממ. אלו הצמיגים הכי מהירים והכי מתאימים לסוג הרכיבה, שאתה מבקש. הצמיגים עם הגנה גבוהה לתקרים וגם מאריכים מאוד ימים. והכי חשוב יש לי ניסיון איתם של הרבה שנים. עולים באתרים הגרמניים בסך הכל 15 יורו לצמיג. יש אותם בכל מידות הגלגלים וגם בכל רוחב אפשרי, למי שמעוניין.

נ.ב האם אתה רוכב כל בוקר מפלורנטין לראשון לאזור התעשייה דרך הים כמו שפעם היצעתי?
בהצלחה

נכתב ב - 29/04/2017 20:33:46
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
חן המקסים, מה שלומך?
פשוט תענוג התשובות שלך yes

הפן החשוב יותר הוא מן הסתם הקראנק והפלטה הקדמית.
אמנם אני די וותיק בתחום הרכיבה אך די בור בפן הטכני. בטח ובטח רכיבת כביש, שכן אני רוכב שטח בלבד (בפנאי...ומעט מידי).
אז אני ניגש עכשיו לאיביי/אני לא יודע מה לחפש, אילו פרטים לחפש במפרטים בכדי לדעת אם זה מתאים.
אוכל לבקש בצורה מחוצפת להפנות אותי הן לקראנקסט+פלטה מתאימה?

לגבי הצמיגים: סמוך ובטוח להמלצתך. אלפש איפה הכי משתלם לקנות מחו"ל.

מסלול רכיבתי לעבודה: משתמש(תי) במפה הזו **אולי הובאה לי פה? ואני רוכב במסלול קבוע שאמנם לא הכי מוסדר כי הוא "מקטע-מקטע".
חוצה את כל חולון, מגיע לקרבת מחלף וולפסון-נווה עופר והישר הביתה.
בפעמים הראשונים התבלבלתי לגמרי ואף הגעתי לתוך מחלף לאיילון...blush
אני לא זוכר כיצד הצעת לי לנסוע דרך הים...אולי דרך ציר משה דיין שבין רשל"צ לחולון , עם המשכו - דרך קוממיות > דרך בן גוריון > יפת?

לגבי הציוד המומלץ לשדרוג: ממש אודה לך אם תוכל ממש להפנות למוצרים בכדי שאח"כ אחפש באתרים איפה הכי זול.

תודה רבה.!
 

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 30/04/2017 09:38:15
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כאן, קראנק, שמגיע עם איזה פלטה שתבחר. 58 שיניים עולה 182 שקל כולל הכל. וניתן לבחור גם מספר צבעים. הקראנק עם הפלטה מאוד קל קצת יותר מחצי קילו. מאוד מאוד קל.

כאן, הצמיג שהיצעתי לך. אם אתה הולך על 40 ממ, אז זה קצת יותר מהר, פחות נוח ופחות יציב, ואם הולך על 47 ממ, אז הפוך, כמובן. אני הייתי לוקח 47 ממ, בגלל שהגלגל הקטן. באתר הזה המשלוח עולה 20 יורו לכל מה שתקנה. כלומר שני צמיגים זה 2X13 ועוד 20 שווה 46 יורו. אם יש לך עוד דברים לקנות, אז מאוד כדאי מכיון שעד 75 דולר (בערך 70 יורו) יש פטור ממע"מ. והמשלוח בכל מקרה נשאר 20 יורו, בכל סכום שתקנה.

בהצלחה

נ.ב לפני שאתה קונה את הקראנק תבדוק מה אורך הזרועות של הקראנק שלך (ממרכז הציר עד מרכז חור החיבור של הפדל), ותכתוב את התשובה כאן, כדי שאהיה בטוח, ששלחתי אותך לקנות את המוצר הנכון.


 

נכתב ב - 30/04/2017 09:52:13
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
מה לגבי ציר מרכזי?
תודה

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 30/04/2017 10:09:34
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
חשבתי שהציר מרכזי שלך תקין.....????
אני לא יודע מה אורך הציר המקורי. צריך למדוד ואז אוכל לדעת מה לתת לך. אלו אופניים מתקפלים, ויכול להיות, שהם דורשים אורך קצת אחר. בעיקרון ל-80 אחוז מתאים 113 ממ. אני גם לא יודע מה מידת אורך הקופסית בשלדה שהציר יושב בתובו. ב-99 אחוז זה 68 ממ. אבל זה לא 100 אחוז. רוב הסיכויים שזה יתאים לאופניים, אבל זה רחוק מלהיות וודאי.
אגב,
שמי דורון :)

נכתב ב - 30/04/2017 10:16:00
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
laugh
מבלבל ה"חן"...נראה לי שבאחד מהפוסטים שפתחתי ב-3 החודשים האחרונים זה גם קרה.
הציר המרכזי תקין לגמרי. פשוט חשבתי שאם מחליפים את הקראנק אז גם צריך ציר...אך במחשבה מחדש באמת שאין צורך כי מחליפים לקראנק במידות זהות לחלוטין.
כך שנראה לי 99.97% לא אצטרך להחליפו.
 

