נכתב ב - 25/08/2012 11:57:38
 26
 28
המלצה על ה 29 הטובות ביותר שיש/הייתם רוצים שיהיו שלכם
גם בעלי הנסיון וגם מהרהורי הלב-תודה
נכתב ב - 25/08/2012 12:07:58
 274
 4782
אני כבר יודע מה אני רוצה.
אני רק מחכה לשעת כושר, שהוא לא יהיה בבית.

כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 25/08/2012 12:14:56
 220
 1882
היי
לאחרונה אני משתף את חברי בדעה שהתגבשה במהלך אי אלו שנות רכיבה ורלוונטית במצב הטכנולוגי היום שבו נמצא השוק. הבעייה היא שזה לא ממש מסחרי ומוחק את כל מאמצי המיתוג של אנשי השיווק.
לדעתי, אם ניקח כמעט את כל זוגות האופניים המוצעים בשוק מעל רמה מסויימת (נניח 8000 ש"ח) אין לנו סיכוי ליפול על זוג אופניים רע. כל החברות משתמשות היום בטכנולוגיות מתקדמות וזהות אחת לשנייה, מתלים יעילי דיווש יותר ופחות זוכים לתיקונם ע"י בולמים חכמים והתוצאה היא שאנחנו מקבלים שלדות מצויינות עם הבדלים מיניאטוריים בניהן.
בסופו של דבר מה שימשוך אותנו לבחור בין זוג אופניים זה או אחר הוא ההתאמה שלו לסגנון הרכיבה שלנו, רמת האבזור מול זוגות אחרים, סוג של חיבור ראשוני וכמובן הצורה והצבע.
לאחרונה הייתה לי התלבטות ברכישת זוג אופני 29 ז"ק. להפתעתי מה שהכריע בסופו של דבר את ההתלבטות הוא מבצע על אחד הזוגות שחשבתי עליהם. כמובן שאני מרוצה מאוד מהבחירה אך מה בחרתי ממש לא חשוב. כנ"ל לגבי כמה התלבטויות שבהן עזרתי להכריע לגבי ש"מ.
אני ממליץ לך פשוט ללכת ולמצוא את הזוג/זוגות שהכי עושים לך את זה ולהכריע את ההתלבטות בשיקולי מחיר/מפרט/שירות. הלוא חלק בלתי נפרד מן ההנאה הוא החיפוש.
נועם
נכתב ב - 25/08/2012 12:20:40
 148
 1524
נועם, לפי מה שאתה אומר, אתה מבטל כמעט לחלוטין את הגאומטריה המשתנה בין דגמים וההתאמה לרוכב.
ממה שאני מכיר רוב הרוכבים שונים במבנה גופם ויש חשיבות רבה.
אם לי הייתה חנות אופניים , הייתי ממקם אותה בפאתי בן שמן, או נמצא שם עם מכולה ענקית של מגוון דגמים לרכיבות נסיון (כמובן בסיבסוד חלקי של היבואן :-) ).
נכתב ב - 25/08/2012 12:26:54
 55
 5352
השאלה לאיזה סגנון רכיבה, עם אלו אני רוכב סינגלים זורמים, לא חושב שאופניים אחרים יעניקו לי יותר כייף.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/08/2012 12:32:52
 55
 5352
לרכיבות יותר אגרסיביות הייתי לוקח משהו דוגמאת זה
האופניים שאת תמונתם צרף אבי מתאימים לכוסיות, לא צריך רוכב הם עושים הכל
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/08/2012 12:45:47
 274
 4782
אדי
חכה שהוא ישמע אותך.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 25/08/2012 12:46:40
 55
 5352
תמונה טובה יותר של הGT
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/08/2012 12:51:07
 78
 3817
בארוע האחרון של 4EPIC רוב הרוכבים היו על 29 , רוב רוכבי ה-29 היו עם ז"ק ורוב אופניי ה- 29 ז"ק היו מפלדה!!
מי מנצח?? 29 פלדה ז"ק..
לא ראיתי עדיפות ליצרן מסויים!
נכתב ב - 25/08/2012 12:53:28
 15
 148
נכתב ב - 25/08/2012 13:13:11
 55
 5352
אבי,
אני עושה לו טיזינג לפני הזמנה לרכיבה  אחרי הרכיבה תוכל לקנות את האופניים שלו בגרושים, אחרי שהוא יווכח שאפשר להנות יותר אפילו אם האופניים עולים רק 4K ואין להם בולמים ואפילו הילוכים.
ניר,
מסכים עם נועם, גם ב26 אחרי שהיה תהליך מואץ במשך שנים של הגדלת האינצ'ים ,התופעה נעצרה ורוב אופני השבילים שהם המיינסטרים של אופני השטח התיצבו על 140-150 מ"מ, ב29 הטווח הרבה יותר קטן ,לכן גם הגאומטריות מאוד דומות.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/08/2012 13:25:47
 93
 1030
אין דבר כזה "29 הטובות ביותר". מה שטוב לאחד לא טוב לאחר.
תגדיר שימוש וסגנון רכיבה.
אם ניקח כדוגמה את הסינגלים של בן שמן, אפשר לרכב בהם על 29 ז"ק כרומולי, אפשר על 29 סינגל ספיד ואפשר על אופני 29 AM ארוכי מהלך. כל זוג אופניים ייתן לרוכב חוויה שונה לגמרי!
נכתב ב - 25/08/2012 13:38:16
 27
 66
בגלל שאני מאוד מרוצה מה 26 הייתי הולך על משהו הכי קרוב/דומה
jamis dakar xcr 29 pro
נכתב ב - 25/08/2012 13:41:40
 224
 5826
בואו נודה על האמת. זה בכלל לא משנה.
אלו הצעצועים שלנו ואנו רוצים אותם לפי מידת הסקסיות שאנו מוצאים בהם.
זה כמו לשאול -מיהי האישה שהייתם לוקחים לאי בודד ? [מי בכלל היה לוקח אישה.. לוקח את האופניים שלי!!]
אחד רוצה שופעת, אחד מתוחכמת, אחר פרועה ואחר סורגת...
זה צעצוע של סיפור.. שלא נגמר.
עניין הגאומטריה קשור לסגנון הרכיבה ולא למידות הרוכב. [ויהיו לו המידות הטובות שבעולם]
אבל.. אם יש דבר אחד שלא הייתי מוותר עליו באופני החלומות- זו שיטת השיכוך. מינימום בובינג - זה מה שאני מחפש. אה.. ומינימום משקל.
אה... והשלדה - טיטניום בלבד.
אחר כך המפרט.
גרופ של שימנו XT בעיקרון מלבד השיפטרים - כאן לXTR יתרון אמיתי.
בולם - רוק שוקס סיד wc קדימה
ברקסים - פורמולה R1 או שימנו XTR
שרשרת KMC
קראנק KCNC 20 הילוכים, 24/38 [אין כזה, אבל אפשר לבנות מגלגשים XTR[
כידון קרבון 660 בשביל הפינוק בדרדרות
מוט אוכף טיטניום או סקנדיום
גלגלים, נאבות טיטניום ומיסבים קרמיים קריסקינג על סביבה הולמת
הדסט XX44
בעצם זהו...[בערך...טל"ח]
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 25/08/2012 13:45:20
 426
 11026
ה "29 הכי טובות הם של זה שרוכב לפני
[ לפי הקוד המפורסם "הדשא של השכן ירוק יותר "]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 25/08/2012 14:07:53
 148
 1524
אני עדיין סקפטי,
לפני שקניתי את הזוג האחרון (29" ז"ק) , רכבתי על איזה 8 דגמים "דומים",
כל אחד הרגשתי שונה ביציבה ובהרגשה עליהם.
הבעיה הייתה שרכיבת נסיון במדרכה + לא הספיק כדי להחליט מה באמת מתאים לי, אז הלכתי כמו שרפי אמר, לפי התאהבות.
ד"א רפי, כמה אמור לעלות התענוג הזה שתיארת ?
נכתב ב - 25/08/2012 14:13:56
 52
 107
נכתב ב - 25/08/2012 14:17:17
 51
 1720
S-work 29 קרבון
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 25/08/2012 14:31:54
 224
 5826
שלמה,
תפנים כפרה, קרבון זה לא לשטח. בטח לא לסוס קרבות אלים ומופרע כמוך. אתה צריך שלדת פלדה מפרופיל מלא. :)
ששון, בערך 35-40 K .
שלדה, בולם, גלגלים = בסביבות ה25K [לפחות] היתר לפי רמת המפרט.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 25/08/2012 14:36:13
 51
 1720
טוב, אז קבל משהו יותר מהיר בחצי מחיר: סקוט ספארק 29 rc.......
