נושא: קניתי אופני הרים זנב קשיח אך רוצה יותר מהירות

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 18/01/2017 13:26:55
תאריך הצטרפות
10/11/2016
נושאים
4
תגובות
5
שלום לכולם,

לפני כמה חודשים קניתי אופני הרים זנב קשיח למתחילים, דיי מרוצה מהם אך שמתי לב שאני נהנה בעיקר בירידות או בנסיעות מהירות, במילים אחרות אני אוהב מהירות. האופניים יחסית קלות  אך הגלגלים שלי הינם בעובי 2.1 בעלי קוטר 27.5.

העניין הוא שרוב הנסיעות שלי הם לעבודה ללימודים וכו' ורק בסופי שבוע אני יוצא "לשטח" שזה לא יער בן שמן אלא סתם הרים עם גבעות אבנים וכו' מחוץ לעיר. אכן קניתי את האופניים למטרות אימונים וגם הבנתי שבשביל החוויה עצמה עדיף להתחיל מאופני הרים ולא אופני כביש (לא יודע עד כמה זה נכון) אך נסיעה בעיר מרגישה סבירה לכל היותר ואני מוצא את עצמי מתאמץ יותר באספלט מאשר בשביל אפר.

השאלה היא כזו: מה הייתם מציעים לעשות בפרט לקניית זוג אופני כביש נוסף כדי לשפר את מהירות הנסיעה? רצוי בלפחות 10 קמ"ש נוספים במישור במידה וזה בכלל אפשרי.

אציין שיש לי מנגנון שליפה מהירה באופניים אם גם זה נכנס לתוך השיקול.

אשמח לקבל יתרונות וחיסרונות של כל פיתרון.

תודה מראש לכל העונים.

נכתב ב - 18/01/2017 16:14:56
תאריך הצטרפות
05/02/2016
נושאים
9
תגובות
129
נתחיל בהמלצה שלא כרוכה בהוצאה כספית. 
מכיוון שהינך רוכב מתחיל סביר להניח שעם הזמן וככול שתרכב יותר כושר הרכיבה שלך ילך וישתפר וגם הטכניקה, מה שיוביל גם לשיפור במהירות הרכיבה. 
כמובן שניתן לקנות זוג אופני כביש נוספים או לשדרג את הנוכחיים לאחרים מהירים יותר, אבל בשלב זה לא ממליץ. 
אם בכל זאת חפצה נפשך באמצעי מלאכותי לשיפור המהירות, ללא הוצאה כספית משמעותית, ממליץ לבחון את נושא החלפת הצמיגים. רק קח בחשבון כי ככול שצמיג יהיה מהיר יותר בתוך העיר כך גם יהיה פחות אוחז בשטח.
10 קמ״ש לא סביר לאור האמור. 

I want to ride my bicycle I want to ride my bike I want to ride it where I like
נכתב ב - 18/01/2017 17:30:24
תאריך הצטרפות
10/04/2016
נושאים
12
תגובות
19
הייתי בעבר גם עם הדילמה הזאת.. פשוט הרכבתי אופני פיקסי.. הם סוגרות לי את רוב הנסיעות שלי כגון עבודה וסידורים קטנים בעיר. צירפתי תמונהשלהם למיקרה שאתה לא יודע מזה

נכתב ב - 18/01/2017 20:13:18
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
אם עיקר הרכיבות שלך בעיר, תעלה לחץ אוויר בצמיגים לאזור ה-50.
חלופה חקרה יותר - ציגי 1.75 חלקים בלחץ גבוה.
בירידות תכינס לתנוחה יותר אווירודינמית, כלומר לרכון קדימה ולא לשבת גבוה כמו מצנח (הכל בכפוף לזה שאתה שולט באופנים..
לא יודע עם יתן לך 10 קמ"ש אבל ישפר מהירות.

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 18/01/2017 21:52:53
תאריך הצטרפות
10/11/2016
נושאים
4
תגובות
5
תודה על כל התגובות,

זה נכון שאני רוכב מתחיל, אך אני עושה מסלולים של 49 ק"מ בשטח באיזור השלוש וחצי שעות. נוסע על הילוך 12 בשטח ולעיתים רחוקות מוריד לעשר.

סך הכל יצאתי לשטח ארבע-חמש פעמים וכבר אז התחלתי מ 25 ק"מ והשתפרתי כל שבוע. ךמען האמת כשאני חושב על זה יש לי את האופניים כחודשיים פחות או יותר.

בעיר נע בין 12 ל -15 כרגע במשיור, עוד שני קפיצות ואני מסיים עם כל ה 21 הילוכים .

לגבי אירודינמיקה אני מבין את זה אך לא יכול להתכופף באופן מלא כמו באופני כביש, במישור זה לא נוח ולפעמים אני מרגיש שהרוח ממש עוצרת אותי.

החלפת צמיגים ל 1.75 מול החלפת גלגלים קומפלקט שכן יש לי שליפה מהירה תעלה משמעותית את המחיר? ולמה דווקה 1.75 ולא צמיגי 700mm או שזה אותו הדבר?