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 03/05/2017 12:25:57
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
מן הסתם אני צריך גם להחליף שרשרת נכון? אז לאיזו?
אזמין גם כן מאיביי או אתר בחו"ל.
תודה רבה!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 03/05/2017 13:27:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נושא המהירות באופנים עם גלגלים קטנים  20 אינץ 
נובע  מגודל הגלגל ביחס לגלגל אופני כביש ששם זה 27 אינץ
זה החלק  העיקרי והמשמעותי שמשפיע על מהירות  ..
.
החלפת צמיג ליותר צר וחלק תעזור בקטנה  לא משמעותי בתוספת המהירות ...

שינוים ביחסי העברה  ביחס למקור קראק  52 וקסטה לערכתי  11-28 ...
זה תלוי אם אתה מנצל את כל יחס העברה כלומר  
אם הרכיבה שלך כל הדרך היא על 52/11
במידה והרכיבה שלך ביחס העברה פחות מהמקסימום שהתשלובת נותנת ...
לא יועיל כל שינוי בגודל הקראנק 
( חבל על הזמן והכסף להתאם פלטה לקראק שרשרת  מעביר וקסטה רק במידה ומשהוא לא תקין ) .
 
אופנים  בגודל הזה  הם כמו האופנים החשמליות - שם יש מנוע שמשפר את המהירות .

אם תכתוב  נתונים
מהוא המסלול  תסמן במפה גוגל פשוטה .
מה יחס העברה שלך לאורך הרכיבה  
מה המהירות הממוצעת  או זמן הרכיבה .

לפי הנתונים  אני יכול לדעת מה הבעיה  ואם אפשר לשפר את המצב ע"י שינוים בתשלובת ...

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/05/2017 15:04:04
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
היי אריה,
אני לא יודע להגיד לך אם רכיבתי ביחס העברה פחות מהקסימום...אני כן יכול להגיד לך שאני "סוחט" אותה. מרגיש שבהחלט אני צריך יותר.
למה שאצטרך להתאים כל דבר מעבר לשרשרת בשינוי קראנק?
***לא מתאים? פשוט אמכור

1. מסלול: מצורף קו מתאר של המסלול אותו אני רוכב ביומיום.
2. כמו שציינתי - לא יודע להגיד לך יחס העברה. מניח שלרוב זה יהיה הגבוה ביותר
3. מהירות: לא בדקתי. רעיון טוב...

אגב: מה עלות החלפת קראנק? מחליף משתמש בשירותי חנויות קטנות בדר"כ ולא ברשתות

תודה!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 03/05/2017 16:31:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפי המפה קשה להבין כמה עצירות אתה עושה 
אבל אפשר להבין שרכיבה מדרום לצפון זה מישור במגמת ירידה קלה ...

לגבי הילוכים פשוט תבדוק תסתכל על איזה גל"ש אתה רוכב ברוב הדרך וכמה שינים יש בגל"ש 
לגבי מהירות אם אין לך ספידומטר  אז קח זמן  ולפי המרחק נדע את המהירות הממוצעת .
תבדוק כמה עצירות באופן ממוצע יש לך במסלול .
אם היה לך הקלטת גרמין שם אפשר לראות את כל העצירות בדרך .
בגרמין  בגרף המהירות אם הקוים יורדים לחלק התחתון  לזמן 0 זה מראה שהיה עצירה ברכיבה ...

אם הייתה עושה ניסוי ורוכב את המסלול באופני כביש זה היה נותן עוד אינדיקציה  למה שניתן  ...

אני מניח שהחלפת קראנק גדול  ל 58 ידרוש  שרשרת ויכול להיות גם בעיה במעביר ...
בדרך כלל לא מתעסקים עם החלפת פלטות באופנים כאלו
כל היצרנים של  אופנים מהסוג הזה או  אופנים חשמליות משתמשים בקרנאק 52  כנראה זה  הכי מתאם ....

לגבי מחירים אני לא יודע  סביר שברשת זה יותר זול  ...
בחנות  זה יותר יקר אבל כולל עבודה ואחריות  .
אני בעיקרון עם פער המחיר לא בשמים אני בדרך כלל נותן פרנסה לחניות בארץ ...

אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/05/2017 16:37:00
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה בשביל מה שאלות קיטבג כאלה? ברור שהוא רוכב על הגלג"ש הכי קטן. הוא רוכב מאוד וותיק. לא מישהו שרוכב יומיים.

רכיבה על 11-52 בגלגל 20 אינטש, היא רכיבה מאוד איטית. אין אפשרות לפתח מהירות. היא שווה לרכיבה בגלגלי 700  ביחס 11-37... איזה מהירות אפשר לפתח במישור עם יחס כזה לאורך זמן באופני 700?? צריך רגליים מהירות כמו של אוסיין בולט עם סיבולת של רץ מרתון. יש חיה כזאת בכלל?

לקנות את השרשרת הזאת. סראם, זה הכי חזק, ועולה 68 ש"ח. נשלח מבריטניה ולכן יגיע מהר. שבוע בערך.
ניתן גם לקנות בארץ שרשרת 8 KMC בכל חנות אופניים. עלות 50 ש"ח מקסימום. לא לשלם יותר. אבל לטעמי עדיפות גדולה לסראם. יחזיק הרבה יותר זמן.

אין שום בעיה להעביר לפלטה יותר גדולה באופניים כאלה. מדוע שתהיה בעיה בכלל? יש אינספור דוגמאות כאלה באינטרנט, שהחליפו בדיוק במודל האופניים הזה.

