נכתב ב - 14/04/2015 16:53:32
336
3257
רציתי להדגים עד כמה חשוב שכולנו נשתדרג עם הציוד הכי חדש ויקר כדי להצליח בתור רוכבים, לא רק התחרותיים שבינו - גם סתם לוחמי סופ"ש.
בתור דוגמא קחו את ציוד הקצה של Lael Wilcox מנצחת ה-HLC.
כאן אפשר לראות את הקוק-פיט. אופניים של מותג הבוטיק ראלי, עשויות מהחומר הקליל פלדה, עם לוגו ייחודי על ה-head-tube. וכאן אפשר לראות את המכלולים והלבוש החדשניים:
שימו לב לכפפות ההיי-טק השקופות, לקליטים המגנטיים הבלתי נראים, לנעלייים היחודיות המאפשרות גם ריצה, לבד הכותנה המנדף של החולצה ולריפוד המכנס הבלתי מורגש.
התמסורת גם היא יחודית: 2x9 - הטרנד החדש ביחסי העברה, והבלמים - במקום הידראוליקה - מכניקה.
מקווה שכולנו נלמד ממנה כדי שלא נשאר מאחור.
נכתב ב - 14/04/2015 17:16:41
31
328
אהבתי!
הכי חשוב צניעות וענווה (וכושר גופני)
be vewi vewi quiet, I'm twaing to catch a wabit
נכתב ב - 14/04/2015 18:25:41
295
3812
נכתב ב - 14/04/2015 19:50:37
40
3927
מדהים, שנתבייש כולנו.
המוטו שלי פתאום רלוונטי מתמיד...
נכתב ב - 14/04/2015 21:50:53
227
5840
70-20-10
70% בראש
20% בגוף
10% באופניים.
הכי קל לשדרג באופניים, זה תלוי רק...בכרטיס אשראי. לכן כולנו מפונפנים כטווסים
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 14/04/2015 21:51:46
227
5840
.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 15/04/2015 06:13:50
77
566
ואת זה אפשר להשליך על המכוניות שאנו נוהגים, הבתים שאנו גרים, הטלפונים הניידים ועוד ועוד.....
כל דבר שאנו משתמשים לא באמת הכרחי אבל עדיין רובנו רצים לקנות....
חושבים שזה מה שיתן לנו קצת אושר....
אין על רכיבה טובה לנקות את הראש והנפש ולטעון מצברים
נכתב ב - 15/04/2015 06:13:59
55
5427
אהממממ, עם כל הכבוד ויש הרבה, יש גבול לסגפנות והגברת חצתה אותו לפני כמה שנים כשהאופניים נראו קצת יותר טוב.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 15/04/2015 07:00:47
336
3257
תרשו לי לצטט מהבלוג המצויין של בן זוגה, ניקולס קרמן:
And the bikes!– we’ve seen more high-end bikes in Israel than anywhere in the world. Spotting an Ibis, Turner, or Santa Cruz in the wild in America is uncommon, except in high-octane wealthy mountain towns like Crested Butte or Moab, or attached to riders with supreme skill. Even in the middle of a suburban forest in Israel these bikes are not uncommon, and their association with skill is seemingly at random.
נכתב ב - 15/04/2015 07:46:45
55
5427
לא מפתיע
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 15/04/2015 07:54:49
40
3927
תודה על ההפנייה לבלוג, מסתבר שהיא גם אוכלת אוכל רגיל ולא חטיפי אנרגיה/חלבון/ג'לים/איזוטונים למיניהם.
את המשפט הזה שהבאת לגבי אופני הקצה השכיחים במיוחד במחוזותינו כדאי לכולנו לשנן היטב:
"their association with skill is seemingly at random"
נכתב ב - 15/04/2015 08:22:26
25
1719
אני כמובן מסכים לחלוטין לרוח הדברים של מה שנכתב כאן. אני בעצמי רכבתי באינספור מקומות בעולם עם שתי זוגות אופניים עשויים ברזל שרותכתו אצלי במרתף של הבנין שבו אני גר..ועוד זוג אחר שרותכו אצל חבר שלי בחצר האחורית של הוריו בפ"ת...
אבל וזה אבל גדול.... במירוץ כזה מה שחשוב זה המשקל הטוטאלי של האופניים עם הציוד, ובזה לגברת היה את הכי טוב. היא סחבה על אופניה משהו כמו חמישה קילו וזהו. והמשקל הנמוך הזה נתן לה ייתרון על פני כל אחד אחר. חוץ מזה ששלדת הכרומולי שלה הכרחית בסוג הטיולים שהיא עורכת. כל מטיילי הטורינג בעולם או בייקפאקינג רציניים כמוה רוכבים עם שלדה כזאת. אין שום אפציה אחרת, מכיון שאלומניום חלש מידי. והשלדה שלה נראית מאוד איכותית. זה לא חתיכת ברזל שיוצרה בסין.
