נכתב ב - 31/08/2011 12:07:30
15
261
נכתב ב - 31/08/2011 17:01:18
77
1930
לשמחתי אני אהיה אחד מחברי הצוות והמשמעות המיידית, שעוד הרבה מרוכבי הכביש יגיעו להשתתף בחלק מהדיונים בנושא הזה עד למציאת פתרונות ישימים בחלוקה לטווח המיידי, ולטווח הרחוק
נכתב ב - 31/08/2011 17:20:48
346
728
גם לשמחתינו
אגב,
לנו ברור שאכיפה והרתעה הם אחד האמצעים המיידיים להגביר את בטיחות הרוכבים. מאחר ורוב רוכבי הכביש מתרכזים בכבישים ספציפים, בעיקר בשעות הבוקר בשבת ובשישי הצבת ניידות בודדות, עם צ'קלה ישדרגו את רמת העירנות של הנהגים.
בדיקות ינשוף מדגמיות, עשויות להוריד נהגים מסטולים מהכביש.
המשטרה פעלה להגברת הבטיחות הרוכבים (כולל העלאת מסוקים לאוויר!). היא יכולה וצריכה לעשות יותר כדי לשפר את תרבות הנהיגה בכלל ואת התיחסות הנהגים לרוכבים (שקופים במקרה הטוב, מטרד במקרה הרע). המשטרה צריכה להסתנכרן טוב יותר עם הגופים הרלוונטים האחרים.
יש לנו עוד הצעות קונקרטיות גם למשטרה ולא רק, נציג אותן בפני חברי הועדה.
ענת ישראל בשביל אופניים
נכתב ב - 31/08/2011 17:37:41
34
448
ישראל,
כמה טוב שאתה שם, בקשה אחת לי:
תקלו ותפשטו את תהליך אישור רכב ליווי, תקבעו מדיניות אחידה לכלל המחוזות וקצת פחות בירוקרטיה.
זה פשוט, ישים, לא דורש תקציבים, מהיר ומגביר את בטיחות הרוכבים ושאר המשתמשים בדרך.
בהצלחה.
"אי אפשר להגיע לפסגה אמיתית בלי להתאמץ"
נכתב ב - 31/08/2011 18:07:04
93
1030
על איזה ביורוקטיה אתה מדבר???? מתוך הכתבה: "התקבלה ההחלטה להקים את הוועדה שאמורה להתחיל לעבוד כבר תוך חודש וחצי". זה ממש אחרי החגים...
עיניינית לגבי הצעות שעלו פה: אם יתחילו להתעמר בנהגי הרכב כדי לאפשר לנו לרכב על הכביש, רמת הכעס רק תלך ותעלה. וכדי שהוועדה תהיה הוגנת לשני הצדדים- אני מציע להחיל גם על רוכבי האופניים כמה חוקים שיאכפו בקפדנות. לדוגמה- איסור מוחלט על חסימה של נתיב למעבר רכב, במיוחד בקטעים בהם יש פס הפרדה.
ישראל, בהצלחה. מקווה שהמלצותיכם ייפלו על אוזניים קשובות.
נכתב ב - 31/08/2011 18:40:22
24
572
ישראל, בהצלחה, מקבלים לועדה גם גימלאים? צריך להתחיל בשינוי החקיקה הסותרת ובעלת המשמעות הכפולה, הרי יש תקנה תעבורה שאוסרת כל פעילות ספורטיבית בכביש , חברות הביטוח אוהבות להאחז בחוק זה. והכי חשוב שהגיע הזמן להשתוות מעט לאירופה אחרי שאנחנו בפיגור של 150 שנה בנושא תשתיות לאופניים (לא הכל בפיתחה של המשטרה. בכל אופן "העם איתך"
אין כמו לקום לרכיבה מוקדם בבוקר, כשהמוח עוד לא מבין את הטעות שהוא עושה.
נכתב ב - 31/08/2011 19:51:58
31
82
המנדט של הועדה כולל גם המלצה לכבישים נפרדים? הרי כולנו יודעים שאת הנהגים יהיה קשה מאוד לחנך, ואי אפשר לשים ניידת בכל מקום
נכתב ב - 31/08/2011 20:28:57
78
3934
ישראל, תומך בבקשה של אבישי. ותוסיף אישור לצ'קלקה בצבע כחול, הצבע מרתיע נהגים מרחוק, חושבים שרכב משטרה בדרך.
נכתב ב - 01/09/2011 08:36:33
77
1930
חברים בוועדה הזו שולבו כמה גורמי מקצוע מהמעולים בנושא התנועה והתעבורה מנגד אני אזמן רוכבים שונים מרחבי הארץ לוועדה להשמיע דעות נוספות, וזאת מתוך מגמה לנסות ולכסות עד כמה שניתן את נושא הבטיחות בכבישים לטובת רוכבי האופניים כולל הנחיות רכיבה לרוכבים עצמם, עם סנקציות לאלו שיחרגו מהכללים שיסוכמו, לגבי מתן האישורים, ההליך די פשוט רק שיש כאלה שעדיין מוציאים את הנשמה עד שמשחררים רישיון, וגם לזה ניתן את הדעת. תודה לכולם, ואני מזמין אתכם לחשוב, אבל לחשוב לא לזרוק סתם לחלל האוויר רעיונות, אלא ממש דברים אשר יועילו לרוכבים, ושיש בהם הגיון ויכולת יישום ממשית, אחרת חבל על המאמץ שוב, תודה לכולם.
נכתב ב - 01/09/2011 09:22:42
83
2379
לאורך הכבישים בניו זילנד יש 2 סוגי שלטים מאירי עיניים:
על האחד פוסטר של רוכב אופניים עם כותרת: SHARE THE ROAD על השני פוסטר של רוכב אופנוע עם הכותרת: HARD TO SEE
השלטים מאירי עיניים ומכניסים את רוכבי הדו-גלגלי לתודעת הציבור כגורם לגיטימי ושווה ערך מבחינת זכות השימוש בדרך.
שלטי האזהרה הצהובים שפוזרו לאורך הכבישים במשולש ובמרובע סתם מעצבנים ומציגים את רוכבי האופניים כמטרד.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 01/09/2011 09:24:38
160
2569
ישראל תגיד??? שרה תהיה בועדה גם ???
אל תשתמש בגרזן בכדי לגרש זבוב ממצחו של חברך.
נכתב ב - 01/09/2011 10:46:44
15
461
אנקדוטות -
* החוק לא רק אוסר פעילות ספורטבית בכביש אלא שאופניים נדרשים לרכב בנתיב ולהימין ואף לרכב בשול כשהדבר _דרוש_ ואפשרי כדי לפנות דרך לתנועה.
אופניים צריכים לנוע בשול באופן חוקי כאשר יש אפשרות כזו וכל שנדרש הוא להעיף את ה_דרוש_ מתקנה 38 ב'.
* אכיפת הדרישה לרכיבת אופניים בימין ובשול. עשרה דו"חות כאלו ולא נראה עוד את הצמדים והשלישיות שחוסמים נתיבים וגורמים לדעת קהל איומה על כלל רוכבי הכביש. כנ"ל לגבי פלאפונים ברכיבה.
* רכב ליווי - זה נראה טוב על הנייר אבל...
-רכב הליווי נדרש כיום לנוע בנתיב וגורם להפרעה חמורה ביותר לתנועה בניגוד לאופניים שמותר לרכב בהן בשול במקרה הצורך. לא פעם נהגים מתפתים לעקיפות מסוכנות של אותם רכבי ליווי.
-לרוכבי אופניים שהם מעט מעל הממוצע רכבי הליווי שצמודים לחלשים ביותר בקבוצה כזו או אחרת הם מכשול כמעט בלתי עביר - עקיפה מימין אסורה ומסוכנת ועקיפה משמאל מסוכנת עוד יותר.
-רכבי הליווי ברוב המקרים בהם נתקלתי בהם שימשו כרכבי ליווי ולא כמשפרי בטיחות. חלקם נוסעים בצד הרוכבים (מעודדים, מחלקים שתיה...), חלקם נוסעים אחרי חלק מהקבוצה כשחלקים אחרים נמצאים במרחק לא מבוטל לפניהם או אחריהם, חלקם שימשו לדראפטינג רחמנא ליצלן.
כדי שרכב ליווי יהיה עם פחות חסרונות צריך לאפשר להם לנסוע בשול ואז הם פשוט יהיו שלט "זהירות אופניים" נייד וברור ולא מטרד נוראי.
נכתב ב - 01/09/2011 15:10:42
10
33
ישראל, בארה"ב בכבישים מהירים/אגרה לקראת הגעה לעמדות תשלום האגרה יש סידרה של חריצים קלים בכביש (מספר חריצים קלים בערך לאורך כמטר שניים). החריצים גורמים לצמיגים להשמיע רעש חזק ומעורר כאשר עוברים בנסיעה מעליהם. הסדרה הולכת ונהיית צפופה יותר ככל שמתקרבים למחסום של תשלום האגרה וזה מעורר את הנהגים לשים לב למחסום המתקרב. בנוסף ישנם קטעים שבהם גם קו השוליים עצמו מסומן ע"י חריצים קלים שכאלו והדבר שוב גורם לרעש מהגלגלים כאשר עוברים מעל קו השול בנסיעה מהירה ומעורר את הנהג לשים לב. דבר כזה בכבישים בהם רוכבים אופניים יכול לעזור לשמור את הנהגים בערנות ואף להעיר נהג נרדם ליפני שנגרמת תאונה. החריצים אינם מפריעים לנהגים ואינם מונעים לשמר מהירות גבוהה לרכבים.
(-: Life is short - Enjoy the ride
נכתב ב - 01/09/2011 18:35:52
120
1899
בארץ יש מספר מקומות שמשתמשים בהם במיני מהמורות לאורך כל פס השוליים על מנת למנוע ירידה מהשולים - עקב הירדמות, חוסר תשומת לב וכו.
אני כרגע בסינגפור ופה יש את אותם מהמורות לרחב כל הנתיב לפני צמתים בכבישים מהירים כמו שקודמי הזכיר
לא יודע אם הייתי רוצה לרכב על פס שכזה עם אופני כביש. לא על אלה שלרוחב ולא על אלה שבשוליים נראה לי קצת מסוכן לאחיזה וכו. רמת הנקיון פה קצת שונה מהכבישים שבארץ
שאלתי קצת נהגי מוניות וככה הם מציגים את ההסדר: מאחר ואין פה ממש הרבה אופציות לרכב כביש בביטחה הרוכבים מתנקזים למספר כבישים מצומצם מאוד. לדוגמא - הכביש לנמל התעופה, לדברי נהג המונית ישנם ימים מסויימים שבהם סוגרים נתיב אחד לטובת הרוכבים -אחד מתוך 2
רוכב ללא נצנצים בלילה מורד מהכביש ונקנס על פי חוק ברמת העיקרון. מוזר שלא ראיתי פה את אותם פנסים שאנחנו משתמשים - P4-7 וכו אלא נצנצים רגילים
קצת הזוי אבל א-י-ן שוליים. רוכבים בצד השמאלי של הנתיב (זכרו שנוהגים פה הפוך). אישית זה נראה הרבה יותר מפחיד מלרכב בארץ. אבל במהלך נסיעה אחת לעיר -15K ראיתי לא מעט רוכבים בודדים ומספר פלאטונים. לא ראיתי רכב ליווי.
לצד הכביש יש שביל שבו רוכבים בדרך כלל רוכבי אופני הרים וכו.
KILL nothing but time
TAKE nothing but pictures
LEAVE nothing but footprints
נכתב ב - 06/09/2011 13:00:10
15
461
בתפוז פורסם סיכום מצד יב"א של הישיבה הראשונה.
