נכתב ב - 16/01/2013 08:00:13
55
5427
נראה מה יגידו הכוסיות עם 29 ש"מ פה
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 16/01/2013 08:15:08
נכתב ב - 16/01/2013 09:01:30
51
1720
הסיכום ידוע מראש
לעבודת סנגלים ה26 לקח , אחריו 27.5 ולבסוף ה29.
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 16/01/2013 17:02:09
83
2379
שלמה,
הסיכום כפי שאני רואה אותו:
בסינגלים הדוקים ומתפתלים - יתרון ל- 26.
אחרת - יתרון ל- 29.
ה- 27.5 פשרה כמעט מיותרת.
ואלו לא דברי אלוהים חיים - בסך הכל דעה של 3 רוכבים כמוני וכמוך, אלא ששלושתם בעלי 26.
בסיכום של המחבר הוא אומר מפורשות שרכיבה מן הסוג שבוצעה ב"מבחן" היא היא הייעוד של "אופני הרים".
אני למשל סבור שגדולתם של אופני הרים בוורסטיליות שלהם ובאפשרות להשתמש בהם במגוון אין סופי של סוגי דרכים ושבילים.
אגב,
בנוגע ל- 26 ול- 29 אין כאן שום חידוש וזו התוצאה שתקבל כמעט בכל מבחן השוואתי רציני.
בנוגע ל- 27.5 - אני אישית מסכים איתו.
יחד עם זאת, רבים חושבים כי הפשרה הזו איננה מיותרת ומשרתת בעיקר רוכבי all- mountain (זן מאד נדיר במקומותינו, למרות שרבים מאיתנו משייכים עצמם לקטגוריה הזו מתוך רצון ל- "התגשמות ציפיות" ) .
מי שכל עולמו מתחיל ונגמר בארבעה סינגלים ביער בנשמן - שילך על 26.
מי שאוהב לרכב במגוון דרכים ושטחים .......... עם קליטים,
הבנת את זה ברוך ?
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 16/01/2013 17:16:48
13
214
זה בעיקר הליך שווקי ועסקי
לא משנה אם ה 27.5 טוב יותר או לא, זה הדבר הבא שיגרום לעוד ועוד מכירות בענף כדוגמת הכניסה המסיבית של ה 29
נראה שאף אחד לא יכול לעצור את את כח השוק וגם חיי ה 27.5 יהיו קצובים עד הטרנד הבא
נכתב ב - 16/01/2013 17:45:19
55
5427
יאיר,
הוא אמר שמה -26 הוא הפיק הכי הרבה הנאה וזה בעצם היעוד של אופני הרים - פאן.
אני דווקא חושב שה27.5 יתאימו לרוכבים מסויימים וגם להם ימצא פלח השוק, בנוסף לעובדה ברורה שגם ל26 ישנו עדיין מקום בסצנת האופניים
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 16/01/2013 17:53:04
7
397
האופניים הבאים שלי יהיו 27.5
אפילו בחרתי דגם: intense carbine 275
מה שנשאר רק זה לחכות שהראלה ממפעל הפיס תתקשר וזהו...
כשהתלמיד יהיה מוכן - המורה יופיע...
נכתב ב - 16/01/2013 17:55:02
83
2379
פאן זה לא רק היעוד של אופני הרים - זה היעוד שלנו כאנשים:
להיוולד, להתפגר ואת של הביניים להעביר בכמה שיותר פאן.
ולפאן יש הרבה פנים, אני לא חושב שבמה שקשור לאופניים - הפאן נמצא רק בסינגלים הדוקים (וזה המקום היחיד בו יש ל- 26 יתרון פאן על 29) ......
אלי,
לא נח לי לקבל שמובילים אותי באף ושאני נגרר אחרי טרנדים שיווקיים - בדרך כלל אני מתמרד והולך לכיוון השני.
אבל לעיתים כאשר משווקים משהו מוצלח - אני חלק מן העדר שנהנה מן המוצר.
