נכתב ב - 20/03/2017 15:22:23
16
20
שלום רב,
האם המרווחים בין חוליות שרשרת 2X11 לעמת 10 SPEED רגיל , צריך להיות זהה ?
בדקתי שרשרת 2*11 XT שלא היתה בשימוש רב עם כלי (ישן) של toolpeak והציג שהשרשרת בסוף של הסוף שלה
הגיוני?
נכתב ב - 20/03/2017 16:41:15
55
5427
כן ,המרווח זהה, ככל שהשרשרת מיועדת להילוכים רבים יותר, כך היא צרה בהתאם
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 20/03/2017 21:27:33
428
11304
המדידים מתאימים לכל סוגי השרשראות
אכן יש מצב שהמדיד לא תקין אבל
אפשר למדוד שרשרת בעזרת סרגל מתכת מדוייק עיניים חדות ויד יציבה.
כל זוג חוליות הן במידה 1 אינטצ' , תמתח את השרשרת ותמדוד כמה חוליות .
אם נמדד 1% התארכות השרשרת גמורה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 20/03/2017 21:45:54
99
1288
רגע צביקה, לכמה יחידות בכלל מתחלק אינטש וכמה זה אחוז 1 מאינטש?
נכתב ב - 20/03/2017 22:13:22
428
11304
תסתכל בסרגל מתכת .. כל אינצ' מתחלק ל 10 אז אחוז אחד מ 10 אינצ' זה עשירית אינצ'
אבל רגע
אני פתאום לא בטוח שאחוז התארכות זה נכון נדמה לי פחות [אנסה לחפור באיזה שהוא מקום לתת תשובה נכונה]
קבל בינתיים מאמר
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 21/03/2017 17:00:13
31
118
מידות לא מטריות כמו אינצ וכו לא מתחלק באופן נורמאלי ל 10
סרגל רגיל יתחלק ל 1/8 אינצ (תלוי בדיוק אולי ל 1/4 אולי ל 1/16)
אם על 10 אינצ התארך 1/8 אז זה יותר מ 1%
אם זכרוני אינו מטעה אותי "החוקים" (שניתן לשבור אותם בקלות) אומרים
0.7% החלף שרשרת
1.0% החלף גם קסטה (ובדוק גג"שים קדמיים)
גלון - 4 קוורט - 8 פינט
מייל - 8 פורלונג
יארד - 3 פייט - 36 אינצ
ועוד אסונות
נכתב ב - 22/03/2017 17:42:31
55
696
בדיקת השחיקה לא מתבצעת לפי % התארכות אלא בעיקר בלאי שחיקה של הגלגיליות הנימצאות בשרשרת ופוגשות את הג"גשים והפינים עליהם מסתובבות הגלגליות השרשרת
אני בעד מכשיר המדידה הקבוע ולא זה עם המחוג. במכשיר הקבוע הסיכוי לאי דיוק במדיה אפסי.
מבצעים את המדידה בכמה נקודות בשרשרת ורואים את רמת הבלאי.
ד"א, המכשיר הקבוע צריך לעלות כ 20 ש"ח עד כדי 40 ש"ח אצל היקרנים
נכתב ב - 17/05/2017 11:17:57
99
1288
על המדיד הקבוע מופיעים 2 מספרים 0.75 ו - 1.0 באיזה מהם מודדים שרשרת 11 הילוכים?
נכתב ב - 17/05/2017 11:35:34
55
5427
אם ה0.75 נכנס מחליפים שרשרת, אם ה1.0 נכנס, מחליפים פלטה שרשרת וקסטה
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 17/05/2017 11:55:33
99
1288
אוקי, מה אומר המצב הזה? זה נקרה נכנס או שיש עוד זמן?
אגב, גם בצד השני זה נכנס לרמה כזאת.
נכתב ב - 17/05/2017 12:16:25
55
5427
אם גם בצד שני זה נכנס רק עד החצי, זה אומר כנראה שכך המד בנוי/שחוק? והשרשרת תקינה, אחרת הוא היה נכנס עד הסוף לפחות ב0.75
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 17/05/2017 15:53:02
428
11304
לפי התמונה עוד לא הגעת לשחיקה של 1%
שלב א בבדיקה בודקים עם הצד של ה 0.75 אם הצד הזה נכנס לגמרי דהינו מומלץ להחליף שרשרת
אם השרשרת החדשה מקפצת על הגלג"שים 1-4 יש סיכוי שלאחר כמה רכיבות השרשרת והקסטה יסתנכרנו ותצליח לדחות את החלפת הקסטה
אם זה מקפץ גם מעל 4 כנראה תצטרך להחליף גם קסטה ואז תהיה בערנות לגבי תפקוד הפלטות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 17/05/2017 18:31:37
99
1288
זאת התוצאה שאני מקבל בבדיקה מהצד של 0.75, הכנסתי את התמונה לבייק טוק
ויש שם שאומרים שחד משמעי צריך להחליף שרשרת, אבל יש גם שאומרים שרק כשזה נכנס
עד הסוף, כך אגב גם ראיתי בסרטון ביוטיוב.
האמת שנראה לי שכבר חרשתי יותר מאלפיים ק"מ על השרשרת הזאת כך שכנראה אני אחליף אותה בכל זאת,
למרות שאין לי שום בעיה והכל עובד חלק. אבל כדי לדעת להבא מה ואיך להבין את המדידה.
אגב, ראיתי שיש מדיד שמתחיל מ 0.5 ואם נכנס שם חלק עוברים ל 0.75 .
נכתב ב - 17/05/2017 21:36:26
428
11304
לפי התמונה זה עבר את ה 75 לא צריך להגיע עד הסוף [זה רמאות עצמית] המעבר של הגבשושית פנימה לשרשרת זו הבדיקה וזה מה שנקרה עד הסוף
דיברנו על זה כבר כמה פעמים
יש גישה של לא להחליף שרשרת עד שמתחילות בעיות ואז מחליפים גם קסטה ופלטות
והגישה השניה זה להחליף בזמן עד שהשרשרת החדשה קופצת במקרה זה מחזירים את השרשרת הישנה ומושכים עוד 1000 - 2000 ק"מ
ואז מחליפים הכל
השלב הזה שאתה אומר שהמדיד נכנס ב75 אבל אתה לא מרגיש בבעיות זה הקטע שהקסטה והשרשרת כבר מתואמים אבל גרף השחיקה מתחיל לקבל שיפוע חזק ואתה עובר לגישה הראשונה של לשחוק הכל יחד
תבחר מה מוצא חן בעינך אבל דע את האויב
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 17/05/2017 22:51:47
25
1719
אין שום גישה שאומרת להחליף פלטות. אין צורך בכל מקרה להחליף פלטה, אלא אם כן השרשרת מחליקה עליה. וזה מקרים די נדירים. אפילו אם נניח הפלטה האמצעית היא אלומיניום, החלקה של שרשרת לא אמורה להיות לפני שהוחלפו כבר 3-4 קסטות לפחות. ואם שמים פלטה פלדה, שזה מה שאני ממליץ כבר שנים, אז בטח, שאין צורך להחליף פלטה לעולם. זאת פלטה נצחית. החלפת פלטות בגדול נעשית בד"כ במקרה ורוצים להחליף יחסי העברה, או אם הפלטות נדפקות מגורמים חיצוניים. לרוב הפלטה החיצונית נדפקת מגורם חיצוני כמו סלעים וכו', מכיון שהיא הכי בולטת גם כלפי מטה גם הצידה וגם קדימה.
בכל מקרה החלפה יזומה של פלטה, בגלל שהשרשרת התארכה, משרתת כמעט תמיד את מנגנון השיווק והתעמולה של יצרני השרשראות. אני אישית מעולם לא החלפתי פלטה בגלל שחיקה, אלא רק בגלל נזק חיצוני. כיפוף הפלטה הגדולה ושבירת 3-4 שיניים.