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 25/08/2012 14:50:54
 224
 5826
זה באמת יפה.. אולם אלו בטח אינם 29 של החלומות...
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 25/08/2012 15:05:01
 55
 5352
אלו קצת יותר מתאימים לחלום של רפי, האמת גם אני הייתי מתפשר
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 25/08/2012 15:42:28
 274
 4782
לכול החולמים תתעוררו.
אני עם החלום הלכתי עד הסוף.
תג המחיר שבה בעקבות השטות הזאת, עבר את ה40K.
ולאחר שהגשמתי את הפנטזיה, (כמעט מייד) עברתי ל29 הראשונות שלי.
לא אומר שביזבזתי סתם כסף, (נהנתי מכל רגע, גם במהלך השדרוג.) אבל אם מדברים גם על איכות, גם על נוחות, וגם על פרקטיות, אני בספק אם מה שעשיתי נכון.
אופנים אכותיות מסתכמות בשילדה ללא בובינג, בולם וגלגלים אכותיים, שיפטרים ובלמים XTR.
שאר הרכיבים רק כדי להוציא עניים, או לקשט את התכשיט.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 25/08/2012 17:27:11
 20
 2409
הנה שלדה בלי בובינג בכלל
נכתב ב - 25/08/2012 17:48:34
 25
 868
עוד שבועיים אצלי בסלון.
לפי סדר החשיבות הבא: שילדה ,בולם, גלגלים ZTR פלאוו לבנים (נבנו ע"י שרון תרשיש) נאבות HOPE.
וכל היתר,בלמים,מעבירים שיפטרים: XT.
http://vimeo.com/39572640
ייצא טוב. נראה, מה זה,ה-29 שכולם מדברים... ולא בלב מלא
אם אתה כבר חי,אז תחייה ...
נכתב ב - 25/08/2012 22:14:29
 55
 5352
רמי תתחדש, נראות פצצה!
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 26/08/2012 01:29:06
 224
 5826
רמי תתחדש, יפהפיים!
אדי,
קרוב... ואלו יותר קרובים. כשמר לינסקי ייצר 29ER עם DW אני אסע אליו ואחזור עם שלדת קסטום. ואולי אמכור לטרבלסי את החלום שלו בחצי המחיר...]
שלדה של שניים וחצי קילו, היית מאמין ?
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 26/08/2012 07:28:43
 274
 4782
רפי
אני במגעים לקניית זוג גלגלים חדשים, אבל ההצעה שלך מפתה יותר.
גם אני חושב שזאת אחלה שילדה.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/08/2012 07:38:26
 426
 11026
האם סוף סוף אקבל תשובה לשאלה שמציקה לי באמת
אם נותנים לאותו הרוכב עם צמיגים דומים ובתנאים דומים לעשות כ100 ק"מ XC מגוון המכיל את כל סוגי הדרך .
פעם עם האופניים ה29 האלו המדהימות ופעם שניה עם אופני 26 רגילים מפס היצור
למשל טרק פיואל EX9
מה יהיה הפער בזמנים בין שני המקרים ?????
2% 5% 10% 15% 20% ?
[אני מתעלם מהאושר הזמני שרכישה מדהימה עושה לבן אדם שזה חשוב גם ]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 26/08/2012 07:44:21
 274
 4782
צביקה
הייתי מהמר על 15% פלוס מינוס לטובת ה29"
ולי יש שאלה, שהציקה לי הרבה יותר בשבוע שעבר.
לאן נעלמת?
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/08/2012 07:55:42
 52
 578
אני עדיין באשליה שהסנטה קרוז טול בוי שלי הם אופני החלומות, ורפי או אבי בבקשה אל תעירו אותי אין לי חשק להוצאה גדולה בשלב זה.
נכתב ב - 26/08/2012 07:57:09
 426
 11026
התחלתי להעלות את נפח הרכיבות שלי ב25%
בשארית הזמן הפנוי בהיתי בפורום ולא מצאתי נושאי שיחה
גם בדיחות לא היו
אם ימצאו נתוני אמת שה29 יעילות ב15% מה 26 בעוד שנתיים אשדרג
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 26/08/2012 08:18:36
 78
 3817
נכתב ב - 26/08/2012 08:47:22
 55
 5352
צביקה,
על אותו מסלול של רכיבת הבוקר שלי ( סינגלים ביער קרית אתא )עם הרוקי ETS שלדעתי הם אחד מזוגות האופניים היותר יעילים שיש ( בובינג מינימלי)
לעומת הGT 29 סס"ר , מסלול שאורך לי עם הרוקי נטו כשעה ועשרים, עם הGT אני מסיים כ7-8 ד' מוקדם יותר.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 26/08/2012 09:03:28
 224
 5826
יורם, לא מתאים לך טעויות ההקלדה האלו.
התכוונת יותר [ולא פחות] והמספר הוא 20% [ברח לך האפס]
הנתונים של אדי הרבה יותר סבירים.
שמעו סיפור.. רוכב איתנו לאחרונה בחור שעבר מריצה לאופניים בשל בעיות ברכיים וקרסוליים. לבחור יש מושג מינימלי ברכיבה, אבל כושר מעולה ורגליים של הרקולס. הוא רוכב על מרידה בסיסיים בסביבות ה15 קילו.
באחת הרכיבות הוא ביקש לדעת מהם האופניים המתאימים ביותר לטראנס אלפ שטח ? [הוא רשום למקצה הקרוב]
אחרי דיון קצר, בחור שהיה איתנו שם עם 29 של 13 קילו בערך, נתן לו לנסות אותם.
אין דרך להסביר את הבדלי האיכות... רק לראות בעיניים. תוך שניות הוא נעלם עד סוף הרכיבה.
לסיפור הזה יש צד ב'. ואותו צד ב' נאלץ לרכוב על המרידה. הוא הלך והלך והלך והלך והלך.... חצי מהעליות.
הברחן?
אחרי הרכיבה הזו קנה גיאנט אנט'ם קצה. 29ER כמובן, למי שלא מכיר.
והוא מסתובב מאז עם חיוך של מיכאלאנג'לו, אחרי עוד מחשבה טובה במיוחד
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 26/08/2012 10:11:28
 274
 4782
צביקה
במיוחד בשבילך, (מקווה שלהבה חוסר בדיחות לא יהיה תרוץ. )
מירי הקטנה ניגשת אל אמא שלה ושואלת
"אמא מה זה גט?"
"גט זה טקס יהודי"עונה האמא
"מה, כמו ברית מילה?" היא תוהה
"כמעט.רק שבגט את נפתרת מכל השמוק..."
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/08/2012 10:16:34
 99
 1819

זה שלך או שלה? לא משנה, בדיחה טובה (לטעמי)
Forgive your enemies but remember the bastard's names
נכתב ב - 26/08/2012 10:21:57
 274
 4782
מאז שהגנתי עליהה, אני מקבל אין סוף בדיחות לפירסום.(הפכתי להיות הכותל הערבי.)
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 26/08/2012 10:29:45
 1
 299
ה29 ז"ק הכי הכי..... כמו שלי
GIANT XTC
נכתב ב - 26/08/2012 11:14:37
 51
 1720
ז"ק אדומות כמו שלי ..... מוסיפות 7 קמ"ש למהירות הממוצעת של כל מסלול
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 26/08/2012 12:06:50
 50
 1294
שלמה
לא ידעתי שכח המשיכה עובד יותר חזק על ז"ק .
הרי גם ככה כל הסינגלים שאתה עושה הם במגמת ירידה חזקה
רכיבה למרחקים ארוכים מחייבת רק שני דברים .
לשבת על האוכף ולדווש .
נכתב ב - 26/08/2012 12:18:33
 12
 25
נכתב ב - 26/08/2012 12:23:31
 1
 299
שלמה מדובר פה על 29 ולא על 26 חוץ מזה ה ז"ק שלך הם כל כך כבדות שאתה שוקע איתם כל הזמן
נכתב ב - 26/08/2012 12:57:42
 51
 1720
דניאל - עלית על זה. אין כמו שלדה "חזקה" על גלגלים מהירים כדי לתרגם התפרצויות של כוח לתאוצות מטורפות ומהירות ממוצעת שמתאימה לאתלטים ולא לבעלי עצמות כבדות
http://youtu.be/Oos5Pwy5QYQ
נכתב ב - 26/08/2012 14:25:33
 20
 2409
מסלול של 50 ד"ק על ש"מ 26
התקצר ב 5 ד"ק על 29 ז"ק
כלומר 10%
כמובן שיש לקחת בחשבון שזה ז"ק לעומת ש"מ
נכתב ב - 26/08/2012 14:47:25
 28
 399
נכתב ב - 26/08/2012 18:30:39
 27
 374
רק דגים מתים שוחים עם הזרם
נכתב ב - 26/08/2012 19:18:59
 426
 11026
סכום ביניים להערכת הרוכבים כמה 29 יעילים מ26
אבי - 15%
רפי - 10%
יורם - 2%
אדי - 10%
דן - 10%
שלמה - צריך להתאפס על עצמו לכן יוצא מהמדגם
ממוצע = 9.4%
זה הממוצע הגלמי צריך להביא בחשבון פרמטרים נוספים כולל פרמטרים פסיכולוגיים
הרוכב היחידי שרוכב כמה שנים עם 29 ז"ק ורוכב לסרוגין גם עם רוקי מאונטיין 26 שיכוך מלא
באותם המסלולים אומר 2% תוספת יעילות ל29
זה אומר דרשני אבל אמתין לנתונים נוספים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/08/2012 10:25:37
 78
 3817
מה דעתך על המבחן הזה, קרוב למספרים שלי!!
נכתב ב - 27/08/2012 11:20:16
 21
 384
יורם
למי שאין זמן כעת לקרוא מאמר ארוך באנגלית,מה המסקנות שם? אתה יכול לתמצת את עיקרי הדברים?
תודה ויום טוב.
נכתב ב - 27/08/2012 11:43:59
 83
 2379
יורם,
מפתיע אותי שאתה נגרר באופן רציני ו"מדעי" אחרי ההבל הזה.
הרי ברור לשנינו כי מבחינה פיזיקלית ההבדל בין השניים איננו הבדל תהומי.
לכל אלמנט בו קיים יתרון לאחד כלפי השני יש תשלום בנחיתות של אלמנט אחר.
בסופו של דבר איש כאן לא ערך מבחן אמפירי אמיתי, לאיש אין את הנסיון של רכיבה על מגוון מספיק גדול של אופניים כדי לתת חוות דעת רצינית.
לו ניתן היה לקבוע באופן מוחלט כי אופני 29" יותר מהירים ולו "רק" ב- 2% מוכחים כל הפודיומיסטים בעולם היו משתמשים בכאלו גלגלים.
בינתיים משתמשים בהם רק חלק מן הפודיומיסטים וביניהם כל אלופי ארצות הברית, אלוף עולם, אלוף אולימפי והם מהווים רוב מוחלט בכל הרכיבות שבהם אני משתתף.
אבל צביקה,
באמת לא מוכרחים לרכב על גלגלי 29", גלגלי 26" שמשו אותי באופן מצויין במשך הרבה שנים.
פעם נסעתי ברנו 4, מכונית מעולה ..........
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 27/08/2012 11:58:27
 274
 4782
יאיר
אני דווקה עשיתי מבחן מעשי, ולהלן התוצאות .
במשך שנים רכבתי על 26" (ואפילו הטובות ביותר שכסף יכול לתת.) עם בחור צנום, בעל אופני ספשליזד 26" גם כן. וכמו שהצהרתי בעבר, הבחור קרע אותי ברכיבות עד ש...
החלפתי את ה26" ב29". מאז או שהיינו בשוויון, או שעברתי אותו .
הכל הלך מצויין, והתחלתי שוב להנות מהרכיבות, בידיעה ברורה שהבחור לא יברח לי יותר.
ושוב לכל סיפור טוב יש גם סוף עצוב, ברוב טיפשותי שיבחתי את ה29", הבחור כנראה השתכע ועבר גם הוא ל29". ומאז חזרנו לנקודת ההתחלה.
שוב הוא פורץ קדימה, ואילו אני משתרך מאחור.
מסקנה:
26" עדיפה על 29"!!! ואין צורך לזרוק כסף.
אממה.
למרות ה29" המהוללות, בחורה חיננית על 26" קרעה אותי בדרך בורמה.
והמסקנה שהגעתי בעקבות הפדיחה הנ"ל.
שיער קדושים מכושף ולא מומלץ לגברים.
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 27/08/2012 12:16:14
 42
 416
יאיר, הרגת אותי עם הרנו 4.
והתשובה לשאלה: ספשלייזד אפיק 29"
נכתב ב - 27/08/2012 12:19:36
 83
 2379
אבי,
אין ספק שלו חווינו יחד את אותם הארועים, היינו חולקים את אותן מסקנות.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 27/08/2012 12:21:02
 21
 384
יאיר
יש סתירה בדברים שלך,מצד אחד אתה מבטל את הטענה שיש שיפור של 2 % אחרת "כל הפודיומיסטים בעולם היו משתמשים בכאלו גלגלים".
מצד שני בפניה שלך לצביקה אתה דווקא כן טוען בין השורות שיש הבדלים חד משמעיים לטובת ה 29' .
ולגבי הפודיומיסטים מה שאני לא מבין זה,מדוע אין מקצים שונים לפי קטגוריות 26 או 29,בדיוק כמו שיש רמות איגרוף לפי משקל גוף, או מירוץ אופנועים לפי סמ"ק,או הגבלת הספק למירוצים וכו'.
נכתב ב - 27/08/2012 12:59:40
 83
 2379
לעודד:
לא רואה סתירה בדברי. 2% הם יתרון עצום לכל אחד משלושת הפודיומיסטים במאוץ לקראת קו הסיום.
לגבי שאלתך מדוע לא מסווגים את האופניים על פי קוטר הגלגל, כניראה שגם ב- UCI חושבים שקוטר הגלגל איננו מהווה פרמטר כה משמעותי מבחינת יתרון לזכיה במירוץ. אני מעדיף 29 בעיקר בגלל שיקולים של נוחיות.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 27/08/2012 13:09:28
 121
 1339
"וְאַתָּה אֶת-בְּרִיתִי תִשְׁמֹר" גל אליה לוי, מוהל ומתגלגל.
נכתב ב - 27/08/2012 13:12:03
 224
 5826
עודד,
לא מסווגים כי לא האמינו "שהטרנד החולף הזה עם השלדה המכוערת, הכבדות הבלתי נסבלת והנחיתות בשטחים טכנים" תהפוך למיין-סטרים כל כך מהר וגורף. מי חשב לפני שלוש שנים שתמו ימי ה26 ?
מי חלם שה29 יגנבו יותר ויותר פודיומים ל26 ?
אז נותנים ל26 למות בשקט ולא משנים כלום.
לגבי מספר האחוזים. אין לזה מדע מדויק, אבל יש קבלות בשטח שאיש לא יכול להתווכח איתן.
צביקה, אתה באמת רוצה לקנות 29 או שאתה מנסה למצוא סיבות למה לא...
כי אתה יכול לחזור לפסקה המצוטטת שלי ולקחת בחינם את כל הסיבות יחד.
כנל לגבי מתקן לוו גרירה.
תהנה ממה שיש.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 27/08/2012 13:12:29
 426
 11026
אני החלטתי כבר לפני חודש שאני נשאר לפרק זמן לא מבוטל עם ה26
עובדה - קניתי סט גלגלי קומונה "26 שזה אומר חוזה עם עצמי לפחות שנה שנתיים בלי שידרוגים על אף הידיעה שיש ל29 יתרון קטן ביעילות
כך שאותי לא צריך לשכנע כל מה שרציתי זה להכניס פרופורציות למידת ההתלהבות , לא בשביל לקלקל את המסיבה לבעלים החדשים אלא לתת מבט
לא מתלהב שאולי יעזור למתלבטים אחרים לא להשקיע לחינם
אם עניין התקציב לא היה עולה על הפרק בוודאי שהייתי בודק בכיף איזה זוג "29 למשך שנה
יאיר
מצטער לתקן אותך זה לא הבל - לזרוק אלפי שקלים בשביל חלום שיתגשם רק ב 1.5% זה לא הבל
ואם רק אתה ויורם יודעים נחמד לשתף את השאר [למה לא ]
נכון שהנושא נטחן אבל יש אנשים שעדיין חושבים שיעילות הדיווש ב"29 טובה ב35% מאשר ב"26 [כואב הלב עליהם  ]
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/08/2012 13:27:40
 78
 3817
יאיר אתה צודק.
בנתון של פחות מ 2% רציתי ולהדגיש הבדל אפסי בין 26 ל- 29 .
לפודיומים 2% זה נתון אסטרונומי..
יאיר בכמה אחוזים הם נוחים יותר מ-26
אגב, אצלי המקלדת עצמאית כאשר היא רואה נתונים לא הגיוניים או טעויות בפורום..
נכתב ב - 27/08/2012 13:48:54
 224
 5826
יורם,
אם רק שני אחוז, איך אתה מסביר שאין כמעט להשיג 29 והמחירים של ה26 בצלילה כי ליבואנים אין מה לעשות עם הערימות המצטברות?
איך אתה מסביר את התנועה השוטפת בכוון אחד ודממת מוות בשני ?
איך אתה מסביר שיותר ויותר פודיומים נרשמים לרוכבי 29 ופחות ל26 [וזה על תקן מחקר אמפירי באבו אבוהה]
מדוע לרוב קוני ה29 מספיקה רכיבה אחת כדי לרוץ ולקנות משהו שהוא ממש לא הכרח ?
כי העם מטומטם?
כל העמים מטומטמים?
רק צביקה גאון ? [טוב.. צביקה גאון..]
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 27/08/2012 14:05:22
 274
 4782
רפי
סיפרתי סיפור עם מוסר השכל.
מתי לעזאזל יתיחסו ברצינות לשטויות שאני כותב???
טעיתי פעם וזה עלה לי.
אם נמשיך לטעות, כמה זה יעלה בטיול הבא?
אני ממליץ לשבח, להלל, לקלס ... את אופני ה26" מכמה סיבות.
א.יפיפיות בטרוף.
ב. קלות יותר מ29".
ג. מהירות יותר, (ואם לא, הבדל זניח של 2%)
ד.ה29" הם בכלל טרנד חולף שבקרוב יגבע, ממליץ לא ללכת כמו עדר אחרי מתלהבים.
ה. שדרוג תמיד עולה כסף, (והרבה) למי יש עכשיו כסף מיותר כשהילדים חוזרים ללימודים?
אגב, סתם משהוא לא קשור.
למכירה אופני טארנר מושקעות (מידיי)
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 27/08/2012 14:25:29
 148
 1524
הנה אחוזים
29" גדולים ב 11.15% מ26" .
על-כן מהירים יותר ב11.15% .
סתתתתתםםםםםםםם, אין קשר ישיר, אבל המספרים די מסתדרים עם התחושה :-)
נכתב ב - 27/08/2012 14:34:10
 426
 11026
איזה גאון ???!!!!!
שלוש ריבעי ההבנה שלי באופניים זה מיאיר נחמיאס וחצי זה מיורם והשאר ככה סתם מהאוויר .
תמיד אמרתי ש29 יותר יעילות דיווש מ26 אבל לא שווה להקדים את השידרוג רק בגלל הסיבה הזו כי זה רק 1.5% תוספת יעילות [מקסימום]
החלפת צמיגים מאגרסיביים לקלילים משפר את יעילות הדיווש הרבה יותר
ה29 זה לא טרנד חולף זה שלב באבולוציה בדרך ל27.5 ולהתאמת גודל גלגל לפי גובה הרוכב
הגיע הזמן שבעין בלתי מזויינת כל הרוכבים יראו באותן הפרופורציות
ולא רוכבים גדולים על גלגלים קטנים ורוכבים קטנים על גלגלים גדולים
אותי זה מצחיק
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 27/08/2012 15:51:28
 25
 868
רפי ואדי תודה לברכות. בד"כ אני לא נוהג לספור את העוגייות לפניי האפייה...
בקונטיינר שהגיע ואמור להגיע ישנם, שישים זוגות סנטה קרוז בקרוב .
רובם ,TALLBOY 29 שהוזמנו ללא רכיבות מבחן.
אם אתה כבר חי,אז תחייה ...
נכתב ב - 27/08/2012 15:58:32
 224
 5826
צביקה,
אז אתה מומחה יותר משניהם.. הם יודעים רק 100% :)
אתה טועה בגדול בתפיסה שלך, אין כל קשר בין גודל הגלגלים לגודל הרוכב. את הגלגלים לא מעניינת כמות הסנטימטרים שמרכיבה את הרוכב. תאמין לי.
ואתה טועה שוב בניתוח האבולוציוני שלך.
אם הפער בין 29 ל26 הוא אחוז וחצי, מה הפער בין 27.5 ליתר שמצדיק את הדיון הזה ?
