נושא: הקיר הקשה בוואדי ערה מתחת לקציר בקצה ערערה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 29/01/2017 12:24:47
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף  תמונת תקריב  זום מכביש 65  כולל מפה 

לפי המקומיים הסיום  ניקרא  ראוס אל ח'רבה  זה הנקודה הגבוהה ביותר בערערה
 
זה אחד הקירות הקשים שיש בארץ  (רק בדיר אל אסד יש קשה ממנו )

הקיר נכנס דוך בהר ונמצא במרחק נגיעה מהישוב קציר

נתונים כללים
אורך הקיר כ 420 מ'  
גובה הקיר   כ 92  מ'  =  כמעט 22% שיפוע ממוצע  (עם שפועים משתנים ונקודות טופ  30%)
 
לאורך הקיר יש מספר בתים בעצם ממש וילות של מכובדים
יש תצפית בקו ישר פחות מ 20 ק"מ עד הים  .
 
(מודד מערערה שיש לי קשרי עבודה ליווה אותי בטיפוס הקיר)

בהמשך הצרף גרף וצילומים   
 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/01/2017 13:59:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
בסבירות נמוכה  שמשהוא יגיע לטפס שם  אבל אולי ...
זה קיר ממש לא פשוט  כפול באורך מעין חוד  ובשיפוע ממוצע תלול יותר 

הדרכים להגיע  די פשוטות

אופציה 1
מסומן במפה מכביש 65 נכנסים דרך ערערה  כביש 6524
קטע כ 1800 מ' בשיפוע ממוצע כ 9%  מגעים לקיר  קצת לא נעים בגלל המצב .
כביש 6524  העובר בערערה לרכס  הוא כביש מחודש  ומטופח  ב 5.2014  בשישי  9 בבוקר לא היה תנועה .

אופציה 2
אפשר לעלות בצ' ערערה על אוטובוס מס' 49 של חברת קווים העולה לכפר עין אל – סהלה
יש תחנה אוטובוס  לפני תחילת הקיר  

אופציה 3  
אפשר להגיע מעל קציר ולרדת דרך הכפר עין אל – סהלה  המקומיים שם סימפטיים באופן יחסי ויצאו קפה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/01/2017 18:33:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף  גרף למסלול שמתחיל בכביש 65 עד הקיר

כולל קטע צילום אויר  לאזור הקיר 

הקיר מחולק ל 2  

קטע A  מופיע במפות 

קטע B  לא מופיע במפות למרות שקיים הרבה שנים
בתמונת הזום בתחילת הפוסט  רואם את קטע B

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/01/2017 21:56:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף קולז תמונות מתחילת הטיפוס

הצילומים מ 5.2014  מתוך  רכב הליווי ...

את הקיר הזה מצא לי מודד מערערה (הוא גם נהג ברכב וצילם)

את השיפוע ניתן להשוות  לקווי הבתים  ( קווים אופקים )

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/01/2017 23:06:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף קולז ל2 תמונות נוספות 
מהחלק אחרון בקטע  קיר A

בתמונות האלו השיפועים מתקרבים ל 30% ויותר

שמעתי מאחור שרכב הליווי משמיע רעשים בגלל החלקות 

לאורך כל הקיר השתמשתי ביחס העברה הכי קל ...
 
קטע A ארוך 300 מ'  דילגתי על כמה תמונות ...
 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/01/2017 10:41:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף קולז  מקטע B  

הקטע הזה לא מופיע במפות  למרות שקיים הרבה זמן .

פוזיצית הצילום היא מנקודה  שקשה לראות את השיפוע התלול 

אבל אם משווים לגדרות הגבוהות של הבנין  אפשר להבין את הפרשי הגובה 

אריה סדובניק



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/01/2017 19:52:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה 

ל 2 זוגות אופנים  שהפכנית אותם לאופני קירות  
כוונה לשימוש בטיפוס בקירות

סורוולו סוליסט קרבון אורגינל  2007  ב 2012  הורכב קסטה 11/36 

סגל מגנזיום   ב 2012  הורכב קסטה 11/36 
ב 2015 השלדה נשברה טוטלוס 

השילוב בין 39 בקראנק  ו 36 בקסטת  שטח XT  עובד ממש מצוין 

יותר טוב מאשר טריפל  30/28  שהיו  לי באופני הקירות הקודמים 

אחד הסיבות שהשרשרת מסתובבת על כמות שינים גדולה יותר 
39/36  = 75 שינים 
30/28  = 58 שינים 

יחס העברה 39/36  פתח לי הרבה אפשריות לטיפוס תלול מאוד ...

הקיר הזה הרבה יותר קשה ממנסורה בהר הזתים 

בערערה על 450 מ' יש 92 מ' גובה = ל 22% ממוצע 
במנסורה הר הזתים על 560 מ' יש 100 מ' גובה = 18% ממוצע 
במנסורה הספיק לי קומפקט 34/28  
בערערה  אין סיכוי לעלות עם קומפקט  קיר כזה ארוך ותלול 
( הכוונה עם קומפקט  34/28) 

 זה לפי השוואה לקירות פחות קשים  שמטפסים טובים מאוד נתקעו  ונעצרו עם קומפקט ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 31/01/2017 09:14:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה  מערערה
מקצה קטע 
בקיר   לכיוון מערב

אפשר לראות את נפילת הגובה של הביתים הקרובים לקיר

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות