נושא: התלבטות בין Marin, Trek, Jamis.

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 24/04/2017 11:22:56
תאריך הצטרפות
27/03/2017
נושאים
10
תגובות
21
רוכב/ת מתחיל/ה
אהלן.. לאחר המון חיפושים.. צימצמתי את הבחירה לשלושה דגמים:
TREK MARLIN 7 2017
JAMIS Dragon 27.5 Sport 2016
Marin Bobcat 4

במבט ראשון אני יותר פונה ל-Marin. 
יותר זול אך עדיין מקבל תמורה יחסית בסדר לדעתי.

ה-Jamis יקר בהרבה, מגיע עם 120mm אבל גלגלים רק 27.5. אך קיבל המלצות מכמה אנשים כבר..
אני אצטרך שיכנוע די חזק בשביל לקנות את אלה בגלל המחיר.

ה-Trek ת'אמת לא כזה שמעתי או הכרתי.. זה פשוט שזה החברה. חברה מוכרת>איכות>אחריות וכן הלאה.
ולקחתי את האופניים האלה אך ורק בגלל שהן בדיוק בגבול המחיר שמתחיל לעלות ל 5-6...

הרכיבה שלי: טכני מקל עד גבול הקשה, לפעמים שבילי דאבל (ג'יפים) אך לאט לאט נכנס יותר לסינגלים וטועם את "האקסטרים".
עושה ירידות טכניות ומדי פעם קופץ דרופים קטנים.
לא צריך אופניים הכי חזקות בעולם אבל מעוניין במשהו שלא יישבר אחרי שאני יורד מדרגה ברחוב.


אני ממש לא מבין בזה.. וסוף סוף אחרי שבועות של חרישה בחנויות ובאינטרנט יש לי איכשהו כיוון למשהו אז פשוט רוצה לסיים את זה כבר.
אשמח לדעתכם, עצתכם ונקודות המבט שלכם.

תודה מראש

פשוט לשרוד... ולנסות ליהנות על הדרך :)
נכתב ב - 24/04/2017 11:42:51
תאריך הצטרפות
22/01/2013
נושאים
2
תגובות
43
חונך
בתקציבים שאתה בוחר הייתי הולך על מרידה.

נכתב ב - 24/04/2017 11:59:42
תאריך הצטרפות
27/03/2017
נושאים
10
תגובות
21
רוכב/ת מתחיל/ה
הכי זול של מרידה ב-29 זה סביבות 4,500. לפחות ברוזן ומינץ. לא מצאתי בחברות אחרות.

ד"א, יכול להיות שיתאפשר לי לרכוש את המרין בסביבות ה-2,000. אם כך, זה יהיה שווה?

פשוט לשרוד... ולנסות ליהנות על הדרך :)
נכתב ב - 24/04/2017 12:13:18
תאריך הצטרפות
22/01/2013
נושאים
2
תגובות
43
חונך
עדיף כבר יד 2. 

נכתב ב - 24/04/2017 13:16:09
תאריך הצטרפות
27/03/2017
נושאים
10
תגובות
21
רוכב/ת מתחיל/ה
יד 2 זה סיבוך.

יכולים לעבוד עלי וגם אין לי מישהו שמבין בנושא ויוכל לבוא איתי לבדוק אותם.



אשמח לדעתך בדגמים שלמעלה

פשוט לשרוד... ולנסות ליהנות על הדרך :)
נכתב ב - 24/04/2017 14:27:25
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
מהניסיון שלי עם אופניים בסביבות מחיר זול, בתור רוכב לא מנוסה, אלו הדברים שהייתי מתעקש עליהם, גם אם עולה בתקציב:

1. זנב קשיח - אופני 29". פשוט יותר קל. 
2. קראנק דאבל 2X10. יותר פרקטי, פחות העברות נדרשות במעביר הקדמי. בסינגלים אתה יכול לרב להישאר על הקטן.
3. בולם קפיץ עם קוטר 32". אם יש בולם אוויר 30" זה עדיף, כנראה. לא ניסיתי. לא מכיר.

תקציב מינימום - 4K ש"ח.

