נושא: הסלע האדום לרוכבי הכביש בדרום הטיפוס מצין לאורון

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/12/2016 13:49:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
בסוף העולם שמאלה יש את מפעלי צין אורון 

הדרך בין צין לאורון  זה כביש פרטי של המפעלים אסור לנסיעה או לרכיבה ללא אישור .
בכביש הזה עוברות משאיות פול טריירים  בתדירות גבוה הלוך ושוב כל השבוע
המיוחד בכביש זה קטע עליה תלולה 1400 מ' עם 14% שיפוע ממוצע  מאזור מפעלי צין לאורון .
בתוכו קטע יש 600 מ' עם 17% ממוצע  ויש בעיית שולים .

השילוב בין התלילות וחוסר שולים לבין משאיות ענקיות עולות ויורדות יוצר בעיה בטיחותית .
רק רעש הטריילרים והצפצופים יכולים לגרום  להתקף לב .

פעם ראשונה טיפסתי שם היה  לפי כמה שנים ב 2011  ביום שישי  וזה היה נוראה מסוכן .

לא קבלתי אישור לרכב שם זה היה התגנבות יחידים ( נופפתי לשלום  לרכבי הביטחון שעברו )
אני בעיקרון  לא לוקח  סיכונים  אבל  התשוקה לטיפוס עלייה  תלולה או קירות  אמיתיים  בכל מקום בארץ מושכו אותי כמו מגנט  ...

בנקודת זמן זו  היה לי ברזומה כבר ניסיון מצטבר  בטיפוס עליות תלולות וקירות כך שהקטע הפיזי בטיפוס  לא הדאיג אותי  רק המקום נראה כמו מכוכב אחר ...
בכל מקום גם שזה מסוכן  אני לא רץ עם הראש בקיר אלה בונה תכנית למסלול עם גיבוי ולומד את נקודות הבעייתיות במסלול  ...

מצורף תמונה מהקטע הראשון שרואים  למטה את עשן מפעלי צין .
 
בהמשך הצרף  :
מפה של מסלול הרכיבה המתחיל מתחם פרץ סנטר בדימונה 
הדמיה להמחשת  השיפוע בקטע הרלוונטי 
גרף  למסלול , תמונות  
הסברים  על האופרציה לצרף עוד 2 מטפסים רוסים מהצפון
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/12/2016 13:59:17
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
יש לך נתונים לגבי העליה לחרמון?
מגונן לקלע?

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 01/12/2016 15:10:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מוטילי 

בכללי לגביה עליה לחרמון 
אם מודדים מחורשת  טל זה כ 29 ק"מ  שיפוע ממוצע כ% 5.2
אם מודדים מהפניה לשניר 22.6 ק"מ  שיפוע ממוצע כ % 5.7 
השיפוע לא אחד זה מוגדר עליה ארוכה עם שפועים משתנים 
יש מקומות קצרים של 10%  וקטע קצר בכניסה למג'דל סמס 320 מ' 13% ממוצע ונקודות טופ קצרות במג'דל סמס  כ 17% .

לגבי  העליה גונן קלע 
מהשער של גונן עד הפניה לקלע זה כ 7.4 ק"מ שיפוע ממוצע כ% 7
רוב השיפוע די אחיד אין מנוחות כולל תנודות קלות  .
העליה ממשיכה  מתון יותר  עד צ' ווסט  שזה 
מהשער של גונן  עד צ' ווסט  זה כ 12 ק"מ  כמעט 6% ממוצע
 
 אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/12/2016 15:19:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
נחזור לסלע האדום צין אורון  

מצורף מפה ממתחם פרץ סנטר בדימונה עד למפעלי ציין  
בכיון אחד זה כ 46 ק"מ .

דאגתי  לגיבוי  מוניות דימונה  שילמתי  50 ₪ לכוננות  במידה  ואני לא מודיע בשעה  מסוימת  מסיבה שאולי אין קליטה ...
הכוננות מופעלת  ומונית יורדת  ואני משלם  עוד כ 150 ₪  ( למוניות דימונה יש אישור לרדת )  .
 
רכבתי עם אופני מגנזיום  בתשלובת קומפקט  וקסטה 11-28 
בקטע התלול  הספיק לי  34/24-28  היה לי כבר ניסיון מצטבר בקירות ובעליות תלולות .

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/12/2016 16:19:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף  הדמיה להמחשת השיפוע 
ההדמיה מנקודה מהצד  ומיועדת  להסבר 

ההדמיה מראה את המסלול שעולה ממפעלי צין  לכיון אורון
כולל נתונים לגבי קטעי העליה התלולים 

בעיקול יש סימון לאנדרטה  הפרט בהמשך .

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/12/2016 16:51:25
תאריך הצטרפות
31/10/2009
נושאים
52
תגובות
298
תודה.

אופניים, חיים בתוך חיים.
נכתב ב - 01/12/2016 17:29:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף גרף

ממפעלי צין  לאורון  ועד דימונה  תיקון למרחק כל צד 36 ק"מ .

בעיקרן אפשר לחזור דרך המכתש  לעלות לירוחם ולהתחבר לדימונה  זה כ 42 ק"מ

אבל שיצאתי  מהתחום ההיתי מספיק מאושר ומסופק  שחזרתי לציבליזציה  ...
אז הכי פשוט  היה לחזור על אותה דרך .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/12/2016 20:10:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף תמונה  לאנדרטה

שלט הנצחה  למורדכי מכולף שהיה הרמטכ"ל  השלשי של צה"ל בשנות ה50

הוא היה גם מנהל מפעיל ים המלח  .

יש עוד שלט הנצחה לזכרו של מרדכי מקלף בכביש 227

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/12/2016 20:40:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
מצורף עוד תמונה 
המיקום  לפני העיקול  זה בתוך הקטע התלול  מכיון צין למעלה לאורון 

אפשר לראות בתמונה  שאין שולים   
זה לא נעים  שמשאית  טריילר ענקית מצפצפת מאחור ....

המשאיות יוצאות מאורון  כל כ 5-6 דקות  
למדתי את הזמנים והקצב שלהם לצורך תיזמון הטיפוס בקטע התלול  ...

הערה לגבי צילומים  מתאם לכל המקומות שאני  רוכב ומטפס .
הצילומים נעשים  בזמן שאני יורד  במקומות תלולים אני משתדל לא לרדת הכל ברכיבה אלה קטעים ברגל זה מאפשר לצלם . 
בדרך כלל עולים ואחר כך שיורדים מצלמים  בצין זה היה הפוך ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/12/2016 10:59:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
לרוכבי אופני שטח  יש היתרון  
הם יכולים להגיע  מעין חצבה  על כביש 227 לצין  
בקטע שקרוב למעלה עקרבים יש פניה שמאלה למפעלי צין  

בפעם האחרונה שהייתי בעקרבים  זה נראה כדרך עפר  גם במפות 
9 ק"מ עד מפעלי צין  
מצורף מפה המראה את הכניסה מצד כביש 227  למפעלי צין .

היתרון נוסף שיש לרוכבי השטח   היום  האופנים שלהם כבר קלות  
והסטנדרט  תשלובת  ההילוכים  קלה  זה  30/42  יחס העברה שלילי  0.71
הסטנדרט בכביש 34/28  יחס העברה  1.21
מענין  עם רוכבי שטח  עלו  את  קטע העליה צין אורון  .

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/12/2016 13:52:13
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
מכיר את העליה הזו מעיני נהג משאית,הדרך הזו מסוכנת ורכיבה עליה משולה להתאבדות,המשאיות שנוסעות בה מאוד  מוגבלות מבחינת עצירה בירידה או התחלת נסיעה בעליה.

נכתב ב - 03/12/2016 10:24:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1657
הכן זו עליה מסוכנית כל הקטע מצין לאורון 
בפתיחת הפוסט  כתבתי זאת  ובנוסך זה כביש פרטי .
בשער באורון יש שלט  (בעברית אנגלית וערבית )  שטח פרטי הכניסה אסורה

לכן בכותרת לפוסט כתוב הסלע האדום לרוכבי הכביש ...
הרוכבים שהיו שם במשך השנים  באו רק בגלל הקטע הקצר התלול בעליה .
רכיבת כביש בכללי זה דבר מסוכן   והמקום הזה מסוכן מאוד 

ב 2013  היו שם  2 חברים שלי  שגם הם  מטפסי קירות מיומנים ...   
התחלו בחצבה עברו במעלה עקרבים ירדו לצין עלו וחזרו על אותה הדרך לחצבה 
מצורף  מפה  למסלול  (כל  כיוון כ 50 ק"מ)


לצורך  ק:מ  הקטע  התלול  בין צין לאורון הרבה יותר קשה  ממעלה עקרבים .
הקטע התלול במעלה עקרבים זה כ 2.1  ק,מ עם  כ 11% ממוצע 
הקטע התלול ממפעל צין אורון זה כ 1.4 ק"מ אבל כ 14% ממוצע

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/12/2016 19:19:04
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571
אריה .
כל הכבוד על הנחישות ,אכן העליה הזו לא קלה בכלל.
עקב השיפוע החזק  והמרחק הארוך יחסית נהג משאית משתמש בבלמים רק כמוצא אחרון ,הוא יעדיף להשתמש  רק באמצעי האטה ,מכיוון שבירידה אתה מהיר ממנו אז כביכול אין בעיה.
בעליה משאית עמוסה תתקשה מאוד להתחיל אחרי שנעצרה,חלק מהנהגים לא מחליפים כלל הילוך במשך כל העליה,שחרור מצמד לא זהיר כדי לזנק בעליה עלול לגרום לפיתול גל ההינע(דריישפט)או לנזק כבד בתמסורת,לכן כל נהג שיאלץ להתעכב בעליה בגלל רוכב יגלה התחשבות מועטה ביותר אם בכלל.
לכן המעלה הזה מסוכן הרבה יותר מכביש רגיל.

בכל מקרה סקר העליות שלך מסקרן ומלמד.