נושא: עצות לצפייה (בלייב) בטור דה פראנס

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 23/03/2017 18:46:07
תאריך הצטרפות
23/03/2017
נושאים
1
תגובות
0
שלום לכולם, אנחנו מזדמנים הקיץ לפירנאים בדיוק בזמן שהטור יהיה שם ואנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות לצפות בו בלייב.
כרגע אנחנו מכוונים להיות בעלייה האחרונה של קטע 12, בטיפוס ל-col de peyresourde. כנראה שלא ננסה להידחף לק"מ האחרונים אלא נהיה יחסית בתחילת העלייה.
אם יש כאן מישהו שיש לו ניסיון מעשי במשהו כזה, אני ממש אשמח לשמוע טיפים ועצות. אני בעיקר מפחד שהכביש ייסגר מוקדם מדי ולא נצליח להגיע. (אין לנו אפשרות לרכב בגלל ההרכב המשפחתי)

סימנתי כאן על המפה את הכיוון שממנו מגיע הטור (למעלה מימין), הכיוון שממנו אנחנו מגיעים עם הרכב בשעות הבוקר (למטה באמצע), והאיזור שבו אנחנו רוצים להיות כדי לצפות במירוץ.
אני מפחד שהכביש שעליו נרצה להגיע (דרך הכפר Oo) ייסגר מוקדם מדי ולא ייתנו לנו להתקרב מספיק. יש למישהו ניסיון עם הדברים האלה?
http://i.imgur.com/fLfsari.jpg

תודה!

נכתב ב - 23/03/2017 20:12:38
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
אין פתרונות קלים ופשוטים לצפות בטור דה פרנס בהנאה. צריך להשכים קום מוקדם מוקדם, בדר״כ כבישי הגישה למסלול הטור נסגרים כבר ב 06:00 בבוקר, זה אומר לקום ב 04:00 כדי להגיע למיקום לפני 06:00 בבוקר, מה שאומר שעות רבות של המתנה מה שמצריך ערכות מזון ושתיה, שמיכות וכיסאות. בחירת המיקום היא קריטית , זה חייב להיות בעליה ככל שהעליה תלולה יותר המרווחים בין הרוכבים גדלים ומקבלים זמן צפייה גדול יותר. בזמן ההמתנה לרוכבי הטור לא משעמם, הכביש חסום לכלי רכב אך מתאפשרת רכיבת אופניים (תחרותיים)  לקבוצות של סניורים וילדים , ממליץ לך להתייעץ עם תושבי המקום או במלון שבו תשהה כדי להבין איפה נקודת התצפית הטובה ביותר, כמובן שבסיום צפה לפקקי תנועה באזור

נכתב ב - 24/03/2017 10:22:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
ממש לפני 10 שנים ב 2007  הייתי בטור במסגרת רכיבה בעקבות העליות באלפים 

המארגנים של קבוצת הרכיבה היו יובל גולן  וגונן הרפז  שהיה להם ניסיון משנה קודמת ...
אנחנו ממש רכבנו כל יום  כ 100 ק"מ  התמקדנו בעליות המפורסמות כמו האלפ דואז  , גלבייה  וכו' .

משהוא כללי מהניסיון וההבנה שלי בהקשר לצפיות בקטעי רכיבה ,  (עצות ספצפיות רק מקומיים יכולים לתת )

ההמתנה שעות לרוכבים  זה חלק בלתי נמנע  זה גם חגיגה  מבחינת הצופים תלוי גם במיקום
טיפ  קח אוכל אחרת  הרעב יקלקל את החגיגה ...

מיקום ההמתנה  זה המפתח  לזמני חסימות כבשים  ...
אנחנו יצאנו מהמלונות  אחרי ארוחת הבוקר בערך ב 8:00-  9:00  תלוי במיקום העצירה .

המלונות היו במיקום  מנוגד למסלול הרכיבה 
 והחלפנוי מלון בהתאם להתקדמות הטור ...
כך שרכבנו לפחות שעתיים וחצי ויותר  מינימום עד נקודת העצירה ,

יש כמה מצבים :

מצב 1 - להגיע לנקודת ההתחלה של הרוכבים לפגוש אותם לראות את טקס שקילת האופנים  לראות את החימום  וכו' ...
התחלות הרכיבה של הטור בערך ב 13:00 חסימת הכביש זה בערך כשעתים לפני אבל החסימה היא בכיוון הרכיבה .

מצב 2-  הגענו ברכיבה  לנקודת הסיום  זה נתן יותר זמן לרכב  ובסוף להמתין  ולראות את הפינש  וטקס  מקבלי החולצות .

מצב 3 -  שהוא הכי מעניין והכי חגיגה הגענו ברכיבת טיפוס ארוכה לנקודת מעבר הרים כמו קול דה גלבייה מכיוון מנוגד למסלו הטור
בפסגה היו מאות צופים  על הרכס  נתקנו שם 4-3 שעות לפחות עד שרוכבי הטור הגיעו  שם הרעב הציק לי ...

מצב 4 - זה מתאם לצופים  מגעים בכיוון מנוגד לנקודה בדרך בחלקים  שקרובים  לסיום  כך יש זמן עד סגירת הכביש .
שם נתקעים מספר שעות  וראים  את הרוכבים עוברים  רצוי ביום של טיפוס 
שיש מרווחים בין הרוכבים  ביום משורי הפלטון עובר מהר ...
 
חוויה אישית  - בסיום הטיפוס שלי לאלפ דואז   הייתי רעב מאוד  בכפר העליון יש חניות ובתי קפה באחד המעדניות ראיתי עופות בגריל  (50 יורו לעוף בגריל  עם תוספות ושתיה ).
אני וגונן הרפז  התחלקנו בעוף  ( לא כשר  אבל הטעם נשאר לי עד היום ).

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות