• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: העלייה של אליהו הנביא - מעלה נבי עליה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 05/02/2017 18:51:15
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
בהמשך לפוסט של עין קיניא  

לפי האמונה הדרוזית מה שסיפרו לי בעין קיניא , הנביא אליה  עלה במרכבות אש לרכס  
דרך שביל תלול באופן חריג  היוצא מעין קיניא 
 
הערה ( לפני כחודשים בתגובה לציר דובדבן התייחסתי לעליה הזו )
 
לפי התושבים הדרוזים בעין קיניא בערך ב 2011-2012  נסלל המשך הכביש עד הרכס  מתוך חלק  העליון בכפר .

זה בעצם הכביש הכי תלול בארץ בהתיחסות ( אורך ביחס לשיפוע )

מצורף גרף  כולל מפה עם סימון הדרך ונתונים  מעודכנים  ממיפוי ישראל
הכביש הנ"ל לא מופיע בגוגל מפות רק בצילום אויר

הכניסה הרשמית מתוך עין קניא בגובה 753+ ~ מעל פני הים
סיום הטיפוס ברכס   בגובה   1008 + ~ מעל פני הים

הפרש הגבהים זה כ 255 מ'  על אורך כ 1600 מ'   זה שיפוע ממוצע של כ 16%
 
אבל הקושי זה התנודות לאורך הדרך מ 12%-30% הרבה קירות  בעיקר בתחום השטח העליון בכפר .
הקירות ששואבים הרבה אנרגיה  מהגוף והנשמה .

נאלצתי לשחרר את כל הקסטה לאורך כל הטיפוס באופנים שלי מורכבים קסטות 11-36 וקראנק דאבל 53/39

בהמשך הצרף תמונות שצולמו כאשר ירדתי ברגל רוב הדרך (יש הרבה מאוד קירות )

אריה סדובניק  

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/02/2017 21:16:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף קולז  3 תמונות  מתחום  עין קיניא הכפר העליון  (שזה שטח בין בנינים )

התמונה הראשונה מלמעלה זה הכניסה לתחום הכפר העליון  בגובה 753+

הכביש הרטוב בתחום הכפר העליון  זה מצב שקיים  כל השנה 
ברגע שמשהוא שופך מים  הם זורמים  מהר למטה 

כביש שרטוב קצת בעליה  לי לא הפריע   תלוי כמה זה רטוב ...
פעמים גלגל אחורי מחליק קצת 

האמת צברתי נסיון רב בכבשים ובקירות בכפרים בוואדי ערה .

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/02/2017 06:24:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף  קולז 2  תמונות 

זה מסוף השטח הבנוי בעין קיניא  הכפר העליון 

בגלל שהמסלול מפותל בתוך הכפר רואים בתמונות רק קטעים של קירות 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/02/2017 11:11:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף תמונה בזום  גדול
ממפל סער לכיון עין קניא נבי אליה ברכס ההר

אני סימנתי בקו צהוב  בערך אך תווי קטע הכביש העולה מעין קיניא לרכס


(תמונה כזאת דומה צרפתי לפי חודשים בהקשר לציר דובדבן )

( ציר דובדבן מטפס מעין קיניא לנמרוד
לאורך מרבית הציר יש עצי דובדבן אדום ושחור בעונה )...


אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/02/2017 19:37:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף  קולז 2 תמונות 

מעל הכפר  יש קטע של מעל 1000 מ' פתוח ללא בנינים רק מגדל / ברכת מים .
לאחר יצאה מהכפר העליון יש קטע רכיבה  תלול  כ 350 מ' עם  כ 16% ממוצע עד הסרפנטינה התלולה .


הסרט מתחיל התלילות עולה סרפנטינה עיקול כפול עם שיפוע הרבה מעל 30% ממוצע באורך של כ 100 מ'  

בתמונות רואים בבירור את השיפוע בסרפנטינה  כולל תחושת נפילת הגובה ...

בתמונת הזום שצולמה ממפל סער אפשר לזהות את מקום הסרפנטינה .

טיפ  שמטפסים מקומות תלולים אסור להסתכל לאחור ...

אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/02/2017 21:21:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף קולז  2 תמונות
המשך הסרפנטינה פיתול נוסף  תלול מאוד .

בתמונה העליונה רואים את החלק העליון של עין קיניא 

אריה  סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/02/2017 06:45:24
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
עוד  קולז 2 תמונות

סוף הסרפנטינה מקטע הפיתול הנוסף ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/02/2017 12:34:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף קולז 2 תמונות מהחלק העליון  
רואים ממש את הרכז 

בקטע זה הרגלים יכולות לנוח  קצת למרות הממוצע שגבוה יחסית לעליה נורמלית
השיפוע בחלק האחרון 16%- 13% ממוצע  ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/02/2017 21:37:36
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף תמונה מאזור המטעים העליון  (טיפסתי לשם בגלל הקיר ותצפית לכיוון מסעדה)
 
התמונה זה מתחם נבי אליה מקום מקודש לדרוזים  בגובה מעל 1000 מ'
שני מבנים גדולים שאחד מהם משמש כמקום תפילה (עם כיפה עגולה בראשו)
המבנה השני  לפי הבנתי ניכסתי פנימה  עושה רושם של אולם אירועים

המקום חדש יחסית ואינו מופיע במפות
 
נבי אליה הוא אליהו הנביא המוכר גם בכינויו בערבית אל-ח'דר. זהו מבנה לציון זכרו של אליהו הנביא המקודש ע"י הדרוזים .
 
יש אתרים נוספים בכפרים הדרוזים ומחוץ להם לזכרו של אליהו הנביא . 


בקצה התמונה יש כביש שעולה לגבעה מעל המתחם
זה נקודת תצפית מרהיבה לכיוון דרום נגיע גם לשם .


אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/02/2017 11:53:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
עוד תמונה עם שלט הכניסה לנבי אליה או ( איליה)

בקצה התמונה יש כביש שעולה לגבעה מעל המתחם
שם יש נקודת תצפית מרהיבה לכיוון דרום ....
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/02/2017 17:29:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
מצורף תמונה  
מיצפור חוורית  המקם על הגבעה מעל נבי איליה 

נקודת תצפית מרהיבה לכיוון דרום, נחל סער ועין קיניא
בגובה מעל 1000 מ' 
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/02/2017 09:49:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
אם יוצרים קומבינציה  ממפל סער

מחברים את הקטע הניסתר העולה לעין קיניא ביחד עם העליה לרכס לנבי עליה

מקבלים את עליה הקשה במזרח התיכון ( זה קשה יותר ממעלה גולני ) גם יותר קשה מכל מה שיש באלפים ובפירנאים ...

הקטע הרלוונטי = עין קינא נבי אליה  הוא 2.7 ק"מ עם כ 16% ממוצע  .

היתרון הגדול בעליה הזו  היא נגישה , בחינם , חוקית - ממש לפני הרגלים ..

מצורף קובץ מפה  עם סימון נתונים

לאלו שרוכבים בדרך לחרמון  יכולים לנסות ...

אפשר לחזור  בירידה מתונה יחסית ממסעדה למפל סער כביש 99 ( כל הסיבוב המעגלי זה כ 15 ק"מ ) .

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/10/2019 15:16:01
תאריך הצטרפות
04/12/2003
נושאים
244
תגובות
1090
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לידיעתך הציר מתחיל בקמ. השני על כביש 989 בכניסה המערבית 50מ מדרום לדוכן הפיתה דרוזית 
ומוסיף עוד כשני קמ. לסיוט , העליה במהדורה הארוכה רכבתי כמה עשרות פעמים ואף לא היה קל .
מה שהיא שימשה לי רק כחימום להמשך או הגדה הדרומית של נחל גובתה בואכה נימרוד כשבהמשך טיפוס למגדל שמס
לשכונה הצפונית משם למעלה אלון האימתני ובהמשך מעלה גולני רכבל עליון , מצפ"ש ואס... מוצב 2072 אם יש מג"ד מפרגן.
נקודה לציון : המעבר לסקוט ספארק נינו שורטר מקילים על הכאב.

אשמח עם תעדכן את עבודת המחקר שלך כדי שיהיה תעוד לדורות הבאים!!!

כתושב מטולה למעלה מעשור וגימלאי כשש שנים רוכב כל יום לפחות 400 קמ. בשבוע.

נכתב ב - 10/10/2019 16:38:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
115
תגובות
1246
בתגובה שלי 9.2.17  יש מפה עם התייחסות לכל  העלייה  החלק הדומיננטי ...
שמתחיל מנקודת גובה 550+ מדרום לדוכן הפיתה הדרוזית - 
הכניסה הנסתרת העולה לעין קיניא ...

בפוסט הספצפי  הזה ההתייחסות היא לעליה היוצאת מתוך  מרכז עין קיניא לרכס עד נבי אליה ...
תודה על ההערה בנושא - הקטע הראשון  נכתב בפוסט נפרד  דרך המטעים הנסתרת והתלולה למרכז עין קיניא
עבור תעוד לדורות הבאים  מצורף לינק להסבר מפורט לקטע הראשון כולל תמונות  ....
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=422819
 
צריך להבין את משמעות הקושי בטיפוס עליה כזו באופני כביש  שיחס העברה הסטנדרטי 1.2
בקטע ראשון יחס העברה 1.2 הפסקה 
בסוף  הקטע בעין קניא , בקטע השני  מעין קניא לרכס יחס  1.06

באופני שטח קלות  מתחת ל 10 ק"ג  עם יחס העברה 0.65  זה  יותר מעשי אבל הקצב יותר איטי ...
דרוש לזה כושר גופני גבוהה כדי לסובב רגלים בקצב אחרת נעצרים - ממש כל הכבוד  ל 
 Maoz

ל Maoz  רכיבה של 400 ק"מ  בשבוע באופן קבוע במיוחד שזה משולב שטח כביש  זה המון שעות ... 
גם עבור רוכבים צעירים ואתה לא ילד - אפילו זה מעבר לכמות השעות שמתאמנים לטרס אלפ ...
 
אני בשנים האחרונות ירדתי במינון כמות השעות מתמקד ברכיבות יותר קצרות אבל מהירות נג"ש
בעיקר בימי ששי עם שילוב  קטעי טיפוס מיוחדים  אבל כל בוקר לפני העבודה חצי שעה  על טריינר בעצמות גבוהה...
בסה"כ מקדיש היום כשיגרה עד 7 שעות בשבוע במצטבר...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy