נושא: לחץ אוויר ברכיבת שבילים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 28/11/2016 14:37:07
תאריך הצטרפות
28/11/2016
נושאים
1
תגובות
1
שלום,
מדובר באופני שבלילם למתחילים על הגלגל רשום 65-40 PSI, מה יותר מתאים? 65 או 40?
האם ברכיבה בכבישי הארץ המשובשים יש העדפה ללחץ אוויר?
תודה,
יריב

נכתב ב - 28/11/2016 14:39:34
תאריך הצטרפות
04/05/2007
נושאים
336
תגובות
3257
זה משתנה בהתאם למשקל שלך וסוג הרכיבה. אבל בגדול יהיה לך יותר נוח עם סביבות 30-35 PSI (אני מניח שעם פנימית).

אני רוכב, לא יתפסוני חי.
נכתב ב - 28/11/2016 14:46:50
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
כשהייתי עם פנימית נהגתי למלא 40 מאז שאני עם טיובלס 30.

.
נכתב ב - 28/11/2016 14:53:20
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
אני שוקל  85 ורוכב עם פנימית בלחץ של כ-30 וכמו של פדלאון רשם , זה תלוי במשקל שלך

נכתב ב - 28/11/2016 16:58:18
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
באופן פרדוקסלי, ככל שיש פחות לחץ אוויר באופני שטח, כך הרכיבה יותר מהירה (וגם יותר יציבה). והסיבה: הצמיגים בלחץ נמוך בזמן מעבר מעל מכשול כמו אבן, נמעכים יותר בקלות, ומונעים את הקפיציות של האופניים בכיוון האנכי. ככל שיש פחות תנועה אנכית באופניים, הם גם יותר מהירים וגם יותר יציבים.
רחי- נסה להוריד עוד בלחץ. 30 זה יותר מידי עבור טיובלס. אתה יכול בשקט להוריד ל-20 מקדימה, ו-26-28 מאחורה. כמובן שזה תלוי בנפח הצמיג. אם הוא 2.2 אז בטח אין כל בעיה. יש כאלה עם טיובלס שרוכבים 15 מקדימה ו-20 מאחורה בלי כל בעיה.
אצלי בצמיגי 2.4 עם פנימית, אני רוכב 24 מקדימה ו-30 מאחורה. אבל אחרי שתיים שלוש רכיבות זה כבר יורד ל-18 מקדימה, ו-24 מאחורה, וזה עדיין מצויין.  על אחת כמה וכמה בצמיגים עם טיובלס.
בקיצור, לא לפחד כלל! להוריד לחץ. זה גם משפר את יציבות הרכיבה (כן, גם בסיבובים), וגם מוסיף מהירות.
נסו.

נכתב ב - 28/11/2016 21:38:56
תאריך הצטרפות
28/11/2016
נושאים
1
תגובות
1
תודה, אז אפילו פחות ממה שרשום על הצמיג, בהחלט אנסה בתקווה לרכיבה נעימה יותר. למרות השיכוך המלא כל אבן מורגשת. 
המשקל שלי גבוה 120 ק"ג, צריך להוריד את הלחץ או להגדדיל אותו בגלל המשקל?
 מדובר בצמיגים עם פנימית.

נכתב ב - 29/11/2016 00:45:11
תאריך הצטרפות
03/10/2011
נושאים
130
תגובות
533
להגדיל.

תרכב כל עוד אתה יכול.
נכתב ב - 29/11/2016 07:43:59
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
לחץ האוויר תלוי בכמה משתנים, החשובים שבהם - משקל הרוכב , סגנון ואזור הרכיבה, האופניים, טיובלס או פנימית וסוג הצמיג, ישנם צמיגים שלחץ נמוך יהפכו אותם למסוכנים במיוחד בסיבובים.
1. משקל הרוכב- לחץ האוויר חייב להיות כזה שהחישוק לא יהיה בסכנה, לא רצוי לראות בטן משמעותית באזור הממשק עם הקרקע.
2.סגנון הרכיבה - כמה שהוא יותר אגרסיבי נרצה יותר אחיזה שלחץ נמוך יכול לספק, כך גם שטח מדורדר וסלעי, על שטח נוח ומיושר עוד כמה PSI יספקו מהירות גבוהה יותר.
3.אופניים - אופני ז"ק ישוועו ללחץ נמוך יותר ובאופניים עם מזלג ריג'יד הכמיהה תגדל.
4. טיובלס יאפשר לחץ אוויר נמוך יותר, בפנימית זה עלול לגרום לתקר לא מחוייב.
5. לכל צמיג יש את אזור הנוחות שלו ,יש לבדוק במצבים שונים ומבוקרים לפני רכיבה ראשונה, לפחות בכל מה שקשור ללחץ הנמוך אין לכיתוב על הצמיג משמעות , הלחץ העליון שמצויין על הצמיג ממילא לא מיועד לשטח ויש לשמור עליו בהחלט.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 29/11/2016 08:28:43
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
96
תגובות
685
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
EDISH -לקרוא ולהתענג 
כל כך נכון yes

 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 29/11/2016 09:49:11
תאריך הצטרפות
28/03/2012
נושאים
8
תגובות
55
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
נקודות שכדאי להוסיף לדיון
1) לחץ אויר נמוך שהופך את הצמיג ל "רך" מדי יכול להיות בעייתי ברכיבה בשבילים וסינגלים טכניים - מצד אחד האחיזה משופרת אך מצד שני החישוק חשוף יותר למכות (דנטים) שמעוותים אותו וגורמים לשמיניות שלפעמים לא ניתנות לתיקון או לפגוע באטימה (במקרה של טיובלס)
כמו כן בטיובלס, בלחץ אויר נמוך מדי, דפנות הצמיג לא "נלחצות" בחוזקה לחישוק ויש סיכוי של דליפת חומר אטימה לאורך זמן.

2) אומנם הרבה צמיגים תומכים בלחף של עד 65 PSI אבל צריך בעיקר בחישוקים קלים לבדוק מה גבול לחץ האויר המומלץ ע"י היצרן (בד"כ כתוב סמוך לוונטיל) 
לדוגמא  Stans ZTR race gold ועוד דומים כמוהו תומכים בלחץ אויר של עד 30PSI, מעבר לזה החישוק עלול להתעוות ולצאת מהר מאיזון.

אני נוהג למלות 30-35PSI בשני הצמיגים וזה מתאים לי אישית גם לרכיבות נפח וגם לסינגלים טכניים.

בהצלחה

יום אחד החיים יחלפו לכם מול העיניים, תוודאו שהם יהיו שווים צפייה...
נכתב ב - 29/11/2016 15:33:24
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
רכיבה בלחץ נמוך דורשת מהרוכב יותר זמן ריחוף מעל האוכף
לא בא בחשבון להשאר יושב על האוכף בזמן מעבר על מכשולים 
וכמו כן ההישענות על הכידון צריכה להיות גמישה 
כל הרעיון לתת לגלגלי האופניים אפשרות להתרומם בקלות בזמן
המפגש עם מדרגה חדה או סלע
ככל שמיומנים יותר בשפת הגוף ובאמת לא נותנים לאופניים להחבט
בפגעי הקרקע כך אתה יכול להוריד לחץ 
כל רוכב מפתח את המיומנות הזו באופן שונה , ההבדלים בין הרוכבים גדול 
וכל הזמן צריך לחפש את הלחץ המתאים לעצמך. 
אני שוקל 85 קג בלי תרמיל עם טיובלס 2.35 ו2.2  בלחץ 14 מלפנים ו24 מאחור 
לטיול שבו צפוי מסלול עם ירידות מסולעות ארוכות ומהירות אני מעלה לחץ בעוד 2-4 PSI לכל גלגל 
כמו שאדי ואחרים כתבו זה הרבה עניין אישי ונעלם עם כמה משתנים 
המבחן בהורדת לחץ בצמיגים הוא אם אתה מונע מצב שהחישוק מרגיש את המכשולים 
וזו בעצם נוסחה מדוייקת למציאת הלחץ הנכון 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/11/2016 18:33:57
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
הסתייגות קלה לגבי מה שאדי כתב, אם אתם בעניין של קפיצות, צריך לחץ אויר גבוהה במידה ורוצים לשמור על החישוק.

נכתב ב - 29/11/2016 22:59:48
תאריך הצטרפות
04/05/2007
נושאים
336
תגובות
3257
זה פורום מתחילים, איך הוא ישקלל את כל המידע הזה? אם אתה שוקל 120 ק"ג, לך על 40 psi. כשתתפוס נסיון (ואולי תרזה מהרכיבה) תוכל לחפש את ה- sweet spot.

אני רוכב, לא יתפסוני חי.
נכתב ב - 30/11/2016 08:50:57
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
השאלה לאיזה גובה של קפיצות דן, לדעתי עד חצי מטר זה לא פרמטר שצריך כ"כ להתיחס אליו.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 30/11/2016 08:51:46
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
השאלה לאיזה גובה של קפיצות דן, לדעתי עד חצי מטר זה לא פרמטר שצריך לשקלל 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 30/11/2016 18:59:03
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
אדי

חצי מטר זה לא ממש קפיצה וזה באמת לא פרמטר שצריך לשקלל, אני מדבר על מטר וצפונה

נכתב ב - 01/12/2016 07:58:54
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
אוקיי, איך היית בונה טבלת איזון כזו ,נניח על כל 20 ס"מ מעל 50 גובה הקפיצה כמה אחוזי PSI נוספים? אולי זה בכלל לא לינארי?

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 01/12/2016 09:35:27
תאריך הצטרפות
11/03/2016
נושאים
25
תגובות
103
רוכב/ת מתחיל/ה
אני מריץ מיניונים עם exo. שוקל 62 קג. רכיבות בסינגלים ללא יותר מידי אלמנטיים סלעיים וקפיצות אני מנפח 19 20 psi בקדמי ו 25 psi באחורי. קרוס שבילים לבנים אני מריץ 35 psi קדמי ו 40 אחורי (תקף גם לאורבני) סינגלים עם קפיצות (המטר צפונה) 30 psi מקדימה ו 33 מאחורה. זה לא מדע מדויק, זה הכל תחושה של הצמיג ברגע שאתה עולה על האופניים, ולוודא שהוא לא מרוח מידי. מריץ טיובלס 2.35 קדימה 2.30 אחורה.

נכתב ב - 01/12/2016 12:20:14
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
אדי

אני חושב שמעל 80 סמ׳ צריך כבר לחץ אויר גבוהה בצמיגים. כמה גבוהה זה תלוי במשקל הרוכב. אצלי זה 35 באחורי 28 בקדמי