את האלפייה שתחסוך, תוציא בחלקים שייתבלו. 
יש אופניים ברשימה שלך שבאים עם הילוכי 3X9. זה מיושן, זה לא נוח, והשדרוג ל-2X10 לא בטוח שאפשרי ובטח לא כדאי.
מעבירי הילוכים ברמה הבסיסית, ביחוד הקידמי שנורא בסיסי, לא שורדים שטח טוב.
בולמי הזעזועים לא מספקים.

אתה יכול גם לקנות אותם ב-2K. התמורה טובה. אתה תצליח לרכב בסינגלים טכניים, אבל חלקים ייתבלו/ייתפרקו. נאבות קודם כל...

אם כבר מארין, אז את אלה:
http://www.pedalim.com/sg_product~620131~65~0.htm

לגמרי כדאי להשקיע את התוספת, אם אתה מכוון לסינגלים. הייתי אומר אפילו צריך.

ה-Jamis שהבאת במפרט יותר ממספק, אבל ברמת תקציב אחרת.
למה הם עולים יותר מהמארין שקישרתי?
כי הגלגלים שלהם יותר איכותיים, החישוקים (טיובלס) והנאבות (וזה חשוב), והשלדה מפלדה. פלדה אמורה להיות מעט רכה ונוחה יותר. 
האם זה סיבה מוצדקת להפרש?
כן.
האם עדיין עדיף אותם על 29" במפרט פחות טוב... לא בטוח בכלל, צריך לנסות. אולי השלדה מרככת את הרכיבה, כמו האפשרות לרכב טיובלס (לחץ אוויר נמוך יותר).

אבל אם קצר בכסף, המארין שקישרתי בסדר גמור.
 

נכתב ב - 24/04/2017 15:34:36
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
אם תרצה את ה- jamis כרומלי בגודל 29 אני יודע איפה היו זוג כזה עד ממש לאחרונה. אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי אבל קח בחשבון שזה באשדוד.  

נכתב ב - 24/04/2017 16:01:19
תאריך הצטרפות
27/03/2017
נושאים
10
תגובות
21
רוכב/ת מתחיל/ה
uolaf, תודה על הפירוט!


1,2,3 - תודה רבה על העצות וצודק לחלוטין. אקיים אותן.

בנוגע לתקציב בשבילי זה יותר מידי.. סך הכול בן 17 ואין לי סכומים כאלה בצד.
אני משתדל שיהיה בסביבות השתיים שלוש אלף. שלוש וחצי מקס!

אני מודע לכך שיום יבוא והחלקים לאט לאט ייתבלו, יהרסו וכד'. ואז אני אוציא את הכסף שצריך או פשוט אשדרג. אבל אני לא רוצה להוציא סכום גבוה כשרוב הסיכויים שעוד שנה או אפילו חצי שנה אני אשדרג לאופניים של 4-5 או יותר.
לבינתיים אני רוכב לכיף ונכנס מדי פעם לקטעים יותר "רציניים".

אז אתה אומר שאני יכול לקנות את המרלין ב-2, להשתמש בהם בכיף, הם יעבדו כמו שצריך פשוט לאט לאט ייתבלו? כי תאכלס אני בסדר גמור עם זה. כל עוד האופניים עושים את המטרה אין לי בעיה עם זה. לזה הם נועדו.

"אם כבר את מארין,..." אין לי דווקא משהו למארין. אין לי בעיה עם כל חברה אחרת.. זה פשוט שזה הדגם שהמוכר המליץ לי. אם יש לך אופניים יותר טובות בסביבות 2-4 בחברה אחרת אני אשמח לדעת.

ה-Jamis באמת יותר מידי.. אך המליצו לי עליו אז התעניינתי.

הסתכלתי על הקישור ששלחת אבל לא כזה ראיתי הבדל במפרטים (בין שלך למה שאני שלחתי).. אשמח שתסביר.
ד"א, זה עם 2X10 מה שהבאת? לא יודע איפה רואים.. O_O

 

פשוט לשרוד... ולנסות ליהנות על הדרך :)
נכתב ב - 24/04/2017 20:02:25
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
נתנאל, אני התחלתי לרכב סינגלים עם אופניים ב-3K ש"ח.
אז היום הסכום הזה קונה קצת יותר, אבל בגדול האיכות נשארה.

מה הולך?
נאבה. זה שולח אותך כל פעם לחנות אופניים. פותחים, מסדרים, חוזרים... בסוף מחליף.
מעביר קדמי - התפרק. לא קיבל מכה.
הבולם הקדמי, עובד... אבל לא ממש. כשאתה מתחיל אתה רוצה בולם שלא ייטרק לך כשאתה עושה טעות. זה מפיל...

היתרונות של הדגם שקישרתי למארין שאתה הבאת:
בולם של חברה טובה יותר.
הילוכים 2X10
חישוקים ונאבות ממותגות (כנראה איכותי יותר)
וגם שאר החלקים מאיכות טובה יותר.

אבל גם בדקתי מרידה ב-4K ברוזן מינץ, והמפרט עדיף בהרבה. מקבלים בולם אוויר, לא קפיץ, הילוכים 1X11, ציר קדמי 15"...
נראה לי שמי שהמליץ על הכיוון הזה, צודק.
הכל כפוף לזה, כמובן, שהגיאומטריה של האופניים נוחה לך.







 

נכתב ב - 24/04/2017 21:13:46
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
ברמת מחיר של 4,000 ש"ח יכול לקנות את הדגם הזה של מרידה:
http://www.rosen-meents.co.il/?CategoryID=1451&ArticleID=7983
גלגלי 29, מערכת 1X11, מזלג מניטו משקל קל יחסית של 12.2 ק"ג ואפילו צבע מהמם.

ב- 3,000 ש"ח תוכל לקבל את הדגם הזה:
http://www.rosen-meents.co.il/?CategoryID=1451&ArticleID=8151
גלגלי 29, מזלג אוויר, מערכת הינע 3X10 שימאנו DEORE טובה ויעילה, ומשקל סביר של 13.5 ק"ג. 

אז יכול להתחיל עם אופניים בתקציב לא גבוה ותמיד לשדרג בהמשך.

בהצלחה!

נכתב ב - 25/04/2017 02:06:21
תאריך הצטרפות
27/03/2017
נושאים
10
תגובות
21
רוכב/ת מתחיל/ה
02:00 בלילה ואני חושב על אופניים.....
 זוגות חדשים! :: 
ז"ק 29" אלומיניום MERIDA BIG.NINE 600 2017
הכי מפחיד מבחינת מחיר. 4.1K לחברי מועדון. במידה וארכוש את האופניים האלה על הדרך אקח חבר מועדון כך שזה נוסף לסכום.

Marin Bobcat 9.5 2016
פחות מפחיד וגם אולי יותר "תמורה". המחיר המקורי הוא 4K אך יש לי הנחה ל-3K.

Iron Horse Unity 3.3
3.7K במחיר אך אולי קצת נמנע ממנו מאחר שזה 27.5


אני פשוט מנסה לצמצם את האפשרויות כמה שיותר... וככל שאני לומד ככה זה מקל עלי לעשות זאת. 
מה שעכשיו יותר התמקדתי בו זה מספר קסטות, גבול מחיר וגודל גלגל.
תודה לכולכם שנתתם את עצתכם ודעתכם בנושא ועזרתם בנושא.
במידה ויש עוד דברים שצריך להתמקד בהם, כמה שאני אשנא אתכם על כך, אשמח שתעירו לי :)
זה בטח יקח לי עוד לילה שלם של חיפושים אבל לבסוף בעז"ה ובעזרתכם אגיע לזוג המושלם בשבילי wink


תודה לכולם.. לילה טוב.

פשוט לשרוד... ולנסות ליהנות על הדרך :)
נכתב ב - 25/04/2017 04:05:37
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אין התלבטות, ברור שדראגון.
פלדה זה עולם אחר.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 25/04/2017 07:09:33
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
זנב קשיח רק 29 אלא אם אתה ממש נמוך
שלדת הג׳אמיס דרגון 29 היא היחידה בין האפשרויות הנ״ל שיהיה שווה בעתיד להרכיב עליה חלקים איכותיים יותר
אולי כדאי לך לחשוב על יד2 ,בתקציב הנ״ל תוכל למצוא זוג טוב בהרבה

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/04/2017 12:20:04
תאריך הצטרפות
11/03/2016
נושאים
25
תגובות
103
רוכב/ת מתחיל/ה
טראק מרלין, אחריות לכל החיים רכיבים פצצה ועוד שנה במילא אתה תחליף לשיכוך מלא.