חוץ מזה שהגברת הזאת היא מוטציה פיזיולוגית. היא רצה 2:45 מרתון והיא לא אתלטית מקצועית, העוסקת אך ורק בריצה כל חייה. זהו עוד תחביב מכמה שיש לה. על כן 95 אחוז אצלה זה גנטיקה. ואולי 5 אחוז אימונים.
אגב לשם השוואה במרתון תל אביב ב-2014 אף גבר ישראלי לא הצליח לרדת מתחת ל2:45....
שיא ישראל לנשים במרתון שייך לניל אברמסקי 2:37 לערך. היא האתלטית למרחקים ארוכים הטובה ביותר שהיית מעולם בישראל. היא מחזיקה בכל שיאי ישראל ב2000, 3000, 5000, 10000, חצי מרתון, ומרתון... אבל נילי אברמסקי הגדולה ירדה רק פעם אחת בחייה הסופרטיביים מ- 2:45 (התוצאה של לאל וילקוקס).. מה שמראה על יכולותיה המדהימות של לאל. ושוב הכל גנטיקה!!
נכתב ב - 15/04/2015 08:45:48
336
3257
מאיפה המספר 2:45? נראה לי הנפצה מהפייסבוק.
בשני המרתונים שניקולס מזכיר ב בלוג היא רצה כ-3:15 שזה גם מצויין, אבל לא "מוטציה פיזיולוגית".
לגבי המשקל הכולל אתה צודק. וזה דרש ממנה להתכלב לא מעט - לוותר על מז"ש ולהסתפק בביווי שהשאיר את השק"ש שלה רטוב אחרי הגשמים בצפון. מז"הא הקריר גם אפשר לה (ולכולם) לרכוב עם פחות מים.
נכתב ב - 15/04/2015 10:32:49
51
1513
לא מבין על מה המהומה, אופניים, כמו רכב, כמו גלשן וכמו הרבה תחביבים אחרים - נועדו להסב לבעליהם הנאה.
יש הרבה אנשים ששואבים הנאה מההתעסקות עם האופניים, 'שדרוגיטיס' וכו'.
אז יבוא אדם אחר ויצחקק מכך שחברו מבזבז כסף על בולם קאשימה כאפשר לרכוש בולם עם ביצועים דומים בשני שליש מחיר, ויבוא בעל הקאשימה ויצחקק על אחר שמבזבז כסף על טיול אופניים ברומניה כאפשר ללכת לסינגלים מוטרפים בארץ בקרוב לחינם....
אני חושב שהכל כשר, ושכל אחד יעשה מה שעושה לו טוב כל עוד זה לא בא על חשבון מישהו אחר. והשאיפה היא כמובן להגיע למצב שאני רוכש אופניים עם קאשימה ומטיס אותם לרומניה! :)
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 15/04/2015 10:46:48
336
3257
זה בכל זאת אומר משהו שונה על סדר עדיפויות, הזוג הזה, ניקולס ולאל, מצליחים לעבוד חצי שנה ולטייל חצי שנה בעולם על אופניים בין השאר בגלל שהם חיים כמו צוענים "מחוץ למירוץ". מוציאים כסף רק על מה שנחוץ - ומה שנחוץ להם הוא הרבה מתחת למה שאנחנו חושבים שנחוץ לנו - הלילה למשל הם ישנו על החוף באילת.
הסיבה שאנחנו נהנים מ"ציוד קצה" היא לא כי הוא נותן לנו, ברמת הרכיבה של רובנו, איזה שהוא ייתרון, אלא כי אנחנו כל הזמן משווים את עצמנו לרוכבים אחרים. מה שנקרא conspicuous consumption.
נכתב ב - 15/04/2015 10:48:29
295
3812
דבר אחד
קניית יקר ולא חשוב מה
לא פותר בעית חוסר ידע!
לדוגמא רכב עם גיר אוטומט , הידני בהמון מיקרים היה חוסך חיים.
בנוגע לאופניים זה בכלל צועק לשמיים ובמיוחד אלה שמשחקים עם מעצורים הידראולים בלי מושג.
ולא חסר דוגמאות אין סוף
נכתב ב - 15/04/2015 10:49:56
55
5427
גיא,
ההיית שמח לו הבן או הבת שלך היו מנהלים כך את חייהם?
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 15/04/2015 11:04:03
336
3257
למה, הם לא נראים לך מאושרים?
נכתב ב - 15/04/2015 12:07:28
77
566
במקרה של הנ"ל המילה סגפנות מתאימה.
יכול להיות שהיכולת הכלכלית המצומצמת (מכורח או החלטה, לא משנה) והרצון לראות ולחוות הרבה, מכריחה אותם לחיות כך. אולי כי כך הם חושבים, הם יכולים 'לספוג' טוב יותר את האוירה של המקום. ואולי סתם שריטה....
בכל מקרה, אם הם היו 'טחונים' בכסף אני בטוח שלא היו נראים כך.
ככלל, לנו הישראלים, יש 'בעיה' של אובר בזבוזים והוצאות שאינם הכרחיים אלא הרבה מגיע מקטע של סמל סטאטוס, מעמד ומה יש לשכן שלי, ולי צריך להיות טוב יותר. לא תמיד אבל בהרבה מאד מקרים. ובין הבזבוזים והיכולת יש בהרבה מקרים קשר מקרי בלבד...
אני לא אשכח את מבטי הסביבה כשהחלטתי לעבור לרכב קטן ידני. לא יודע אם אלה היו מבטי רחמים, מבטי זלזול ׳מה הקמצן קנה׳ או משהו בסגנון.
בארץ אם אתה משתמש במשהו צנוע רק בגלל שזה ׳פשוט מספיק׳ אתה נתפס סגפן/קמצן/חסכן.
אם יש כסף ובא לך לבזבז - אהלן וסהלן - בכיף - למה לא להנות ממה שיש לעולם להציע (ויש).
אבל, לדאבוננו, בהרבה מקרים זה בא על חשבון דברים חשובים הרבה יותר ואז בוכים שהכסף לא מספיק ואנו חיים מתחת לקו העוני.
אין על רכיבה טובה לנקות את הראש והנפש ולטעון מצברים
נכתב ב - 15/04/2015 12:15:05
227
5840
חיים פעם אחת ? אז תחיו.
כל אחד לפי מה שעושה לו טוב.
טוב להם בחול ובג'יפה ? לבריאות, עיני לא צרה בם.
אני במקומם בטוח שהייתי הולך למלון, מתקלח כמו בן אדם, אוכל משהו טוב מאוד, מכיל את החוייה על כמה בירות והולך לישון על מיטת קינגקונג סייז, סדיני משי וכריות מעננים טריים.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 15/04/2015 14:02:01
25
1719
האמת יצאתי לרכיבה של שעתיים נטו, וקיוויתי שהדיון יילך למקום שהגיע אליו...... אז כעת הריני להגיב...
הדיון כאן הוא על סגנון חיים.. אורח החיים שלי, מאוד דומה לאורח חיי הזוג הזה, אבל בלי ההתכלבות המוקצנת שלהם, לטעמי.
כל שנה אני משתדל לצאת לחודשיים שלושה על אופניי לטיול בחול. בקייץ האחרון רכבתי 20 יום בצכיה, 5 ימים בגרמניה, 30 יום באלפים האוסטרים, ו-20 יום בגרוזיה. הכל ברצף רכיבה אחד, למעט טיסה אחת במעבר לגרוזיה ועוד שני מעברי רכבת קצרים, אחד בצ'כיה ואחד באוסטריה.
אני מאוהב בכל הקטע של צבירת החוויות הזאת, בלרכב במקומות מיוחדים, לפגוש אנשים אחרים, לפגוש תרבויות אחרות ולאכול אוכל שונה. אינני מסוגל לישון בחוץ, ומעולם לא עשיתי זאת בחו"ל. ברם, מאידך אף פעם אינני ישן בבתי מלון. כל הקטע הבורגני של בתי מלון מאוד דוחה אותי. צורת הלינה העדיפה עליי היא אצל אנשים בבתים. ככה פוגשים את המקומיים, את האנשים האמיתיים, נטולי פוזות ונטולי הקישוטים. אינני מסוגל לישון באוהל, וכך היה מאז ומתמיד מילדות. ברם, מאידך כל מה שדרוש לי זה מארח ידידותי, מיטה וחדר נקיים ופשוטים ומקלחת חמה. זהו!!
ובכלל מי שמחובר לעצמו לא צריך צעצועים להעשיר את עולמו הפנימי. העושר נמצא בפנימיות האדם. האופניים הם כלי מעולה להתחבר לעצמינו. וזאת הסיבה שרובינו רוכבים. אין סיבה אחרת. אתם יכולים לקרוא לזה בשמות שונים, אבל כולם רוכבים כי דרך הרכיבה אנחנו חוזרים לאני הראשוני שלנו. אולי זה נשמע למישהו מכם פלצני, אבל לי זה פשוט וברור. העושר טמון בתחושת ההתחברות שלך לעצמך.
נכתב ב - 15/04/2015 14:24:49
295
3812
דורון אתה פשוט מפחד מערסים ובעלי חיים
לכן רק לא אוהל
נכתב ב - 15/04/2015 14:50:13
77
566
אופנוחן
מחזק כל מילה בדבריך ומקנא בך!
אין על רכיבה טובה לנקות את הראש והנפש ולטעון מצברים
נכתב ב - 15/04/2015 15:38:14
51
1513
דורון אני רוכב בשביל האנדרנלין, והחברה - לא בהכרח בסדר הזה.
אתה כנראה רוכב בשביל להתחבר אל עצמך, ואני חושב שזה אדיר(!)
הבעיה שלנו כישראלים היא שהתרבות שלנו מעודדת משום מה את דחיפת האף לחיי אחרים, והרבה פעמים מתן ביקורת דרך המשקפיים שלנו על חיי אדם אחר.
אפילו בשרשור זה יש דוגמאות לאנשים שהם באמת שופרא דשופרא (לא בציניות), שמעבירים ביקורת בין אם הם שמים לב או בין אם לא, על בחירות של אדם אחר.
כמו שחמותי בזמנו הסבירה לי שכל אחד שקונה במו עושה זאת בשביל לנקר את עיניו של שכניו, ניסיתי להסביר לה שיש אנשים שפשוט אוהבים מוטוריקה ונהנים מהריגוש של הנעה אחורית וכו' וכו' אבל היא לא הצליחה להבין (זה שיש הרבה אנשים שפשוט רוצים לנקר עיניים, לא מעיד דבר וחצי דבר על מי שרוכש במו, הדבר היחיד שאפשר לדון בו זה מבחינה סטטיסטית מה הסיכוי של רוכש במו ממוצע להיות בקבוצת ה'מנקרי עיניים').
וכמו שלעיל פדלאון, אדם שלא נראה לי שיש עוררין כאן בפורום שהוא מהשקולים והנחמדים שבפורום, מסביר ש"אנחנו נהנים מציוד קצה כי אנחנו כל הזמן משווים את עצמנו לאחרים".
או במשפט אחד - אין הכלל מעיד על הפרט. שגיאה לוגית נפוצה אגב, ע"ע בחירות אחרונות ואמרות כאלו ואחרות על מצביעי מחנות מסוימים...
לא לי לא לחמותי לא לדורון ולא לפדלאון יש את היכולת להכנס לראש של פלוני ולהסיק מדוע הוא נהנה ממה שהוא עושה, לעיתים ישנה אפשרות להניח זאת - ולעיתים יש דוגמאות שאפשר להסתמך עליהן, אבל קביעות מכלילות שכאלו כמעט תמיד ייכשלו ויעידו יותר על מבצע ההנחה מאשר על מושא ההנחה (לדוגמא: מדברי דורון הסקתי שהוא רוכב בשביל להתחבר על עצמו, בגלל שהוא טען שכולנו עושים זאת).
אני יכול להעיד על עצמי שאני אוהב חלקי קצה מהסיבה הכי איזוטרית (וטפשית - מבחינה רציונלית) שיש: אני אוהב שהאופניים שלי יפים. זו הסיבה שלמרות שכל הביקורות בעולם אומרות שבולם LEFTY הוא בולם פסיכי, אני לא מסוגל לשקול לרכוש אותו (מכוער מדי בעיני). וזו הסיבה שכיף לי להחזיק בולם קאשימה במקום בולם רגיל למרות שאם ארכב עם כיסוי עיניים (יאב'לה) לא אוכל להבדיל בין תפקוד בולם EVOLUTION ובולם FACTORY.
הסיבה שאני אוהב את האופניים יפים היא במהותה רגשית, אופניים יפים עושים לי חשק לרכב. מה הקשר בין אופניים יפים לחברה ואנדרנלין (איתם פתחתי את ההודעה)? וואלה, אין לי מושג... זה הקטע בשיקולים רגשיים, אין להם רציונל.
נ.ב. רפי סיכם את זה טוב ממני, ובהרבה יותר קצר :)
ובחבר'ה האלו מהכתבה אני לא מקנא בכלל מבחינת אורח החיים, וכן מקנא מבחינת היכולת שלהם למקסם את זמן ההנאה לעומת זמן העבודה. מקווה להגיע לשם בהמשך חיי.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 15/04/2015 16:20:08
336
3257
תודה על המחמאות, מצטער אם עצבנתי.
לגבי ההעדפות האסטתיות שלך, בתרבות שלנו יקר נחשב אוטומטית יפה וטוב. זירקון אינו פחות יפה מיהלום. לפני שהפכו נדירים ויקרים לובסטרים נחשבו למאכל פיגולים שמתאים רק לאסירים.
