נכתב ב - 04/09/2007 22:45:29
45
216
נסיתי לנפיח ונטיל צרפתי בתחנת דלק בעזרת מתאם אבל לא היתה תגובה מהמשאבה האים משהו הצליח
טיול טוב בסוף שבוע
מבטיח המשך שבוע נהדר
נכתב ב - 04/09/2007 22:59:58
7
18
תתחיל בניפוח הגלגל כאשר המשאבה נמצאת על מצב ניפוח גלגל ריק ורק כך תצליח לנפח. בהצלחה!
נכתב ב - 04/09/2007 23:01:23
2
113
פתחת את ההברגה בצרפתי קודם ? צריך גם לבדוק אם הג'יפה לא חסמה את מעבר האויר. בהצלחה דלי
נכתב ב - 05/09/2007 05:52:53
45
216
סבבה אנסה עם גלגל ריק מאויר
טיול טוב בסוף שבוע
מבטיח המשך שבוע נהדר
נכתב ב - 05/09/2007 09:55:46
16
37
השאלה שלך מחזירה אותי מספר שבועות לאחור, לימי טרום-הונטיל הצרפתי. עד אז הייתי אדם רגיל מן הישוב שהכיר רק סוג אחד של ונטיל, והסתפק בו בצניעות. אבל מסתבר שחטא היוהרה (רכישת קנונדייל) לא עבר בשתיקה שם למעלה, וכרגע אני נמצא בעיצומה של פרשיית ניפוח מעצבנת. אז הנה מה שהצלחתי ללמוד בנושא, ואשתדל לחסוך לך את הצורך בשיטוט בפורומים שמהם למדתי, וגם קצת על בשרי, איך מטפלים בדבר המזעזע הזה שנקרא ונטיל צרפתי- כמו שאמרו לך למעלה, יש בקצהו העליון של הונטיל הצפרדעי, הברגה קטנטנה שצריך לשחרר מעט על מנת להתחיל לנפח. ההברגה אינה פקק הפלסטיק המוכר מונטיל רגיל, אלא היא חלק אינטגרלי ממבנה המתכת של הוונטיל. רצוי לשחרר אותה מספיק כדי שבלחיצה קלה עליה תקגיש שחרור אוויר, אבל שלא ישתחרר אוויר בצורה עצמאית (או שמא עצמונית). לאחר שעשית זאת, הברג את המתאם (שאותו תקנה אצל כל מכנופן ב- 3 ש"ח). עכשיו אזהרה - כל ההתעסקות עם הונטיל המזעזע הזה, מצריכה משנה זהירות - הונטיל הזה רגיש מכל בחינה אפשרית. בכל נגיעה שלך בונטיל, עשה זאת מתוך הכרה בכך שהוא כבר ימצא איך להישבר או להתעקם בגלל מעשיך. אצלי קצהו העליון של הונטיל נחתך עקב הברגת יתר של המתאם, ובכלל ברגע שהונטיל הזה רואה משאבת תחנת דלק מתקרבת אליו הוא מחרחר חירחורי גסיסה צרפתיים מבחילים. שמעתי גירסאות שונות בנוגע להחלפתו של הונטיל לונטיל רגיל. קראתי בפורומים הצעות לקדוח בחישוק וכל מיני כאלה. הייתי מציע לך להימנע מכאלו הצעות - באשר לעצמי, הגעתי מזמן למסקנה שאם אני לא קלטתי מייד כיצד לנפח ונטיל צרפתי, נראה לי שהרפתקת קדיחה שכזו גדולה עלי בכמה מידות. יש כאלו שנהנים מעצם ההרפתקה שבקדיחה בכל מיני דברים, ובאפשרות הנראית לעין לאבד חישוק טוב בשווי כמה מאות שקלים. בד"כ הם יצאו מלאי סיפוק מעצם העובדה שבזבזו שעתיים בהן השחירו את ידיהם עד לעומק 3 מ"מ, באופן ששום סינטבון לא יצליח להתמודד. אני לעומת זאת, מעדיף לנסוע למכנופן שלי, לשלם לו כמה גרושים, ושיעשה בעצמו את העבודה (וברשותו האדיבה, אני מציץ לראות מה הוא עושה וכיצד, ומחליט לגבי הפעמים הבאות, אם בפעם הבאה אוכל לעשות זאת גם בעצמי).
נכתב ב - 05/09/2007 11:26:08
40
526
נכתב ב - 05/09/2007 12:14:10
83
2379
מדוע, מדוע, מדוע ?
אני מעדיף את את הצרפתי, ואני לא לבד, שותפים לדעתי עוד אי אלו שלומיאלים שמחוסר ברירה (כניראה) מתכננים, מייצרים ואף מוכרים אופניים.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 05/09/2007 12:23:53
16
37
מדוע מדוע מדוע להעדיף ונטיל צרפתי?
הורדת אוויר נוחה לשם התאמת הרכיבה לתוואי שטח שונים, זה הנימוק האחרון ששמעתי-לא ממש משכנע, לאור העובדה שזה לא ממש מסובך לביצוע בונטיל רגיל. אז מה בכל זאת?
