נושא: ציר מרכזי לא ניתן לחילוץ מהשילדה

רד לסוף השרשור
facebook
XC
נכתב ב - 02/09/2011 17:06:47
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הציר המרכזי באופניים שלי (לפי המפרט: שימנו, LP27E, ציר מרובע, אטום, 73 מ"מ על 113 מ"מ) התחיל לעשות רעשים מעצבנים.
הלכתי למכונאי שלי והוא לא מצליח לפרק אותו בשום אופן, גם לא לאחר לילה שלם שהציר הוספג ב-WD40. הוא כמובן לא רוצה להפעיל יותר מדי כח כדי לא לשבור את השילדה. זה נראה שבגלל קורוזיה (כנראה האלומיניום של השילדה) הם נדבקו חזק מדי.
יש למישהו רעיון איך לשחרר אותו במינימום סיכון?

עוד בעייה - המכונאי שלי טוען שכבר לא ניתן להזמין ציר כזה מיבואני שימנו בארץ.
לפי האתר הזה:
http://www.sheldonbrown.com/bbsize.html#shimano

זה דגם בסיסי של שימנו ואני בטוח שיש כאלו או תואמים להשיג בארץ בלי בעייה ובזול.

מישהו יכול לתת המלצות איך לחלוץ אותו או יודע איפה אפשר לרכוש באזור ראשל"צ, ובאיזה מחיר משוער?
בתודה לעונים.

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 02/09/2011 17:16:13
תאריך הצטרפות
29/07/2011
נושאים
7
תגובות
166

לפי דעתי (וזו רק דעתי) 
צריך לתת מכות קטנות ובעדינות כל מספר דקות על הציר 
ויברציות קטנות יכולות להחדיר את החומר לבפנים ולשחרר אותו
מקווה שעזרתי 
בהצלחה


עובד בשביל לחיות לא חי בשביל לעבוד
נכתב ב - 02/09/2011 17:17:04
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
נראה לי שאתה בשלב שהאיך לא צריך לעניין אותך אלא המי 
וכדאי שזה שמפרק יהיה זה שמרכיב את הקרנק החדש 
אחד שיודע מה מצפה לו 
אם זה אתה אז צריך כלים יעודיים כנראה

ואתה אישית צריך לקבל את ההחלטה אם להפעיל לחץ שיסכן את השילדה 

זה לא השוגר במקרה ????

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2011 17:31:28
תאריך הצטרפות
11/11/2007
נושאים
120
תגובות
1899
רעיון בגרוש - אפשר לנסות לחמם את האיזור בעזרת ברנר אולי. חימום וקירור של האיזור יכול לעזור בהפרדת החיבור שנוצר.

KILL nothing but time TAKE nothing but pictures LEAVE nothing but footprints
XC
נכתב ב - 02/09/2011 17:43:14
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
רעיונות מצויינים...
איך שכחתי את האופצייה של חימום (לא בברנר אמנם כדי שהצבע לא ישרף, אלא במים חמים)? מכות קטנות כבר ניסינו, אבל אולי צריך משהו כמו פותח אומים ויברציוני עדין (לא פטיש אוויר שאיתו פותחים גלגלים...).
וצביקה, יש למכונאי שלי את כל הכלים היעודיים והוא מנוסה מאד, אבל לא רוצה חלילה לבשר לי בשורת איוב אם יתלהב יותר מדי...(ובדיוק בגלל זה אני סומך עליו). ואכן, אלו השוגר האהובות, ואני מתכוון לשמור על שלמותן ככל יכולתי...

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 02/09/2011 17:54:32
תאריך הצטרפות
29/03/2005
נושאים
46
תגובות
449
לי היה בדיוק אותה בעיה לפני כמה שנים טובות
הבאתי את השילדה לאיזה בית מלאכה  שמתעסק עם עיבוד שבבי.
היה שם בחור שהוא חרט cnc במקצועו  אני לא זוכר בדיוק איך אבל הוא הצליח לחלוץ את הציר מהשלדה.

נכתב ב - 02/09/2011 18:02:43
תאריך הצטרפות
11/11/2007
נושאים
120
תגובות
1899
קשה לי להבין ממה בדיוק הוא מפחד. צירים כאלה מתחלקים ל2 עד כמה שאני מכיר. אחד שיש לו שני חלקים מתברגים פריקים - אחד מכל צד . ואחד שצד אחד מקובע בחלק וצד שני חופשי. הוא סך הכל מבצע פתיחה של החלק ולא סגירה שבאמת יכולה להרוס את ההברגה. הוא פוחד מביקוע?

לא היית משתמש במפתח אימפרקט (אפילו חלש) כן הייתי מלביש צינור ומגדיל את המומנט. זה ייתן יותר שליטה.

בהצלחה. זה בטח מתסכל מאוד.

KILL nothing but time TAKE nothing but pictures LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 02/09/2011 18:26:01
תאריך הצטרפות
29/03/2005
נושאים
46
תגובות
449
הוא מפחד לחרוש את ההברגה של הציר.
האלומינום רך וזה הבעיה.
צריך לקחת סיכון וזהוא הצליח סבבה לא הצליח גם סבבה .
הזדמנות לקנות שילדה סלש אופניים חדשות

XC
נכתב ב - 02/09/2011 18:46:41
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
נזק אפשרי הוא תלישת ההברגה הרכה בשילדה מאלומינים (הציר עשוי מפלדה למיטב הבנתי), ואז הציר לא יתפש יותר כמו שצריך.
ואכן, בתכנון שלי לגשת לחרט מומחה שאני מכיר.

ונא לא לזלזל בשילדה הוותיקה שהייתה מאד פופולרית בזמנו וגם היום מקבלת מחמאות מבעלים קודמים כפלטפורמה מוצלחת לקרוס קאנטרי נטו (אבל באמת לא מעבר לזה, היא יחסית עדינה אבל קלה).
עוד יתרון מבחינתי הם דווקא הוי-ברייקס הישנים שכבר לא זמינים באופניים חדשות - הם קלים וגם קלים מאד לתחזוקה עצמית בכל מקום, ואפילו יש לי סט רפידות ספייר (מה שלא נכון לגבי דיסק הידראולי משוכלל שכבר תקע אותי בראש הר בלב המדבר). ויכולת העצירה שלהם מספיקה לי בהחלט, אני לא דאון-הילר...
גם בולם האוויר האחורי של קיין קריק נהדר למרות היותו בסיסי, ויתרונו הגדול שהוא ניתן לפירוק ותחזוקה בלי כלים מיוחדים (מעבר למפתח אלן שבאולר הכלים לפירוק מהשילדה) באמצע שום מקום, וכבר הייתה לי הזדמנות להיווכח ביתרון הזה.
ואני לא בעד שדרוג, אני בעד להוסיף סוסים לאורווה...

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 02/09/2011 19:01:10
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם אתה אוהב את האופניים אז כדאי להרכיב קרנק חלול עם מייסבים אינטגראלים 
כמו קרנק SLX

אם אינני טועה ההברגה של הSLX  היא הברגה חיצונית  ואילו הציר שתקוע הוא בהברגה פנימית
כך שאין מה לחשוש מקילקול ההברגה הפנימית
דווקה הייתי מנסה לקחת את האופניים לפנצ'ר מעכר עם הבוקסה היעודית 
ולפתוח עם כלי רציני . הוויברציות יעשו את העבודה
אם תחמם כמו שצריך ילך הצבע  כך שזה לא כדאי לחמם יותר מידי 
החימום צריך להיות מהיר מאד ובשניות של הפתיחה וזה בשביל למנוע חימום 
של החלק התקוע המטרה שההתרחבות המילימקרונית עקב החימום תיצור פער בין שתי המתכות וזה יקל על החילוץ 
אני מאמין שללא חימום גם ילך טוב עם כלי רציני 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2011 19:16:25
תאריך הצטרפות
29/03/2005
נושאים
46
תגובות
449
בחימום שניהם יתרחבו גם הציר וגם השילדה .
זה לא פיתרון מספיק טוב .
גם לי השילדה הייתה יקרה ללבי זנב קשיח  
ולהוציא את הציר היה כמו לידה רק בלי צירים  או שבעצם עם צירים או ציר

XC
נכתב ב - 02/09/2011 19:35:44
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
צביקה, אני מניח שהחלפת הציר המרכזי לטכנולוגיה אחרת תדרוש החלפת כל מכלול ההנעה (פלטות קדמיות, קרנקים, קסטה) מה שעלול ליקר את התיקון מעבר לנדרש.

מיקמיק, מכיוון שהציר בנוי מפלדה ואילו השילדה מאלומיניום שמקדם ההתפשטות שלו גבוה יותר, השילדה תתפשט יותר וזה יקטין את ההידוק והחיכוך ביניהם ויקל על החילוץ.

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 02/09/2011 19:43:46
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
תחבר את הבוקסה למפתח אויר בפנצ'רייה, הויברציות של הכלי יפתחו את האום הסורר (רק תקפיד על כיוון הסיבוב).

לחופש נולד
נכתב ב - 02/09/2011 20:07:48
תאריך הצטרפות
26/06/2007
נושאים
27
תגובות
442
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
ציר מרכזי מכלול עם מיסבים אטומים במידות 76X113 ניתן לרכישה ב CRC
בעלות של 13 $ + משלוח (UN26 )
תבריג צד ימין הוא תבריג שמאלי והגוף המתברג מיציקת אלומיניום.
תבריג צד שמאל הוא תבריג ימני (רגיל) והתותב המתברג אליו מיוצר מחומר פלסטי.
מומלץ למרוח משחה נגד היתפסות בעת ההרכבה.
ייתכן שהמכונאי המנסה לפרק אינו מודע לכיוון התבריג.
מקווה שעזרתי.

נכתב ב - 02/09/2011 20:17:36
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אתה רואה גם יורם אומר תלך לפנצ'ר מעכר 

קרנק בסיסי דאור עולה בשופ הרים 480 שח תחסיר כמה יעלה לך ציר חדש זבל ?
ומה  עם פלטות חדשות ?  ואם תביא מאיביי או משהו כזה זה יעלה פחות

הלכו לי 3 צירים עד שהחלפתי  לקרנק חלול  הצירים הרגילים רואים קצת מים ומתעלפים 
שמתי אפילו ציר עם מייסבים כפולים יותר איכותי ולא החזיק 
יכול להיות שרכשתי את האחרון מהמחסן של CTC ברשפון

דרך אגב אשמח למצא איזו שילדה של שוגר 4 יש לי חלקים בהמתנה



"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2011 20:43:03
תאריך הצטרפות
21/04/2009
נושאים
6
תגובות
105
היתה לי בעיה דומה עם הציר.
לקח למכונאופן ועוזרו 45 דקות עם פטישים לדפוק את הציר החוצה ללא פגיעה בשילדה.
מצטרף להמלצת קודמי להחליף לקראנק חלול של שימנו ( ניתן להזמין בזול מחו"ל ).

נכתב ב - 02/09/2011 21:42:22
תאריך הצטרפות
06/06/2006
נושאים
40
תגובות
571

ברחוב סלמה פינת הרצל בתל אביב ישנו בית מלאכה שנקרא המוביל,הם מתמחים החילוץ והחלפה של כל מיני חלקים לא דוקא אופניים.
שווה לבדוק אצלם.
בהצלחה


נכתב ב - 02/09/2011 23:49:57
תאריך הצטרפות
26/06/2007
נושאים
27
תגובות
442
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
קרנק קומפלט: ציר חלול זרועות פלטות מיסבים חיצוניים ואטמים
HOLLOWTECH II  נמכר בארה"ב (לא איביי) ב 85 $ 
ראה JENSONUSA.COM

משקל כולל פחות מ 930 גר'
נקרא:

Shimano LX FC-M582


נכתב ב - 02/09/2011 23:52:00
תאריך הצטרפות
26/06/2007
נושאים
27
תגובות
442
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
ואם בכל זאת רוצים ללא שידרוג יש את הציר המרובע שבתמונה

נכתב ב - 03/09/2011 00:40:04
תאריך הצטרפות
16/06/2008
נושאים
17
תגובות
81
היה לי לפני כמה שנים מקרה דומה, אמנם לא עם הציר המרכזי אלא עם הפדלים. אי אפשר היה לפתוח אותם, ניסו בכל השיטות שהוזכרו כאן ללא הצלחה. לבסוף חיממו עם ברנר ואז נפתחו ללא בעיות. כנראה שבמשך הזמן נוצר איזה תהליך כימי בין שתי המתכות והחימום עוזר בשחרור.

נכתב ב - 03/09/2011 00:45:03
תאריך הצטרפות
14/08/2003
נושאים
25
תגובות
630
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הי אמנון.

אני מקווה שתצליח לחלוץ את הציר.
אני הייתי מתחיל בצד ההפוך לגלגלי השיניים
בעיקרון כל הצירים המרובעים של שימנו חליפיים זה לזה.
מה שאתה צריך למדוד זה את גודל בית הציר בשלדה (לרוב 68 או 73 מ"מ)
ואת האורך הכולל של הציר (מאה ומשהו מ"מ)
עוד פרט קטן שהסיכוי נמוך שהוא יהיה שונה זה סוג ההברגה.
באופני הרים אני נתקלתי רק בהברגה בריטית אבל קיימת גם הברגה איטלקית
(בעיקר באופני כביש איטלקיות) והיא לא הפוכה בשתי הצדדים
הציר שהציע חזי הוא מהסדרה הנמוכה של שימנו אבל לדעתי יעשה את העבודה.
מה שמטריד אותי הוא האות E בסוף הדגם ויכול להיות שזה ציר שמתאים ל E-Type.
האם המעביר הקידמי שלך מורכב ישירות על השילדה? או שהוא מחובר לפלטה שננעלת עם הציר המרכזי?

הנה דוגמא לציר E-Type

http://www.evanscycles.com/products/shimano/un54-bottom-bracket-e-type-ec008287?query=e-type

ברכיבה תמיד יש יותר עליות מירידות
XC
נכתב ב - 03/09/2011 13:50:25
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שוב תודה לכל העונים :

YORAM: לדעתי זה מסוכן מדי. אם מפעילים כח רב בלי שחרור הכנה ע"י שמן שחרור או חימום, זה עלול לתלוש את ההברגות בשילדה ואז הלכה השילדה. לגבי כיוון הסיבוב, למיטב הבנתי זו הברגה ימנית בשני צידי השילדה (כלומר, כדי לפתוח את הציר שמוברג בצד ימין צריך לסובב נגד השעון. כנ"ל לגבי התותב הפלסטי בצד שמאל).
אגב, מישהו מכיר אם יש פטנט להצלת שילדה במצב כזה, כלומר ציר מרכזי מסוג אחר שמתהדק בלחץ משני צידי בית הציר המרכזי, ללא צורך בהברגה פנימית?

HEZI11: ראיתי שב"שופ הרים" זה עולה אותו המחיר בארץ, כך שאעדיף לקנות כאן. וממה שהתרשמתי, זהו ציר בסיסי ביותר, אבל מכיוון שאני כרגע לא מחליף את כל מכלולי ההנעה אולי זה מספיק לבינתיים. מישהו התנסה ויכול להגיד שהאיכות סבירה?
לגבי הציר החלול שהצעת, זה בטוח תואם לשילדה שלי? צריך לבדוק לפני שמזמינים.
לגבי כוון התבריג לדעתי אתה טועה, כי אם זה היה כך הציר המרכזי היה נפתח לאורך זמן בגלל כיוון הדיווש. שאר מה שכתבת מתאים למצב בשטח.
בכל מקרה, ניסינו לפתוח בשני הכיוונים עד גבול הפחד...

צביקה: לגבי הפנצ'רמכר, ראה תשובתי ליורם.
לגבי קרנק בסיסי, ראיתי שהוא עולה (UN26) רק 45 שקלים בשום הרים, לא 480. פה פספסתי אותך.
כמובן שאני שוקל להביא הכל מאיביי (קרנק, פלטות, ציר מרכזי, קסטה, שרשרת) כי אולי הגיע הזמן, למרות שהעסק עדיין מתפקד, אם כי לא חלק כמו מערכת חדשה. אבל רכישה רצינית כזו דורשת מחקר כדי שלא אזמין חלקים לא תואמים, אני לא ממש מבין בכל המגוון העצום בשוק וזה ידרוש השקעת זמן, לכן אשמח אם מישהו יכוון אותי לדיל טוב מתאים.
לגבי ציר חלול, למה הוא עמיד יותר במים? אגב, הבעייה אצלי היא קצת חופש ובעיקר טיפת חול שנכנס פנימה, אני ממש שומע אותו...
ואני רואה שאתה עדיין מאוהב בשוגר שלך, למרות שמצאת "פרטנרית" חדשה...

ADIROZ: תקרא מה שעניתי לצביקה. הסברים והמלצות רלוונטיות יתקבלו בברכה.

גיל1: תודה, ישמר כאופצייה אם החרט שלי לא יצליח.

רמי סגל: אכן, זה בדיוק מה שאני חושב שקרה ויטופל בהתאם. הבעייה שבמקרה שלי לא מומלץ להפעיל מבער על הצבע של השילדה...ננסה משהו עדין יותר.

שלומי/הארי: תודה כרגיל על העצות הטובות, וטוב שאנחנו לפחות מתראים כאן אם לא יוצא לרכוב ביחד...
ומה הכוונה ב"אני הייתי מתחיל בצד ההפוך לגלגלי השיניים"? יש שם תותב מפלסטיק שהתברג החוצה בלי בעיות. הבעייה בצד של הקראנק (נכון לעכשיו, "הקרענק" ביידיש...) שתפוש לשילדה.
לגבי המידות, מדדתי והן כמו שכתבתי בתחילת השרשור (אז זה היה עדיין מדף הנתונים של מפרט האופמיים) - 113 על 73 מ"מ.
לגבי כיוון ההברגות, גם אני קראתי באינטרנט על הסטנדרד הצרפתי והאיטלקי, ובעיקר שהן הברגות הפוכות שגורמות לפתיחה לאורך זמן בגלל כיוון הדיווש, אבל במקרה שלי נראה לי ששתי ההברגות הן ימניות (התותב הפלסטי בצד שמאל של השילדה נבדק בפועל שהוא הברגה ימנית, ואילו ההרגה בצד ימין של השילדה (עליה תפוש הציר המרכזי) אמורה לדעתי גם היא להיות ימנית כדי למנוע פתיחה לאורך זמן עקב הדיווש.

לגבי האות E בשם הדגם, זה מה שמצאתי במפרט של גארי פישר, לא ראיתי מה כתוב בפועל. בכל מקרה, המעביר הקדמי שלי תפוש עם קלמרה ישירות לשילדה ולא לפלטה שננעלת עם הציר המרכזי.
ומהצצה בתמונה של דגם ציר E-Type שנתת, אני לא רואה הבדל ויזואלי לעומת דגם שאינו כזה באותו אתר, אולי התמונה אינה הנכונה. הבנתי שזה איכשהו קשור לקוטר הציר המוקטן שמאפשר להעביר כבלים בקרבתו. האם זה כך?

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 03/09/2011 14:26:21
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
זה לא שאני כל כך מת על השוגר אלא  שיש לי כמעט את כל החלקים 
שפורקו מהשוגר  ויהיה לי יותר קל להרכיב אופניים רזרביות כאלו

בקשר להברגות אני מקווה שהשוגר 3  והארבע ממש זהים בקטעים האלו
1- אתה מוזמן לבדוק אצלי את הציר האחרון שפרקתי מהשוגר ולראות
 בוודאות את כיוון ההברגה כי אני לא זוכר בעל פה
2- כתבתי שההברגה הפנימית היא לציר רגיל כמו שיש לך עכשיו 
ואילו לציר החלול יש חיבור המסתמך על ההברגה החיצונית של הBB 
הציר החלול עמיד יותר למים מכיוון שיש מלו אטמים חיצוניים שמונעים את כניסת המים גם אחד כזה יש לי ואפשר לבחון את ההברגות שם
בציר רגיל המייסבים אמנם נקראים אטומים אבל הם פוגשים ישירות את המים והאטימה נשחקת עם הזמן ומים חודרים 
מספיק שהיתה אטימה מקדימה זה כבר היה מעלה בדרגה את הציר אבל אין 
על פניו אתה לא צריך לשנות כלום באופניים למעט החלפת הציר ואם בא איתו קרנק חדש זה לא מצריך שום שינוי נוסף 

תדבר עם המכונאי שלך על הכל ואם אצלו הקרנק יעלה קצת יותר  שווה שיבצע את העבודה על הצד הרגוע בלי להיות מומחה גדול מידי 

אם אלו האופניים העיקריות שלך או שאתה רוכב איתן הרבה ההמלצה לקרנק חלול היא יותר מהמלצה 

אם תלך על זה תתקשר אלי בקשר לצ'יין ליין של האופניים האלו אסביר למה העדפתי צ'יין ליין נוטה לכיוון ההילוכים האיטיים 
לא שאני כזה מומחה נחרץ אלא למדתי את האופניים הללו בדרך הלא נכונה והקשה 
אם אתה יותר קרוב ליניבוש תקפוץ אליו גם לו יש מילה בתחום

בקשר לרכישה 
תוודא המצאות חלקים אבל אל תקנה עד שתחלץ את הציר הישן 

בהצלחה

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
XC
נכתב ב - 04/09/2011 01:57:43
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
צביקה, אני בטוח שהשילדות של השוגר 3 ו-4 זהות (לא דגם הפלוס, נכון?).

1. לפי הכרטיס שלך אתה גר ליד צפת...לא יותר פשוט שאתה תציץ רגע בציר המרכזי שנשאר לך מהשוגר?

2. על איזו הברגה חיצונית ב-BB אתה מדבר?
אני אנסה לראות ציר חלול היכנשהו כדי להבין יותר טוב ולהחליט.

לגבי החלפה אצל מכונאי, אני לא מנסה לחסוך בעלות הציר, המכונאי שלי פשוט טוען שלא ניתן להשיג כיום ציר מרובע אצל יבואני שימנו כי הם לא מיבאים אותו יותר. זה נשמע לי מוזר כי צירים מרובעים זמינים למשל בשופ הרים, אז שלחתי אותו לבדוק שוב. מקסימום אקנה במקום אחר ואביא לו, או שאבצע בחנות אחרת.
המשך יבוא...

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 04/09/2011 06:52:33
תאריך הצטרפות
30/05/2010
נושאים
55
תגובות
516
במקרה הכי גרוע תצטרך לקנות קראנקים שנסגרים על הציר מ2 הצדדים וכך מצידים אותו לשלדה ועל הדרך את המיסבים. ISIS יבוא לעזרתך במידה ויש במידה שאתה צריך. ולפעם הבאה לשים גריז על ההברגה. או שקיימים גם צירים שהם צירי לחיצה בדומה ל HEAD SET כמו זה לדוגמה http://www.biketoolsetc.com/index.cgi?id=308620813762&d=single&c=Components&sc=Bottom-Brackets&tc=Cartridge/Taper-Spindle&item_id=YS-BB99368127 או זה http://174.143.221.130/ME2/Audiences/dirmod.asp?sid=&nm=&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=103D2557A68944C4B160D5E82A6AC601&AudID=9C48628CF07A4BE7B6803C1294E5C2F5

1911mag,twinky,twinky,cup cake,primary weapon mag... OH there it is
נכתב ב - 04/09/2011 08:30:15
תאריך הצטרפות
21/11/2006
נושאים
141
תגובות
1424
פתח מעל 1000 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
תבוא אלי  לפי תאום מרואש ונראה מה אני יכול לעזור לך פיזית  יום לפני שאתה מגיע סים המון שמן k40 נגד חלודה וברגים תפיסים זה יחלחל ויעזור לי  בבקשה על תיתן מכות על השילדה זה תשאיר לי
0545514400 יניבוש

הנאה וכיף מרכיבה בקבוצה
נכתב ב - 04/09/2011 08:58:26
תאריך הצטרפות
02/09/2004
נושאים
3
תגובות
14
ציר מרכזי 73X113 ניתן להזמין יש מצב שיש לי אפילו בחנות דבר איתי במהלך היום. ציר ישן שלא רוצה לצאת? אין צורך לרוב בחריטות וקומבינות ואין סיבה לפחד שיקרה משהו להברגה בטח לא בפתיחה של הציר אתה מוזמן לקפוץ לביקור וננסה לשחרר לך את הבעיה. יניב, בייק טריפ 03-9400061 דרך המכבים 36 ראשל"צ.

נכתב ב - 04/09/2011 11:07:32
תאריך הצטרפות
14/08/2003
נושאים
25
תגובות
630
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הי אמנון.

