נכתב ב - 16/08/2013 21:54:49
336
3257
לפני כשישה שבועות קניתי מפת שבילנט לצורך שימוש באנדרואיד.
המחיר באתר היה 200 ש"ח לכל אזור (דרום, מרכז, צפון) או 470 ש"ח לכל הארץ.
התקנתי אותה באפליקצית הדמו החינמית של TwoNav (מחיר היישום המלא 470 ש"ח).
ההתרשמות שלי מן המפות מעורבת:
לזכותן עומד פירוט רב של תכסית ואתרים, מספר גבוה של דאבלים סינגלים, דירוג סינגלים לפי קושי (ירוק כחול אדום שחור) וסימון שבילים מלא.
יחד עם זאת, ניכר שהמפות שורטטו לצורך שימוש על מפת נייר ולא על מסך וזה מתבטא בכמה מובנים:
עדכניות – אני תמיד מחפש סינגלים חדשים שנפתחו לאחרונה, מטבע הדברים צריך לחכות לעדכון הבא לפני שיופיעו. מצד שני, לא מעט שבילים שמסומנים בעדיין מסומנים בשבילנט הדרדרו וחדלו מלהתקיים.
זום – למפות שביל נט שכבה אחת בלבד ברמת פירוט מירבית. בזום-אאוט הפרטים הופכים בלתי קריאים ואי אפשר לקבל אוריינטציה של השטח כולו.
ניגודיות – סכימת הצבעים רועשת וקשה לצפייה בתנאי תאורה בעייתיים של שמש ישירה על מסך סארטפון.
נוסף לכך חבל שהמפות כבולות ליישום אחד (שאיננו לטעמי) ולא ניתן להשתמש בהן ביישומים חינמיים ומתקדמים כדוגמת ORUXMAPS ו- LOCUS.
גילוי נאות: אני תורם תדיר למפות openstreetmap הפתוחות.
לא רואה מזה גרוש כמובן, אבל מושקע רגשית.
נכתב ב - 17/08/2013 20:39:44
40
3927
תודה רבה. הפוסט הזה חשוב לי כי גם אני שוקל לקנות את המפות האלה.
האם המחיר כולל בכלל גם אופציה לעדכונים עתידיים?
הבעיה שהשמות הם חלק מהראסטר ולא שומרים על גודל פונט קבוע בזמן זום היא אכן בעייתית.
נכתב ב - 17/08/2013 22:14:28
48
579
פדלאון,
אולי תרים את הכפפה, ותכתוב מדריך
איך מכיילים מפות סרוקות (שקנינו בכסף מלא כמובן)
לעבודה באורוקס?
ניסיתי את תוכנת oruxmpas desktop,
ללא הצלחה.
הגמל לא רואה את דבשתו,
והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 17/08/2013 23:15:31
336
3257
הלל,
אין לי בזה נסיון - ולו היה לי, לא הייתי מפרסם.
מפות סרוקות נוטות לנדוד מעבר למשתמש הראשוני ששילם עבורן לחבריו.
כבר נתקלתי במפות שביל נט סרוקות לגארמין - וזה לטעמי מגעיל כלפי אנשי שביל נט, חובבי רכיבה כמונו שהשקיעו בהן הרבה כסף והרבה עבודת רכיבה סריקה ושרטוט.
בכל מקרה, האיכות של מפות נייר סרוקות למחשב ירודה, ואין מה לדבר על זום אאוט.
העתיד טמון בשיפור המפות הפתוחות החוקיות ולא בקיצורי דרך.
נכתב ב - 18/08/2013 01:15:01
34
434
מפות שביל נט מפות מצויינות. אני לא מכיר משהו שמתקרב אליהן.
לא רק שהן מצויינות, אלא שיש לשבח, את מי שיזם וביצע את הפרוייקט, לטובת רוכבי האופניים והמנווטים בכלל.
נכתב ב - 18/08/2013 12:50:59
14
278
כל הביקורת שפדלאון כתב נכונות, אבל עדיין המפות הללו הכי טובות.
בעזרת המפות הללו גיליתי הרבה מאוד סינגלים באיזור שהיתי רוכב בו קבוע והמפות אף פעם לא איכזבו אותי.
הצבעים והקונטרסט אכן מאוד בעיתיים והרבה פעמים קשה מאוד לראות את סמן המיקום על המפה כי הוא נבלע ברקע.
אין איזורים מוגדלים כמו שיש במפות הנייר שלהם, אבל הבעיה העיקרית היא שהמפות כבולות לישום ואי אפשר להשתמש בהן בשום אפליקציה אחרת. גם אני שילמתי מחיר מלא על המפות דרך אפליקציית Topomap ב IOS ועכשיו אני לא יכול להשתמש במפות הללו כשעברתי לאנדרואיד. אם זה היה עולה סכום קטן, ניחא, אבל לשם שוב 470 ש"ח ולחייב אותי להשתמש דווקא ב Twonav שאני לא סובל, זה כבר מוגזם. נניח שתצא אפילקציית ניווט חדשה ואתה רוצה לעבור אליה, עוד פעם צריך לשלם על המפות? זה פשוט אבסורדי!
כבר כתבתי בפוסט אחר, אם הם היו מציעים את המפות הללו להורדה ישירה במחיר סביר, נגיד 150 ש"ח לכל הארץ, היו להם הרבה יותר מכירות מהמודל הנוכחי.
אני מסכים שהעתיד הוא בפרויקטים שמעודכנים על ידי המשתמשים בחינם כמו ב WAZE. רק זה מבטיח עדכניות של השבילים והמפות. הבעיה היא שהמפות שמבוססות על Open cycle maps הן ברמת פירוט מאוד נמוכה ביחס למפות סימון שבילים ובטח לעומת מפות שבילנט. הן מתאימות אולי רק למצב בו עוקבים אחרי מסלול והמסלול מסומן היטב, אבל אם צריך לשנות מסלול או להתמצא בשטח, זה לא מספיק טוב. עם מפות שבילנט אין שום בעיה להתמצא בשטח ולהחליט על מסלול חדש במידה ורוצים לקצר או שאין אפשרות להמשיך עם המסלול הקיים.
נכתב ב - 18/08/2013 13:11:45
336
3257
שמוליק, לא הייתי נסחף ואומר שמפות מבוססות OSM הן ברמת פירוט "מאוד נמוכה" לעומת מפות סימון שבילים.
סימון שבילי האופניים למשל, הוא ברמה גבוהה יותר.
תשווה למשל את אזור פארק קנדה במפת Israel Hiking לאותו אזור ב מפת עמוד ענן
(אול למפת סמ"ש על נייר) ואולי תופתע לטובה.
נכתב ב - 18/08/2013 15:37:12
336
3257
מה שהם מאחסנים להורדה מגיע עד זום 15.
המפה המקוונת מגיעה לזום 16, אפשר להוריד אותה בעזרת MOBAC או בעזרת הכלי הפנימי של אורוקס.
נכתב ב - 18/08/2013 16:00:04
14
278
במחשב זה אכן נראה מצויין ובאמת מפתיע לטובה. ברמת הפירוט התכוונתי בעיקר לקנה מידה, אבל גם לסימון שבילים וסינגלים. קנה המידה של שבילנט הוא 1:20,000 או 1:10,000 בחלק מהמפות.
כאשר מתקינים את המפה של Israel hiking באורוקס, קנה המידה הרבה יותר נמוך.
לא ברור לי מה בדיוק ההבדל, אולי רמת זום נמוכה של המפה באורוקס, אבל כל קציר נכנסת למסך אחד,שמות הרחובות כמעט ולא קריאים. זה לא מאפשר אפילו ניווט ברכב, לא כל שכן באופניים בשטח. אם המפות יראו כמו בלינק ששלחת זה יהיה לא רע, אבל עדיין לא ברמה של שבילנט.
אני מצרף תמונה של השוואה בין מפת שבילנט למפת Israel hiking באותו איזור בעמיקם:
נכתב ב - 18/08/2013 17:48:41
49
709
כמה הבהרות לגבי השאלות שעלו כאן.
1. מפות שבילנט עבור TwoNav אינן מיועדות רק לאנדרואיד. המפות מאפשרות שימוש לניווט וגם לתכנון הטיול במחשב הביתי.
יותר מכך, המודל הוא MultiPlatform כלומר ניתן להשתמש עם המפות במערכות הפעלה שונות ומכשירים שונים לשיקול המשתמש (חלונות, מקינטוש, אנדרואיד, אייפון, ספורטיבה, אבנטורה...). במחשב ביתי ניתן להשתמש גם עם התכנה LAND.
המשמעות היא ששדרוג חומרה, כולל מעבר למערכת הפעלה אחרת, איננו מצריך רכישה נוספת.
בנוסף, רכישת המפות הדיגיטליות מקנה 50% הנחה לרכישת מפות הנייר.
2. רמות פירוט המפות
א. המפות הן בקנ"מ 1:20,000 ובאזורים שונים 1:10,000. המפה מתחלפת אוטומטית בשינוי זום. עוד הסברים בקישור (כיצד להשתמש במפות 1:10000).
