נושא: אופני ז"ק טובות, כמה שוקלות בכללי? והאם משהו מכיר את דגמי ה D.S של טרק ?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 09/11/2014 16:17:05
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
שלום

מעניין אותי לדעת כמה שוקלות בערך ז"ק במידות S או M ברמה טובה.
אם משהו יודע כמה שוקלות כאלו ברמת קצה או קרבון אם יש גם מעניין אותי לדעת.

ראיתי היום D.S של טרק, בדקתי באתר שלהם.....כמובן שלא מוזכר המשקל....

ואם אתם שואלים למה אני רוצה לדעת.
אז הרבה מסקרנות וגם כי היה בא לי איזה זוג בסיגנון הטרק שהזכרתי, אלו האופניים האולטימטיביות לדעתי להרבה מהמסלולים שאני עושה.
וגם כי יש לי בבית גארי פישר 26, ז"ק עם מעצורי ויי, דיי בסיסיות, שקלתי אותם היום והופתעתי(הם מידה 19 ) והם שוקלות משהו מעל 14 ק"ג.....שזה המון.
במיוחד בהשוואה להייפי שלי שהם ש"מ, 29 עם ג'יפה והכל בכמעט 14 ק"ג.

 

נכתב ב - 09/11/2014 16:57:37
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ז"ק באותה רמה כמו ש"מ פחות מ-1 ק"ג.

לחופש נולד
נכתב ב - 09/11/2014 19:09:10
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
בנוגע ל29 אינטש:
אופני ז"ק קלים יחסית, ישקלו סביב ה12-12.5
אופני ז"ק קרבון ברמה גבוהה, ישקלו בערך 11-11.5
אפשר כמובן לרדת מה11, אבל זה כבר לא פשוט. האופניים הקודמים שלי היו עם שלדת קרבון, גלגלים בבניה אישית של ניל אובריאן במשקל ~1700, 1 על 9 (אין מעביר קדמי), מערכות x9/xt, שקלו רטוב (עם צמיגי LUST) אחד עשר קילוגרמים. אם נניח מקצצים בצמיגים ומחליפים כמה מערכות היה אפשר לחסוך חצי קילו.

האופניים הנוכחיים שלי ג'איינט אנת'ם 29, שוקלים 12 בול (רטוב), והם מאלומיניום. מאוד 'קלילים' בשטח. מבסוט מהם טורבו. לא מאמין שההפרש הוא רק 1 ק"ג מהקודמים אבל הג'איינט מקוצקצים כמעט לגמרי.

אגב ונקודה קטנה בנוגע למשקל: משום מה אני פוגש יותר מדי אנשים שמספרים על משקל האופניים שלהם בלי שיש להם שמץ של מושג מהו באמת... פגשתי פעם איזו מישהי עם טרק ז"ק כניסה שסיפרה לי שהם שוקלים 11 קילו (כשעזרתי לה להעביר אותם מעל גדר, אני יכול לספר שהם היו יותר לכיוון ה14-15), וכמוה ראיתי עוד רבים. ממליץ לך לקחת דברים של אנשים בערבון מוגבל בנושא, ולברר האם הם מדברים לאחר שהם אשכרה שקלו את האופניים על משקל ייעודי או שהם 'לפי תחושה'

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 09/11/2014 21:40:57
תאריך הצטרפות
22/05/2013
נושאים
9
תגובות
71
ניינר איר אלומיניום רכיבים בינוניים (xt ומטה), מערכת הילוכים 3x9 רטוב עם פדלים וג'יפה 11 ק"ג. 

נכתב ב - 10/11/2014 16:57:22
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
עודד , אתה צריך שלדת s לאופני 29 , הרווחת כמה גרמים.
המשקל מגיע מבולם קפיץ , מקראנק שלא XT לפחות , גלגלים כבדים  , צמיגים זולים ,  פנימית מיותרת , גם סטם וכידון יכול לשקול הרבה , אפילו ידיות.

יש לי טרק אלומיניום , לארג , שוקל מתחת ל11 קילו עם גיפה ופדלים.

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 10/11/2014 18:07:18
תאריך הצטרפות
02/12/2013
נושאים
5
תגובות
102
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
טרק סטץ 8, זנב קשיח שנת 2014, מערכות SLX אחד עשר קילו. אפילו קצת פחות. קרבון שוקל פחות שבע מאות גרם   

נכתב ב - 10/11/2014 18:51:00
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
שלויימה דבר אלינו עם תמונות, טרק 29 אלומיניום בפחות מ11 ק"ג זה מעניין מאוד... ;)

הנה אני אתחיל 

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 11/11/2014 08:54:47
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
8.9 ק"ג

TREK 9.9 SSL HARD TAIL
XTR

המשקל עם פדלים (עלול להגיע ל 9 ק"ג עם חומר וצמיג אחורי מעט פחות תחרותי)

נכתב ב - 11/11/2014 09:14:28
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
אהבתי את עניין התמונות, יפה.
שלמה, על אחזה טרק אתה מדבר ?
יצירות אומנות....

