נושא: eurovelo 6

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/12/2015 05:03:40
תאריך הצטרפות
01/12/2015
נושאים
1
תגובות
1
שלום לכולם. אומנם יש עוד זמן (במאי או יוני) אבל אני מתכנן לעשות טיול חוצה אירופה דרך eurovelo 6. העניין הוא שאני מעוניין לעשות את השביל באופניים ממונעים. המנוע הוא לשימוש בשילוב עם פידול..בעיקר לעליות ומידיי פעם במישור שיתחשק לי קצת מהירות.. אני יודע שהרוב פה בטח לא בעד הרעיון וירצו להמליץ לי לוותר על המנוע. אבל כרגע זה מה שהחלטתי אודה לכם אם תכבדו גם אם ההחלטה נראית לכם טפשית. עכשיו יש 2 עניינים שאשמח לעזרה בהם: למנוע טווח נסיעה של כ80-100 קמ ואחריהם הוא צריך הטענה. האם יש לי דרך לברר מראש על מקומות בדרך להטעין? אני נוסע עם אוהל אז אני משער שאני אשן לרוב בקמפסייטס או stealth בקיצור עדיף להטעין בלילה כי לוקח כמה שעות. למרות שהתשתית של רוב השביל טובה והתוואי הוא לא עלייה רצחנית ברובו..להתקע בלי סוללה בכלל ולפדל עם כל הציוד פלוס 15 קילו של מערכת המנוע, סוללה, בקר לא יהיה אידאלי בלשון המעטה.

נכתב ב - 01/12/2015 17:06:20
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
בדרך כלל בטיולי טורינג, מחליטים איפוא לישון באופן ספונטני, כלומר הגיעה שעה מסויימת, ומתחילים למצוא מקום לישן. אם הטיול מתבסס על צימרים, אז אין בעיה למצוא צימר כל לילה, ושם יש מקום להטעין, כמובן. ברם אם אתה מבסס את הטיול שלך על קמפינג בלבד, אתה חייב לדעת מראש איפוא אתה הולך לישון כל לילה, מכיון שאין קמפינג בכל מקום, וההיצע יחסית לצימרים קטן. ועל כן אתה חייב, שתהיה לך את רשימת כל הקמפינגים בתוספת, הטלפון שלהם כמובן, כדי לדעת היכן אתה ישן כל לילה. כלומר, אתה אמור לדעת כבר בבוקר ביום הרכיבה, או יום קודם בערב, היכן אתה ישן בדיוק למחרת. אחרת, אני מציע לך, לא לרכב עם אופניים חשמליים, אלא אופניים רגילים. בכל מקרה אתה תמצא במסלול עשרות רוכבים על אופניים חשמליים, אלא שרובם, אם לא כולם, ישנים בצימרים ולא בקמפינגים.
בקיצור, אופניים חשמליים בשילוב לינה בקמפינג, הם שילוב מאוד חריג. לעומת זאת אופניים חשמליים עם לינה בצימרים מאוד מקובל. ובדרך כלל מתחיל באירופה מגיל 60 פלוס. אבל ראיתי גם אינספור גברים ונשים ,שעברו מזמן את השבעים, ועדיין עושים טיולים רציניים ביותר עם אופניים רגילים ללא מנוע עזר.
לגבי EV6 מסלול מאוד קל, כנראה המסלול האירופאי הכי קל. עובר רוב הדרך לאורך נהרות, ועל כן אין סיבה לאדם בריא (ללא מגבלות גופניות בריאותיות או נכותיות), לרכב על אופניים חשמליים במסלול הזה. כאמור מסלול קל, די בורגני, ובהחלט מתאים למתחילים.

נכתב ב - 02/12/2015 09:07:55
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
תתקין מנוע בעירה פנימית הרבה יותר חזק זול וניתן למילוי מהיר בכל תחנת דלק.
https://m.youtube.com/watch?v=g_iviUNmjeQ

לחופש נולד
נכתב ב - 02/12/2015 13:59:39
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
יורם...הרעש נורא

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 04/12/2015 09:02:07
תאריך הצטרפות
01/12/2015
נושאים
1
תגובות
1
תודה רבה על התשובה המפורטת..בינתיים קניתי ספר בשלושה חלקים שנותן תיאור ל2500 ק״מ מהשביל (מערב צרפת עד בודפשט) כולל תוואי אטרקציות קאמפסייטס עכשיו רק צריך לבדוק אם יש בקאמפסייטס חיבור חשמל ולנסות להשיג מידע לגבי הדרך מבודפשט עד לים השחור..
אגב סתם מתוך עניין מה לדעתכם שביל היורו וולו היפה ביותר?

נכתב ב - 04/12/2015 10:42:32
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בכל אתרי הקמפינג יש חיבור חשמל, צריך בדרך כלל מתאם משקע כח לשקע רגיל.

לחופש נולד
נכתב ב - 04/12/2015 14:19:46
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני תקווה, כי קנית את הסדרה הגרמנית BIKELINE, כי הם הטובים ביותר בתחום ספרי מסלול באירופה.
שנית, אני עשיתי לפני יותר מעשר שנים ב-EV6 את כל החלק הגרמני, כל האוסטרי, כל הסלובקי, והחלק ההונגרי עד בודאפשט בלבד. כלומר מדונאו אשינגן שזהו המוצא של הדנובה מזרחית ליער השחור, ועד בודפשט.
אין בעיה להמשיך את המסלול מבודפשט עד הים השחור.
הנה הספר  מבודפשט לבלגרד. ב-55 ש"ח כולל משלוח
והנה ספר  מבלגרד עד הים השחור ב-55 ש"ח כולל משלוח.
אלו סוג הספרים, שאתה צריך לטיולים באירופה. הכי טוב!!
ואגב, האזור הכי מעניין במסלול, והכי שווה ללא ספק, נמצא בקצה המסלול; הדלתה של הדנובה, שהיא ברומניה כמובן, אבל נמצאת גם באוקראינה. כלומר לאחר כל העבודה הקשה, אתה מגיע מסופו של דבר לפנינה אמיתית!!

באירופה יש מסלולים מדהימים, שהם לאו דווקא שייכים ל-EV. ובכלל ה-EV ברובם לא קיימים, אלא רק בתאוריה. כתבתי על כך בעבר בפורום זה. חפש. יש הרבה חומר בנושא. המסלול שאתה רוצה- הוא אחד הבודדים, שבאמת קיים.

המסלול הכי מעניין מאתגר הוא ללא ספק חוף הים הנורבגי. רכיבה מדרום נורבגיה לכיוון צפון עד הכיף הצפוני, הנקודה הכי צפונית באירופה. והוא חלק מEV1 מסלול לאורך החוף האטלנטי האירופאי.  זהו המסלול הכי יפה, הכי מאתגר, הכי מרשים מבחינה נופית, והכי קשה לביצוע בגלל משטר הרוחות המטורף שם. שאר מסלול ה-EV1 ברובו די משמים. מה גם שספק אם מישהו עשה את כולו אי פעם, כי מדובר בקרוב ל-9000 ק"מ (האמת כמה משוגעים אכן עשו אותו בעבר). חשוב לציין, כי נורבגיה מדינה יקרה רצח, שלא מתאימה לרוב רוכבי האופניים (גם לי!), הנמנעים לבקר בה למרות יופיה ובגלל העלות הגבוהה. מדובר גם בעלות אוכל-מזון וגם כמובן בעיקר בלינה. אני אישית, לא ישן באוהל אף פעם. לא בנוי לזה!!!  מעבר לזה, שהנורבגים, כנראה, אחד העמים הכי משעממים בכדור הארץ.....

ואם אתה רוצה מסלולים מדהימים באירופה עם טבע מהפנט, ושאינם קשורים לרשת EV בהכרח, אז כמובן אוסטריה היא המקום.

מעבר לזה לרוב השאלות שתשאל בנושא, כבר יש לא מעט תשובות בפורום. עניתי בעבר בהרחבה לאינספור שאלות בנושא רכיבת אופניים באירופה. תחפש בפורום דרך גוגל, ואם לא תמצא תשובה, או שתרצה הרחבה, תשאל שוב כאן.