יש לי שליטה דיי טובה, אני לא יודע מאיפה זה בא לי אבל אינטואיציה הצילה אותי כמה וכמה פעמים בשטח וכשאני על מדרכות  אני מתמרן דיי טוב משמאל לימין בין כל הזומבים וזה כאשר הגלגל הקדמי עושה שמינית קטנה מידי פעם.

אני מבין שכאשר אנסע על 15 קבוע ארגיש יותר מהירות אבל עדיין משהו מרגיש חסר.

לגבי הפיקסי לא הבנתי מהתמונה במה מדובר, זה נראה כמו כידון עם קרניים של אופני הרים רק שהם פונים ישר במקום למעלה, זה למעשה מאפשר את היכולת להתכופף ולהוריד את התנגדות הרוח?

במידה וכן איך זה משתווה לכידון אופני כביש שהינו ברוחב הכתפיים?

דבר חשוב ששחכתי לציין, אני בדרך כלל נוסע עם תיק גב של 3-5 קילו אז זה בטח קצת משפיע על המהירות.

דבר אחרון שיש לי לשאול הינו: למה לאור הנאמר בפרסום המקורי לא אוכל להעלות את מהירות הנסיעה ב 10 קמ"ש? ומכיוון שאין לי מכשיר מדידה, איך מרגיש גלגל של 50 PSI?

ובמידה ומתישהו אחליט לקנות אופני כביש, האם אופני כביש מדבקה באיזור ה 1800-2000 ש"ח שווים משהו? האם באמת במישור ניתן להגיע ל 60 קמ"ש כפי ששמעתי?

מתנצל על התגובה המהירה וכל הסרבול. אני קורא הרבה אבל רק לבעלי ניסיון יהיה את המידע הנדרש לענות על שאלותי וזה משהו שאוכל להבין מקריאה כי הכל מבוסס על תאוריות.

נ.ב:צירפתי תמונה של האופניים אם זה עוזר.

נכתב ב - 19/01/2017 11:05:05
תאריך הצטרפות
23/09/2010
נושאים
99
תגובות
1819
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
האם קנית אופנים שמתאימות לך בגודל השילדה? מה גודל השילדה ומה הגובה שלך? אולי תוכל להרים עוד את הכסא ותרגיש שיפור מסויים.

לחץ אוויר גבוה בגלגל אכן יתרום למהירות גבוהה יותר.

בתיק שאתה סוחב, קח רק מה שאתה באמת צריך - אל תעמיס סתם.

עם הזמן, כשתיכנס לכושר טוב יותר, תוכל להחזיק מהירות גבוהה לאורך זמן.

Forgive your enemies but remember the bastard's names
נכתב ב - 19/01/2017 14:28:37
תאריך הצטרפות
10/11/2016
נושאים
4
תגובות
5
האופניים שקניתי הם מידה 14 XS אך מרגישות כמו 16.5 בדגמים אחרים אם זה הגיוני, אני חושב שהם טיפה גדולות אך לא הייתה מידה קטנה יותר בדגם הזה והגובה שלי 164-165 ס"מ. כשאני עומד מעל האופניים ה - טופ טיוב לא לוחצת אך כן נוגעת במפשעה, המקסימום זה מרווח של 0.5-1 ס"מ תלוי בפיסוק הרגליים.

חשבתי להרים את הכסא אך בחנות אמרו לי שהוא כבר גבוה מידי, לאחר שהעלתי לבד ואני סתם יפגע ברגליים. בגדול אם אני ארים את הכסא עוד קצת, כבר לא אגיע עם קצות האצבעות לרצפה אפילו עם נטייה קטנה של הגוף לצד ואני לא בטוח שזה תקין. כן שמתי לב שהכסא נמוך מהכידון וברוב התמונות שראיתי הם אמורות להיות אחד מול השני בקו ישר.

בתיק יש לי ספרים ושני מנעולים אז אין ממש ברירה.

בכמה אחוזים אופני כביש יהיו מהירים מאופני הרים או עיר כאשר ישבו בתנוחה דומה וינסעו באותם תנאי כביש ומזג אויר?

נכתב ב - 19/01/2017 17:22:41
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
כל מה שחסר לך זה עוד ניסיון עוד ידע והרבה הרבה קילומטרים של רכיבה 
ומעל הכל איזו חבורה עם ניסיון שמידי פעם תרכב איתם בכדי שהמושגים שלך 
על רכיבה נכונה מהירות מידות יתאמתו עם המציאות 
למעט ניפוח אוויר בצמיגים כיוונון האופניים אל תשקיע כלום עד לרכישת נסיון .
מידי פעם תספר על ההתקדמות שלך אולי תקבל קצת עזרה ווירטואלית 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 20/01/2017 06:02:01
תאריך הצטרפות
29/11/2009
נושאים
1
תגובות
10
טרול????????????????????????????????????