נכתב ב - 11/11/2014 15:09:06
תאריך הצטרפות
21/05/2012
נושאים
167
תגובות
1836
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
בעניין המשקל, בהרגשתי והיא מבוססת על תחושה סובייקטיבית הכל דיבורים. בעוד שבהרמה אתה מרגיש מייד את ההבדל בין אופני קרבון קלילות של 9 קילו ובין טנק אלומיניום של 13, בזמן הרכיבה ההפרשים זניחים. גם כי אנחנו שוקלים הרבה יותר, גם כי אנחנו שמים משקל נוסף בצורת מים ותיק גב אבל בעיקר כי הכח שצריך להפעיל כדי לגלגל את המשקל הזה נמוך בהרבה מהכח להרים. את השיעור הזה למדתי בHLC כשלאחר תקופת הסתגלות קצרה כבר לא כ"כ הרגשתי את ההבדל של האופניים הכבדים. גם בכיוון ההפוך, כשהסרתי את המשקל (הייתי מעל 20 קילו) לא התחלתי פתאום לעוף בעליות. אני לא פיזיקאי, יש פה כאלו שכן אבל בתחושה שלי זה ממש לא מצדיק את העלויות ודומה למה שיצרני הסלולר מנסים למכור לנו עם הליבות או המצלמות עם המגה פיקסל. נתונים זניחים לחלוטין שקל למדוד ולהלהיב אנשים לשלם הרבה. תרגישו חופשי לתקן אותי אם נראה לכם שאני טועה. 

Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 11/11/2014 15:30:58
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
הנסיון האישי שלי מציג תמונה שונה. ברכיבה בה החלפתי את אופני עם קרקו2 של חבר, במסלול שבדיוק התחיל להתפתל בכיוון מעלה, ההבדל היה מיידי - החבר תפס ממני פער גדול ואני התאמצתי הרבה יותר ממה שאני רגיל (לדעתי זה היה שילוב של אני עובר לאופניים 'קשים' יותר, והוא ל'קלים' יותר).
אפשר לומר שזה בגלל הרמה של הבולם, או הגאומטריה, או כל מיני דברים. בתחושה האישית שלי האופניים היו כבדים ומסורבלים, ומאוד עייפו אותי. ההבדל בין הזוגות הוא בערך 2 קילו אבל ההבדל בתחושה היה פשוט עצום.

לגבי שאר דיבורי המשקל כאן - טרק במשקל 9 ק"ג זה רק עם אבזור סופר קצה, לפחות למיטב ידיעתי. אוהד דמירוב בזמנו בנה סקוט סקייל 29 במשקל נוצה והוא הגיע לא רחוק מהמשקל עליו הוצהר כאן לעיל (והוא הכי פסיכי שראיתי בארץ לענייני יבבנות).

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 11/11/2014 16:40:32
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
2 זוגות שונים זה ממש לא בר השוואה - המשקל הוא לא הגורם היחיד. ההבדלים יכולים להיות בצמיגים (גם גודל וגם סוג), בלחצי הניפוח, בגיאומטריה, ברמת התחזוקה ועוד הרבה גורמים נוספים שמשפיעים מאד על הרכיבה.

ל scott scale RC 27 עם מפרט יצרן יש משקל מוצהר של 8.6 (ללא פדלים וחומר)

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 11/11/2014 16:52:16
תאריך הצטרפות
20/01/2010
נושאים
51
תגובות
1720
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
הטרק מופיע בכרטיס שלי. זהו טרק פרגון משופר  קלות  2010 או 2011( דגם שהוחלף ע״י סופרפליי ) , הילוכים, קראנק  קסטה ושרשרת  XX , בלמים ופדלים XTR , כדון קרבון , סטם ומוט כסא thomson סופר סקסי...
הגלגלים היו ZTR crest ושודרגו לZTR arch EX לטובת אגרסיביות....

הוא החליף את אופני ההארו 26 ז״ק שלי , בהתחלה הרגישו מגושמות יחסית להארו
המהפך הגיע כאשר סיימתי ים לים ב18קמ״ש והרגשתי מספיק רענן לוותר על הרכבת ולרכב חזרה למודיעין .....

משקל האופניים פחות חשוב , משקל הגלגלים , הקסטה , הצמיגים ואופי הצמיגים קובעים עד כמה האופניים מהירות.

איכות הברקסים תורמים ליכולת הבלימה , ומשפיעים ישירות למהירות שתוכל לרכב על המסלול

 

http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 12/11/2014 08:37:00
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
כמה עולות כאלו סקוט ???
זה הזוי, זה המשקל של אופני הכביש שלי

דברים מעניינים אתם מעלים כאן. תודה

נכתב ב - 12/11/2014 08:59:27
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
עודד, "מאיר אוקטן" קנה אופני קרבון 29 ז"ק רידלי כל המכלולים XT קיבל עודף מ-8,000 ש"ח.
עסקה מצויינת, אופניים מצויינים.

לחופש נולד
נכתב ב - 12/11/2014 20:17:14
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
וכמה שוקלות רידלי כאלו?
הסקוט היחידים שראיתי שכותבים במפרט את המשקל.....אבל לא את המחיר....משהו יודע כמה הסקוט עולים?
בכללי, מי נחשב טוב יותר רידלי או סקוט?
יש להם אופני מבחן?
איך השירות להם בארץ?

נכתב ב - 12/11/2014 21:48:16
תאריך הצטרפות
04/05/2007
נושאים
336
תגובות
3257

אני רוכב, לא יתפסוני חי.
נכתב ב - 12/11/2014 22:09:04
תאריך הצטרפות
17/03/2014
נושאים
23
תגובות
352
אלה האופניים. אם XTR  זה חלקי קצה , ניחא...
תראה מה אוהד בונה עכשיו ותבין מה זה חלקי קצה

נכתב ב - 13/11/2014 00:28:09
תאריך הצטרפות
23/09/2010
נושאים
99
תגובות
1819
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
הרידלי שוקלות 11.5 ק"ג כולל פדלים וג'יפה
 

Forgive your enemies but remember the bastard's names
נכתב ב - 13/11/2014 08:02:04
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
"קטן אבל...", אני דיברתי על אופני 29", הטרק שאתה מביא כאן הם 26". תוסיף למשקל את פקטור הגלגל הגדול, ותגיע למשקלים עליהם אני מדבר. (האופניים בלינק הם בערך המקבילים של מה ששמת, והם כבדים בקצת יותר מק"ג ומגיעים לאזור ה10 ק"ג, על מפרט היסטרי)

 

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 13/11/2014 08:18:13
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מפרט היסטרי או לא, אין להם את הלוק לעלות ככה, מה אתה חושב אור?

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 13/11/2014 08:32:24
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
כמה דברים נכונים שעברו בין השיטין..
משקל האופניים הוא משמעותי בעליות, וככל שהם יותר טכניות השפעת המשקל עוד עולה.
מאידך, יהיו אופניים של 12 קילו שיטפסו טוב יותר מאופני 11 קילו [זהים לגמריי] ולו בגלל שהמשקל הנמוך אצלם  נמצא במקומות הנכונים [צמיגים, חישוקים, שפיצים וכל המכלולים המסתובבים, מהגדול לקטן] 

לגבי "הז"ק הכי טוב", אין כזה.  כל אופני הז"ק דומים מאוד.
אם הגאומטריה זהה/דומה, רק המשקל מדבר.  כל היתר זה בזבוז כסף על שם. [להבדיל מש"מ ששם מדברת בעיקר שיטת המתלה] 

אפשר להוריד משקלים באופן דרמטי, אם בונים את האופניים לכך במיוחד ואם מוציאים סכומים מופרכים [אוהד דמירוב בנה אופני קצה של 7 ק"ג ז"ק 26 וטס איתם בכל מקום, למדבר הוא היה מחליף רק צמיגים]

יש לי "חבר" שיש לו אופני אלומיניום ש"מ 29 והם שוקלים קצת פחות מ 11 קילו על המשקל.  יש לי חבר שיש לו אפני 29 ש"מ קרבון ששוקלים קצת פחות מ10 ק"ג על המשקל.  אז הל אפשרי אם יש חשק להוציא מספיק כסף.
 

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 13/11/2014 09:09:20
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
אדי - מסכים לגמרי :)

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 13/11/2014 09:53:43
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
ובכל זאת יש בזה איזה קסם,
לקחת שלדה אנמית בצביעה של "עזה ויריחו תחילה", ולהלביש עליה מפרט של רולס רוייס.

[לא... לא הייתי קונה כזה]

מעדיף כזה.

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 14/11/2014 14:22:18
תאריך הצטרפות
26/06/2011
נושאים
219
תגובות
1166
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך

נכתב ב - 14/11/2014 15:00:04
תאריך הצטרפות
26/11/2011
נושאים
51
תגובות
1513
רפי אינעל דינאק תביא אותם כבר ולו רק בשביל שתפסיק לחפור עליהם! D:
(וכשאתה מביא, זכור מי נתן לך סיבוב על הז"ק שלו)

Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 17/03/2021 23:14:06
תאריך הצטרפות
17/03/2021
נושאים
0
תגובות
1
שלום חברים את מי אתם יכולים להמליץ על בניית אופניים מקרבון ותיקון אופניים קרבון?