נכתב ב - 03/05/2017 16:45:27
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
דורון דייק בדבריו (סגר לי קצוות).
אכן במצב הנתון ממש ממש אי אפשר לפתח מהירות.

אזמין את הסראם מחו"ל, ברור.
ממילא רק הזמנתי היום את הקראנק.
 
אריה: מסכים ב-1000% - עדיף לפרנס את החנויות הקטנות. הקשר אישי יותר וכיף לפרנס את העסק הקטן.

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 03/05/2017 17:47:36
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן
אני לא בטוח כמוך שהוא רוכב על היחס הקשה 52/11  
גם בתשובה שלו הוא לא בדיוק יודע  מה היחס  גם מה המהירות  או זמן הרכיבה  
ולכן כל השאלות מסביב )


ביחס  52/11 באופני 20 אינץ  (בסל"ד 60 שזה לא הרבה) מגיעם ל כ 27 קמ"ש  מה רע בזה 
זה כמו לרכב עם קומפקט 50/14 בסל"ד 60 

 מצורף תמונה של יחסי עברה ומהירות  זה חישוב מתמתי ...
אם מגדלים סל"ד  גם המהירות תגדל בהתאם .

בקראנק  58 באופן תאורטי המהירות תגדל ל 30 קמ"ש בס"לד 60 ...

לדעתי כל השידרוג מיותר ...

אריה סדובניק 



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/05/2017 18:36:52
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אגב, יש עוד דרך לשפר מהירות, וזה ע"י החלפה לקראנק עם זרועות יותר קצרות. הקראנקים הרגילים בעלי זרועות 170 או 175 ממ, והקראנקים עם הזרועות הקצרות מגיעים אפילו ל-140 ממ ואף פחות. לשם השוואה, פלטה של 58 שיניים עם זרועות 175 ממ, היא כמו פלטה 46 שיניים על זרועות 140 ממ.
הייתרון בשיטה הזאת, שלא צריך להחליף שרשרת, אלא רק לקצר אותה. ברם מכיון שהקראנקים הקצרים בדרך כלל יקרים, יצא שכרו בהפסדו...
הנה כאן קראנק קצר זרועות 140ממ במחיר מאוד הזדמנותי לקראנק מסוג כזה 180 ש"ח, ולזה צריך להוסיף פלטה 46 שיניים בעלות 100 ש"ח. כלומר סך הכל 280 ש"ח, אבל מחיר באמת יוצא דופן למשהו כזה. המחיר לרוב סביב 400 ש"ח לקומבינציה של הקראנק המיוחד הזה פלוס הגלג"ש.
בכל מקרה האופציה הראשונה של פלטה יותר גדולה בתוספת השרשרת, יוצא יותר זול מהאופציה החדשה, שהבאתי כאן.
 
אריה זה שדרוג מקובל אצל הרבה רוכבי 20 אינטש. זאת מחלה ידועה. כל מה שאני אומר לך זה מניסיון של אלפים. 52 לא מספיק להרבה רוכבים.
נראה לך קיים אדם אחד בכדור הארץ, שרוכב כל כך הרבה שנים, שלא יודע להעביר הילוכים לגלג"ש הכי קטן, כדי לפתח מקסימום מהירות?
החישוב שעשיתי בעצמי נוגע לגלגל 700 עם צמיג 25 ממ, וגלגל 20 אינטש עם צמיג 40 ממ. התוצאה שמתקבלת זה 37 שיניים (בקירוב) על 11 שיניים באופני 700. 
את החישובים כאמור עשיתי בעצמי (אני מכיר את כל התקנים של החישוקים והצמיגים למינהם בע"פ). ואפילו פיתחתי בזמנו דף נוסחאות למי שמעוניין כאן בפורום. כדי לדעת יחסי העברה בין כל סוגי אופני ההרים. חפשו כאן בגרופי. אני עצלן לחפש בשבילכם.

אריה, הערה קטנה: 52-11 באופני 20 אינטש זה כמו 47-14 באופני 700.


 

נכתב ב - 03/05/2017 20:34:20
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מקבל את ההערה
התקרבו הרבה  בנושא של יחס העברה שזה שווה ערך בין   47-14  ל 50-14
 
אני בכל זאת חושב שהוא לא יושב על הגל"ש הכי קטן .    או שבקסטה אין 11
מציע לפני שידרוג שיבדוק  ויכתוב את הנתונים כולל המהירות הממוצעת  ברכיבה , כדי קבל אינדיקציה . 
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/05/2017 22:07:59
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
דורון ואריה היקרים, 
עזרתם מאד - כל אחד בדרכו ובכוונתו.
דורון - רעיון מעניין.
מבחינת קראנק 170 + החלפת גלגל"ש ושרשרת  VS  החלפת הקראנק בלבד ל-140:
האם בשורה התחתונה זה מעניק את אותו הדבר בדיוק?

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 03/05/2017 22:29:27
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בפורמט האופניים שלך היום, 80 סל"ד תגיע ל40 קמ"ש, לא מספיק לך?
קראנק 140 מתאים לילדים או גמדים.

לחופש נולד
נכתב ב - 04/05/2017 09:08:17
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
היי יורם,

80סל"ד זה לא מעט בכדי להגיע ל-40קמ"ש.
אני לא מצליח לפתח מהירות. הילוך הנמוך ביותר מרגיש לי כמו פלטה 7 מתוך 9 באופניי השטח שלי.
אין לי שום שמץ של ספק - זה לא המצב האידיאלי.
לא סתם יש לא מעט ת'רדים בפורומים ומדריכים שונים לשדרוג המתקפלים של דאהון.

מספר תהיות לגבי אורך הקראנק שעלה כאן בהתאם לגובהי (1.59):
1. 140ס"מ נשמע לי ממש קצר.
לפי הטבלאות שבאינטרנט אני יותר לכיוון 150-160ס"מ.
2. האם אורך קראק באופני 26" לא אמור להיות שונה מאורכו באופניים מתקפלים קטנים בגודל 20"?
3. גודל קראנק קטן (140) עשוי דווקא להקין את המומנט ובכך להקטין את היכולת להגיע למהירות גבוהה יותר - לא כך?

אודה להתיחסותכם לשלושת השאלות (:
יום טוב!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 09:13:54
תאריך הצטרפות
02/03/2013
נושאים
295
תגובות
3812
אין שום קשר בין גודל גלגל לאורך זרועות הפדלים.
דבר אחד בלבד קשור, מיקום הרוכב מעל ה BB

נכתב ב - 04/05/2017 09:36:05
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
אז למדוד את המרחק בין האוכף ל-BB וזה אמור לתת לי את האינדיקציה לאורך הדרוש?
איך מבצעים את החישוב ומגיעים לתוצאה - שהיא אורך הזרועות הנכון?

דבר נוסף לגבי קראנק קצר מאד כמו 140 לעומת ארוך מידי לרוכב נמוך כמו 170.
מצד אחד - ארוך מידי לא עושה טוב לברכיים(ויש בזה משהו).
מצד שני - קצר מידי פוגע ביעילות הדיווש.

לא נראה לכם שהגודל האידיאלי צריך להיות 160-150ס"מ?  ***זה לפני שאני מודד לפי מה שהציע המגיב מעל (ואין לי מושג כיצד מחשבים).

תודה רבה!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 10:15:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לCroovy

לפי מה שאתה כותב " לא מצליח לפתח מהירות. בהילוך הנמוך ביותר"

אני משוכנע שאין לך קסטה 11-28
אלה קסטה של 14-28 
ההבדל בין 11  ל 14 ביכולת  יצירת מהירות הוא משמעותי מאוד .

תעשה טובה לעצמך  ותבדוק מה הקסטה באופנים  לפני כל  החלטה על שדרוג קראנק שאולי לא דרוש .

 כמו שכתב יורם  על 52/11 גם באופני 20 איניץ 
ניתן להגיע  למהירות  מעל מה שהמסלול שלך מאפשר ...

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/05/2017 10:32:59
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
לפי ה-SPECS: 
 7spd, 14-28T

ספרתי ואכן 7 פלטות (כמובן שלא ספרתי את השיניים בגדולה ובקטנה)

כמו שחשבת  - אין 11 בפלטה התחתונה אלא 14

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 10:40:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
זה כבר  מסביר את  חוסר היכולת לפתח מהירות  
לדעתי תבדוק אופציה להחלפת קסטה  אם זה אפשרי זה הכי פשוט ...

אני רק בתחום אופני כביש מבין  גם בחלק הטכני ...
בשאר האופנים אין לי מושג
אבל יש לי באופן טבעי תחושות בטן  אם משהוא לא נראה הגיוני .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/05/2017 10:54:04
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
החלפת קסטה דורשת שרשרת חדשה וזהו?
אם כבר "על הדרך" אחליף בכל זאת גם את הקראנק - תיהיה לכך משמעות?
מבחינת עלות העבודה - די זניחה (40-30ש"ח להחלפת קראנק...בטח עוד 30ש"ח לקסטה)
מבחינת קנייה: פשוט להזמין כל פלטה של שימנו או סראם בתצורת 11-28?

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 11:12:59
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
OK נפתרה התעלומה הגדולה.....
גלגל השיניים הכי קטן באופניים הללו הוא 14 שיניים. זה הקאטש הגדול. אריה אכן רמז על זה בתגובתו האחרונה. וכעת מצאתי את זה גם באינטרנט. היה די קשה. כי הם מסתירים את זה, ולא כותבים זאת באתר שלהם. ולכן האופניים כל כך איטיים. לפני מס ימים חיפשתי את מספר השיניים בגלגש הקטן, אבל לא מצאתי אצלם באתר, אז וויתרתי. אבל כעת אני בטוח שזה 14-28. אבל כמו שכתבתי זאת מחלה של כל אופני דהון המתקפלים. רק לא ידעתי שיש שם גלגל 14 ולא 11. השיפור כאן מ-14 ל-11, זה כאילו שהחלפנו את הפלטה ל-66 שיניים....
לכן קיימת אלטרנטיבה שלישית בנוסף לשתי האלטרנטיבות שנתתי לעיל. לשנות את הפריוויל. ללכת לחנות אופניים ולשנות את הגלגשים שם. זה לא קסטה שם, אלא פריוויל. זה מאוד זול כ-50-60 שח אולי טיפה יותר. אם עדיין לא קנית אז תלך לחנות של דויד רבי, "אופני עוז", בלוינסקי, והוא יעשה לך את זה בקלות. 3-4 דקות עבודה. תבקש שישים לך פריוויל 11-28 שיניים. והחלפת פריוויל דורשת שרשרת חדשה, בדרך כלל.