חוץ מזה תעברו כולכם לפלטות פלדה. שיא הטמטום להישאר עם אלומניום. לא נותן דבר. רק כאב ראש. למי שיש שתי פלטות, כמעט תמיד הקטנה היא פלדה בכל מקרה. אז תעבירו את הגדולה וזהו. למי שיש פלטה אחת, על אחת כמה וכמה, חייב לעבור לפלטת פלדה. עולה גרושים, אבל נצחי, ושווה זהב. והתוספת למשקל שולית ביותר 30-40 גרם. והייתרון זה גם בשחיקה אפס, וגם בהתנגדות לכיפוף פלסטי בזמן חיכוך עם גורם חיצוני. הפלדה אלסטית ולא פלסטית, ולכן לא חוזרת למצב הראשוני שלה לאחר הכיפןף. האלומיניום פלסטי מאוד, מעט מאוד אלסטי, ולכן מתכופף בקלות. כל מכה חיצונית מסדר גודל בינוני - מוציאה פלטת אלומניום מכלל פעולה. וזה לא רק כיפוף אלא גם שבירת שיניים בקלי קלות. לעומת זאת לשבור שיניים של פלטת כרומולי מאוד מאוד קשה.
נכתב ב - 18/05/2017 07:19:54
50
1735
רחי
תחליף רק ש 0.75 נכנס עד הסוף כמעט ללא התנגדות (לא נופל!), עובר את ה"גבשושית" כמו שכתבו לך, יש לך עוד כמה מאות קמ'!
אני מחליף כך שרשראות כבר עשור ולא נגרם בלאי חריג לקסטה ולגג''ש קדמי, שרשרת במערכת 10 נשחקת אחר כ 3000 ק''מ , קסטה מתבלה אחרי 15000 ק''מ ופלטה אמצעית החלפתי אחרי 17000 ק''מ עקב מעבר 1X ולא בגלל שחיקה.
עניתי לך ב biketalk תשובה זהה , למה חד משמעית?
נכתב ב - 18/05/2017 08:10:26
55
5427
כמו שעופר כתב
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 18/05/2017 21:31:13
99
1288
תודה עופר, אתה אכן ענית כך אבל היו גם דעות אחרות, בכל מקרה החלפתי את השרשרת ולו רק
על מנת להתנסות, זו פעם ראשונה שאני מחליף לבד.
יש דרך קלה לשחרר את החיבור המהיר מהשרשרת הישנה?
נכתב ב - 18/05/2017 22:16:11
25
1719
נכתב ב - 19/05/2017 03:01:18
28
122
לילה טוב.
ראיתי את הסרטון שדורון העלה בשרשור אחר לא ממש מזמן, רצה הגורל ואחרי כמה ימים הייתי צריך להחליף שרשרת, ניסיתי את שיטת האטב וחוץ מלקרוע את האצבעות לא הצלחתי כלום.. אז או 1. שהמימדים של האטבים בישראל שונים מאלה בתאילנד או איפה שזה לא יהיה (למרות שנראה בדיוק כמו זה שבסרטון) 2. משהו בטכניקה ו/או הכישורים הטכניים שלי לא היה משהו.
אבל על פניו זה פטנט טוב (רק חבל שלא עבד לי)
נכתב ב - 19/05/2017 08:11:12
50
1735
sp ורחי
עם תרנגול מהצד החיצוני של החוליות + WD40 במקרה קיצון אפשר לשחרר אבל החיבור המהיר בקלות!
המהיר חד פעמי לדברי סראם! עם השרשרת החדשה מקבלים חיבור מהיר חדש? ולכן אפשר לפתוח את השרשרת הגמורה באמצעות כלי לקיצור/חולץ פינים בכל מקום אחר?
נכתב ב - 19/05/2017 08:17:43
24
184
הקפיץ מהאטב לא עבד לפחות בשלושה נסיונות נפרדים. במקום 5 ס"מ חוט נחושת קשיח מאלה המשמשים לחיווט בבתים בבניה, 1.5 קוודרט קילוף הבידוד השחלה בצורת U לחוליה והידוק אם פלייר אחרי שלושה סיבובים משתחרר עדין לא מצאתי פטנט לסגירה מושלמת וזה די מעצבן עד שזה קורה
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 19/05/2017 15:53:06
25
1719
|