נכתב ב - 15/04/2015 16:36:31
51
1513
למען הסר ספק, לא הייתי ציני (במידה ואתה כן:)
לגבי הגדרת היופי - סבבה, אבל אתה נכנס כאן לדיון פילוסופי מעניין בנוגע ל'מהו יופי', ואני חושב שזו סטיה גדולה מהנושא - לא?
ואגב, מקרה שסותר את יקר==יפה העלתי כבר מקודם (LEFTY אינו בולם זול).
וכל זה לא שולל את הטענה המרכזית שלי, שאין להסיק על הפרט מהכלל.
אגב, אני יכול לומר לך בקלות, שההגדרה שלך לגבי כיף גם נובעת מזה שפעם רק עשירים יכלו לטייל בעולם, ולכן הסיבה שאתה מתלהב מטיולים שכאלו היא שאתה מעוניין לשייך את עצמך לאותו מעמד נחשק - ורק חושב שאתה מתלהב מכך בגלל החוויות וכו' וכו'.
אני לא עושה זאת מאותה סיבה שאני לא מתיימר לדעת מי/מה מגדיר יופי - מבחינתי זה פילוסופי ולא ממש רלוונטי (או נכון).
אני מאמין שאתה דורון וכל שאר אוהבי הטיולים אנשים בוגרים שמסוגלים לעצב את דעתם הן מהשפעת הסביבה והן (ובעיקר) מהעדפות אישיות.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 15/04/2015 16:46:48
239
1473
המפתח להצלחה היא הנשמה.
הבחורה הזו. לואל. היא אופניים היא אופניים היא אופניים.
ראיתי אותה רוכבת לאילת ליד רמות עומר. סתם ניתקלנו בה בטיול שלנו. אז לא היו סיקור, לא הייתה תשומת לב, אף אחד בארץ לא ידע מזו לואל. כולל אנחנו. חשבנו שהיא איזה תמהונית שנפלה על השכל.
כשפגשנו אותה היא אמרה שהיא רוכבת לאילת. שיש לה חבר ושהיא השאירה אותו קצת לבד.
כשלמדנו שלחבר שלה יש בלוג הבנו שהיא רוכבת לאילת אחרי שכבר עלתה מאילת לתל אביב.
כשהחלתי להתכתב עם החבר שלה הבנתי שהיא תתחרה בHLC.
אז ירד לי האסימון. הבחורה תיתן בראש.
http://aldudi2.wordpress.com/
נכתב ב - 15/04/2015 16:48:33
244
1095
להזכיר לכם היפי זה שלב לפני יאפי .
לא לשכוח שהם לא עוברים שרות צבאי כמו אצלנו וגם המלחמות שם נדירות .
גם אני ישנתי באוהלים עד גיל 40 ואכלתי מקופסאות שימורים והזבובים אכלו אותי.
ושילמתי הרבה מזונות , והחלום הכי רטוב אחרי מספר שנות נישואים זה להיות גרוש.
וכשזכיתי להיות גרוש הבנתי שאלמן עדיף .
ובכלל כשאתה גרוש ותפרן , אתה מיד מבין שההבדל הכי גדול בין נשים לגברים , שנשים אוהבות לצאת וגברים אוהבים להיכנס , ואתה צריך לצאת הרבה כדי להיכנס מעט.
אבל היום בגיל 65 אחרי 40 שנות עבודה , "מלחמת התשה" , "מלחמת יום כיפור ", לבנון הראשונה ,איך כותב פדלאון לא יתפסוני חי בשק שינה בתוך אוהל .
אני עדיין אוהב נשים ויין, אבל לא פחות אני אוהב XTR ו גם DURA ACE וגם carbon graphite epoxy resin וגם ביגוד רכיבה של Castelli
יאללה אתם מוזמנים אליי למטולה הכל פורח הנחלים זורמים , הנדידה בעיצומה
והמשעולים קורצים.
אתמול רכבתי עם חבר , יצאנו מגדות דרך בית המכס לתחילת ה - HLC במג'דל שמס ומשם עד לירדן ההרי בגדות מעל 280 קמ. קשה אבל לא בשמיים.
מעל 6000 מטר מצטבר.
20 שעות רכיבה ברוטו .
נכתב ב - 15/04/2015 17:30:03
25
1719
האמת כתבתי כאן מספר פסקאות והחלטתי למחוק אותם, ולהגיד משפט מסכם אחד:
מי שצורח שלא יכתיבו לו מה לעשות, לא באמת מפחד מכפייה, אלא לא רוצה לשמוע את האמת בפרצוף. וזה אפרופו ענת וקסמן שהוזכרה כאן, וכל אלה שקונים צעצועים בעשרים אלף ש"ח...
נכתב ב - 15/04/2015 18:19:56
24
184
אתה ,אתה וגם אתה ואפילו אתה צודקים לגמרי משום שאין פה שום דיון עקרוני סתם יום של חול ואיך כותב ההוא "והרשות נתונה"
תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 15/04/2015 18:35:36
51
1513
יש פה דיון עקרוני לגמרי, מספיק להביט תגובה אחת מעליך ולראות איך אדם חש את עצמו נעלה מאחרים.
ולך דורון - עשה מאמץ וקרא בשנית את הדברים שרשמתי, ותסביר לי מאיפה בדיוק קיבלת את ההשראה ל"צרחות". ההבדל בינינו הוא שגם אם אני לא מסכים עם דעתך, אני מסביר למה ועושה זאת בצורה בהירה.
אם להשתמש בלשונך - אתה פשוט צורח סיסמאות וחושב שזה מרשים מישהו. אז תהנה עם זה, אני לא צריך להוכיח לך כלום - אתה עושה זאת עבורי בצורה נהדרת... הטיעונים שלך זהים לאותם טיעונים של "מי שלא מאמין באלוהים, אין מהות לחייו והוא אדם עצוב" - לך תסביר לאדם 'נעלה רוחנית' שיש עוד דרכים לחיות, שונות ממנו, ולא פחות מכובדות.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 16/04/2015 10:58:11
23
182
לא הוזכרה עוד היבט, לדעתי לא פחות חשוב: אומנם הגברת רכבה על זנב קשיח עם מעט ציוד (קל משקל, יעיל בעליות וכד'), אבל אני מוריד את הכובע בפני יכולת הטכנית לרכב במעלה זרון ושאר ירקות במדבר ללא בולם אחורי או בולם קדמי עתיר אינצ'ים. שכל אחד יעשה מה שטוב טוב ומה שהתקציב מאפשר, אבל כל הכבוד לה ולכל משתתפי מסע המטורף הזה (את מה שהם עשו, לא קונים בכסף).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul
נכתב ב - 16/04/2015 11:43:44
336
3257
התגובה של ניקולס:
Guy, Thanks for the link. I did my best to understand the conversation through Google Translate. I'm happy to know that people are inspired by Lael's ride, and that they may learn more about themselves through the experience of others. I prefer not to participate in forums but if you wish to share with the others there, this summary may help. "Lael and I travel for about half of every year, and spend the other half of the year working very hard to save our money working in restaurants, bike shops, and at other jobs. We design our lives and our bikes for long-term travel, and prefer to travel dirt roads and trails when possible. Lael enjoys running every day, as well as yoga and jumping rope. Through a commitment to an active lifestyle and a passion for travel by bike, she has developed many skills which translate to events like the HLC, but this is her first bikepacking race. Her bike was purchased secondhand in 2012 before embarking on a section of the Colorado Trail and the Great Divide. The drivetrain is actually 2x8. The platform pedals enable her to wear normal shoes, which are good for running, hike a bike, and travel. She does have some modern accessories in the form of an Answer 20/20 carbon handlebar, Syntace high-flex carbon seatpost, and a front wheel composed of a SP dynamo hub and a wide carbon rim. Her fork was locked out for most of the HLC as it is now in poor condition after three years of use, including the last eight months of travel. Otherwise, she suffered no mechanical challenges on the HLC and kept her eyes focused forward. A positive attitude, in my opinion, is her greatest strength in any pursuit. Forget the bike, the lifestyle, the platform pedals or the steel frame-- don't try too hard to figure her out. But take note of her attitude. We can all learn from this. And the guy who compares women to Dura-Ace can go fuck himself."
נכתב ב - 16/04/2015 12:07:37
55
5427
מעוז לתשומת לבך ,גוגל לא עשה עמך חסד:
And the guy who compares women to Dura-Ace can go fuck himself ."
גיא אתה מלשן
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 16/04/2015 13:48:26
99
1819
חחח
Forgive your enemies but remember the bastard's names
נכתב ב - 16/04/2015 14:00:13
167
1836
כלומר לא רק שירדה את הזרון, שיחקה בקטעי הסינגל בשביל ישראל לאופניים ממצפה רמון, צוקים ושחרות אלא גם כל זה עם בולם קדמי גמור ונעול. אין מילים.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 16/04/2015 17:14:31
227
5840
אני כל כך אוהב את הגישה האמריקאית.. מנומסת קלילה וחברית.
אבל.. רק תגיד מילה לא במקום ותקבל את הגישה המרוקאית.. דם אש ותמרות עשן. [ואני אוהב גם את זה.. מנומסים, אבל לא פראיירים]
ובכל זאת, לא הייתי רוצה לראות את ביבי עושה אהבה באגרסיביות כזו .. עם עצמו [אלוהים.. איזו תמונה ... שאני אתעוור אמן עכשיו במקום!!!]
ולגבי הבחורה החייכנית וקשת העורף הזו.. שאפו ענק. הלוואי על כולנו כח הרצון הזה
[רק הייתי מוותר על הסגפנות, אתם יודעים.. יהודים.. דופקים אותנו כבר איזה 5,000 שנה.. נראה את האסקימוסית הזו שורדת את זה :) ]
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 16/04/2015 18:00:09
8
25
כמו רפי - תגובה אמריקאית טיפוסית - "ברגישות ונחישות"
אצל האמריקאים והארופיים העיקר זה אורך חיים
שאלה לסטיסטיקה ...כמה תגובות ומה היה אורך השרשור לו היה מדובר ברוכב ולא רוכבת???
בריאות לכולם
נכתב ב - 18/04/2015 17:58:46
244
1095
פדלאון אפרופו כרומולי האופניים הכי טובים שרכבתי עליהם אי פעם הם רוקי מאונטיין
המר כרומולי שהיו מיועדים לתום טריאל רוכב קונטרול וטריאל מעולה ,ורק בגלל שמידת האופניים 16.5 הוא ויתר עליהם לטובתי .
האופניים עבודת אומן לפנתיאון.
לרכיבות מרתון כרומולי עדפים על כל המתכות / חומרים האחרים.
בעולם מזמן יש מודעות גוברת לאופני כרומולי , סקפין כמשל .
נכתב ב - 12/05/2015 18:05:48
336
3257
נכתב ב - 12/05/2015 23:53:40
66
364
נדבקה בשידרוגיטיס בביקורה האחרון בישראל
נכתב ב - 13/05/2015 06:55:18
55
5427
כנראה הביקורת על הסגפנות המוקצנת שכן תורגמה נכון בגוגל, שנתה את המצב
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 13/05/2015 07:10:47
336
3257
בכל זאת ה-tour divide זה לא ה-HLC, והיא רוצה לשבור את השיא (19 ימים של אסתר הורני).
במקטע הרצפוני של ה-HLC היא עקפה את קצב ההתקדמות היומי של חנוך רדליך מ-2014. נראה מה יהיה כאן, כששניהם משתתפים, והיא על אופניים נורמליים.
נכתב ב - 13/05/2015 09:37:02
428
11304
על אף העובדה שאופני כרומולי הם האופניים הכי מתאימים למסעות כאלו
כנראה החוליה החלשה שלה היא נשיאת האופניים ביד והרצון להקטין את משקל החבילה הכוללת
מעניין איזו מערכת הילוכים היא בחרה [אולי הלכה לפי האופנה החדשה שרצה בגרופי 1X11]
לפי הסירטון סרם X0 ובלמים מגורה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 13/05/2015 10:49:55
40
3927
זה קל שבעתיים לשאת אופני פלדה בגלל הצינורות הצרים של השלדה. לענ"ד זה גובר על תוספת כמה מאות הגרמים במשקל.
נכתב ב - 14/05/2015 07:32:15
78
3934
קרבון מנצח בכל קטגוריה!!!
3 שנים על אלומיניום, 3 שנים על פלדה משובחת ו 5 שנים על קרבון שטח וכביש.
לרכיבות טורינג ומשפחתו יש יתרון מסויים לפלדה, במקרה של שבר כל רתך סוג ז׳ יכול לתקן ..
לטור דיוויד היא רוכבת עם קרבון.
נכתב ב - 14/05/2015 07:53:39
167
1836
הלכה התיאוריה על אופניים פשוטים, יש לה שם כלי שנראה כ20,000 ש"ח לפחות עם כל השיפורים. בכל מקרה, הטור דיוויד הוא לא מסלול טכני כמו הHLC ולכן יש כאלו שעושים אותו על ריג'יד. רוב השבילים הם כביש או חצץ איכותי, אין מדבר מטורף כמו אצלנו, גם הניווט פשוט בהרבה. עיקר העבודה היא לדווש ולדווש הרבה שעות. התלהבות מקרבון במקרה הזה לא ממש נכונה, זה סוג של מרוץ גראוול. לרכיבות בתנאים של הארץ נכון יותר לרכוש אופני כרומולי (כלומר פלדה) והמהדרין ילכו על טיטניום.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 14/05/2015 08:34:33
295
3812
אגב הקסדה שלה זה אחלה מוצר
נכתב ב - 14/05/2015 08:50:11
55
5427
רונן,
שלדת קרבון ומזלג קרבון מורידים לה לפחות 1500 ג' וזה הרבה.