הערה: התגובה הזאת נכתבה לפני שראיתי את הספירה שעשה עינב.

עינב, אם עדיין לא קנית את הקראנק, אז תלך לחנות שיחליפו לך פריוויל ל-14-28. אגב זה לא קסטה ולא צריך לקנות באינטרנט זה עולה גרושים בחנויות בארץ. ואם אתה עדיין מעוניין בקראנק, אז הוספתי קצת חומר בנושא... ולא, אין צורך בקראנק אם אתה מחליף את הפריוויל. אין צורך בשניהם. מספיק אחד מהם.

ראשית, לגבי אורכי קראנקים.
קראנק סטנדרטי זה 170 ממ או 175 ממ, וזה מתאים לכל הגבהים כמעט. אנשים גבוהים 190 סמ ומעלה יכולים לקחת גם 180 ממ. אורכי הקראנקים הללו מתאימים לכל טווח הגבהים. גם מתחת ל-150 ס"מ, וגם מעל 200 ס"מ.
הקראנקים עם הזרועות הקטנות נועדו לביצועים מיוחדים- מהירים או שמים אותם באופניים שבהם הציר המרכזי נמוך. באופני הרים הציר המרכזי הוא בדרך כלל 29.5 ס"מ. אבל זה משתנה טיפה בין דגם לדגם ובין יצרן ליצרן. אני לא יודע מה גובה הציר המרכזי בדהון, ולכן בתשובה הראשונה שלי בתחילת השרשור, ביקשתי לבדוק מה אורך הזרועות, או לחילופין לבדוק מה גובה הציר המרכזי.
לגבי יעילות הקראנק עם הזרועות הקצרות... זהו קראנק שנותן יכולת לסובב הרבה יותר מהר את הפדלים. ככל שהזרועות יותר קצרות, ניתן לסובב הפדל הרבה הרבה יותר מהר. וככל שהזרוע יותר ארוכה, ניתן לדחוף יותר חזק, אבל פחות מהר. ולכן כתבתי מה שכתבתי.
לגבי השאלה של עינב.. הגודל הנכון לגוף שלך הוא גם 170 סמ. וגם 175, וגם 150 וגם כל דבר אחר. לדוגמה הקראנק של ה-140 ממ, הוא קראנק סטנדרטי של  אופני BMX. ברור שיש רוכבי פעולילם בגובה 185 כמו גם בגובה 155 סמ... וכולם משתמשים בקראנק קצר. חלק מה BMX משתמשים בקראנק 150 ממ.  באופני ברומפטון האלמותיים ששם הגלגלים עוד יותר קטנים מגלגלי הדהון 16 אינטש במקום 20 אינטש, הזרוע של הקראנק היא 170 ממ. כלומר הזרוע הכי סטנדרטית שיש.
לסיכום, אם זרוע הקראנק המקורית היא 170 ממ, אתה יכול בהחלט להשתמש בלינק הראשון, שנתתי בתגובה הראשונה. ואני מבין שקנית. כך לפחות כתבת מקודם. ואם לא קנית אז תקנה כעת. גם האופציה של זרועות קצרות היא טובה, אבל קצת יותר יקרה, כמו שהראתי מקודם. (לגבי המרחק בין האוכף לציר המרכזי- אין לך מה למדוד. אין לזה שום משמעות לעניין שלנו. לא רלוונטי.




 

נכתב ב - 04/05/2017 12:29:22
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501

אני ממש שמח לשמוע!
אז אני גם מחליף את הפריוויל ל-11-28 וגם מחליף את הקראנק
אורך הזרוע - 17ס"מ (חור לחור...מ"מ לפה/לשם)
לפני שאקבל מכם את המידע בהתאם לאורך הזרוע - נשמע שלשימוש שלי אני צריך קראנק קצר. השאלה עד כמה קצר? 140? 160?

הזמנתי את הקראנק ה-1 שדורון הציע אך סגרתי עם המוכר (עוד לא שלח) לשים על HOLD ובמידת הצורך לבטל.
אז לאחר שסגרנו על השינוי בפרייוול איזה קראנק להזמין?

Litepro 170mm:
http://www.ebay.com/itm/Litepro-MTB-Folding-Road-Bike-170mm-Crankset-BCD-130mm-Chainring-45-47-53-56-58T-/262938392576?var=&hash=item3d38597800:m:mifEsxMhqy6R3mG4goTapIQ

ORIGIN8 140mm:
http://www.ebay.com/itm/ORIGIN8-CRANK-ARMS-SETS-Alloy-Crank-Set-140mm-107-SQR-JIS-SIL-110x5B-510g-1-/262963956381?hash=item3d39df8a9d:g:ZsEAAOSwnONZCM8V

הקראנק הנכון יוזמן ללא התחשבות בצורך בהחלפת שרשרת(עלות יחסית קטנה...)

​תודה רבה!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 12:44:57
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
לא יודע מי מבלבל אותך עם קרנרק קצר מאוד (140).
לגברים מבוגרים אורכי הקנרנק נעים בין 165 ל-175, לא נראה לי שקיצור הקרנק (בעצם הקטנת המנוף והעלאת הקושי) תשפר לך את המהירות.
אם אין לך רגלים מאוד קצרות קרנק של 170 יתאים לך מאוד.

בכלל הראיון של דורן לקצר את הקנרק והקטין את הפלטה בהתאמה רק יביא למהירויות נמוכות יותר.

נ.ב.: הקדנס הסביר נע בין 80  ל 90.

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 04/05/2017 12:51:44
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
יש פה שתי גישות ... בעיה laugh

זה לא אמור להיות "מדע מדויק"?
סגנון הרכיבה + טוואי+גובה  ==> הכל ידוע. 
ה-140 באמת נראה איכותי..כמו שכבר אמרת - מציאה. מתאים/לא מתאים? כפי שנאמר - יש שתי דיעות.

דב: כביכול כאשר מעבירים לפלטה הקטנה ביותר = קשה יותר , מהיר יותר.
וזה דווקא אמור להיות לטובתי לא? כי אני חי בתל אביב ורוכב לרשל"צ(בקרוב לחולן) ... הכל די מישורי.

אני לא יודע מה לבחור גם כאשר יש לי את הנתונים "היבשים".
 

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 12:53:53
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
טוב, כעת סיבכת את העניינים. אם אתה רוצה קראנק עם זרועות קצרות וגם פריוויל. אז צריך להתאים לך פלטה חדשה לזה. כי אם הפלטה תהיה גדולה מידי, אתה לא תוכל לרכב עם זה. זה יהיה יותר מידי מהיר, ופחות מידי כוח.
אז אני אעשה לך חישוב חדש עבור זה כעת....
החשובים הם עבור זרוע קראנק 170 ממ עם פלטה 52
עבור זרוע קראנק 160 ממ צריך פלטה 49
עבור זרוע קראנק 155 ממ צריך פלטה 47
עבור זרוע קראנק 150 ממ צריך פלטה 46
עבור זרוע קראנק 145 ממ צריך פלטה 44
עבור זרוע קראנק 140 ממ צריך פלטה 43

 תבחר קודם קראנק מתאים, ואז תבחר פלטה. הכל תלוי במחיר. ה-140 ממ, זה הכי זול, שמצאתי באיביי. והוא גם באמת מאוד קל משקל. והיה שם רק מוכר אחד כזה. אותו קראנק נמכר במקומות אחרים בכפול כסף. שים לב שבגלל ששינית הפריוויל, אז הפלטה היא 43 בלבד, או מה שתמצא (44 או 42). ה-170 ממ על 53 שיניים (במקום המקור 52 שיניים)  באיביי, אפילו יותר זול. 155 ש"ח.
בהצלחה...

נכתב ב - 04/05/2017 13:03:02
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
עינב, הנתונים היבשים הם מדע מדוייק.
בוא נגיד שדב לא כל כך יודע פיזיקה בסיסית. זרוע קראנק מגבירה מהירות ככל שמתקצרת. מכיון שכף הרגל צריכה לעשות פחות דרך בכל סיבוב.
לטעמי אין בכלל צורך לשנות הקראנק אם אתה משנה הפריוויל. בשביל מה לזרוק סתם כסף. תחליף הפריוויל בתוספת שרשרת חדשה שהימלצתי וזהו. לא צריך יותר, אתה מסודר.
ובזה סיימתי מבחינתי השרשור הזה. כי נראה לי שאני כבר חוזר על דבריי. הכל כתוב. רק לקרוא, ולהסיק המסקנות.

נכתב ב - 04/05/2017 13:03:16
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
אני די מבולבל.
יש שתי גישות.

בא נתחיל בכך שלי אישית אין מושג וידע מספק בכדי לדעת איזה אורך עלי להזמין - 
בהתאם לסוג הרכיבה, טוואי המסלול, גובה שלי, אורך קראנק קיים...
מפני שהטוואי הוא מישורי וניתן לתפוס תאומה = ההיגיון לא אומר שצריך לבחור בקראנק עם זרועות קצרות יותר? השאלה כמה קצרות?

לאותה חנות שמוכרת את הקראנקים האיכותיים במחירים מוזלים יש מגוון אורכים: 150,155,160,165,170

כפי שציינתי - החלפת פרייוול ו/או פלטה אחורית לא זו ש"תתערב" בשיקול ההחלפה.
 

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 13:07:56
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
אין אפשרות לערוך את התגובה הקודמת.

אתחיל בשינוי פריוויל + שרשרת חדשה.
*** שינוי הפריוויל תהיה כרוכה בוודאות בהחלפת השרשרת?

איך פריוויל נקרא באנגלית?
מעוניין לקרוא על החלק.

תודה

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 13:20:59
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
דורון הבעיות בפיזיקה הם שלך.
במצב הנוכחי במצב של קנרנק 52 וגלגל קטן של 14 בסלד של 70 הגלגל באופנים מסתובב 260 פעמים בדקה.
כדי לשמור על המהירות הזאת עם פלטה קטנה יותר של 48 הקדנס צריך לעלות ל76.
ועם פלטה של 43 הוא כבר צריך קדנס של 85.
באורך הזרוע משחקים בקפיצות מאוד קטנות בהתאמה מדויקת לפיזיולוגיה של הרוכב, לא דרך האינטרנט בלי לראות את הרוכב.

עינב  תחליף את הקסטה/free wheel לכזו עם גלגש עם 11 שיניים זה תאורטית ישפר לך את המהירות ב-25% עם תצליח לשמור על הקדנס.
 

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 04/05/2017 13:31:25
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
מניח שהחלפת פריוויל ושרשרת זה עניין די פעוט כספית (אזמין שרשרת מחו"ל).
לא כלכך הבנתי איך החלפת ה-פריוויל בלבד תביא לשיפור המיוחל...לא צריך (אם כבר) להחליף את הקסטה כולה וזהו?

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 13:44:16
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ה freewheel זה הקסטה שלך. אין צורך בהחלפת שרשרת, רק במידה והיא שחוקה, תנוחת הרכיבה באופניים שלך מאוד זקופה, התנגדות האויר היא גורם משמעותי במהירות הרכיבה.

לחופש נולד
נכתב ב - 04/05/2017 14:28:05
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
יש מה להזמין מחו"ל (50ש"ח כולל משלוח) או שההפרש לא גדול לעומת הארץ?

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 15:25:41
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אדון דב. כאשר הזרוע מתקצרת משמעותית, אז אפשר להגדיל קאדנס בקלות. תבדוק בעצמך ואז תבוא לדווח כאן. או לחילופין חפש באינטרנט. יש המון חומר. לי יש ניסיון בזה כבר מלפני 12 שנה..
עינב, אין מה להזמין מחו"ל. בחנות יהיה אפילו יותר זול. תלך לאופני עוז בלוינסקי ותתקין, ותדאג שישים לך שימנו לא משהו אחר.
 

נכתב ב - 04/05/2017 15:30:44
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
טוב,
לאור ההתעקשות של דורון wink ולאור זה שיש כמה וכמה מדריכים רציניים לשדרוג אופניים מתקפלים בדיוק למטרה הזו =
החלטתי גם להחליף את הקראנק.

כמו שציינתי - קראתי שני פוסטים גדולים וארוכים בדיוק על הנישה הזו - כנראה שיש סיבה להשקיע בזה.
העלות סבירה ושווה לתת את הצ'אנס לכך.

ההמלצה היתה על הסט הזה?
קראנק: 
http://www.ebay.com/itm/ORIGIN8-CRANK-ARMS-SETS-Alloy-Crank-Set-140mm-107-SQR-JIS-SIL-110x5B-510g-1-/262963956381?hash=item3d39df8a9d:g:ZsEAAOSwnONZCM8V

גלגל"ש:
http://www.ebay.com/itm/Stronglight-Dural-5083-9-10-Speed-Chainring-110mm-BCD-All-Sizes-/131265943914?var=&hash=item1e900f596a:m:mX3DBQTfytpZvE_f2EOaEqQ

תודה!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 15:43:36
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
קראנק 140 קטן עליך, אתה צריך בסביבות 160-165

לחופש נולד
נכתב ב - 04/05/2017 16:14:04
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אין כאן קראנק קטן עליו או גדול עליו במקרה הזה. זה קונספט שונה שלא קשור למידות הרגליים.. אני בגובה 174 עם רגליים של אחד בגובה 182 ס"מ הייתי לוקח לעצמי 155 ממ. עינב בגובה 159 ס"מ.  140 ממ זה גבולי. הייתי נותן עדיפות ל-150 ממ. לא יותר מזה...השאלה מה המחיר.... הנה כאן 150ממ ב-240 ש"ח.

נכתב ב - 04/05/2017 16:56:13
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
על"פ טבלאות מסודרות כגון זו לדוגמא ניכר כי אני צריך 
טווח ה-inseam של אדם בגובה 145-158: 61-73ס"מ
לפי הטבלה הזו אני צריך קראנק 162ס"מ.
אך כמו שנאמר - זה לא מדע

דורון:
למה את הקראנק האחרון שהבאת עכשיו ולא את מה שהצעת קודם לכן

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 04/05/2017 18:12:57
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
עינב עצה בחינם את תחליף את הקרנק, זה מיותר ויקר.
דורון חיפשתי מאמרים ולא מצאתי את הקסם שאתה מדבר עליו.
גם בפורומים מחו"ל יש הרבה לבטים האם זה משפיע בכלל.
יש תחלופה בין אורך הקרנק לקדנס. ככל שהזרועות קצרות יותר, המנוף קטן ולכן הקושי גדל.
כלומר פידול על יחס 52/11 יהיה קשה יותר בקרנק קצר יותר.
אתה מוזמן גם לקרא את המאמר הזה גם.
 

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 04/05/2017 20:44:17
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שוב פעם פיזיקה: בטח ככל שהקראנק קצר כוח הפדלים קטן, אבל המהירות גדלה, ולכן כאשר הזרוע מתקצרת חייבים להקטין את הפלטה. וזה בדיוק הטבלה שנתתי. פיזיקה פשוטה, אחינו.... (זה הרי בדיוק אותו העיקרון של הקסטה. ככל שהגלגש קטן המהירות גדלה, ככל הגלגש גדול הכוח גדל. או ככל שהזרוע גדלה הכוח גדל, וככל שהזרוע קטנה המהירות גדלה. בדיוק כמו בקסטה!)  חוץ מזה אני אומר זאת מתוך ניסיון, ולא רק תאורתית. ניסיון שהתחיל לפני 12 שנה. שוב, זאת פיזיקה מאוד בסיסית של כיתה ט' או י'.. באמת. רק שאני לא אתחיל כאן שיעור בפיזיקה כעת.... אתה יכול להאמין לי או לא להאמין. אבל אם אתה רוצה לבדוק. תעשה את זה בעצמך. כי בפיזיקה פשוטה, אתה לא מתמצא. אז מה שנשאר לך, זה לבדוק מעשית. תבדוק ותגלה את אמריקה.