נכתב ב - 25/04/2017 13:34:26
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
יד 2 זה טוב למי שיודע לבדוק.
מי שלא, מספיק שצריך צמיגים, שרשרת, טיפול לבולם, קסטה אחורית (דברים שמתבלים תדיר) ואופס... הקנייה לא כדאית.
ויכולות להיות תקלות יקרות יותר.
קניית חלקים טובים, זה עניין לא משתלם כלכלית, ודורש הבנה והתעסקות.
הוא (עוד) לא שם.
זה חשוב לייעץ לפי הצרכים של המיועץ, לא לפי מה שהיה יכול להתאים למייעץ...


נתנאל ח
המארין שקישרת זולים יותר, ואני לא מזלזל בכסף, אבל הם לא תמורה טובה יותר, אלא פחות. המרידה הם באמת אופניים קומפלט לשנים, מבחינת המפרט. אולי הבלמים יהיו שווים שדרוג (וגלגלים, אבל גלגלים ברמה גבוהה לא מקבלים ברמות המחיר הללו).
היתרון של המרידה זה במשקל (ממש קלים), ובבולם (אויר ו-QR15, שזה ציר מעובה וחזק יותר).
שווה את הכסף?
לדעתי, כן.
[שוב, כפוף לזה שניסית והם נוחים לך].
לשדרג משהו במארין, לא יהיה כדאי, כי נקודת החולשה היא הבולם, ובולם זה יקר מאוד (יחסית למחיר האופניים). 

רכבתי על אופניים ברמה פחותה מזו של המרידה (מלבד גלגלים משודרגים שקניתי) 5 שנים , עד לאחרונה, בסינגלים של קק"ל. מידת ההצלחה היתה תלויה בכושר שלי ואם רכבתי נכון טכנית. האופניים מבחינתם יכלו לעבור הכל.

לגבי לקנות שלדת פלדה כפוטנציאל לשדרוג... צריך לזכור, קניית חלקים בבודדת, זה מאוד יקר, יחסית לקנייה של אופניים.
שדרוגים זה עניין לחובבים רציניים, שאוהבים להתעסק בזה ולתפור לעצמם אופניים. 
אתה עוד לא יודע אם אתה כזה. אתה רק מתחיל להכנס לסינגלים. מחר אולי בכלל תרצה מכונת סינגלים יעילה יותר (האופנים שמומלצים לך כאן יעשו כל סינגל קק"ל, אבל הם מוכוונים לפרופיל הרכיבה העכשווי שלך). אולי תרצה לשדרג לשיכוך מלא.
אין לדעת.
לשימוש שלך עכשיו, המרידה נותנים תשובה מלאה לשנים.
יותר טוב משמעותית או משהו בסגנון אחר, שמתאים לפרופיל רכיבה אחר... תצטרך להוציא יותר כסף או לקנות משהו אחר, אבל אז לפחות תדע לאן בדיוק אתה מכוון.

ודרך אגב, מה שהכי משפיע את ההתנהגות של האופניים זה הצמיגים. הם משפיעים על הכל, מהירות, קלות דיווש, אחיזה בסיבובים, אחיזה במשטחים שונים, נוחות/רכות... הכל. להחליף צמיגים בהתאם לפרופיל הרכיבה, זה יותר מועיל מלשדרג חלקים. אבל צמיגים זה לא סקסי, ולמי יש כוח לטרוח...

אפשר גם לשנות תנוחת ישיבה, עם התאמות של הסטם והאוכף, להתאים אותם יותר לשבילים/סינגלים. גם עושה הבדל גדול בשליטה.
שדרוג שדווקא תמיד כדאי וימשיך איתך לאופניים הבאים - דרופר. מוט אוכף הידראולי, שמאפשר להוריד את האוכף כשאתה רוכב בעמידה. מאוד מקל במעברים טכניים

ושוב, לסיום, הכל כפוף לכך שתעלה על האופניים ותנסה בעצמך.
​אם הגיאומטריה לא נוחה לך, כל האופניים לא שווים.