3. תכנת TwoNav החינמית היא תכנה בסיסית ביותר, אבל התכנה המלאה (שמחירה 120-150 ש"ח) היא ברמה אחרת לגמרי. בדומה למפות, גם התכנה מתאימה למערכות הפעלה שונות לשיקול המשתמש (למעט אייפון עקב מגבלות של חברת אפל).
4. אין בעולם מודל שבו קונים תוכן מוגן בזכויות יוצרים וניתן להעבירו לתוכנות אחרות. פיתוח ההגנה לא יכול להתבצע ע"י חברות התוכן.
דוגמה 1 - ברכישת תוכן כגון מוזיקה לאנדרואיד לא ניתן להעבירו לאייפון ולהפך.
דוגמה 2 - לא ניתן להעביר מפות ניווט עירוני בין תוכנות שונות (למשל גרמין, igo, TwoNav בכיסוי של ארצות הברית).
מכשירי ניווט, מפות ותוכנות בליגה אחרת www.TwoNav.co.il ...
!חדש! מפות שבילנט מעודכנות 10-2016, תצ"א ברזולוציה גבוהה לתכנון במחשב ביתי וגם לניווט בשטח ...
פתרונות ניווט לכל מערכות ההפעלה - אנדרואיד, חלונות, אייפון, פוקט, מקינטוש
נכתב ב - 18/08/2013 19:01:59
14
278
גיא, מספר שאלות לגבי מה שכתבת:
1. רשיון המולטיפלאטפורם של המפות שאתה מוכר: אם אני קונה את המפות דרך אפליקצית TwoNav ב IOS, האם אני יכול להתקין אותן אחר כך גם באנדרואיד? אני דיי בטוח שלא.
אם קניתי אותן באנדרואיד, האם אני יכול להשתמש בהן גם ב IOS? כנראה גם לא.
אז, אם כך, מה בדיוק מולטיפלטפורם כאן אם לא ניתן לעבור בין שתי הפלטפורמות הניידות הכי נפוצות בעולם? (98% מהשוק). אני לא מנווט עם המחשב הביתי ככה שזה ממש לא רלוונטי שיש רשיון גם ל PC.
2. ממשק המשתמש של תוכנת TwoNav הוא הגרוע ביותר שנתקלתי בו איי פעם בפער גדול. הוא לא שונה גם בתוכנה המלאה בתשלום. למה לחייב אותי לקנות תוכנה שאני לא אוהב רק כדי להשתמש במפות שגם עליהן אני צריך לשלם?
3. פיתוח ההגנה לא יכול להתבצע ע"י חברות התוכן? באמת? למה לא? זה שזה לא עובד כך כרגע לא אומר שזה לא אפשרי. אין שום מגבלה טכנית לבצע את זה. מעבר לכך, מי אמר שחייבים להגן על תוכן? אם התוכן ימכר במחיר הוגן, לא תהיה סיבה להגן עליו. מה מונע ממישהוא לסרוק או לצלם את מפות הנייר של שבילנט? זה לא מונע משבילנט למכור מפות נייר.
כל הדוגמאות שהבאת אולי נכונות, אבל הסיבה היחידה שלא מאפשרים להעביר תוכן מוגן בין אנדרואיד ל IOS ולהיפך הוא הרצון של גוגל ואפל לנעול את הצרכנים לפלטפורמה שלהם. DRM בסופו של דבר פוגע בצרכנים. אתה משלם על מוצר ומונעים ממך להשתמש בו איך שאתה רוצה.
אני שילמתי מחיר מלא ומאוד יקר על מפות שבילנט ב IOS ועכשיו מבקשים ממני לשלם עליהן שוב מחיר מלא ולקנות תוכנה שאני לא רוצה רק כי עברתי לאנדרואיד. נראה לך הגיוני?
נכתב ב - 18/08/2013 19:25:27
35
1462
מרתוק - מסכים איתך לחלוטין.
ההתיחסות פה לקהילת רוכבי השטח, מצד הסוחרים, נגועה במשקל גבוה של זלזול. זה חוקי לגמרי לעסוק במסחר, אבל למה לכבס מילים ולחשוב שאנו בולעים הכל.
אנחנו תמיד נחפש את המוצרים הטובים ביותר, בעלות הנמוכה ביותר ובעלי השרות המצויין, ואכן יש לציין שאנו נתקלים פה בסוחרים הגונים, אך אי אפשר לומר זאת על כולם
נכתב ב - 18/08/2013 20:03:44
167
1836
MARTOK - אני לחלוטין לא מסכים איתך. אמנם עבדתי רק כ10 שנים בתחום הניווט אבל אני חושב שלטענות שלך אין תוקף גם במוצרי תוכנה אחרים. יש לא פעם תוכנות שמשתמשות ב"מנועי תוכנה" ממוצר אחר וכמובן שזה לא נותן לך אפשרות להשתמש במנוע הזה איפה שאתה רוצה.
1. אתה קודם קובע קביעה מוטעית ואז מסביר למה היא לא טובה. אתה טועה ומטעה. אתה יכול לרכוש רשיון שביל-נט, להתקין אותו 3 פעמים על מה שתרצה ולא באותו רגע. למשל אחד על אייפון, אחד על אנדרואיד ובעוד שנה על מה שבא לך. לזה קוראים בעברית רשיון מולטיפלטפורם.
2. ממשק המשתמש של TWONAV גרוע גם לדעתי ומבוסס על תוכנה שפותחה במקור לWM ז"ל. אז מה? אז אם אתה לא רוצה אל תקנה, זה המוצר ואף אחד לא מכריח אותך לרכוש אותו. בניגוד לכל האחרים קיים כאן משווק פעיל שטרח והגיע להסכמים עם יצרני המפה ויצרני התוכנה ודאג לתת לנו מוצר. אולי לא מושלם, אולי רחוק מזה אבל מוצר שהיום מהווה באופן ברור את הפיתרון הטוב ביותר לניווט שטח בישראל.
3. אם התוכן ימכר במחיר הוגן, לא תהיה סיבה להגן עליו.
אתה צודק שאין מגבלה טכנית. קראתי גם למעלה שהצעת לשלם 150 ש"ח על המפות פעם אחת ודי. השכן שלי הציע לשלם 60, יש גם מישהו שרוצה בחינם לגמרי. אתה לא יכול להיכנס לכיס של בוני המפה, יש להם הרבה יותר הוצאות ממה שנראה במבט ראשון ואת המחיר שקבעו זכותם לקבוע. מפה שלא תהיה מוגנת בתוכנה שהיא רצה עליה, תזלוג תוך ימים לכל חובבי התוכנות הפרוצות, לא הגיוני נכון?
בזמנו היתה תוכנה לניווט שטח בשם נוויגייד. פיתחה אותה חברת לוקיישנט. היו בה מפות ישראל עם סימון שבילים. ברגע שהיא נפרצה היא יצאה בתפוצה כזו, שלוקיישנט זנחה לחלוטין את המוצר והפסיקה לעדכן אותו. אני זוכר טיול ג'יפים שהדרכתי לפני כ10 שנים בו לי ולעוד אחד בטור של 12 מכוניות היתה נוויגייד חוקית, לכל השאר לא היתה תוכנה גנובה, היתה תוכנה "מפוצחת". גם בתחנה המרכזית בת"א מוכרים אופניים "מפוצחות"...
בשורה התחתונה מי שהפסיד מקריסת נוויגייד היה אנחנו הרוכשים שלא קיבלנו יותר עדכונים ונשארנו עם מפות ישנות ומוצר מיושן.
צריך להבין את השוק: יש כאן פוטנציאל למכור במקרה הטוב כמה אלפי יחידות, לא יותר, זו לא תוכנה/מפה לשימוש המוני, רוב הישראלים לא צריכים אותה. מוצר כזה המפותח לפלח שוק קטן חייב להימכר במחיר גבוה יחסית. כאנשים בוגרים אנחנו עושים יום יום בחירה במוצר לא מושלם (אישתי למשל בחרה בי, היא כמובן מושלמת). אני יכול לחיות עם המגרעות של שביל נט ומסכים עם רוב מה שפדלאון כתב לגבי סכמת הצבעים הלא נוחה אבל במציאות של היום TWONAV ושבילנט הם הפתרון הטוב ביותר ובאמת שבכמה ליגות מעל כל דבר אחר שקיים.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 18/08/2013 20:52:16
14
278
רונן, בו נקרא יחד מה כתוב באתר של המשווק הישראלי של TwoNav שהגיב כאן למעלה:
הרשיון לתוכנה TwoNav ולמפות מאפשר התקנה במחשבי טאבלט ובכל מערכות ההפעלה הנפוצות שיש בשוק - אנדרואיד,חלונות, WM, WinCE, מקינטוש
רשיון לאייפון/אייפד נרכש מחברת אפל - פרטים בקישור
עכשיו בו נוסיף לכך את העובדה, שכשאתה קונה תוכנה דרך iTunes, אתה קונה אותה ישירות מאפל. האם אפשרי שהמוכר יספק לך רשיון גם לאנדרואיד? כן זה אפשרי אבל אני דיי בטוח, לפי מה שאני קורא באתר שזה לא מה שקורה בפועל.
גיא יכול לתקן אותי אם אני טועה והוא מוזמן להגיב בעצמו כדי להבהיר את העיניין. בנתיים מי שטועה ומטעה זה אתה.
אני מצטט עוד תיאור מהאתר: TwoNav Tablet היא תכנת ניווט בליגה אחרת! תפעול ידידותי עם מסך מגע.
גם אתה מסכים שלתוכנה הזאת יש ממשק גרוע והיא לא ידידותית, לא סתם יש ימי הדרכה לשימוש בתוכנה. ל Waze אין ימי הדרכה כאלה כי לא צריך.
אני מכבד את הנסיון שלך בתחום הניווט, אבל גם לי יש נסיון לא קטן בתחום התוכנה, רק איזה 20 שנה וגם פיתחתי בעצמי הגנה על מוצרי תוכנה, ככה שזה מצחיק אותי לשמוע טיעון שספקי תוכן לא יכולים להגן על התוכן.
אני לא נכנס לכיס של אף אחד - שימכרו בכמה שהם רוצים. בתור צרכן אני מחליט מה אני מוכן לשלם על המוצר אם לדעתי הוא שווה את זה. הימים של אפליקציות לצרכנים פרטיים במאות או אלפי שקלים כבר עברו. יש חברות שכבר הבינו את זה ויש חברות שעדיין תקועות בעבר. דוגמה טובה מתחום הניווט היא איגו שמוכרים מוצר מיושן במחיר מפולפל כשיש מוצר טוב בהרבה בחינם. waze נמכרו במעל מיליארד דולר, איגו כנראה שלא ימכרו במחיר דומה.
אף אחד לא מוריד waze פרוץ וגם לא אנגרי בירד שעולה דולר.
נכתב ב - 18/08/2013 20:56:30
48
579
פדלאון,
כתבת:
"מפות סרוקות נוטות לנדוד מעבר למשתמש הראשוני ששילם עבורן לחבריו.
כבר נתקלתי במפות שביל נט סרוקות לגארמין - וזה לטעמי מגעיל כלפי אנשי שביל נט, חובבי רכיבה כמונו שהשקיעו בהן הרבה כסף והרבה עבודת רכיבה סריקה ושרטוט....
...העתיד טמון בשיפור המפות הפתוחות החוקיות ולא בקיצורי דרך. "
1) אם אתה כל כך חרד לגורל יצרני מפות שביל נט,
אתה לא חושש שפרוייקט "israel hiking" החינמי, שאתה כ"כ דוחף אליו, יפגע בהם קשות, אולי אפילו יחסל אותם?
2) כמו בויכוח- האם אורוקס היא תוכנה פוגעת בזכויות יוצרים-כן או לא,
וכבר הוסכם שלא,
גם במקרה זה: תוכנה + מפה חוקית סרוקה אינה פגיעה בזכויות יוצרים.
מה שפוגע זה המשתמש שמפיץ את התוכן.
הגמל לא רואה את דבשתו,
והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 18/08/2013 21:36:45
167
1836
אני אף פעם לא טועה, מקסימום, זו המציאות ששגויה
הבנתי מה לא הובן. יש שני מוצרים: התוכנה והמפה. את התוכנה אתה קונה לפלטפורמה אותה בחרת ואת המפה שאתה קונה אתה יכול להתקין עד שלוש פעמים על כל אחד ממוצרי TWONAV: מכשיר יעודי, אנדרואיד, אייפון, PC, מק.
אגב, זה נכון לא רק למוצרי שבילנט אלא גם למפות אחרות של TWONAV.
מה שגיא התכוון הוא שאתה יכול לרכוש את תוכנת הPC המכונה LAND והאנדרואיד ישירות מהאתר שלו. את אפליקציית IOS חובה להוריד מהחנות של אפל כי אפל לא תומכים בחנויות חיצוניות.
גם אני מסכים של טעמי, התפעול של התוכנה מיושן וצריך תכנון מחדש. אולי יש מי שחושב שלא. זו איננה קביעה, זו הבעת דעה. נכון שלWAZE אין ימי הדרכה אבל WA|ZE תוכנה פשוטה בהרבה ולמעשה נעדרת תכונות רבות של תוכנות ניווט אחרות, יש מי שיגיד שמספיק לו עם זה, יש מי שלא, שוב, הבעת דעה.
כמי שפיתח הגנה על תוכנה אתה בוודאי מבין שההגנה היא פר התוכנה הספציפית. מפה שהיא פתוחה לכל מיני תוכנות היא מפה לא מוגנת. אגב, למיטב הבנתי ORUX לא תומכת בהגנה על מפות, אילו היתה אופציה כזו והיתה למישהו יוזמה, יתכן שהיתה גם אורוקס עם מפות שבילנט, המודל שלהם הוא למכור רשיונות שימוש למפה והם ישמחו לעשות זאת על כל תוכנה שתתמוך בהם כל עוד כמובן ישנה הגנה.
לגבי המחיר, למרות שWAZE וגוגל נותנות פתרונות חינמיים, אני כרגע באירופה מנווט עם TOMTOM שעולה כ80$. לא בא לי לשלם מאות שקלים דאטה סלולרית.
ולהלל:
גם אני בעד הפרויקט של פדלאון ולמעשה בעד כל פתרון איכותי. קנאת סופרים תרבה חוכמה ותחרות עושה רק טוב.
סריקה ברמה גבוהה כמו של TWONAV עולה הרבה מאוד כסף. מהר מאוד תגלה שלסרוק מפה אחת יעלה לך כמו לרכוש רשיון לכל המפות שלהם. בנוסף, אם בכלל, מותר לך להשתמש בזה רק בעצמך וכמובן לא לתת לאף אחד אחר. אגב, על הדרך כיול המפה לא יצא מדויק בגלל ענייני דאטום וכו'. זה אלתור שיעבוד כמו אלתור וחבל כשיש בשוק פתרון איכותי אחר.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 19/08/2013 11:27:30
49
709
רכישה בחנויות של גוגל או אפל מאפשרת שימוש בהתאמה רק באנדרואיד או אייפון/אייפד. כדי לאפשר MultiPlatform לתוכנה ולמפות אנחנו מוכרים את המוצרים מחוץ לחנויות הללו.
רכישת מפות (יש מפות לניווט עירוני וניווט שטח של כחמישים חברות בכיסוי עולמי) מאפשרת שימוש בכל מערכות ההפעלה (חלונות, מקינטוש, אייפון, אנדרואיד, ספורטיבה, אבנטורה...).
רכישת רשיון לתכנת TwoNav מאפשרת שימוש בכל מערכות ההפעלה (חלונות, מקינטוש, אנדרואיד...) אבל לא באייפון עקב מגבלה של חברת אפל. לשימוש באייפון נדרש לרכוש התוכנה באפסטור.
רכישת רשיון לתכנה LAND מאפשרת שימוש בחלונות ומקינטוש (קיימת גירסה חינמית בסיסית וגירסה מלאה בתשלום).
מכשירי ניווט, מפות ותוכנות בליגה אחרת www.TwoNav.co.il ...
!חדש! מפות שבילנט מעודכנות 10-2016, תצ"א ברזולוציה גבוהה לתכנון במחשב ביתי וגם לניווט בשטח ...
פתרונות ניווט לכל מערכות ההפעלה - אנדרואיד, חלונות, אייפון, פוקט, מקינטוש
נכתב ב - 19/08/2013 11:43:53
336
3257
תשמע הלל, מההיבט החוקי, בשולי המפה כתוב שאסור לסרוק אותה.
אבל אני לא רוצה להתחסד, גם אני לא שומר תמיד על החוק, כבר רכבתי בשבילים רגליים בשמורת טבע, כבר קטפתי אשכול ענבים בשולי כרם, וכן, גם העלתי מפות ותצ"אות על הסמארטפון מבלי שביקשתי את רשות בעלי זכויות היוצרים.
אבל, מההיבט האתי זה פשוט לא מרגיש לי נכון לעודד סריקה של מפות שביל-נט.
זה לא קונגלומרט עצום וחסר פנים כמו גוגל שאתה בקושי מגרד אותו, אלה שניים-שלושה חברה מקומיים שעבדו קשה עם הפדאלים והשקיעו מהונם הפרטי בפרוייקט ששיפר את איכות החיים של הקהילה המקומית.
אם תסרוק מפה שקנית לשימוש עצמי זה עוד איכשהו בסדר. אבל אם נפרסם דרך שבה כולם יעשו את זה אני מבטיח לך שמהר מאוד המפות יופצו לסמארטפונים של כולם. וזאת פשוט גניבה - חד וחלק. (ואולי הן כבר הופצו - לא חיפשתי).
אני יודע שהאחריות היא על המשתמש ולא על הכלי - אבל לי לא מתאים להיות חלק מההתחסדות הזו.
זה כמו לחלק מסורי דיסק בתחנה המרכזית ולהגיד שהם יכולים להתפרנס בעזרתם משרברבות.
מצד שני, להעמיד מול שביל-נט תחרות הוגנת בצורת מפות פתוחות טובות יותר, זה בסדר גמור - אולי זה יעודד אותם לשפר את המוצר, להוזיל אותו, לפתוח אותו קצת יותר, ולהפוך אותו יותר מתאים לעידן הסמארטפונים.
נכתב ב - 19/08/2013 11:51:27
49
709
בנושא ערבי ההדרכה והתפעול.
הפעלת ניווט בתכנה TwoNav דומה לשאר התוכנות שקיימות בשוק (למשל WAZE או IGO) אבל העולם של ניווט שטח מורכב בהרבה בהשוואה לניווט עירוני.
כדי לדעת לנצל את היכולת של תוכנות "חזקות" (אופיס, פוטושופ...) מומלץ לעבור על הספר או לקחת קורס. באופן דומה התוכנות TwoNav ו LAND הן תוכנות בעלות יכולות רבות ומי שמעוניין לנצל היכולות צריך להשקיע בלימוד.
ערבי ההדרכה מוקדשים לנושאים שאינם בהכרח התפעול אלא מבוא לניווט ממוחשב, כיצד לתכנן נכון וביעילות את הטיול, כיצד להתמודד עם קשיים כגון פורמטים של קבצים, תחקור ושיתוף יעיל של המידע ועוד.
אנחנו מקיימים את ערבי ההדרכה מאחר ואנשים מצביעים ברגליים ובאים.
מכשירי ניווט, מפות ותוכנות בליגה אחרת www.TwoNav.co.il ...
!חדש! מפות שבילנט מעודכנות 10-2016, תצ"א ברזולוציה גבוהה לתכנון במחשב ביתי וגם לניווט בשטח ...
פתרונות ניווט לכל מערכות ההפעלה - אנדרואיד, חלונות, אייפון, פוקט, מקינטוש
נכתב ב - 19/08/2013 12:55:55
1
28
שלום חברים יקרים,
הדיון ארוך ודורש תגובה, כפי שהתבקשתי ע"י פדלאון ואעשה זאת היום-מחר.
איתי שביל נט
נכתב ב - 24/08/2013 13:33:02
1
28
שלום פדלון,
קראתי בעיון את הפוסט שלך וכן את השרשור כולו, הנה התייחסות לדבריך:
מפות- המפות אכן נוצרו בבסיס כמפות הארד קופי, אגב חלק מהן יוצר ישר כמפות דיגיטליות מאחר ויש לנו כיסוי נרחב יותר בדיגיטלי מאשר בהארד קופי. עם זאת, ביצענו התאמה למפות הדיגיטל בהורדת קורדינטות, בהורדת מסלולים המודגשים על המפות ואלמנטים גרפיים נוספים על מנת ״לנקות״ את המפות עבור שימוש דיגיטלי.
מפות דיגיטליות- המפות אינן סרוקות, אלא דיגיטליות טהורות: אנחנו קולטים נתונים בצורה ווקטורית ומוציאים קובץ תמונה מהתוכנה. כמובן שיש יתרונות וחסרונות לשימוש במפות ראסטר לעומת ווקטוריות.
עדכון המפות וקהל יעד: הכל יחסי. כאשר מסתכלים על התמונה הכוללת ועל כלל האובייקטים שיש במפה טופוגרפית, המפות שלנו מעודכנות ברמה הגבוהה ביותר בישראל: להולכי רגל, רוכבי אופניים ובעלי 4X4. צריך לזכור שלוקח זמן מאז שאנו דוגמים את הסינגלים/שבילים/דרכים החדשים ועד שהעדכון מוכן להורדה באפליקציות השונות. יש זמן עבודה והכנה גרפית ובנוסף, אנו תלויים במדיות דרכם אנו עובדים, באפל וגם בטונאב, וזה לוקח זמן אבל זה נורמלי וטבעי. היינו שמחים אם היתה מדיה ישירה בה היה ניתן לעשות הכל מהר יותר. באופן כללי אוכל לומר שבכלים שלנו זה הטוב ביותר ואם נמצא מדיה נוספת מהירה יותר נשמח להשתמש בה. אגב, העדכונים לעת עתה חינם.
זה כמובן מוביל אותי לנושא הבא של:
מגוון היישומים- אנחנו יצרני מפות ולא תוכנה ועל כן מחפשים ומוצאים את הפתרונות הטובים ביותר שקיימים לשיתוף פעולה עימם: אפליקציית שביל נט לאייפון, טופומאפ לאייפון, טונאב לאייפון, טונאב אנדרואיד, לנד למחשב אישי, וטונאב למכשירי ניווט מוקשחים ועוד.. להבדיל מהאפליציות לאייפון שציינתי, דווקא דרך תוכנת טונאב ניתן לקבל גישה כמעט לכל מכשיר קיים אם רוכשים את המפות דרך אתר טונאב הישראלי. בכל אופן, מבחינתי ככלל לחיים לכל דבר שמישהו עושה יש יתרונות וחסרונות. הגופים שאיתם אנו עובדים עושים את המיטב מבחינתם והם לפחות לקחו על עצמם משהו עד הסוף ויש כתובת מסודרת לפניית הצרכנים. תמיד אפשר לעשות יותר טוב מבחינתם, מבחינתנו ומבחינת כל אחד. זה נכון לכל גוף, לכל מוצר ולכל דבר. אנחנו מבחינתנו היינו שמחים להציע את המפות שלנו בפלטפורמות נוספות, אבל איננו יכולים להגן על הקבצים ללא תוכנה בה יש מנגנון למכירת מפות עם הגנה ולכן כל התוכנות המפורטות כאן אינן מתאימות. עם זאת, אנחנו מחפשים אופציות נוספות, פשוטות למשתמש, ומקווים שיהיו כאלה.
ניגודיות- התפיסה שלנו היתה לייצר ניגודיות בין השטחים השונים (פרדס, יער, שטח חקלאי, חממות ועוד) ע"י צבעים שונים כדי להקל על קריאת השטח בוודאי תוך כדי רכיבה. דווקא כאשר השטחים דומים בצבעם, רמת הניגודיות היא נמוכה.
בהחלט נשמח לשמוע את דעתך ודעת החברים הנוספים מה בדיוק מפריע לכם בנושא הצבעים. לכל אורך הדרך אני מדבר עם אנשים, שומע ואנו מכניסים תמיד דברים חדשים למוצרים שלנו. אני חושב שהמפות שאנו עושים היום טובות מפעם. אני מאמין שככל שהמוצר יבטא יותר את "רחשי" המשתמשים כך תעלה רמתו ומבחינתי זה רק לטובה.
רמת מחירים- אם תשאלו אותי, רמת המחירים נמוכה מדי. כשאתם מסתכלים על מחיר צרכן של 470 ש"ח, צריך להבין שיש כמה גופים בדרך שצריכים להרוויח. אנחנו לא היחידים. הייתי רוצה לקבל יותר, בוודאי אם אני לוקח בחשבון את הפרויקט הזה שלקחנו על עצמנו לפני שבע שנים. הוא כלל וכולל המון הוצאות. אנחנו מאד רציניים במיזם הזה והמפות הן בכל זאת רק מוצר נישה אז צריך להיאבק בדרכים רבות לשמר את העסק.
אבל אני חושב שזה מאפיין כל מוצר שנמכר. המחיר אף פעם אינו משקף רק את עלות הייצור, אלא גם את המפיץ ואת המוכר ועוד. אם רוצים לעשות משהו בצורה רצינית צריך לדעת להתמקד במה שאתה טוב ואת השאר להשאיר למישהו אחר. בכל אופן במובן זה של מגוון היישומים, אני מניח שבעתיד תהיינה יותר אופציות שיתאימו למגוון גדול יותר של משתמשים. אנחנו נשמח להצעות כאלה. אנחנו משתדלים להתרכז בעשייה בנחישות ובעקביות.
מפות ווקטוריות- בשורה התחתונה, יש לשקול סיכון מול סיכוי. תהיו בטוחים שיש לנו הרבה רעיונות בתחום הזה. וכמה מהם מהפכניים. החומר שלנו הוא ווקטורי כך שאנו יכולים לעשות מיזם כזה. זה דורש השקעה כספית גדולה כדי לייצר משהו רציני ועובד. אנו עוסקים במוצרים. אם מישהו ירים את הכפפה אנחנו נהיה שם.
איתי שביל נט
נכתב ב - 24/08/2013 16:22:17
48
579
איתי שלום
תודה על ההתיחסות.
לגבי הניגודיות והצבעים:
הדבר החשוב ביותר מבחינתי בניווט על מפות טופוגרפיות,
הוא קווי הגובה.
בסכימת הצבעים שבחרתם כדי לסמן שטחים חקלאיים, יערות, וכו'
קווי הגובה מיטשטשים. והמפה קשה לקריאה.
מבחינתי אפשר לחזור למפות לבנות,
עם סימונים עדינים וחצי שקופים של אזורים כאלו.
כל היתר מושלם :-)
הגמל לא רואה את דבשתו,
והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 24/08/2013 16:36:36
35
1462
התייחסות מאד ארוכה אינה מתכון לאמת שמאחוריה
ושאלתי שוב בקשר למחיר, שמוסבר בכלל בעלויות שגוביפ סוכנים ומפיצים
מי הם המפיצים והסוכנים ? שהופכים את המפות שלכם ליקרות, האם תוכל לפרט
נכתב ב - 24/08/2013 17:04:03
1
28
הי שוב,
להלל,
קיבלתי. נבדוק זאת.
שרגא,
אפשר ללא המשפט הראשון. זה היה יותר חיובי. כל מה שכתבתי הוא אמת לחלוטין ולא ניתן בתגובה שגם כך ארוכה להיכנס לכל היבט, ניסיתי להישאר ממוקד.
ובאשר לעלויות:
לגבי אפליקציות האייפון: תשלום הולך לאפל 30% (כך זה בכל אפליקציה), תשלום הולך לחברה המפתחת של האפליקציה פחות או יותר דומה.
לגבי תוכנת טונאב תשלום הולך לחברה הספרדית compegps, תשלום הולך לנציג שלהם בארץ שמטפל בכל הממשק בין המפות שלנו לתוכנה הספרדית, לעדכונים, לאתר הישראלי, לתמיכה....
אם תרצה עוד מידע תוכל להתקשר אלינו לטלפון 04-8311177
זהו.
נכתב ב - 24/08/2013 21:23:12
34
434
איתי,
המפות שלכם מצויינות, אני מנווט ומוביל קבוצות איתם כבר יותר משנה בכל הארץ דרך אפליקצית topomap. חזקו ואמצו.
למעשה האפליקציה הזאת עם המפה שלכם היא היחידה שמונעת ממני להחליף את המכשיר הנייד שלי מ IOS לאנדרואיד, כי טופומאפ אינה זימנה באנדרואיד.
נכתב ב - 25/08/2013 07:57:12
35
1462
מצער לדעת שעלותן הגבוהה של המפות, נגזרות בראש ובראשונה על ידי חברת TWONAV והנציג שלהם בארץ, הגובים מאיתכם-מאיתנו , כספים , שבסופו של דבר נועדים לשרת מטרות של TWONAV לקידום התוכנה שלהם.
טוב היו עושים מפתחי מפות שביל נט , אילו היו משתחררים מהלפיטה הזו ומוכרים את המפות המצויינות שלהם לכל דיכפין, ויפשר לנו הרוכבים לקבל מפות במחיר סביר.
אלו מפות שפותחו בארץ על ידי יזמים ישראליים שמצער לדעת שחברות מחו"ל רוכבות עליהם וגורמות לייקור המוצר.
אנא שחררו את עצמכם ואותנו מחברת TWONAV
נכתב ב - 25/08/2013 09:47:07
1
28
הי שרגא,
בדיוק מתגובות כאלה חששתי.
חשבתי שאין טעם להיכנס להרכב המחיר כדי שהתשובה לא תנוצל להקנטות, אבל מפאת הכבוד אליך ושאר המגיבים בשרשור החלטתי בכל זאת לפרט את הרכב המחיר. שאגב אינו שונה מהרבה מוצרים אחרים שנמכרים בעולם. ואני רואה שטעיתי. ככה לא מתנהגים. מי שיקר לו, לא ירכוש. אין טעם להשתלחות הזאת. למה לא להתאפק לפני שכותבים?
אין קשר אם זה ספרדי, תימני או צרפתי.
זה פתרון טוב, איכותי ולגיטימי לאנשים מסוימים. ולאחרים לא. כמו שיש ביקורת על המפות שלנו. חלק אוהבים ולחלק יש טענות. ככה זה כשעושים. מי שלא רוצה, פשוט יכול לא לרכוש.
גרמת לזה שאני ארגיש לא טוב מהעובדה שאני מתבקש להגיב בפורום, עונה בכנות וזה משמש להשתלחות.
חבל.
איתי שביל נט
נכתב ב - 25/08/2013 10:03:05
336
3257
שלום איתי ותודה על תגובתך,
ראשית תודה על ההשקעה רבת השנים במפות שביל-נט.
המפות אכן נותנות רמת פירוט ללא תחרות ומידע יחודי לרוכבי אופניים כגון רמות הקושי של הסינגלים השונים.
הנישה שלכם איננה זעירה. בישראל יש עשרות אלפי רוכבי אופניים ומאות אלפי מטיילי טבע - ולרובם יש סמארטפונים. אם המוצר לא ייתפס כמוצר ייקר למשוגעי ניווט שטח, אלא כמשהו שכל אחד יכול להתקין, שיהיה בסמארטפון, ואפשר יהיה להשתמש בו בטיול המשפחתי בנחל ערוגות – אז שיקולי התמחור יישתנו.
קיימת כאן שאלה פסיכולוגית, אנשים התרגלו לשלם עשרות שקלים עבור מפות סמ"ש – וזה מה שהם היו מוכנים לשלם עבור מפות נייר של שביל נט, אבל בעולם בו רוב האפליקציות הן חינם ואילו שאינן, עולות שקלים בודדים, זה כבר סיפור אחר.
בעתיד אתם צפויים לתחרות קשה יותר מול האפשרויות הפתוחות, רמת הפירוט של מפות OSM תמשיך ותעלה, מהירות העדכון שלהן תישאר ללא תחרות, היישומים עליהם הן רוכבות טובים יותר לדעתי, וגם הם חינם. הפופולריות של המכשירים הייעודיים תמשיך ותרד לטובת סמארטפונים.
הברירה שלכם היא להפוך את המוצר לטוב הרבה יותר ופופולרי.
לגבי בחירת הפלטפורמה: עדיף לבחור ביישומים שלא יגבו כספים נוספים מהצרכן, יהיו מתקדמים טכנולוגית, ויאפשרו לכם לעדכן את המפות אינקרימנטלית, רק באריח הרלוונטי, בכל פעם שאתם מוסיפים או מוחקים סינגל חדש ממסד המידע. אבל - אני לא יודע איך תפתרו את שאלת ההגנה על המפות.
לגבי שאלת השכבות: זה לא מחייב מפה ווקטורית.
מפות OSM, גוגל, נוקיה, אסרי, בינג – כולן מפות ראסטר רב שכבתיות בהן רמת הפירוט משתנה עם הזום. חשוב שתוסיפו לפחות שכבה אחת או שתיים שייתנו אוריינטציה כללית של איזורים ויישובים – זו לא מפת נייר.
לגבי שאלת הניגודיות: מנקודת ראת של רוכב, יש חשיבות ראשונה במעלה למיקום הסינגלים, חשיבות שניה במעלה לקוי הגובה, ואילו סוג התכסית (יער, בתה, שדה חקלאי או מטע) נמצא רק בעדיפות שלישית.
לכן חשוב להבליט את השניים הראשונים מול הרקע. ואפשר להסתפק בהצללה עדינה או במרקם לציין את השלישי.
לסיכום – ההצלחה העסקית שלכם עשויה להיות אתגר לא פשוט, אבל אספתם תוכן נהדר ששווה להשקיע בו כדי שיעשה מעבר חלק לעולם הדיגיטלי.
בהצלחה
נ.ב.
שרגא, אשמח אם תמשיך לנהל את מסע הצלב הפרטי שלך מול CompeGPS באשכול המקורי ותשמור על הדיון כאן ענייני.
נכתב ב - 25/08/2013 10:31:15
35
1462
פדלאון - לצערי אני לא יכול לגרום לך לשמחה, ולחזור לשרשור המקורי.
דיון במפות שאנחנו כולנו משתמשים, כולל לא רק נתונים וניתוחים טכניים
המפות הם בראש ובראשונה מוצר שאנו משלמים עליו.
מוצר אינו עומד בפני עצמו, מוצר תמיד הולך ביחד עם שרות ואחריות, ולכן כל דיון במפות לא יכול להישאר ללא תגובה, כשמדובר באחריות של ספק זה או אחר.
אני מסכים בהחלט עם המלצתך לאיתי להוריד את המחירים.
זה בדיוק מה שכתבתי לו, והוספתי גם המלצתי כיצד לגרום למחיר לרדת.
נכתב ב - 25/08/2013 10:37:59
40
3927
לחברנו שרגא יש חשבון עם הנציג של TWONAV בארץ (לא מוצדק לדעת הרוב המכריע של הגולשים שהשתתפו באותו דיון), והוא לא מפספס אף הזדמנות להכניס לו.
בהזדמנות הזאת אני רוצה לפרגן לכם על המפות המודפסות המצויינות ועל זה שבזכות הפרסומות אנחנו מקבלים אותן במחיר הגיוני.
נכתב ב - 25/08/2013 10:41:32
1
28
שלום פדלאון,
תגובה מהירה על שני נושאים:
שכבות: אנחנו בדיוק במהלך לייצר שכבה של ישובים וכבישים על מנת לספק בדיוק את מה שכתבת עליו. נוציא אותו לפועל.
ניגודיות: קיבלנו. נשקול ונבדוק את זה.
עדכון: איננו בעיה גם היום מבחינה תפעולית שלנו אלא ברמה כוללת של עדכון תוכנת ios ו twonav. זה לוקח זמן. כמו שכתבת, הפלטפורמה היא הקובעת. ככל שיהיו פחות כך העדכון יהיה פשוט ומהיר יותר. אנחנו נמשיך לחפש פלטפורמות נוספות וברגע שנמצא כאלה עצמאיות. ברור המחיר יהיה נמוך יותר.
איתי
נכתב ב - 25/08/2013 10:53:37
35
1462
איתי - מחזק את ידיך ומודה לך על המאמצים לחפש פלטפורמות נוספות
נכתב ב - 25/08/2013 16:36:48
42
416
האם ניתן להוריד את מפות שביל נט לאנדרואיד בלי שימוש בתוכנת twonav
נכתב ב - 26/08/2013 07:41:04
14
278
איתי, תודה על ההתיחסות המפורטת.
אם קראת את כל השירשור, וכן פוסטים דומים כאן באתר, אתה יכול לראות שיש ביקוש גדול למפות שבילנט באנדרואיד, אבל אין כרגע פיתרון טוב.
יש שתי מכשלות שמונעות ממפות שבילנט להמכר בתפוצה גדולה והופכות אותן למוצר נישה קטן:
1. כבילה של המפות לאפליקציה אחת בודדת, לא מוצלחת ולא פופולארית. גם אם מפות שבילנט היו נמכרות דרך אפליקציה טובה יותר, עדיין ישנה בעיתיות בכבילה לאפליקציה שדרכה נמכרות המפות. אנשים לא רוצים להיות כבולים למוצר בודד, בטח לא באנדרואיד שכל מהותה פתיחות ואפשרויות בחירה. אתם חייבים למכור את המפות ישירות לצרכן כך שהוא מקבל רישיון בלי תלות בתוכנה. כמובן שהתוכנה חייבת לתמוך במנגנון הגנה, אבל זה יתן אפשרות לעבור בין אפליקציות שונות שנתמכות אולי אפילו בין מערכות הפעלה שונות.
2. מחיר - 470 ש"ח למפות בלבד זה מחיר לא מקובל היום בתחום הסמארטפונים. אין שום אפליקציה למובייל שמתקרבת בכלל למחיר הזה.לשם השוואה, האפילקציות הכי יקרות לניווט עולות 50-80$ לכל אירופה או ארה"ב. נכון שכמות הקונים של אפילקציה כזאת הרבה יותר גדולה, אבל היא גם יותר שימושית - משתמשים בה יום יום ולא רק בסוף שבוע.
יכול להיות שהיתם מעדיפים שהמפות היו נמכרות ב 2000 ש"ח, אבל אז לא היתם מוצאים אפילו לא קונה אחד. אין מה לעשות, אתם חייבים להתאים את עצמכם ואת רמת המחירים לסביבה בה אתם פועלים. ממה שאתה כותב עולה שמכירה ישירה של סט המפות המלא ב 150 ש"ח משאירה אותכם עם אותה הכנסה כמו המכירה היום דרך צד שלישי. אני חושב שהפתרון דיי ברור - מכירה ישירה.
מיותר לציין כי המפות חיבות להיות עדכניות כל הזמן ובלי עידכון חינמי לא יהיו הרבה קונים.
אתם נמצאים כיום בתקופה בה יש חוסר במוצר טוב בשוק ואני חושב שהמוצר שלכם הכי טוב בשוק בפער גדול. אבל המגבלות שבהן הוא נמכר כרגע הופכות אותו למוצר שולי. הווקום הזה לא ישאר זמן רב והוא יסגר בסוף אם על ידי מתחרים גמישים יותר או על ידי פתרונות open source.
נכתב ב - 26/08/2013 08:02:03
35
1462
איתי - אני מקווה שהאסימון אצלך מתחיל לרדת..........
המחיר יקר, ומה שגורם לי להרים גבה, זה שהכסף הולך לעלוקה, שאין לה ולא כלום בפיתוח המפות המצוינות שלכם
ממליץ לכם - רק שווק ישיר !!!
נכתב ב - 26/08/2013 09:27:23
40
3927
נכתב ב - 26/08/2013 12:27:54
167
1836
Martok שוב לא מסכים איתך,
TWONAV היא תוכנה מאוד מוצלחת בעיני ומאוד פופולרית בארץ. זה שאתה לא אוהב אותה זה בסדר, מכאן ועד אמירה גורפת הדרך מאוד ארוכה.
המוצר של שבילנט לא כבול לאפליקציה. TWONAV מוכר את מפות שבילנט אותן ניתן להשיג גם בדרכים אחרות, באייפון יש מבחר אפליקציות, יש גם מפות נייר.
המודל שאתה מציע, מכירה ישירה של מפות פתוחות לכל אפליקציה ישים כמובן טכנית. לבצע אותו בפועל יעלה הרבה מאוד ימי עבודה וכמובן תצטרך לדרוש מכל יצרן להטמיע אותו בתוך האפליקציה שהוא מפתח ללא תמורה כי את המכירה הרי לדעתך יעשו שביל נט. אלו האחרונים ימכרו במחיר שאתה קבעת, 150 ש"ח. זה נשמע לי המון ביחס לאפליקציות בדולר שמשתמש אנדרואיד קונה אז אולי נוריד את המפות הישירות ל4 ש"ח? ואת המשכורת של מי שתומך באלפי המשתמשים מי יממן? ואת השרת? ואת קו הטלפון הפתוח לכל מי שהוריד את אפליקצית ככה וככה וכעת לא עובד לו? ואת פורטל העדכונים המהיר והפתוח, אנשי המיפוי, אנשי קליטת העדכונים מהמשתמשים, אנשי וידוא המידע שהגיע מהם?
בשורה התחתונה יצרת מודל נהדר שלא עובד במציאות. המוצר היה וישאר מוצר נישה לקהל מצומצם בישראל. רוב המטיילים לא יודעים לקרוא ולא צריכים מפה ברמה כזו, הם מגיעים לשמורה, הולכים בשביל המסומן וחוזרים הביתה. כמוצר נישה המחיר ישאר גבוה. מודל המכירה הישירה כרוך בעלויות נוספות מאוד משמעותיות והכל כי לחלק מהמשתמשים לא נוח להשתמש בממשק של TWONAV . כולנו נשמח לשמוע על אפליקציות נוספות שאימצו את המפות הללו אבל אני ואלפי אחרים מנווטים כל הזמן בTWONAV על אף שהמוצר שלהם רחוק משלמות.
לגבי השורה האחרונה, גם כאן אני לא מסכים. המוצר שWAZE יצרו מבוסס על מפה פשוטה בהרבה ממפת שטח וגם הוא עמוס בטעויות רבות, כיוון שהוא חינמי נוצרה תרבות של לסלוח לו אבל בשורה התחתונה אין מה להשוות אותו למפה שנדגמה באופן מקצועי. המפות הפתוחות בארץ יפות מאוד אבל הפער הוא בכמה ליגות ולא יסגר בטכנולוגיות שזמינות היום. לא פעם חשבתי על איך יראה המוצר האולטימטיבי, יש לי רעיונות בתחום אבל עד שהם יקרו צריכים לקרות עוד כמה דברים אחרים בסמארטפונים עצמם.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 26/08/2013 12:42:21
42
416
הי רונן
לצערי לא מסכים איתך.
הוויז פתוח ובחינם !!!
המודל העסקי, של האפליקציות בחינם או בתשלום סימלי, הוא על פרסומות בזמן שאתה ממתין לאפליקציה שתעלה או תוך כדי שאתה מתקרב לנק' עניין.
לצערי הרב, שביל נט, בחרו מודל עסקי, שבו ההכנסות שלהם ימוצו די בקרוב (הרי קהילת המנווטים היא מצומצמת כדבריך).
אימוץ מודל חינמי (או כמעט חינם) כמו האנדומונדו, והתבססות על פרסומות, יביא להם זרם הכנסות תמידי, אולי נמוך יותר ממכירת האפליקציה, בשלב ראשוני, אבל לאורך זמן, אין לי ספק שהעתיד הוא בפירסום ולא במכירת האפליקציה.
פשוט חבל לי שהם יעלמו...
נכתב ב - 26/08/2013 12:49:47
35
1462
מי שפיתח את מפות שביל נט עשה עבודה מקצועית מצויינת
אך טעה (או שהטעו אותו) כאשר החליט לשווק את מפות ה און-ליין שלו רק באמצעות TWONAV
מה קיבלנו ????
שביל-נט שעבד קשה בפיתוח המפות, מול TWONAV שהשתלט לו על שווק המפות וגורף את מרבית ההכנסות, רק ככלי שיווקי של המפות
אני חוזר ומציע לשביל נט לשקול מכירה עצמית של המפות, פעולה שתקטין את עלות המפות למשתמש ותביא יותר הכנסות (וגם כבוד) לשביל נט
נכתב ב - 26/08/2013 14:28:41
14
278
רונן, לצערי אתה מושך תמיד לכיוון אחד, בלי קשר למציאות או עובדות.
אתה תמיד מגיע בסוף משום מה למסקנה שהמפות צריכות לעלות הרבה כסף ושהפתרון של TWONAV הכי טוב.
שלא לומר שחלק מהדברים שלך דמגוגיים לחלוטין.
כמה פעמים התקשרת לקו תמיכה של איזושהיא תוכנה שהורדת לסמארטפון? אני מהמר שאף פעם. ואם להיות יותר מציאותי, לרוב התוכנות אין בכלל קו תמיכה טלפוני וברשיון שלהן כתוב מפורש שאין תמיכה. חברות תוכנה שמציעות תמיכה און ליין גובות על זה המון כסף. כמה המון? באחת החברות שעבדתי בהן שילמו 100 אלף דולר לשנה על תמיכה בתוכנה אחת.
ניסיתי פעם לפנות לפורום התמיכה של IGO שעלתה לי כ 70$. היה לתוכנה באג רציני שדיווחתי עליו. מיותר לציין שאף אחד לא טרח להשיב או לפתור את הבעיה.
האם למפות שבילנט יש היום תמיכה טלפונית? כנראה שלא. האם מישהוא תומך במפות הנייר שלהם?
דבר שני כתבת כבר כמה פעמים בעצמיך שהממשק של twonav מיושן, לא נוח ומבוסס על windows ce, אז פתאום Twonav היא תוכנה מצויינת?
כתבתי שלדעתי תמחור של 150 ש"ח למפות ישראל זה הרבה יותר הגיוני ממחיר של 470 ש"ח למפות שכבולות לאפליקציה אחת. הפלא ופלא מסתבר שזה גם מה שהמפתחים מרוויחים גם כך. המסקנה היא שימכרו ישרות וכולם ירוויחו. כן הם יצטרכו להשקיע בהגנה ושיווק, אבל מי שרוצה להרוויח צריך להשקיע. לדעתי המכירות שלהם יגדלו בהרבה ויכסו את ההשקעה.
למה אתה מכניס לי מילים לפה וקובע ש 4 ש"ח עדיף? אני בהחלט מעדיף לשלם רק 4 ש"ח או לא לשלם בכלל אבל אני ריאלי.
לגבי מודל פתוח, בו נשווה את WAZE לאיגו:
יש לאיגו כמה יתרונות קטנים על WAZE - המפות הוא לא אחד מהם. המפות ב WAZE מתעדכנות תמידית ומיידית ולא לאחר שלושה חודשים עד חצי שנה כמו באיגו. המצב היום הוא שמפות WAZE עולות בכמה רמות על מפות IGO.
למרות שיש כמה יתרונות קטנים (תצוגה של פניה למשל) ולמרות ששילמתי על איגו לא מעט, אני משתמש תמיד ב WAZE. שלא להזכיר את הממשק המיושן באיגו ואת החיפוש הלא נוח ואת זה שלוקח לפעמים חצי שעה רק להכניס כתובת.
אין מה לעשות - מוצר חינמי ינצח תמיד מוצר דומה במחיר גבוה. מפות שמתעדכנות כל הזמן על ידי המשתמשים ינצחו תמיד מפות בתשלום לא מעודכנות. סמארטפון מנצח ויעלים בסופו של דבר כל מכשיר יעודי לניווט.
שבילנט יכולים להמשיך במודל הקיים ולהעלם מתישהוא וחבל, או לנסות לעבוד עם מודלים עכשויים.
נכתב ב - 26/08/2013 18:48:36
167
1836
ליאור -
המודל העיסקי שאתה מתאר נוסה ע"י חברות הניווט העירוני בארץ ובעולם. הושקעו בתשתיות שלו מליונים אך אף אחד כולל WAZE לא הצליח לייצר בו הכנסות משמעותיות.
בעולם הניווט בשטח מודל כזה בעייתי בהרבה. גם אם אתה במרחק של 2 ק"מ מהמסעדה הכי שווה בארץ ויש שם מבצע של קבב בשקל אין לתוכנה שום דרך לדעת אם אין באמצע בינכם וואדי עמוק, אם יורד גשם, אם אתה רגלי או רכוב, אם אתה מחפש כרגע מסעדה או בכלל את הדרך הביתה ובכלל, היית מוכן שבאמצע העליה בפארק קנדה תופיע לך פתאום פרסומת לגלידה באלונית לטרון?
MARTOK -
זה שאינני מסכים עם דעתך לא אומר שלא מעניין אותי לשמוע אותה ובוא לא נרד לפסים אישיים אלא נשמור על ויכוח ענייני. בעבר הלא רחוק הייתי סמנכ"ל בחברה בינ"ל שעסקה ב... אפליקציות ניווט. לפני כן הייתי סמנכ"ל בחברה ישראלית שמכרה תוכנות ניווט. לפני כן עבדתי בתחום בכמה תפקידים ובמשך כמה שנים טובות למדתי אותו החל מיצרני המכשירים בסין, יצרני התוכן והמיפוי בעולם ובארץ (בסדר הזה) והכרות מעמיקה עם כמעט כל תוכנות הניווט בעולם (לניווט עירוני, שטח תמיד היה סוג של תחביב). כן, היה לנו קו תמיכה, כן הוא עלה לא מעט כסף ומאמץ להכשיר את העובדים ולתת להם סביבת עבודה. כן, גם אז התלוננו על המחיר לא משנה איפה קבענו אותו ותמיד טענו שניווט צריך לעלות דולר או שניים. לכן, מחיר של 150 ש"ח לא ייתפס כשירות נפלא לקהילה, מניסיון. אגב, בתחילת הדרך, מערכת ניווט עירוני עלתה כ6000 ש"ח לישראל בלבד, התנתקה המון, המפה לא היתה משהו וגם בעולם היו מחירים של 600-900 יורו...
לגבי דעתי על TWONAV - אין שינוי, אני עדיין חושב שהפתרון שלהם הוא הטוב ביותר הקיים היום בשוק ובמקביל מאוד לא אוהב את ממשק המשתמש. זה אומר מבחינתי שאני מקבל את אותה תוצאה בסוף אבל לא אוהב את הדרך. התרגלתי.
לגבי נושא התמחור, לא ראיתי בתגובות של איתי אזכור למחיר שהוא מקבל עבור המפה שלו ובכל מקרה מדובר במכירה נטו כשאת התמיכה בהתקנה, רישוי ובעיות אח"כ עושה מפתח התוכנה. אלו סעיפים יקרים ומשמעותיים, אי אפשר למכור מוצר ללא תמיכה משמעותית. למפתחי IGO יש מרכז שירות עם קו טלפון ועובדים בהרצליה ברחוב הנדיב 71, אני יודע את זה כי בין השאר ניהלתי גם אותו לפני שנים רבות ובגלגול אחר. בכל חברה שעבדתי החזקנו קו כזה, אנשי תמיכה בלקוחות ובמוצר. לא הגבת גם לשאלה שלי איזה אינטרס יהיה למפתחי תוכנות הניווט למיניהן לאמץ אץת ההגנה המסובכת ששבילנט יצטרכו להמציא עבור המוצר שלהם כדי למכור אותו כך שניתן יהיה לעבור איתו מתוכנה לתוכנה אם אין להם חלק במכירה. לORUX למשל אין בכלל מודול של מכירת תוכנה בתשלום, מה יניע את המפתח ליצר לכמה מאות או אלפי משתמשים בישראל איזה פתרון ייחודי שישמח מישהו אחר?
לגבי ההשוואה בין WAZE לIGO, גם אני משתמש בפתרון של WAZE על אף שיש לי את IGO אך האם ידעת שבWAZE הושקעו מעל 70 מליון דולר? או שעד לרגע המכירה (ולמעשה גם אחריו) לא יצרו בWAZE כל הכנסה משמעותית? נכון, מישהו ויותר מאחד היה מוכן לשלם עליהם סכום דמיוני אך זה לא בגלל הלקוחות הישראלים או פוטנציאל השוק בישראל אלא בגלל מה שאפשר לעשות עם WAZE בעולם. אם נחזור לנושא הדיון, לשבילנט אין פוטנציאל למכירות בעולם והשוק כאן כפי שרשמתי למעלה מצומצם מאוד. אגב, מסכים איתך גם לגבי הממשק המיושן של IGO, גם אותו אני לא אוהב.
לגבי המשפט הלפני אחרון שלך:
"אין מה לעשות - מוצר חינמי ינצח תמיד מוצר דומה במחיר גבוה. מפות שמתעדכנות כל הזמן על ידי המשתמשים ינצחו תמיד מפות בתשלום לא מעודכנות. סמארטפון מנצח ויעלים בסופו של דבר כל מכשיר יעודי לניווט". אעיר:
1. אם תקרא את כתבות הניווט שהעליתי בזמנו כאן לאתר תראה כי אני מאוד בעד סמארטפון לרוב המשתמשים. אישית אחרי שניווטתי זמן רב עם אייפון החלטתי לעבור למכשיר יעודי. המסך פחות טוב לי, קטן יותר והמגע בו פחות נוח אבל המכשיר עצמו עמיד בהרבה בנפילות, הוא נראה טוב יותר באור יום מלא והאייפון חייב סוללה רזרבית כל הזמן. בקיצור, אני עדיין חושב שלרוב המשתמשים סמארטפון עדיף, לא הרבה רוכבים מדבר ו/או מסלולים טכניים כל השנה.
2. מכשיר ניווט יעודי לא יעלם אבל השימוש בו כפי שרשמתי למעלה מתאים לחלק קטן מהמשתמשים שחשובות להם תכונות כמו הקשחה, מסך נראה באור יום וזמן סוללה ארוך.
3. אין כיום פתרון לעדכון מפות שטח ע"י המשתמשים בעיקר כי נדרשת טכנולוגיה מורכבת בהרבה לעומת מפות עירוניות וקהל המשתמשים קטן בהרבה. שבילנט, TWONAV או ORUX לא יהיו אף פעם מוצר המונים פשוט כי להמונים אין צורך במוצר כזה.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 27/08/2013 08:33:01
14
278
היי רונן, אני ממש לא מתכוון לרדת לפסים אישיים. אני בהחלט מכבד את דעתך ואת הנסיון שלך.
אולי בגלל הנסיון רב השנים שלך בתחום מוצרי הניווט, אתה מקובע למודל של מכירה של תוכנת ניווט בסכום מאוד יקר, מודל שהיה מקובל פעם במכשירי ניווט יעודיים. המודל הזה לא עובד היום בתחום הסמארטפונים וזאת עובדה.
אתה טוען ואני בהחלט מסכים איתך שהשוק למפות שבילנט הוא מאוד קטן, כמה אלפים. מכירה במחיר הנוכחי וכבילה לאפליקציה אחת (בין אם זה topomap או twonav), מקטינה את השוק הזה לכמה עשרות או מאות. זאת אומרת ששבילנט כבר מיצו או קרובים למצות את השוק במודל הנוכחי.
אישית כבר שילמתי על מפות שבילנט ל IOS ועכשיו כשעברתי לאנדרואיד אני צריך לשלם שוב. למדתי את הלקח והיום לא היתי קונה את המפות הללו כבולות לאפליקציה מסויימת גם אם היא היתה אפליקציה מצויינת.
זאת אומרת שיש מוצר מצויין, אבל יש בעיה רצינית בשיווק הנוכחי שלו. יש ביקוש לא קטן למפות הללו , אבל לא במודל הנוכחי. רק באתר הזה יש עשרות פוסטים על הנושא הזה.
החברה שפיתחה את המוצר צריכה לדאוג לפתרון. זה שאתה מביא תירוצים כמו קו תמיכה, עלויות פיתוח וכו" לא פותר את הבעיה ולא יעזור להם למכור יותר מפות.
יש כרגע וואקום בשוק, אבל וואקום תמיד מתמלא בסוף וכבר עכשיו רצים פרויקטים של מפות חינמיות. ברגע שהן יהיו מספיק טובות, כבר לא יהיה בכלל שוק למפות שבילנט בתשלום. זאת המציאות ויוצרי המפות צריכים להתמודד איתה.
רק אנקדוטה קטנה בקשר למכשיר המוקשח:
היה כאן פוסט בעבר בקשר לקניה של מכשיר ניווט יעודי לעומת סמארטפון. אני המלצתי לפותח הפוסט לקנות איפון עם מפות שבילנט. גיא המשווק של twonav טען בלהט שאין מה להשוות, מכשיר יעודי הוא מוקשח, עמיד בנפילות ובמים. פותח הפוסט השתכנע, קנה מכשיר יעודי, ושבר את המסך כבר ברכיבה הראשונה בנפילה קטנה. להפתעתו הוא גילה שגם אין אחריות לשבר במכשיר המוקשח והעמיד בנפילות.
נכתב ב - 27/08/2013 09:25:26
1
28
הבהרה קטנה,
למפות שביל נט יש תמיכה טלפונית ומיילית... תמיד היתה. גם לגבי המפות הדיגיטליות וגם לגבי מפות הנייר.
אנחנו זמינים לפניות של מטיילים ומשתמשים מכל הסוגים, משתדלים תמיד לעשות זאת בסבלנות רבה ולפעמים גם זוכים להצעות טובות שחלקן כבר מיושם במפות שאתם משתמשים בהן היום.
בין הדברים שנכתבו שמתי לב גם לפרגונים. תודה. זה לא דבר של מה בכך.
איתי שביל נט
נכתב ב - 19/01/2014 08:51:42
336
3257
מישהו רכש לאחרונה את המפות בגרסתן הממוחשבת ויודע אם השינויים שדובר בהם למעלה יושמו?
נכתב ב - 19/01/2014 09:34:30
167
1836
אילו שינויים? הם הוציאו לפני כמה חודשים עדכון למדבר יהודה שנכנס לTWONAV ובקרוב שמעתי מגיא שיצא עדכון נוסף. בכל פעם שיש גירסה חדשה הוא משחרר עדכון.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 19/01/2014 11:39:26
336
3257
הוספת שכבת אוריינטציה לזומים נמוכים יותר, ושינויים בניגודיות שיתאימו למסכי סמארטפון ויבליטו יותר מאפייני מפה שחשובים לרוכבים.
נכתב ב - 19/01/2014 12:57:01
2
27
בואו נסכים קודם כול שמותר לא להסכים..
אבל מכאן המרחק לפסים אישיים הוא מיותר מקומם ילדותי ומטעה ובעיקר לוקח את הוויכוח העקרוני למחוזות שלא אליו היה מתוכנן.. וחבל על כך!
ולעניין עצמו: (כול האמור על דעתי ואיני מרוויח דבר מאף אחד מכול הגופים המוזכרים להעיל)
יש למעשה לפננו נושא אשר מומלץ לחלקו לשניים:
1- מצב נתון
2- מצב מומלץ
1- זהו השרשור הארוך הזה בו כול צד לוקח את טיעוניו בצדק ונמצא בסוג של מגננה על המוצר, בחירות עיסקיות, הגבלות קיימות- הכול נכון והכן זהו מצב נתון...
2- מצב מומלץ- מצב בו הלקוח הינו המשוב הטוב ביותר לשיפור המוצר ועל החברה בראש ובראשונה מומלץ להאזין ללקוחות כי ביחד המוצר ישתפר וימחר טוב יותר- לא קורה בגלל מבנה השוק הגבלים מקצועיים וכו'
והפתרון:
הוא לא פשוט אבל שווה למי שירים את הכפפה:
לפנות בהצעה הטרקטיבית לכול הגרופאים באשר הם- לזמן מוגבל לרכוש במחיר מופחת את האפליקציה והמפות (כול אחד לפי המער' שברשותו)
וכך למעשה לצרף ללקוחותיו הנאמנים עוד הרבה לקוחות פוטנציאליים שכרגע אינם לקוחות וחבל על כך...
רמז- (תתעוררו יש כבר דיבורים על שיתוף פעולה כזה עם יצרן מסויים) איני נוקב בשמו מכיוון שעדיין בבדיקה..
אבל אין ספק שהוא יגדיל משמעותית את קהל לקוחותיו דרך עניין זה!
והשאר "יכוונו לקהל לקוחות מסויים" שאינו הרבה לקוחות וחבל..
בהצלחה לכולם
ותודה שקראתם עד לכאן והתעוררתם מחדש..
שגיא
נכתב ב - 19/01/2014 13:21:23
167
1836
פדלאון-
התוכנה תומכת ומכילה מפות מפורטות בזום נמוך של אתרי רכיבה כמו בן שמן, קנדה, יער עופר ובארי.
לגבי צבעים, פנה אליהם והצע מה שאתה רוצה. גם אני לא לגמרי מאושר מהבחירה הקיימת, לדעתי מבחינת נראות המפות החדשות של מפי ממש טובות.
שגיא-
יופי של יוזמה ואם היא תגרום לעוד כמות משתמשים כולנו נרוויח. מציע שתבדוק עם כל מי שנמצא בשוק. ההימור שלי הוא שלא יהיו הרבה קופצים כי מי שחשב לקנות כבר קנה אבל הלוואי ואתבדה.
Aut viam inveniam aut faciam
נכתב ב - 19/01/2014 13:21:41
35
1462
שגיא - אותי הערת !
אך מקווה שגם שביל נט יתעוררו ויאפשרו לרכוש את המפות שלהם גם למכשיר GARMIN 810
נכתב ב - 19/01/2014 14:30:44
336
3257
רונן, אני חושב שזה הפוך, לאזורי הרכיבה שהזכרת יש מפות שביל נט בזום גבוה, לא נמוך.
נכתב ב - 19/01/2014 14:43:44
167
1836
צודק. שמעתי שבקרוב ישולבו seamless מפות 1:100
Aut viam inveniam aut faciam
|