נושא: כיצד נערכים למסע Touring

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 22/01/2017 17:48:04
תאריך הצטרפות
23/06/2005
נושאים
16
תגובות
215

  ערכתי דף "מבוא ל TOURING"  בו פרטים על בחירת אופנים, ציוד והכנת מסלול

http://sheyabiketouring.blogspot.co.il/2017/01/touring.html

מקווה שיסיע לכל מי שעושה את צעדיו הראשונים ומתכנן מסע טורינג בעתיד.

בהצלחה
שייע

נכתב ב - 23/01/2017 10:13:02
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שייע,
חבל שעשית רשימה כל כך ארוכה, עם טעויות מהותיות. כדי לכתוב דבר כזה, צריך ידע וניסיון גדולים. מי שקורא את הרשימה הזאת, מקבל אינפורמציה לא נכונה. אני לא רוצה להתייחס לכל מה שכתבת, אבל אתייחס לדבר הכי מהותי, וזה בחירת האופניים.

אופני טורינג חייבים להיות חזקים, ולכן לבחור לרכב על מרידה קרוס-וויי, זאת טעות גדולה. השלדה לא מספיק חזקה לעומסים כאלה, והגלגלים דומים לרגליים דקיקות של בלרינה, במקום להיות דומים לרגליים של פרדה. בנוסף עדיף לרכב עם גלגלים 26 מאשר גלגלים 700, כי הם הרבה יותר חזקים. בנוסף קראנק 26-36-48 ממש לא מתאים לאופני טורינג. אמור להיות 22-32-42, וגם הקסטה לא הכי טובה. עדיפות מאחורה ל36 ולא ל34. 

לגבי בחירה נכונה של אופניים. זה מאוד פשוט. אופני שטח זנב קשיח 26 יעשו את העבודה. אם יש בבית, אז מסבים אותם לטורינג, ואם לא אז לקנות ביד 2 אופניים כאלה בגרושים. כולם רוצים להיפטר כיום מאופני ה-26, ומי שרוצה לעצמו טורינג, רק ירוויח אופניים איכותיים בגרושים. והכי חשוב בבחירה, שהגלגלים יהיו חזקים. מחליפים צמיגים (אופציה אחת מרתון פלוס כביש, אופציה ששייע לא הראה, ואופציה שנייה מרתון גרין גארד. מה ששייע בחר). שמים סבל חזק מאחורה. אפשר גם אלומניום חזק כמו של חברת RACKTIME ואפשר TUBUS מכרומולי (שני מותגים של אותה חברה). לגבי סבל קדמי. לא חובה. וזה כבר עניין של העדפה אישית. אבל אם בחרתם לשים, אז רק סבל מכרומולי. בשום פנים ואופן לא אלומיניום, כמו ששייע בחר. הם נשברים בקלי קלות. כמעט כל הטוריסטים, שבחרו לשים אלומיניום מקדימה, חוו שבירה שלהם.

זהו, יש עוד הרבה הערות (כולל על כיצד לבנות מסלול בדרך מהירה, בלי לשרוף עשרות שעות באינטרנט, ובלי צורך להוריד GPX כלשהו), אבל מסתפק בזה,
שייע, סלח לי, על הערותיי. אבל הקזתי הרבה דם יזע ודמעות,  ב-17 שנה האחרונות, כדי לדעת מה נכון באופני טורינג.

בברכה
דורון




 

נכתב ב - 23/01/2017 10:30:28
תאריך הצטרפות
23/06/2005
נושאים
16
תגובות
215
דורון - הכל טוב smiley
הכוונה שלי היא לסייע לרוכבים להכנס לתחום וכל הערה ותוספת מתקבלים בברכה
אוכל רק לצטט את שכתבתי בשורות האחרונות 

"אני מבקש לציין שוב שכל מה שנרשם כאן מאד סוביקטיבי, רשמתי את מה שהתאים לצרכים שלי.
אני מסכים מראש שכל דבר אפשר לעשות גם אחרת (ולעיתים אף יותר טוב) 
אשמח לשמוע הערות, דעות והמלצות. "

נכתב ב - 23/01/2017 15:00:37
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
שייע yes

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 23/01/2017 15:13:59
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
שייע yes כל הכבוד על ההשקעה, הכנסתי למועדפים שלי.
באביב הקרוב אני מתכוון להכנס לתחום והרשימה שלך בהחלט
תעזור לי להכין את עצמי.

.
נכתב ב - 23/01/2017 16:27:49
תאריך הצטרפות
27/03/2016
נושאים
9
תגובות
96
רוכב/ת מתחיל/ה
יפה מאוד,תודה@
מת לצאת לאחד כזה.מפחד לרכוב בחושך (צמרמורת)

 

נכתב ב - 23/01/2017 22:59:16
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
יפה מאוד, כל הכבוד.

לחופש נולד
נכתב ב - 24/01/2017 02:51:21
תאריך הצטרפות
13/03/2009
נושאים
15
תגובות
414
מעל 20000 ק'מ בגרופי
שייע 👌

חיים פעם אחת, צריך לנצל כל רגע.
נכתב ב - 24/01/2017 07:06:34
תאריך הצטרפות
27/07/2008
נושאים
36
תגובות
470
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
שייע כל הכבוד .

נכתב ב - 24/01/2017 09:45:40
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שייע, יקירי...
יש הרבה דברים באופניים שהם סובייקטיבים, ותלויים בהעדפות של הרוכב, אבל יש דברים שהם אובייקטיבים לגמרי. תנוחת רכיבה, או סוג כידון, או האם לשים תיק על הכידון, או האם לשים תיקים קדמיים, אלו דברים סובייקטיבים. אבל חוזק אופניים זה משהו אובייקטיבי. אופני טורינג אמורים להיות חזקים ופשוטים. אפילו יותר חזקים מאופני הרים. אופני היבריד, כמו המרידה שלך, לא מספיק חזקים לטורינג. גם השלדה לא מספיק חזקה, ובטח הגלגלים. אני קניתי לפני כשנה אצל רוזן ומינץ בקריה בת"א, גלגל כמו שנמצא במרידה שלך, והיתפצצו לי שפיצים בסיטונות השנה בטיול שלי באירופה. בסוף נאלצתי להחליף אותו לפני סוף הטיול. אין מה לעשות, המשקל של התיקים מאחורה, מכסח את הצורה לגלגל האחורי.
כמו כן יש הבדל בין ניסיון רכיבה של 10 ימים באיטליה, לניסיון רכיבה של 17 שנה, חודשיים כל שנה לפחות. שברתי במהלך השנים בטיולים בחו"ל כבר כמעט כל דבר באופניים: גלגלים, אינספור שפיצים, דרליאורים, ציר של גלגל קדמי (רכבתי 3500 ק"מ באחד הטיולים שלי באירופה עם ציר שבור, בלי שהייתי מודע לבעיה הזאת. דה-פקטו רכבתי למעשה על מוט השחרור המהיר כל הדרך), סבלים ועוד.
בריאות והרבה רכיבות....
מדורון