אומר לך בידידות - אתה כנראה מת לקנות 29, אבל לא מוכן להוציא את הכסף, את אתה מסתפק בלבלבל לנו את המוח עם הנחות חסרות יסוד שמצדיקות את אי הקניה.
תאהב את מה שיש לך ותהנה ממנו. לא עדיף?
רמי מברוק, נתראה בשטח.
החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 27/08/2012 16:52:19
 21
 384
משום מה יש לי הרגשה שהחנויות שותלות דיסאינפורמציה לגבי השוק של ה 29' וכל מיני סיפורים על "הפסקת היצור של מרבית הדגמים ב 26" או על "מכולות עם 29 שמגיעות וכבר הוזמנו" או על "המתנה ממושכת לחלק מהדגמים" וכו' וכו' כדי לייצר "בהלה" לקנות 29'.
ואני שואל אם נניח מישהו כבר החליט לבצע את המעבר ל 29' האם זו העת הנכונה,מבחינת המחירים? האם לא עדיף לחכות קצת שהשוק ירגע? והאם בסופו של דבר היבואנים/חנויות הם שגוזרים את הקופון האמיתי מכל השיח הזה?
ושוב,זאת רק הרגשה שלי שלא מסתמכת על כלום.
נכתב ב - 27/08/2012 17:17:19
 55
 5352
צביקה,
את פורום החפרנים אתה חייב לנהל, אפילו עונה על הקריטריון של עדי - המקצועיות בתחום  .
קח את זה בחיוך כי אני אוהב את החפירות שלך.
לדעתי אתה חייב להתנסות, הנושא מסקרן אותך ומגרדות לך הידיים 
הנסיון שלי עם 29 הינו מורכב, את הש"מ לא אהבתי ואני מאמין שלא יהיו לי, אבל מצבת האופניים העתידית שלי תכלול 29 סס"ר שיש לי כרגע וגם ז"ק כרומולי 29 עם בולם 120 והילוכים, לשימוש יותר ורסטילי.
היתרון הגדול של ה29 הינו במומנטום, במסלול זורם יש לזה יתרון במספרים ( שאותי לא ממש מעניינים ) ויתרון גדול יותר בהרגשת רכיבה שוטפת.
במסלול לא טכני ל29 יהיה יתרון מורגש, במסלול טכני- לא בטוח.
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 27/08/2012 18:41:15
 25
 868
עודד,אתה מדבר מהרהורי לבך,אני מידע. השקול שלי בחלקו היה כדאיות כלכלית ,ותמכור עתידי שהחלטתי למכור את ה-26. היה לי חלון הזדמנות להרים מחיר,ותוך עשרה ימים העפתי אותם (מחיר מלא),לקונה שרצה מאוד להפטר מה-29,שקנה חודשיים לפני כן. לדעתי ה-26 ישארו עוד הרבה זמן (FR, DH). להרבה רוכבים ה-29 לא מתאימים ,מהרבה בחינות.ישנם, שקולים כלכליים של יצרני השלדות ,בולמים וכ'ו. בקיצור הרבה אוכלים על החולשות שלנו ...
אם אתה כבר חי,אז תחייה ...
נכתב ב - 27/08/2012 21:06:49
 54
 570
When you have to shoot, shoot! Don't talk
אופניים זה גלגל החיים שמסובב אותנו...
נכתב ב - 28/08/2012 10:49:26
 27
 374
לכל המחשבים את הפרשי הקוטר בין 26" ל 29" בתור הפרמטר להפרשי היעילות, זה לחשב את המספר בהקשר הכי לא נכון שאפשר. זה מניח שאתם מסוגלים להמשיך לסובב את הפדלים בדיוק באותה המהירות באותו ההילוך, אבל אם זה היה נכון אז אפשר היה פשוט להעלות הילוך על אופני ה26" שלכם ולפתור את הבעיה.
במציאות כמו במציאות הרבה יותר מורכב וקשור בהבדלים באנרציה הסיבובית, התנגדות קרקע (גם כפונקציה של סוג הקרקע) ובסוף גם קשור לא מעט לסוג המסלול. מסלול שדורש הרבה תאוצות ובלימות עם הרבה סיבובים כנראה לא יהיה מוצלח במיוחד ל 29", מסלול מישורי של שבילים לבנים ישרים יהיה אידאלי, כל השאר זה נתון לוויכוח
רק דגים מתים שוחים עם הזרם
|