אני מקווה שזה הלינק הנכון
http://img2.timg.co.il/forums/1_155453289.doc
נכתב ב - 06/09/2011 16:56:44
77
1930
הוועדה אכן קיימה את ישיבתה הראשונה והמון נושאים עלו, כולל אלה שהעלתם כאן באתר, ואני מאמין שנמצא פתרונות טובים ככל שניתן (תזכרו שאין 100% ביטחון) ואט אט נפרסם את המהלכים ההולכים ומתגבשים
תודה מראש לחברים המשתתפים בדיונים
ותודה לאלה המעבירים הצעות מעולות לטובת כולנו
נכתב ב - 06/09/2011 17:10:53
346
728
תודה ישראל!
הרוכבים שהשתתפו בפגישה מדווחים שהם מאוד התרשמו
מהרצינות ומהנכונות של קציני המשטרה שהשתתפו בדיון.
אין ספק שהעובדה שבין כחולי המדים, יושבים גם גלוחי רגליים
() עוזרת למשטרה להבין את התחושות והצרכים
ואינשאללה, יהיה פה יותר טוב..
מחזיקים לכם אצבעות שתצליחו להציל אותנו: מהנהג הישראלי
מהשוליים הסדוקים, המטונפים, הלא משולטים
וגם - במקרים מסויימים, מעצמנו...
בהצלחה
ענת ישראל בשביל אופניים
נכתב ב - 06/09/2011 18:59:53
52
578
מקריאה בפורומים אחרים מסתבר שההחלטה הראשונה שהתקבלה היא לאסור על רוכבי אופניים לרכוב בכבישים בינעירוניים בלילה. מאידך הוחלט לחייב את רוכבי האופניים בפס זוהר על הקסדה ועל החולצה. האם אין כאן דבר והיפוכו? השאלה מופנית הן לישראל (הקצין) והן לענת.
נכתב ב - 06/09/2011 19:32:04
346
728
לא מדוייק.
נכון, שלשום נחשפה ברשת יוזמה להצעת חוק חדשה (לא של המשטרה) שבין השאר, תוציא אל מחוץ לחוק רכיבה בלילה, למעט בערים (בי בי רכיבות ירח מלא בנחל פרצים ) ושתגביל את הרכיבה לאורך כבישים מסויימים לשעות מסויימות. אני מקווה שהצלחנו לשכנע את היוזמים (שכבר גילגלו את היוזמה מול משרדי ממשלה וחברי כנסת בבקשה לתמיכה) לרדת מהצעת החוק ההזויה הזו.
זאת לא הפעם הראשונה שהם מפתיעים אותנו בתעלול שכזה. לפני כ 3 חודשים הייתה הצעה אחרת, מאותו בית היוצר, לאסור רכיבה בכבישים בין עירוניים, למעט לרוכבים בקבוצות. בזכות פעילות של רוכבים רבים, אותה הוביל אידוב תורן, המרכז את צוות הכבישונים בעמותה, הצלחנו ליירט את אותה יוזמה.
לצערנו בין היוזמים, רוכבים בעלי השפעה ובעלי עניין. עובדה זו הופכת את ההתמודדות שלנו למורכבת ורגישה במיוחד ומציגה את קהילת הרוכבים באור קצת בעייתי.
אני מאמינה שגם במשטרת ישראל מזהים את האינטרסים של חלק מהיוזמים, מבינים שהפתרון להגברת בטיחות הרוכבים הוא לא באיסור גורף ("אין רוכבים אין נפגעים") ושגם מהמשטרה נדרשת הירתמות אמיתית, כדי להפחית את הסיכון לרוכבים.
החדשות הטובות הן שיש התחייבות של כל בעלי העניין שלא להפתיע יותר אחד את השני. החדשות הרעות הן שהתחייבויות כאלו הופרו בעבר.
ובכל זאת, שומרת על אופטימיות זהירה,
ענת ישראל בשביל אופניים
נכתב ב - 06/09/2011 19:32:42
52
578
נכתב ב - 06/09/2011 23:34:14
15
461
היוזמה לאיסור רכיבות בלילה והתרת אי שמירת מרחק של רכבי ליווי היא של איגוד האופניים.
לאור פאנל היושבים בדיונים אני משוכנע שההצעות שהועדה תביא למפכ"ל יהיו הגיוניות ממנה.
|