דבר ראשון ההברגה בצד הקראנק בשיטה הבריטית היא הפוכה נקודה.
הימלצתי להתחיל מצד התותב כיוון כי הוא בד"כ מפלסטיק או אלומיניום תלוי בדגם וקל יותר לחלוץ אותו ולהכניס שמן גם מהצד הפנימי.
בכל מקרה אני מבין שכבר חלצץ אותו.
אם המעביר שלך מחובר לשילדה אז ציר רגיל זה מה שאתה צריך.
זה לא משנה איזה דגם של שימנו תיקח כולם יעבדו.
הדגם שחזי המליץ יעשה את העבודה בלי בעיות

הבהרה לגבי ה E-Type ההבדל הוא לא בקוטר כיוון שניתן להרכיב ציר כזה על כל שילדה רגילה ההברגות זהות
ההבדל הוא היחס בין הציר הפנימי לחיצוני כך כשמרכיבים ציר כזה עם מעביר תואם הקראנק נמצא בדיוק באותו קו כמו שמרכיבים ציר רגיל ומעביר רגיל (יש פיצוי על תוספת של מנגנון חיבור ה E-Type)

ברכיבה תמיד יש יותר עליות מירידות
נכתב ב - 05/11/2017 15:37:54
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
ציר מרכזי
איך אני מחפש בEBAY או באתר CRC ציר מרכזי ?

מה אני צריך לרשום 

ואו לחלופין- מי יכול לעזור לי לחפש  את זה ?

Race Face Aeffect, PF30

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 05/11/2017 16:02:30
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
Bottom Bracket

נכתב ב - 06/11/2017 13:40:19
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
לא התנסיתי עם ציר מרכזי, אבל הנה משהו שעשיתי ועזר לי עם מיסבים שהיו "מודבקים בחלודה" וסרבו לצאת (גם החולצים הייעודיים לא עזרו), ואולי יכול להיות רלוונטי גם כאן.
ההבדל כמובן הוא שהמיסבים בסוף יוצאים במכה/לחיצה, וכאן כנראה מעורבת הברגה.
אני מניח שניתן להוציא את כל החלקים הפנימיים (טבעות שונות, ציר, מיסבים, ...) כך שמה שישאר תקוע הוא הבית של הציר המרכזי.
בשלב זה ניתן לנסות לחרוץ בזהירות חריץ בבית הציר המרכזי מבפנים בעזרת Dermel, לאט לאט ובזהירות, מקצה עד קצה. אולי אפילו יותר מחריץ אחד.
ככל שהחריץ עמוק יותר כן ייטב, אולם יש כמובן להקפיד שלא לפגוע בהברגה של השילדה, או בשלדה עצמה.
כעת, הואיל ופינינו חומר (לכאורה הקטנו מכנית את הקוטר שלו), בית הציר מפעיל פחות לחץ על השילדה, וייתכן שכעת יהיה קל יותר להוציא אותו החוצה. ייתכן שבשלב זה מילוי WD40 פנימה, שכעת יחדור גם בחלקים הפנימיים של הציר, יסייע.
 

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 06/11/2017 16:39:32
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
השירשור נפתח ב 02/09/2011 
החמר לשיחרור החלודה  כבר יבש

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/11/2017 16:59:50
תאריך הצטרפות
06/09/2017
נושאים
10
תגובות
36
אז מה עלה בגורלו של אותו ציר?

של אותם אופניים, של אותו רוכב?😐

נכתב ב - 06/11/2017 17:27:56
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
smileysmileysmiley
גדול!!
זה היהודה הזה שלוקח לו 6 שנים לקרוא הודעות......

לא נורא, יישאר חקוק בגרופי לטובת הקוראים העתידיים במידה וייתקלו בבעיה דומה.
הנה, רק לפני כשבוע התקשר אלי מישהו בנוגע לקבלת סיוע וייעוץ באיזשהי בעיה שאני השתתפתי בשירשור שדן בה לפני כשנה,
האינטרנט לא שוכח כלום, אני כבר כן..... (בהנחה שהשרת של גרופי מגובה).

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 15/04/2019 23:33:40
תאריך הצטרפות
27/04/2017
נושאים
7
תגובות
32
בהחלט יש תועלת גם אחרי 8 שנים תודה לכולם!