אני כידוע חסיד גדול של כרומולי, לקרבון אין שום יתרון מלבד משקל על כרומולי, גם מבחינת זיווד היא מוגבלת הרבה יותר
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 14/05/2015 08:55:56
336
3257
צמיגים חלקים הם בחירה מפתיעה.
אולי תחליף אותם בבאנף אחרי שתחצה מחצית מקנדה על כבישים.
נכתב ב - 14/05/2015 09:15:59
55
5427
לדרכי עפר וכבישים זה מעולה
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 14/05/2015 09:52:25
167
1836
קרבון נותן יתרון במשקל בלבד אין ויכוח. רשמתי את מה שרשמתי כיוון שרוב הקוראים פה כנראה לא יעשו את הטור דיוויד, לעומת זאת כן רוכבים בארץ. לשבילים ארוכים בארץ שילדת קרבון לא מפנקת, לא קלה לתחזוקה וקשה להתקין עליה תיקים.
טעות נפוצה היא לראות את המשקל ולחשוב שיש בו יתרון אמיתי ברכיבות כאלו. זה נכון שבעת הנפה של האופניים כמו שרובנו מתרשמים ממשקל אופניים יש הבדל משמעותי ובהחלט אפשר להרגיש קילו יותר או פחות. לעומת זאת כמות המאמץ שיש להשקיע בעת השימוש כלומר לגלגל את האופניים זניחה למדי בהפרשים כאלו. כיוון שרכבתי כמה אלפי ק"מ בשטח, עם תיקים ועם אופניים במשקל 20+ קילו אני יכול להעיד שהבעיה העיקרית היא לא בטיפוס או בלגלגל אותם. השפעת המשקל והתיקים מורגשת הרבה יותר בהיגוי, הן בכידון הכבד והן בנטיה שלהם להיכנס לתת היגוי (מפצים על זה בשפת גוף מוגזמת, כמו בטנדם). בירידות יש תחושה שהאופניים עפים למטה ולכן ירידות טכניות כמו הזרון דורשות מאמץ גדול בהרבה הן בבלימה והן בהטית האופניים לתוך הקו. לעומת זאת בגלל המשקל האופניים יושבים טוב יותר וניתן לבצע תמרונים במהירות אפסית, מה שדורש הרבה מיומנות בדרך כלל. למי שמעוניין לרכב רכיבות אפיק בארץ, ממש אין צורך בקרבון. אלומיניום או כרומולי לתקציב מוגבל כשכרומולי יעשה את העבודה טוב יותר משמעותית בשיכוך הרעידות הטבעיות בשביל. למי שיכול להרשות לעצמו - שילדת טיטניום זה האידיאל.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 14/05/2015 10:00:10
55
5427
למה טיטניום, חוץ ממשקל עדיף?
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 14/05/2015 10:07:13
295
3812
נכתב ב - 14/05/2015 10:12:37
55
5427
מיקי, קישור סתמי לויקי לא פותר מתשובה, מה עדיף באופניים טיטניום לעומת פלדה
מלבד משקל וחלודה, חוזק לא רלוונטי משום ששני סוגי החומרים ממעטים להשבר.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 14/05/2015 10:35:56
295
3812
לא מויקיפדיה
בטיטניום משתמשים בענף התעופה
מומחים בתחום המתכות אמרו לי שטיטניום עדיף
פגשתי בשטח רוכב על טיטניום בני 18 שנה
זה מידע אישי ;)
נכתב ב - 14/05/2015 12:04:05
55
5427
טיטניום זו מתכת אצילית שעדיפה בכל דבר על פלדה חוץ משיכוך, גם פלדה פשוטה משככת טוב מאיכותית יותר, בהרבה שלדות שמים במשולש האחורי פלדה פשוטה מזו שבמשולש הקדמי בכדי לקבל שיכוך עדיף, מאידך שלדות שמהירות זו התכלית שלהן יבנו מכרומולי איכותי ויקר יותר
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 28/04/2021 07:29:56
2
1
שלום לכולם - מחפש לקנות אופני גראוול.
משום מה אין מליא - לא בארץ ולא בחו"ל - בהתאם לחיפושים שלי.
למישהו יש טיפ אולי איפה כן אפשר למצוא?
נכתב ב - 28/04/2021 13:07:25
27
33
ביקרתי הבוקר בסלאלום כפר מלל והם אמרו שהם הולכים להביא מגוון של אופני גראבל.
המכונאי שם חזק בתחום הגראבל.
יום טוב
|