עינב גם 140 ממ זה בסדר גמור. לגבי ההתאמה לגוף של אורך הזרוע, זה לא מדע מדוייק, כי לכל אחד גוף קצת שונה. אבל לגבי היחסים-ההמרות שנתתי, זה בהחלט מדע די מדוייק.
אם קנית 140 ממ זה גם  מצויין. לא לדאוג. כמו שאמרת לא מדע מדוייק. זה גם קצת יותר זול. זה הכל. 150 ממ קצת יותר יקר עולה 240 ש"ח. זה טיפה יותר טוב. אבל כמו שאמרת " לא מדע מדוייק". ואתה צודק. אם לי מתאים 150 ממ, אז לך יכול להתאים גם 140ממ. לא מדע מדוייק. אבל גודל הפלטה הוא כמדע די מדוייק. אז להתאים פלטה לקראנק לפי הטבלה שנתתי.
וכמו שכתבתי קודם. זה רק לוקסוס. בכל מקרה זה לא יוסיף לך הרבה. מספיק רק להחליף פריוויל, ושרשרת. אבל מכיון שהתעקשת, אז כתבתי מה שכתבתי. . זאת היתה בחירה שלך. אבל אני מבין שבא לך לפנק את עצמך. אז למה לא. לך על זה. סך הכל זה לא הרבה כסף.
תתפנק חופשי!

 

נכתב ב - 04/05/2017 21:18:26
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אין לי ניסיון איתה, אבל יש מערכת ייעודית של שימאנו לגלגלים קטנים בשם CAPREO. הדבר העיקרי הוא קסטה עם גלג"ש קטן של 9 שיניים, שיפור של יותר מ50% בהשוואה ל 14 שינים שכנראה יש לך עכשיו. זה כרוך בהחלפת גלגל, או לפחות נאבה ובניית גלגל מחדש, קסטה ומעביר אחורי.
יש FREEWHEEL עם 11 שיניים של SUNRACE וזה גם יתן שיפור לא רע ביחס הפידול, אבל ההחלפה לא תמיד פשוטה. פעם כשעשיתי את זה זה חייב מירכוז מחדש של הגלגל בעזרת השפיצים כי הוא לא נכנס עד הסוף בנאבה.
ב FREEWHEEL הסטנדרטיים אין פחות מ 13 שיניים בגלג"ש הקטן.

 

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 05/05/2017 05:25:03
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
נעם, תודה רבה. מאוד מענין מה שכתבת. לא הייתי מודע לזה בכלל, שאין לשימנו פריויל 11. (האמת שמעולם לא היה לי פריויל באופניים, מאופני ההרים הראשונים בשנת 92 (קסטה 7) ועד היום יותר מ-10 זוגות. ולפני ההרים הראשונים היה לי פיקסי תוצרת הארץ, שחרשתי איתם את גוש דן מורחב (עד חדרה אפילו) במשך יותר משנה...).
אז אפילו נחסכו כמה שקלים עבור פריוויל חדש. אז מה שנשאר, זה רק לשנות קראנק עם פלטה תואמת. אבל פלטה שמגדילה את המהירות ממה שכעת. וכמובן לקנות שרשרת סראם.
לכן אם לא משנים את הפריוויל, גודל הפלטה בקראנקים כדלקמן:
עבור 140 ממ צריך פלטה 53 או 54
עבור 150 ממ צריך פלטה 56 או 58

עינב, אם לא הבנת, תוכל  ליצור איתי קשר. שלחתי לך הודעה.

לסיכום, חלק ניכר מהשרשור היה מיותר בדיאבד, מכיון שקשה מאוד למצוא פריוויל עם 11 שיניים, כי לשימנו אין. ולכן נותר רק להחליף קראנק עם פלטה ע"פ הטבלה החדשה הקטנה שעשיתי עבור 140ממ ו-150ממ.
ושוב, תודה רבה לנעם.

 

נכתב ב - 05/05/2017 09:30:58
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
חברים אין מילים

נועם המון-המון תודה על ה-FINAL WORD!

איזו פלטה לקראנק 160?

תודה לכולם!

**דורון אני אתקשר --> angel אתה!

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 05/05/2017 23:33:40
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
למסוקרנים (; - לבסוף הזמנתי קראנק 170 עם פלטה 60

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "
נכתב ב - 06/05/2017 22:04:39
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
yes
שני תיקונים/הבהרות למה שכתבתי:
1) CAPREO היא מערכת של 9 הילוכים.
2) היצרנית של הפריוויל עם 11 שיניים היא DNP Epoch  ולא SUNRACE 

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 08/05/2017 08:35:46
תאריך הצטרפות
23/02/2004
נושאים
76
תגובות
501
תודה הרקולס!
מניח ששתי האופציות הנ"ל יקרות ממהחלפת קראנק.
אגב, הקראמק המקורי של tern באורך 175.

Smile - It's The Second Best Thing Your Lips Can Do " אדם שכבר לא חולם ומפסיק להזות, עדיין ממשיך ומתקיים אך מפסיק לחיות "