כרגע אני עדיין סבור ש- 27.5 זה לא בשבילי.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 16/01/2013 18:01:19
51
1720
יאיר , למרות שאני עדיין מאמין ב26 בלי קליטים , הוספתי זוג לחווה , 29 ז׳ק חטוב , קליל ולבוש כמובן קליטים. אני רואה עכשיו בבירור את היתרון של הקליטים , כרגע כל תאוצה עם משיכה פשוט מפרקת אותי , יקח שבועיים או יותר להיות יותר יעיל עם קליטים....
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 16/01/2013 18:40:36
55
5427
שכחת רק את המילה - 'לדעתי'
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 16/01/2013 18:54:52
74
694
שלמה, אתה עשית 2 שינויים בוואט [W] אחת , ולכן קשה יותר לנטר את ההרגשה כלפי שינוי בודד מתוך השניים יחדיו.
בכללי , מגלגל של 1" ועד 100" , תמיד, הגלגל הגדול יותר יעבור מכשולים בולטים על פני הקרקע, יותר חלק. זה עיקר המהות של גלגלים גדולים. מכשולים - לעבור אותם חלק.
נכתב ב - 16/01/2013 19:18:56
131
430
עזבו אתכם מ-26/27.5/29... יכול להיות שזה הדבר הבא?
http://forums.mtbr.com/29er-bikes/36-versus-29-a-381562.html
נכתב ב - 16/01/2013 19:20:15
51
1720
אכן נמצא בתקופת שינויים!!!
אכן ה29 דורס בזלזול של AM מכשולים אלימים
אכן אפשר להעביר הרבה יותר מומנט לגלגל האחורי
אכן יש הבדל בין אופני ״קצה״ לאופני תקציב מוגבל
אכן הקליט הופך את האופנים לסנדל ומאוד מסוכן לי לרכב עכשיו בלי קליטים....
אבל לאחר רכיבת AM אתמול בבוקר עם הנורקו
יש מצב שאני מוכר ת״קצה״ ונשאר עם ה26 יים שלי.
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 16/01/2013 19:35:00
37
1185
מסכים עם קודמי, אופני ה - 29 הם בעיקר טרנד שנועד למכור לנו עוד אופניים.
אני עשיתי את המבחן שלי:
אני על 26 כבר שנים, ולפני חודשיים נסדקה השלדה ונשארתי בלי אופניים. חברים שונים השאילו לי אופניים שונים, וכך יצא לי לרכוב בתמהיל הרגיל שלי שמורכב מסינגלים ביערות וטיולי עומק ארוכים במדבר, על 26/29 לסרוגין במשך כמה שבועות.
אז ככה:
מעבר למובן מאליו ש 26 טובים בסיבובים ו 29 דורסים יותר בקלות, קשה יותר להניע גלגלים גדולים יותר. מהרגע שהגלגלים נעים, לגדולים יש אנרגיה קינטית רבה יותר ולכן קל לשמור על מהירות. וזה אומר שקשה יותר בעליות. ועוד יתרון לגדולים: האופניים יציבים יותר בגלל האפקט הג'יירוסקופי, ולכן קל יותר בירידות.
בעלי כושר אירובי וחובבי עליות כנראה יהנו על 29, אבל לבעלי ריאות חלשות ורגליים חזקות (כמוני) הקלילות של 26 מחפה על הכל.
מתנצל על החפירה
נכתב ב - 16/01/2013 20:27:17
227
5840
אני אלך לשורת העובדות.
בעובדות רואים שיש הרבה יותר אופני 29 על הפודיומים השונים מאשר מספרם היחסי בתחרויות.[פי 9 יחסי, אם אני זוכר נכון]
אז.. או שכל התחרויות מושחתות, וזה סוג של קידום מכירות קונספרטיבי על גבינו, הרוכבים האומללים והמטומטמים..או שב29 אולי באופן חריג..הפיזיקה צודקת וקל יותר לנצח תחרויות.
מספרם של רוכבי 26 הנוטשים את אופניהם האהובים לטובת אופני 29 בקרב האוכלוסיה בעליה מטורפת ורשימות ההמתנה מתארכת. אין לכך הסבר אחר מאשר הצלחה מסחררת. [או שזו קונספירציה של איגוד הפרסומאים בענף הקוקוס של גינאה המשוונית]
יש הרבה יותר רוכבים ששכחו לחלוטין שיש אופני 26 מאשר להיפך. [גם זו כנראה קונספירציה.. של ארגון העל של יצרני התרופות למחלת השכחה..]
העולם מתחלק לאלו שיש להם 29 ואלו שעוד יהיו להם 29
כל השאר זה תירוצים ואילוצים. הללו נובעים מדרכו של האדם הרגיל לפחד משינויים והוא אוהב ללכת בתלם החרוש שלו עד דלא ידע...
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 16/01/2013 21:05:40
1
12
עד לאחרונה רכבתי על אופני 26" ועברתי לפני כחודש לסקוט Genius 730, עם גלגלי 27.5
המעבר מה-26 היה קל וכמעט לא מרגישים הבדלים בהתחלה. ברגע שמתחילים לטפס מרגישים מיד בהבדל של הגלגלים הגדולים יותר. גם בירידות מרגישים הבדל בכך שהאופניים יותר יציבים גם בירידות מהירות.
מבחינתי ה-27.5 הם העתידץ
נכתב ב - 16/01/2013 22:59:14
54
570
כמי שיש לו גם וגם הכתבה חזרה על מה שכבר ידוע מעשרות שרשורים קודמים:
לרכיבות XC ונפח מעדיף 29
לירידות ועליות מתונות 29
לסינגלים צפופים וקירות 26
לרוב הרכיבות מה הייתי לוקח? 29.
ז"ק או ש"מ? אני הייתי הולך על שילדת סקנדיום/כרומולי 29 ואם הפרוטה מצויה לוקח ש"מ, כיוון שהטכנולוגיה של אופניי ש"מ מקצועיות מקרבת אותם מאד למהירויות ותגובות של ז.ק.
When you have to shoot, shoot! Don't talk
אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 16/01/2013 23:02:09
54
570
אדי ועוד משהו
נכתב כאן בעבר
מי שמסתכל מהצד היום על אופני 26 רואה אופני ילדים (ואולי של כוסיות שרוצות להתחיל לרכב)
When you have to shoot, shoot! Don't talk
אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 16/01/2013 23:23:01
34
660
הנה הוא שוב בא! השרשור הקבוע על 26 או 29 - אבל הפעם עם טוויסט: גם עם 27.5... מדהים לקרוא כל פעם מחדש את אותם גולשים חסרי הבנה שמתעקשים לתת חוות דעת על משהו שהם לא מכירים (ואני מדבר על 29) תוך שהם מצטטים מנטרות וסלוגנים שחלפו מן העולם.: "קשה לטפס עם 29..." בסינגלים 26 יותר טובים..." ההיגוי ב-29 נורא איטי..." "המסה של הגלגלים וכו' וכו'. אני רק רוצה להזכיר שהמשפטים הללו היו אולי נכונים לפני יותר מעשור כשגארי פשיר השיק את דגמי ה-29 הראשונים. היום המציאות שונה ומורכבת יותר. טיפוס? 29 מטפסים טוב יותר בגלל האחיזה הטובה יותר ובגלל הדיווש הרציף יותר (ואני מדבר על 29 עם גלגלים במשקל סביר ולא על הטנקים ז"ק הבסיסיים שמגיעים עם גלגלים של 2.5 קילו, צמיגים כבדים עם ביד מתכת, ופנימיות כבדות עם חומר). 29 לא טוב בסינגלים? כי במקרה הטוב מי מהמגיבים שאולי רכב על 29 עשה זאת על שלדת 100 מ"מ. אני מבטיח לכם שעם אופני 29 בעלי מהלך של 140 מ"מ אתם לא תראו ממטר אף 26 עם מהלך מתלים זהה בסינגלים מהירים. היתרון האמיתי של 26 הוא בסינגלים צפופים ומפותלים שמצריכים שינויי כיוון מאוד מהירים . היגוי איטי? נכון באופן כללי אך תלוי בגיאומטריית השלדה. לסקוט שלי למשל היגוי יותר עצבני מרוב אופני 26 שרכבתי עליהם (ורכבתי על לא מעט...) - ושוב, הדבר מורגש (אם בכלל) רק בסינגלים מאוד צפופים. לגבי 27.5 אני נמנע מלחוות דעה או להסיק מסקנות מאחר ולא רכבתי על כאלו. מניסיון של חברים שרכבו, אני מבין שמדובר בפשרה מוצלחת יחסית בין הזריזות של 26 ליציבות והמהירות של 29.
נכתב ב - 16/01/2013 23:30:09
54
570
רז תנסה לטפס אתת עין לימון עם TREK TOP FUEL CARBON 26 לעומת כל אופני 29 שתבחר. עם איזה זוג תוכל לדווש יותר ולהחזיק יותר מעמד?
When you have to shoot, shoot! Don't talk
אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 16/01/2013 23:33:41
25
868
קנדה ,זה מסלול האמונים שלי .כבר ארבעה חודשים אני על 29 ,ואני יכול להעיד על עצמי שבקטעים רבים אני עושה ,יותר מהר מה-26, ועם דופק יותר נמוך. בגינות סלעים ,וסינגלים,אין מקום להשוואה,דורס הכל. בכללי משרה בטחון ויציבות.
אם אתה כבר חי,אז תחייה ...
נכתב ב - 16/01/2013 23:37:20
25
868
אם אתה כבר חי,אז תחייה ...
נכתב ב - 16/01/2013 23:41:08
34
660
עוזי, מזמין אותך לטפס עם שלי, לא אופני קצה - אבל אני מבטיח לך שתשנה את דעתך...
נכתב ב - 16/01/2013 23:55:09
42
473
לא מבין על מה כל המהומה ....מה שהיה זה מה שיהיה טרנדים באים והולכים ורק הפריירים מתחלפים .... אם לא הבנתם ה 26 היא הפשרה העתיקה והטובה ביותר של ה 29 והאחרים ...והיותר חשוב זה הרוכב שמפצה על כל השאר בסיפוק והנאה.
מי לי בשמים ועמך לא חפצתי בארץ
נכתב ב - 17/01/2013 00:39:23
51
1720
טוב , אחרי סיבוב לילי בקדושים / כסלון דרומי -> צפוני על אופני 29 ״קצה״
יש יתרון ל29 מול ה26 (הזוגות שלי ספציפיים) אבל ברור לי שאם אופני 29 ממוצעים ההארו 26 שלי היו לוקחים בגדול!!
מעניין איך הארו יטוסו עם קראנק,מעבירים ושיפטרים XX וברקסים XTR במקום הtektro...
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 17/01/2013 05:46:22
18
432
אני חיכיתי בסבלנות לתגובה של rax
נכתב ב - 17/01/2013 07:00:46
55
5427
רז,
הדבר הכי פאסה זה לחשוב שיש רק דיעה אחת נכונה ורק היא צריכה להשמע,כל עוד לא כותבים כאן על טכניקת בלימה קלוקלת או איך יורדים את הקסטל בלי בלמים וכידון , לכל אחד הזכות להביע את דעתו גם אם היא תיאורטית בלבד ולכל אחד אחר הזכות לסתור ולחשוב מה שהוא רוצה.
מה שאהבתי במאמר ההוא זה בדיוק את המשפט 'שהנאה מרכיבה הינה המהות האמיתית של אופני ההרים' לפני כשנה כשעשיתי רכיבת מבחן על 29 ש"מ זה בדיוק המשפט שהשתמשתי בו כשפרסמתי את דעתי כאן.
כל אחד יכול להנות מהרכיבה בדרך שלו, על 26 27 או 29, ז"ק או ש"מ או אפילו רחמנא לצלן סס"ר.
הייתי ממליץ לכל אחד שיש לו מקום ואפשרות, להחזיק כמה זוגות ולהנות מכולם.
עוזי, גם אתה צודק כמובן
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 17/01/2013 07:36:16
78
3934
זה מה שאמרתי!! הכי פאן זה אופני כביש.. רק את הפומפה שומעים פפם, פפם, ואת רחש הצמיגים, כמו סכין יפנית שחותכת נייר.
נכתב ב - 17/01/2013 07:47:42
274
4783
חכה שימציאו באופני כביש גלגלים גדולים יותר רחל"צ.
אני רק שאלה.
נניח שיוכח כי אופני 26 אכותיות יותר מ29
האם רוכבי ה29 יחזרו ל26?
נחמד להתוכח כשהתשובה ידועה מראש. (בדיוק כמו הבחירות)
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 17/01/2013 08:29:58
55
5427
גם יורם צודק
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 17/01/2013 09:11:40
227
5840
אחד ועוד שתיים הם ארבע...
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 17/01/2013 11:15:56
34
660
חברים יקרים, אם לא הובנתי נכון - הנה כמה הבהרות: ראשית, אינני חושב שצריך לרכוב רק על 29 - איש יעשה כטוב בעיניו. מרגיזה אותי העובדה שחלק מהכותבים על "החסרונות" של אופני ה-29 אינם רכבו מעולם על אופניים מהסוג הזה ובסך הכל מצטטים מנטרות וקלישאות ישנות שהם לבטח קראו באיזשהו מקום. אני לגמרי מבין שיש מי שלא "מתחבר" להווייה של 29 ולתחושה שאתה יושב "בתוך" האופניים ולא "מעליהם" כמו ב-26. אינני מיסיונר מטעם הגלגלים הגדולים, אבל חשוב שהאמת תיאמר. רכבת על 29 רכיבה ממצה ולא נראה לך? מקובל ומכובד! לא רכבת? אל תקשקש (בדיוק כמו שאני לא מביע דעה לגבי 27.5 כי פשוט לא רכבתי על כאלו). מסכים שכל עוד אתה נהנה מהרכיבה - הכל נהדר וזה העיקר. אבל... העולם צועד קדימה ובדיוק כמו שאם תראה היום מישהו שרוכש אופניים של פעם כדי לרכוב בסינגלים ותגיד לו: "הי, קח אופני הרים 26 שיכוך מלא עם מהלך ארוך ותראה איזו חוויה שונה זו", כך אני חושב שהאמת צריכה להיאמר. המציאות היא כזו שהעולם צועד קדימה וכל יצרניות האופניים מעבירות את דגמי הקרוס קאנטרי שלהם אל תחום ה-29 (ולראייה - ספשלייזד אפילו לא השיקו השנה את הסטמפג'מפר הסופר-פופולריים שלהם בגרסת 26 אלא רק ב-29), כל המתחרים המקצועיים עוברים ל-29 וכל יצרניות הרכיבים מתמקדות בפיתוח מוצרים מתקדמים ל-29 והרבה פחות ל-26. אגב, התחזיות בתעשיית האופניים מצביעות על כך שאופני 26 יישארו בשלב הבא כאופני נישה של דגמי האול-מאונטיין והדאון-היל (שם ה-29 נופלים מה-26 משמעותית מבחינת ביצועים), אולם מדברים על כך שבעתיד ייכנסו אל הנישות הללו דגמי 27.5 אגרסיביים וארוכי מהלך. את ה-26 יש לא מעט יצרניות אופניים שמתחילות להספיד... (שימו לב שכבר לא מייצרים 26 ז"ק תחרותיים - פשוט אין להם דרישה בשוק!). איך אמר רפי? העולם מתחלק לאלה שיש להם 29 ולאלה שיהיו להם 29... (או 27.5).
נכתב ב - 17/01/2013 11:32:23
51
1513
רוח הכתבה לא ממש עברה לשרשור כאן... גם שם הוא ציין שכל אחד צריך לעשות מה שהכי כיף עבורו.
אני רכבתי על אופני 26 ו29 הדומים מאוד בSPEC שלהם (ז"ק אלומיניום, מע' טובות, 100 מ"מ), ואישית התחברתי יותר ל29. האם זה אומר ש29 יותר טובים? לא. האם זה אומר ש29 הספציפיים האלו טובים מה26 הספציפיים ההם עבורי? כן.
שכל אחד יעשה מה שטוב לו - והכי חשוב, לא לפסול דברים מראש בלי לנסות בעצמך... אני אישית חשבתי שה29 זה סתם גימיק של פרסומאים עד שרכבתי על כאלו בעצמי בשטח.
Don't let your mouth write checks that your ass can't cash
נכתב ב - 17/01/2013 11:33:13
227
5840
רז, אתה לא מבין שום דבר מהחיים שלך.
אבל תן לי רגע לסגור חשבון עם אדי, שאמר שכוווולם צודקים.
ואפילו שהרמתי לו להנחתה.. לא הנחית :( המניאק.
עכשיו אתה.
צא מהתמימות. זה הכל קונספירציה. ספשלללייזד לא הוציאו השנה 26 בכוונה, כדי שיקנו רק 29 כדי להעלות את המחיר, בגלל שב29 יש יותר אלומיניום.
בשנה הבאה לא ייצרו יותר 29, כי יחסר אלומיניום ולכן יתפשרו על 27.5.
בעוד שנתיים ייצרו רק 26 כי הם הכי טובים.
בעוד שלוש שנים יתקוממו ארגון מגדלי האלומיניום בשטחים כי בגלל החסכון יש להם יתרות אלומיניום בבנק, והמחיר יורד.
והכל בגלל ביבי
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 17/01/2013 12:48:41
78
3934
רפי תמיד צודק!!!!!!!!!!!!!!!!
רפי, מגדלי האלומיניום עברו מזמן לקרבון, וזה לא חרבון
נכתב ב - 17/01/2013 12:49:57
55
5427
או, עכשיו גם רפי צודק
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 17/01/2013 13:37:52
428
11304
בקיצור שיא הקידמה זה "29 סינגל ספיד
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 17/01/2013 15:19:17
55
5427
נו מה יהיה, גם צביקה צודק, כמובן.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 17/01/2013 15:19:46
20
2488
גם אני חושב שאופני 27.5" הם טרנד מיותר שימיו קצרים, תרגיל שיווק שקוף של חברות האופניים וגימיק מטופש.
ולכן בעוד חודש חודשיים יהיה לי זוג אחד כזה, כדי להוכיח לכוווווולכם שאני צודק.
נכתב ב - 17/01/2013 15:56:59
7
397
אם ככה אז גם גיסתי (שתחייה) חייבת 27.5 כי היא גם תמיייייד צודקת !
כשהתלמיד יהיה מוכן - המורה יופיע...
נכתב ב - 17/01/2013 16:17:10
227
5840
סראאאאבאק !
אז עכשיו אני צריך לקנות כאלו לחמותי ?
בשביל מה בכלל נכנסתי לשרשור המעאפן הזה
זה הכל אדי אשם!
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 17/01/2013 16:47:11
74
694
למה לוספה יש גלגלים קטנים, ולאופנוע שטח גלגלים גדולים? התשובה מתאימה לשאלה למה בשטח מתאימים יותר 29"
נכתב ב - 17/01/2013 18:51:42
36
359
27.5 זה פאסה.
חכו שיגיע ה-28.25, או ה-26.75.
כמה קשקושים בשרשור אחד.
"קיימים שני גורמים אינסופיים : היקום וטיפשותו של האדם. באינסופיותו של היקום אני עדיין לא משוכנע לחלוטין." אלברט איינשטיין.
נכתב ב - 17/01/2013 21:58:26
54
570
הלכתי לבדוק בעצמי, הכצעקתה?
רכבתי היום על 27.5 (זנב קשיח אלומיניום )
יותר מהירות מ 26 פחות מהירות מ 29 (לא חידשתי כלום)
רכבתי קצת שבילים לבנים עליות ירידות כביש ומדרכות עד הבית
אני מרגיש שאין כאן מהפכה, כי ההפרש בין 26 ל 27.5 בקוטר הגלגל 5% בלבד
כנ"ל לגבי ההפרש בין 27.5 ל 29.
את ההבדל המשמעותי מרגישים במעבר מ 26 ל 29 (הפרש הקטרים מעל 10 אחוז) מה שאומר שצריך מומנט יותר גדול כדי לפדל ב 29.
רוכבים חזקים ובכושר טוב אני חושב יפיקו יותר תועלת מרחק/זמן מה 29 כי השרירים שקשורים לרכיבה וסיבולת לב ריאה שלהם טובה.
ברוב אופני ה 29 ההילוך הקל 1:1 , מצריך יותר השקעה מהרוכב מאשר הילוך 1:1 ב 26 (בגלל גלגל שיניים של 24 לעומת 22 ) ולכן הרבה רוכבים מרגישים כאילו חסר להם להוריד עוד הילוך עם 29 בעליות קשות. פרט לעובדה זו רוב הרוכבים במסלולי XC אמורים להעדיף 29.
זהו אני לא ממשיך לחפור אלא נרדם לקראת הרכיבה מחר ( עם ה 29 )
When you have to shoot, shoot! Don't talk
אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 17/01/2013 22:03:14
78
3934
לא צריכים לקנות 27.5 ברוב שלדות ה-26 ניתן להרכיב 27.5 לדוגמא באלו אין בעיה, מקבלים 27.5 עם גאומטריה של 26 .
נכתב ב - 23/01/2013 07:13:39
51
1720
לאחר מספר רכיבות על 29 "קצה" אפשר לסכם כמה תובנות:
- הם לא פחות מהירות מה26" ,
- הגלגל הגדול ממש מפנק בשטח אלים , הרבה יותר נוחות לרכיבות ארוכות , כיאלו שאני עם ש"מ קצר מהלך
לבעיות:
- בכל הרכיבות האחרונות שואלים אותי איפה ההתלהבות שהיתה...
- לפני שהתקנתי כסא תינוק על ההארו (26) , לקחתי אותם לסיבוב (אגרסיבי) כדי לוודא שהכל תקין.
חזרתי מתנשף , עם חיוך מרוח מאוזן לאוזן
את הקסם של 26 זריז קשה להחליף
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 23/01/2013 08:05:12
56
343
אני מסכים עם SpiderUzzi בכל הנוגע לכח הנדרש מרוכב האופניים על מנת להסיע את האופניים בעליות קשות.
עם אותו יחס בין גלגלי השיניים קדמי ואחורי ועם אותו משקל אופניים ואותו רוכב, באותה עליה ספציפית, יהיה לרוכב יותר קושי לעלות עם אפניים בעלי גלגלי "29 מאשר עם אופניים בעלי גלגלי "26.
ראיתי זאת אתמול בעליה מנשר לדרך נוף בכרמל.
נכתב ב - 23/01/2013 09:41:43
4
25
לרז ושאר רוכבי ה 29 , האם מישהו מכם רכב על אחד מדגמי HEI HEI של KONE ?
כיום אני על 26 ושוקל ברצינות את המעבר ל דגמי הקרבון של 2013 ראו קישור :
http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=hei_hei_supreme
רכבתי כניסיון על דגמי 2012 ברמות הבניים והגאומטרייה מאוד מצאה חן בעיני
בדגם הנ"ל הם מגיעות 100 מ"מ קדמי .
אני רוכב יחסית גבוה 184 ס"מ עם כושר טוב
מה דעתכם ?
נכתב ב - 23/01/2013 10:19:38
18
432
גולן, אני יכול להגיד לך שרכבתי קצת על קונה 29 עם שלדת סקנדיום והן קלילות,מרגישות מהירות ומאובזרות בכל טוב.
נכתב ב - 23/01/2013 11:25:29
46
207
נכתב ב - 25/01/2013 22:15:17
18
252
ולסיכום:
כמו שציין אחד הטוקבקיסטים בכתבה (אגב, הטוקבקים מעניינים לא פחות מהכתבה),
דעות הן כמו חור ת_ת, לכל אחד יש אחת!
וכמובן, 29 שולטטטטטטטטטטט:-)
"אחרי הכל, אופניים הם רק אופניים, לא תורה מסיני, לשלוט בהם זה כבר סיפור אחר לגמרי... "
|