נכתב ב - 25/04/2017 16:56:50
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
תגובה מוזרה UOLAF, גם מכונית לא קונים יד 2? כמו שיש מכונים שבודקים מכוניות כך יש חנויות שישמחו לבדוק אופניים.
לגבי שדרוגים, למה החלטת ששדרוג חייב להעישות ע"י הרוכב בעצמו? ירצה להחליף בולם ילך לחנות ויחליף, זה עדיין שדרוגwink
לגבי מי שכתב שהוא ממילא יחליף לש"מ, יש כאלו לא מעטים שמבחינתם ז"ק היא התצורה האופטימלית, בלי קשר לתקציב

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/04/2017 17:44:53
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
אם יישור קו במכונית יד2 יגיע לחצי מעלות המכונית, הרי כנראה הרכישה לא טובה.

קנית אופניים משומשים ב-3K ש"ח. החלפת שרשרת, צמיגים וקסטה (חלקים מתבלים)... הלכה עוד אלפייה. כבר יכולת לקנות חדשים ב-4.
אם יש בעיה בקראנק הקדמי, מעביר אחורי, בלמים, נאבות, חישוקים (בייחוד חישוקים)... זה יעלה עוד יותר.

ב-4 וקצת הוא קונה אופניים קומפלט, שמתאימים לרכיבות שלו, עם רכיבים מספיק איכותיים לשנים. שום שדרוג  פרופורציונאלי למחיר האופניים, לא ייתן לו שיפור משמעותי.

אפשר למצוא מציאות ביד2?!
אפשר.
אבל צריך לדעת איך.
צריך להבין וצריך מכנופאן שאתה יכול לסמוך עליו שיעלה על חישוק שכופף חזרה, שלדה קצת עקומה (מה קורה שחבר הולך לקנות לעצמו אופניים משומשים, בלי להבין...) וכו'.

אבל אני אשמח לשמוע מה כל כך טוב בשלדת ה-Jamis?

שוב, אתה צריך לייעץ למיועץ, לא לעצמך, מה אתה היית עושה בתקציב.

לגבי שדרוג לשיכוך מלא, אני עדיין בזנב קשיח, וכל זמן שהגוף יאפשר, אני נשאר.
רכבתי פעם על שיכוך מלא, היה קל ודי משעמם.

 

נכתב ב - 25/04/2017 20:15:57
תאריך הצטרפות
27/03/2017
נושאים
10
תגובות
21
רוכב/ת מתחיל/ה
שיכוך מלא זו לא אופציה. גם אם היה לי את הכסף.. אני יעדיף לשים סכום גדול על זנב קשיח מאשר שיכוך מלא.
חח אז בבקשה בואו נעזוב את זה לפחות כי יש מספיק משתנים נוספים שעושים כאב ראש :)

יד שנייה גם כן לא אופציה.
כמו שאולף כבר אמר וצדק (עוד) אין לי ידע בנושא שמספיק בשביל ללכת לבנאדם פרטי ולסמוך על עצמי לקחת את השיקול דעת הנכון ולדעת במה לשים לב וכד'.

לקנות חלקים בנפרד באמת זה טיפשי בשבילי.. אין לי את הידע או הכסף בשביל זה.


Marlin Bobcat 9.5 2016
גם המליצו וגם הכי נראות לי מבחינת המחיר מאחר שמורידים לי את המחיר ל-3 במקום ל-4.

אני 1.81, רוכב שטח, טכני קל עד בינוני +, ירידות טכניות מדי פעם, עליות וירידות ובעיקר מרחקים.

מה חושבים?

 

פשוט לשרוד... ולנסות ליהנות על הדרך :)
נכתב ב - 25/04/2017 22:04:34
תאריך הצטרפות
23/01/2017
נושאים
3
תגובות
96
ב- 3,000 אין להם תחרות. לך על זה.

נכתב ב - 26/04/2017 11:10:24
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
זו ביקורת על המארין, ב-spec קצת שונה (שנה אחרת).

http://www.mbr.co.uk/reviews/hardtail/marin-bobcat-trail-9-5-2015-review

הבולם זוכה למחמאות יחסיות, אבל זה לא אותו הבולם שעל המארין שאתה קישרת. זה בולם "עבה" יותר.
הביקורת על השלדה היא שהיא קשה מדי, אבל את זה קל לבדוק לבד.
קח את האופניים, תוודא שלחץ האויר תקין, ותנסה. תרד/תעלה מדרכות/מדרגות... תבחין מייד אם בסה"כ האופניים מרגישים קשיחים מדי.

ב-3K התמורה טובה.