אני חושב שונטיל הוא מסוג החלקיםבאופניים שנוכחותם צריכה להיות בלתי מורגשת. מהדברים שעזרתם מתבטאת בעיקר באי-הפרעה ולא בשום תרומה נשגבת אחרת.
פוטנציאל הנזק של הונטיל הצרפתי פשוט גדול כמה מונים מגודלו הפיסי-מספיק עיקום קל של הונטיל במהלך ניפוח, או ירידת אוויר שמצריכה ניפוח, בסביבה נטולת מתאם, כדי להבהיר שיש דברים בחיים שיתרונם בפשוטתם.
נכתב ב - 05/09/2007 12:50:20
83
2379
אכן מילים בסלע, אתה צודק בכל מילה. הונטיל הצרפתי פשוט, אין לו "מנגנון אטימה" (מבוסס על קפיץ) שנסתם עם הג'יפה חדשות לבקרים. הוא נפתח ונסגר בעזרת הבורג שבראשו ע"י פעולת סבוב קלילה בשתי אצבעות. לא נחוץ מתאם - כל משאבה כמעט מתאימה לשימוש עם ונטיל צרפתי (צריך להפוך את הגומיה שבפתח היציאה). הרס הונטיל נגרם מבצוע פעולה שגויה ע"י הרוכב. כל מה שצריך זה פשוט להתעניין וללמוד כיצד משתמשים בונטיל . יתרונותיו ידברו בעד עצמם.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 05/09/2007 13:35:04
14
277
אילו יתרונות?
היתרון היחיד שאני מכיר, הוא עמידה טובה יותר בלחצי ניפוח עקב קוטרו הקטן. זה טוב ויפה לאופני כביש עם 120 PSI ב40 PSI אין לונטיל הצרפתי שום יתרון וחסרונותיו רבים (ותקנו אותי אם אני טועה).
אני פשוט ניגשתי למכנופן הקרוב לביתי (נו טוב- בעצם זה היה בליאוגנג...), והוא קדח לי בחצי דקה קדח שמתאים לונטיל ה"רגיל". ובא לציון הגואל
"Having sex is like playing bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand"
Woody allen
נכתב ב - 05/09/2007 14:44:14
16
37
איזה מין ונטיל זה שצריך ללמוד להתנהל איתו. בסוף יתברר שהוא גם מצריך התחשבות וחיבוק כפיות בלילות...ואלוהים יודע מהי בדיוק אותה תמורה שהוא נותן עבור כל היחס הזה...
נכתב ב - 05/09/2007 15:03:30
30
821
התמורה שאינה תמורה ונטיל צרפתי משמש בעיקר לניפוח בלחצים גבוהים והחזקה שלהם(שגם את זה השריידר עושים יפה), משתמשים איתו לרוב באופני כביש גם מהסיבה הזו וגם מהסיבה והוא צר ומתאים לחישוק הצר של אופני הכביש, ברכיבת שטח העדינות של הוונטיל מוכחת כחסרון. פעם שמעתי את הגירסה שחור יותר קטן בחישוק, כמו כזה שמתאים לפרסטה, מגביר את חוזקו.....אישית ברגע הראשון שרכשתי את החישוק החדש שלי הוא ישר נקדח וכך עושים רוב הרוכבים. לדעתי חוץ מן העובדה של להיות ייחודי ולסבול בניפוח, בפנצ'ר כאשר הרוב עם שריידר ולך נגמרו הצרפתים, בעיקום, שבירה, כאב ראש, סתימה מג'יפה ועוד כמה דברים ש...אה כן וזה צרפתי! גם נגד זה יש קונצנזוס לא בקיצור לדעתי
"תחיה את הרגע כי עוד רגע הוא חולף!", אני, ברגע זה.
נכתב ב - 05/09/2007 16:09:56
83
2379
ואולי בכל זאת ניתן קצת קרדיט לייצרני האופניים. מדוע דווקא האופניים הזולים מגיעים עם ונטיל שרדר ה"רגיל" ? ומדוע ברגע שאיכות האופניים עולה, דואגים היצרנים גם במזרח הרחוק וגם בצפון אמריקה לספקם עם ונטיל פרסטה ה"צרפתי" ?
בעצם שכחתי לרגע, שאנחנו - מעצמת האופניים העולמית, בכל האופניים שאנו מייצרים שותלים את הונטיל הנכון.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 05/09/2007 16:23:27
38
39
תחליף ונטיל דחוף
מהר יותר חזק יותר גבוה יותר
נכתב ב - 05/09/2007 16:39:41
30
821
יאיר לא בדיוק הבנתי את הקשר בין המשפט האחרון שלך לנושא, אבל לא חשוב. במקרה מצאתי הסבר נחמד בויקיפדיה: " Presta vs. Schrader
As is true for a Presta valve, pressure inside a Schrader valve will hold the valve shut, but because the Schrader valve has a spring, it closes and stays closed even without pressure. Another difference is that the size of Schrader valve used for bicycle tires has a greater diameter than the Presta valve. The spring makes the Schrader valve better than the Presta valve for low pressure tires, but the larger diameter hole it requires can weaken the wheel rim. For this reason, Schrader valves are more common on mountain bikes--which have wider tires with lower pressure--than on other types of bicycles, particularly racing bicycles (which have narrow rims and tires and higher pressure).
A rim drilled for Presta valves may be converted to accept Schrader valves, by drilling it out with a 21/64" drill bit but care must be taken to carefully de-burr the resulting hole to prevent damage to the tire and inner tube."
wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Schrader_valve
סיבה נוספת שאפילו לא חשבתי עליה והיא רשומה לעיל, כך שבמידה ואתה רוכב רוב הזמן על כביש או ברכיבות ירקון אכן הפרסטה מתאימה ללחץ ברם אם אתה רוכב בשטח והלחץ שאתה משתמש בו נמוך יותר, בו נאמר 25-30 השריידר עושה יופי את העבודה גם בלחץ הנמוך דבר שהוא כביכול בעייתי במקצת לפרסטה.
דורון.
"תחיה את הרגע כי עוד רגע הוא חולף!", אני, ברגע זה.
נכתב ב - 05/09/2007 17:13:47
1047
5439
בנוגע לניפח בתחנות דלק , לפי מה ששמעתי מספר רב של תחנות פז הפכו את התחנה ל"ידידותית לרוכבים אופניים" וכחלק מהתהליך התקינו מתקן שטיפה ייעודי וגם שינו את משאבת האויר כך שיתאימו ללחצים גדולים וגם לונטיל צרפתי. אישית עדיין לא ראיתי את זה - אולי מישהו יוכל לעדכן ( וסליחה על התת-נושא בתוך השרשור )
ההבדל בין מציאות לתיאוריה הוא
שבתיאוריה אין הבדל בין מציאות לתיאוריה |
טיפ : אל תכתבו בפורום משהו שלא הייתם אומרים לבנאדם בפנים...
נכתב ב - 05/09/2007 18:47:31
814
2570
אחת מתחנות פז ה"ידידותית לרוכבי אופניים" נקראת "מצפה טורען" והיא נמצאת על כביש 65 (צומת קדרים לצומת גולני) קרוב יותר לצומת גולני. ניתן לזהות תחנה ידידותית לפי שלט של אופניים שמוצב בכניסה לתחנה. במתחם תחנת הדלק "מצפה טורען נמצאת גם המסעדה המפורסמת "אבו נימר",כך שאפשר לשטוף ולנגב אופניים וחומוס בו זמנית.
נכתב ב - 05/09/2007 20:28:34
7
483
גם בצומת מסמיה תחנת דלק של פז יש מקום להחנות את האופניים ומתקן שטיפה.
לגבי הגדלת הלחץ במשאבת האויר לא בדקתי.
נוח מאוד לחוזרים מטיולים בדרום.
מתקן השטיפה נראה נחמד מאוד.
אני אוהב לרכב שטח כביש לא ממש משנה - פשוט אוהב לרכב.
נכתב ב - 05/09/2007 21:01:21
55
696
טיפ לגבי הבורג (או יותר נכון האום) בונטיל הצרפתי. האום הנ"ל מיועד להידוק עדין, ביד וללא כל הפעלת כח. זהו מנגנון אבטחה שאויר לא ידלוף מאחר שאין קפיץ כמו בשרדר. לא צריך לסגור אותו בעוצמת סופרמן לא צריך להכנס להסטריה, כולה ונטיל , כמו שיש שיטות שיכוך שונות יש גם ונטילים שונים. אני רוכב עם צרפתיים (חבל שלא עם צרפתיות:-) כבר 4 שנים ללא כל בעיה. אכן, הרבה יותר רלוונטי לאופני כביש מאשר שטח, אולם כמו שיאיר ציין קודם לכן, גם בקלאסה של אופני השטח משתמשים בצרפתי (בכל זאת החישוק קצת יותר חזק כאשר הקדח קטן יותר).
נכתב ב - 06/09/2007 00:24:28
116
2024
זה מזכיר לי: כשהגיעו לארץ המכוניות היפאניות הראשונות (סובארו, ואחרכך מיצובישי). אמרו זה צעצוע נחמד, אך לא "איכותי" כמו הצרפתיות: הפז'ו והסיטרואן ששלטו אז בשוק.
אכן הסיטרואן היתה מכונית מתקדמת הרבה יותר מבחינה טכנולוגית: האוטו היה מתרומם או מוריד גובה לפי הכביש. אוטו מתוחכם מאוד, למי שאהב להסתובב במוסכים ולחפש חלפים מיוחדים.
מי שרצה פשטות ואמינות הלך על סובארו. והיתר כבר הסטוריה...
איני מבין בשום פנים, לאן כולם ממהרים (יחיאל מוהר, מתוך ליפא העגלון)
נכתב ב - 06/09/2007 08:18:55
428
11304
למישהו יש כאן פנימית צרפתית ????????? וואו , איזה מזל , זה התקר השני שלי
מישהו יכול לנפח וונטיל צרפתי ???? לא הולך לי וואו , מזל שיש לך משאבה עם שתי אופציות
מסקנה צריך מזל בחיים . . . . . . או
צפרדעים , ווישי , אמברגו , וונטילים - - - - - - צרפתים זה רע ליהודים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/09/2007 19:05:54
34
1535
נמאס לי כבר לשמוע את עצמי, אז אומר זאת פעם אחת: לקדוח, לשים טיובלס, לנפח ולרכב 4000 לפני הניפוח הבא. ובקצב שלנו הרי נחליף אופניים לפני שזה יקרה. שנה טובה ונטולת פנצ'רים לכווולם.
What comes down, must climb up first
נכתב ב - 06/09/2007 19:34:11
116
2024
לא מעט טיולים נתארכו או נהרסו בגלל ונטילים צרפתיים. כולל טיול אחד שלי, ראו להלןבבקשה אל תבואו עם ונטילים צרפתיים!
איני מבין בשום פנים, לאן כולם ממהרים (יחיאל מוהר, מתוך ליפא העגלון)
נכתב ב - 07/09/2007 20:00:46
24
955
רפי, עוד תחנות פז ידידותיות לאופניים שניתקלתי לאחרונה: 1. פז היוגב (ע"י מגידו) 2. פז רופין (אחרי בית ליד) - כולל סניף ארומה חדש רן
לפעמים, הדברים הכי טובים באים במפתיע, ומבלי להתאמץ הרבה (גבריאל גרסייה מרקס)
נכתב ב - 07/09/2007 23:07:59
3
16
להלן חווית הפנצ'ר הראשון אחרי חצי שנת רכיבה .... החלק הקל של החלפת הפנימית (גלגל אחורי) עבר בשלום אפילו המשאבה יצאה בקלות מנדנה אבל הצרפתי לא מסכים!!! שלא תגידו המשאבה לא מתאימה היא כן!! מיוחדת כזו שלא הופכים בה כלום פשוט משחררים את הצרפתי דוחפים לתוך המשאבה נועלים את המנוף וקדימה לעבודה...כך נשבעו לי ברוזן ומינץ שיקרה ובאמת ידידי כך קרה רק שניפוח לא יצא מזה..... למזלי היה לי מתאםמהסוג שתואר כאן ורק אחרי שהרכבתי אותו על הצרפתי הענין סודר ...אני אקדח כנראה בקרוב מאוד.....
נכתב ב - 08/09/2007 16:23:44
40
526
כה אמר קיקרו:
לקדוח, לקדוח, לקדוח
אחרי שלוש שנים (300 ק:מ בחודש בממוצע)
כל סוגי הונטילים הפנימיות והטיובלסים
לקדוח, לקדוח, לקדוח
נכתב ב - 07/07/2009 23:47:14
8
152
אחרי חוויה מתסכלת אתמול עם הצרפתי שנמצא ברשותי חודש וחצי, מצאתי את השרשור הזה. חוויתי את רוב החוויות המוזכרות למעלה בפרק זמן קצר יחסית והמסקנה שלי היא "לקדוח,לקדוח,לקדוח". מישהו רוצה לשנות את דעתי רגע לפני ?
נכתב ב - 08/07/2009 00:11:27
723
3178
לא מדובר בניתוח מוח לכן אין מה לשבור את הראש אם לקדוח. קדח וזהו. מבחינתי ?! 9 שנים בערך - עשרות אלפי קילומטרים , נניח 1500רכיבות, מאות החלפות של פנימיות - אולי 5 מקרים היו של בעיה בגלל הצרפתי. אז כמה יהיו בגרמני , 3 ? . מעולם לא ניפחתי בתחנת דלק או היה לי מתאם . פנימית ספייר טריה , תחזוקה טובה של צמיגים ופנימיות ומשאבה שאתה סומך עליה. זו התורה כולה.
רכוב ותן לרכוב.
דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 08/07/2009 01:00:30
26
1138
אין יתרון אמיתי לאחד ע"פ השני, המנגנון בצרפתי יותר אמין אם בכלל.
מבריגים החוצה מנפחים ומבריגים פנימה- זה כל הסיפור.
אילו בעיות נראה לך שייפתרו כתוצאה מהמעבר?
http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 08/07/2009 16:40:31
8
152
הבעיות שייפתרו: 1. שלשום נשבר לי הקצה ונשאר תקוע במתאם. מזל שלשותף שלי היה שפיצ-פלייר, אז הצלנו את המתאם, אבל הפנימית הלכה. 2. לא מצליח לנפח בתחנות דלק ולכן לא מגיע ללחץ מספיק. בשבת הלכה פנימית על סנייק-בייט. 3. לפעמים לא מצליח לנפח גם עם משאבה. 4. ראיתי לפני שבוע וחצי מישהי שההברגה של הקצה נתקעה והיה צריך פלייר.
האם באמת מישהו נתקל בגלגל ש"קרס" בעקבות קדיחה ?
נכתב ב - 08/07/2009 16:43:21
28
346
גם לי היתה את אותה בעיה עם האופניים שאני כרגע משפץ. לאחר נסיונות נואשים למצוא דרך להשתמש במתאמים לוונטיל שקניתי, מצאתי שיש סוג אחר של מתאם שבאמת עובד.
המתאמים הראשונים היה להם יותר מדי בשר בחלק העבה, מה שקיצר את החלק שעליו מתלבשת פיית הניפוח. החדשים, שאמנם עלו קצת יותר (10 ש"ח במקום 3-4) אבל עובדים, יש להם פחות אורך לחלק העבה, ויותר לחלק שעליו מתלבשת הפייה. בנוסף, יש להם גם אטם מגומי בקצה התחתון כדי למנוע בריחת אוויר מלמטה בזמן ניפוח.
מקווה שזה עזר.
אל תדחה למחר מה שאתה יכול לדחות לעוד חודש - רוצים ללמוד אנגלית? הנחות לחברי גרופי, פרטים בכרטיס הרוכב
נכתב ב - 08/07/2009 16:44:47
28
346
ולכל מי שמציע לקדוח, יש צמיגים שאי אפשר להשיג עבורם פנימית עם וונטיל רגיל. מי כמוני יודע?
אל תדחה למחר מה שאתה יכול לדחות לעוד חודש - רוצים ללמוד אנגלית? הנחות לחברי גרופי, פרטים בכרטיס הרוכב
נכתב ב - 08/07/2009 18:13:39
10
109
וגם חישוקי Tubeless יעודיים (רובם מתוצרת Mavic הצרפתית) מגיעים עם ונטיל צרפתי. DAA, היבואן של Mavic, מזהיר במפורש מפני קידוח החישוק, כי זה עלול לפגוע באטימות שלו. לפי דעתי, לא חייבים לקדוח. - להצטייד בפנימיות עם צרפתי - אין בעיה. - לקחת איתך פלייר קןמפקטי - אין בעיה. - לוותר על ניפוח בתחנות דלק - גם אין בעיה, אפשר לנפח בבית ע"י משאבת רגל או יד עוצמתית.
נכתב ב - 08/07/2009 19:46:24
8
152
hippo איפה הישגת את המתאם החדש?
נכתב ב - 08/07/2009 20:01:24
28
346
בחנות ירושלמית בשם אופני ניצן.
נמצאת ברחוב יפו, נוף לעבודות הרכבת תקלה
אל תדחה למחר מה שאתה יכול לדחות לעוד חודש - רוצים ללמוד אנגלית? הנחות לחברי גרופי, פרטים בכרטיס הרוכב
נכתב ב - 08/07/2009 20:34:27
26
1138
דורון זה נראה כאילו אתה מאלץ את הפרסטה להיות שריידר, ואז גם מאשים אותו בסנייק בייט כתוצאה מחוסר לחץ (או שתנפח או שלא תרכב אבל סנייק בייט בלחץ נמוך לא קשור לונטיל).
קודם כל מתאם כמו שהיפו הזכיר יש ברוב חנויות האופניים, העלות היא שקלים בודדים ואם אתה לקוח ותיק סיכוי סביר שתקבל אותו בחינם (מבחינתי השימוש הבלעדי שלו זה לתחנות דלק).
לעניין הניפוח יש לי רעיון מהפכני- להשתמש במשאבה שמתאימה לונטיל. ללא מתאם וללא שטויות משאבה עם ראש פרסטה מנפחת פרסטה בכל פעם- אם שלך לא מנפחת כמו שצריך תן למי שמנוסה בפרסטה לבדוק אותה, אם בכל זאת הבעיה היא במשאבה תקנה אחת שעובדת.
הראש של המשאבה בתחנת הדלק לא תמיד לוחץ את קצה הונטיל פנימה, תלחץ במשאבה על הציור של הצמיג הריק והיא תשרים אוויר בכל מקרה ותנפח את הפנימית.
לעניין ראשים מתעקמים/ נתקעים/ נשברים- עדינות!!. החלפתי כבר עשרות פנימיות והיחידה שהייתה עם ראש עקום היא שו שהגיעה עם אופניים יד2 שקניתי (וגם היא תפקדה כראוי עד יומה האחרון, למרות שעם טיפה יותר תשומת לב). ראשים "נתקעים" יכולים להיגרם בגלל הג'יפה, שעם כל הכבוד היא לא אפוקסי. טיפה כוח (ועדיין בעדינות, כן?) וזה משתחרר, אגב גם אין צורך בשפיץ פלייר למקרים קשים- ברוב אולרי הכלים יש מפתח שפיצים, מידה אחת מתאימה לאום ההידוק ואחרת מפרקת את ליבת הונטיל במידה שהוא מתפרק. ראש נשבר כבר דורש מידת אלימות שלא ממש ברורה לי... זה מקביל בערך לונטיל שרדר שמגמגם כתוצאה מסתימת ג'יפה ותנסה לשחרר אותו עם מסמר ומכות פטיש...
http://www.facebook.com/DVOOSH
נכתב ב - 08/07/2009 21:48:24
50
1735
מה יש לכם נגד הצרפתי ? רגיש פחות לסתימות מג'יפה כל החישוקים ברמה הגבוהה מגיעים עם קדח שמין הסתם מתאים לצרפתי בחישוקי טיובלס מקורי 819 יש רק אפשרות לצרפתי אם הליבה מתעקמת אפשר להחליף רוכב שנתיים עם 819 וונטיל צרפתי ולא נתקלתי בשום בעיה לא רואה בצרפתי שום חיסרון ביחס לשריידר (אוטו)!
נכון צריך מתאם, אז מה? תופס פחות מקום מפנימית רזרבית, מפתח שרשרת או אולר כלים שגם צריך לסחוב.
נכתב ב - 09/07/2009 00:34:52
96
1277
למרות שאני וענינים טכנים ואחרים כמו "ונטיל צרפתי" לא הולכים ביחד, הסתקרנתי למראה 37 התגובות שנצברו.. חשבתי אולי בפנים מחלקים באגט עם ג'מבון...או אולי מחלקים כובעי בארט לצלילי אקורדיון פריסאי...או אולי שמו תמונות של בחורות... צרפתיות כלום. הכל פה עניני וונטילים... להתראות בטור.
נכתב ב - 09/07/2009 11:37:41
160
2569
בחייך איב. מה שווה גבר ללא ונטיל?
אל תשתמש בגרזן בכדי לגרש זבוב ממצחו של חברך.
נכתב ב - 09/07/2009 12:39:06
96
1277
דיון צדדי: השאלה אם איזה וונטיל מגיע הגבר? עם וונטיל צרפתי, גרמני או משהו באמצע כמו...שוויצרי. אם וונטיל עם שפם בארט ובאגט, האם כל פעם שהוא צריך ל... הוא רץ לתחנת דלק ידידותית או מה...?
נכתב ב - 09/07/2009 12:40:24
4
26
נכתב ב - 09/07/2009 13:34:07
428
11304
S.O.S דווחתי שפותח השירשור עדין תקוע בתחנת הדלק מנסה לנפח את וונטיל הפרוסטה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/07/2009 09:00:32
11
99
אחרי 40 תגובות הגיע הזמן לקחת את הדיון למקום עמוק ומקצועי יותר. אני נוסע עם צרפתי מקדימה ורגיל מאחור (באמת) ושווה לבדוק את דעתכם ...
שמתי לב ש 50% מהבעיות שצויינו כאן לא מופיעות אצלי, כנ"ל נושא הקדיחות והחלשת החישוק, קיים אצלי רק באחורי, אני מחזיק רק חצי פלייר ובתחנות הדלק אני סובל מפיצול אישיות.
ועכשיו ברצינות, לקדוח - לקדוח - ל-ק-ד-ו-ח
ליאור
Keep The Rubber Side Down
נכתב ב - 10/07/2009 13:22:30
96
1277
אתה מציע לקחת את הדיון למקום יותר רציני ומקצועי.... לא נראה לי שלקחת אותו למקום שונה ממה שהוא כבר היה בו. התקבלו פה המון תגובות ועצות מנוגדות לגמרי זו לזו שהן כמובן ענין של טעם ונסיון אישי. לא ברור לי עם פותח השירשור החכים וגיבש דעה מכל הדעות הנחרצות, בטוח שתמיד קצת הומור לא מזיק...
נכתב ב - 10/07/2009 14:43:39
78
3934
אני לא מבין על מה הויכוח ?
מי שנוח לו צרפתי שיבוסם לו ולמי שהגרמני מתאים לו שיבוסם גם לו.
אני רוכב על צרפתי שלוש שנים ומסתדר איתו מצויין. מי שלא מסתדר עם הצרפתי (שלומיאל) שיקדח ויפסיק לבלבל את השכל.
הצרפתי פשוט סקסי יותר, זו הסיבה שאני משתמש בו.
נכתב ב - 10/07/2009 17:13:47
44
793
יורם צודק!!! מי שרוצה צרפתי שירכב עם צרפתי מי שלא שירכב עם גרמני... אבל הכי חשוב צרפתי זה יותר סקסי
נכתב ב - 10/07/2009 19:06:48
1
2
הגיע הזמן להחליף אופניים!!!!
נכתב ב - 10/07/2009 19:19:58
428
11304
יורם
לכל השדים והוונטילים תסביר לי מה כל כך סקסי בוונטיל צרפתי ?
הרי יותר מחצי המשתמשים בפרסטה מפחדים לקדוח ומושפעים מהשמועה שהמקצוענים משתמשים בפרסטה ניזונים מהתהילה של רוכבי הכביש בטור וכדומה
בשביל טיולים בשטח יותר טוב שלכולם יש אותה הפנימית רק בשביל סיבה זאת שווה לקדוח
מוביל אחראי צריך לדרוש מהמשתתפים שיבואו רק עם וונטיל רגיל זה לא עניין פרטי ואם לא שיעביר בוחן לרוכב שמא המשתתף במקרה שלומיאל או ביש גדא בעל פין פרסטה שבור שלא לדבר על ג'יפה שסתמה את הפרוסטטה
סקסי עלק
כולה 30 PSI
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/07/2009 19:42:11
274
4783
צביקה
ואם המוביל הוא עם ונטיל צרפתי?
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 10/07/2009 20:20:14
428
11304
אז שלא יתן לשלומיאלים להצטרף או לחילופין יעשה לאוהבי הצפרדעים הדרכה ובוחן פרסטה ויחלק תעודה עם תוקף לשנה ליתר ביטחון עם התואר "כשיר פרסטה"
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/07/2009 20:46:48
78
3934
צביקה,
אני יכול לקבל ממך תעודה ?
מה הציון ?
יורם
נכתב ב - 10/07/2009 21:03:04
428
11304
מה לי ולפרסטה
חוץ מזה אתה תותח
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 11/07/2009 07:31:52
10
97
אני מבין שאתם מציעים לבחור לקדוח ולהחליף לוונטיל פרסטה.
אבל מה עם בעלי הטיובלס (Mavic למשל)? מה הייתם מציעים להם?
הרי החברה מסירה אחריות ברגע שקודחים, וגם אם תקדח, היכן תוכל להשיג וונטיל פרסטה איכותי שמיועד לחישוק טיובלס?? אני לא מצאתי.
אישית אני רוכב עם קנונדייל כבר שלוש שנים, עם טיובלס יעודי, ולא היתה לי בעיה אחת עם ה"צרפתי", כמובן שלפני כל רכיבה אני מנפח בבית במשאבת רגל איכותית (שיש בה שני יציאות פרסטה וצרפתי) לPSI הרצוי ובאמתחתי ישנה משאבה קטנה שמנפחת צרפתי בלי מתאם, ו"בא לציון גואל".
האמת שאם הייתם עונים לשאלה שלי שם למעלה, והיה איזה אפשרות להשיג וונטיל פרסטה יעודי לטיובלס אבל ברמה טובה מאוד, והחברה הייתה ממשיכה לתת אחריות על החישוק, הייתי שוקל להחליף.
נכתב ב - 11/07/2009 12:22:09
428
11304
פרסטה זה הצרפתי עם החור הקטן שרדר זה הגרמני עם הוונטיל כמו מכונית
ואל תקדח בהזדמנות תביט בחור של הוונטיל אם אין בוקסה פלסטיק מתאמת שאפשר להסיר ללא קדיחה אבל אם הכל אורגינאל אז לא שווה לגעת אלא אם יהיו בעיות
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 11/07/2009 12:35:44
274
4783
מבדיקה שערכתי (בגלל השעמום הנוראי ) מיסתבר ש13 רוכבים בעד הוונטיל הגרמני ו4 בעד הוונטיל הצרפתי מה שאומר שהגרמנים מנצחים בנוק אווט (מזכיר משהוא )
כל אדם (אפילו בחורה) מתחייב בזאת אחרי שהוא קורא את השטויות שאני כותב לחייך ולא לקחת ברצינות שום מילה הנאמרת על ידי :)
נכתב ב - 11/07/2009 12:41:11
10
97
טוב, תודות לצביקה, הנה תגובה מתוקנת.. אני מבין שאתם מציעים לבחור לקדוח ולהחליף לוונטיל שרדר. אבל מה עם בעלי הטיובלס (Mavic למשל)? מה הייתם מציעים להם? הרי החברה מסירה אחריות ברגע שקודחים, וגם אם תקדח, היכן תוכל להשיג וונטיל שרדר איכותי שמיועד לחישוק טיובלס?? אני לא מצאתי. אישית אני רוכב עם קנונדייל כבר שלוש שנים, עם טיובלס יעודי, ולא היתה לי בעיה אחת עם ה"צרפתי", כמובן שלפני כל רכיבה אני מנפח בבית במשאבת רגל איכותית (שיש בה שני יציאות שרדר ופרסטה) לPSI הרצוי ובאמתחתי ישנה משאבה קטנה שמנפחת צרפתי בלי מתאם, ו"בא לציון גואל". האמת שאם הייתם עונים לשאלה שלי שם למעלה, והיה איזה אפשרות להשיג וונטיל שרדר יעודי לטיובלס אבל ברמה טובה מאוד, והחברה הייתה ממשיכה לתת אחריות על החישוק, הייתי שוקל להחליף. עדיין מחכה לתשובות
נכתב ב - 11/07/2009 13:42:13
50
1735
יואב בחישוק mavic ייעודי לטיובלס כמו ה819 אין מקום להגדיל את הקדח שיושב בתוך תעלת החישוק כך שגם אם יהיה בעתיד ונטיל שרודר לחישוק טיובלס זה לא יעזור לך. אני רוכב שנתיים על 819 עם צרפתי, לא מעט ואפילו הרבה קילומטרים ולא נתקלתי בשום בעיה עם הצרפתי. מנפח בבית עם משאבת רגל טובה ופיה מתאימה לצרפתי וסוחב איתי לשטח מתאם ששוקל כמה גרמים וזהו. למה "שוקל להחליף" אם שלוש שנים לא הייתה לך בעיה עם הצרפתי? והשרודר לא נסתם מהג'יפה/חומר ? הוא נסתם אפילו יותר מהצרפתי! עזוב אותך משטויות וקידוחים ותמשיך לחרוש את הארץ עם cannondale, אחלה אופניים
נכתב ב - 11/07/2009 17:12:37
78
3934
יואב, עופר צודק.
819 חישוק מצויין. ויתרון נוסף יש בערכת הגלגל/ונטיל של MAVIC, נוסף לונטיל פרסטה יש מכלול שהופך את הפרסטה לשרדר שמתנהג כמו שרדר אורגינל (צרפתי הופך לגרמני). הצרפתים חשבו על שלומיאל!!.
סע לשלום.
נכתב ב - 13/07/2009 00:14:02
35
425
תעבור לשרדר כמה שיותר מהר, עוד לא למדת שאצל הצרפתים יש רק 2 דברים טובים 1 ה TDF ו 2 הצרפתיות .
נכתב ב - 13/07/2009 01:37:46
23
53
אנסה להפוך את זה לפשוט: את המתאם מהצרפתי לרגיל שימו בתיק אותו אתם נושאים מתחת לאוכף (זה שבד"כ יש בו פנימיות למקרה של תקר), כך הוא תמיד בהישג יד. קנו משאבה שמתאימה גם לונטיל רגיל וגם לונטיל צרפתי, כך תוכלו לנפח גם וגם. לאופניים שאינם כביש אין בעיה, ממליץ על משאבה עומדת עם מד המראה PCI ומשאבה רגילה למקרה חירום (תקר, החלפת פנימית בשטח והמשך הנסיעה). מן הסתם כדאי לרכוש משאבה שמתאימה לשני סוגי הונטילים.
באופני כביש אנחנו מעוניינים בלחץ של 100PCI ולכן ברירת המחדל היא משאבה עומדת. במקרה חירום נחליף פנימית וננפח במשאבה הקטנה (זאת שעל האופניים) למקסימום שהיא מסוגלת לנפח, זה לא אידאלי לנסוע ככה אבל זה יחסוך הליכה מתישה עד לתחנת הדלק הקרובה. נרכב עד לתחנת הדלק הקרובה שם נחבר את המתאם וננפח ללחץ המתאים (אם המשאבה בתחנת הדלק לא מגיעה ל 100, ננפח לפחות מעל 85, מתחת לזה הפנימית עלולה להיצבט). (יש גם משאבות קטנות המגיעות ללחצים שכאלו אבל הן מאוד יקרות ולהגיע באמת ל 100PCI זה עבודת פרך).
כך אנחנו נמנעים משימוש יום יומי במתאם ומוודאים לחץ אופטימלי לפני כל רכיבה.
נ.ב. מי שרוכב כל יום שיבדוק לחץ לפחות פעם בשבוע, ורצוי בעזרת משאבה עומדת.
נכתב ב - 13/07/2009 07:28:47
44
234
משאבה רגילה ו 60 שניות עבודה?
החיים צריכים להיראות כמו אשכול ענבים איכותי.כשהוא צעיר-יפה ומגוון במתיקותו. ככל שהשנים עוברות הוא הופך לאיכותי יותר ומשכר.............לצערי המציאות עולה על הדמיון.
נכתב ב - 13/07/2009 09:43:18
23
53
אני כביש אז אין לי סיכוי גם ב 120 שניות עבודה. במשאבה רגילה אין מד, אם זה לא משנה לך אז לך על זה :)
נכתב ב - 13/07/2009 22:20:55
44
234
כביש אכן יותר עבודה אבל קיים מד במגוון סוגי משאבות החל מקומפקטיות ועד משאבות בגודל הזוי. לך על הנוח ביותר :-)
החיים צריכים להיראות כמו אשכול ענבים איכותי.כשהוא צעיר-יפה ומגוון במתיקותו. ככל שהשנים עוברות הוא הופך לאיכותי יותר ומשכר.............לצערי המציאות עולה על הדמיון.
נכתב ב - 19/07/2009 12:49:05
93
398
ביום ו' שלפתי כ-15 קוצים עמוקים מגלגל קדמי לאחר רכיבה ארוכה שהיתה יומיים לפני, כתוצאה מכך ירד האויר, כשניסיתי למלא אויר -עם מתאם- לא הלך גם בלחץ, ואפילו לחיצה על הונטיל לאחר שיחרורו לא יצא אויר.
רק בתחנת דלק הצלחתי לדחוף אויר פנימה, אין מה לעשות הצרפתי צר מאוד.
כרגע חזרתי מרוזן מינץ ולהפתעתי בגלגל בתחתית הונטיל יש מתאם פלסטיק מיוחד המצר את הנקב לצרפתי ,לאחר הסרתו והחלפת הפנימיות בא לציון גואל, אני עם הצרפתים סיימתי.
אגב לפני חודש ברכיבה חבר פוצץ שני גלגלים ומזלו שהיה לו ונטיל רגיל ,ולחילוץ הכניס ונטיל צרפתי שלקח ממי שרכב איתו והמשיך, מה היה קורה אם היה לוההיפך? (ונטיל צרפתי ולאחרים פנימית רגילה-לא היה נכנס!!)
נכתב ב - 08/08/2009 17:32:32
4
14
כנראה ששכחתם שבטכנולוגיה צרפתית עסקינן... הצרפתים ידועים בהנדסת האנוש המכנית הגרועה בעולם! יעידו על כך בעלי המכוניות הצרפתיות ביציאה מהמוסך... זכור לי כתלמיד בתיכון, ניסינו לפרק חלק מזנב מטוס סופר מיסטר, הנשמה יצאה לנו ולאחר 3 שעות עבודה ופירוק חלקים מסביב הצלחנו לשלוף את החלק ממקומו. הדברים האמורים אינם קשורים כמובן לנוחות הנסיעה בצרפתיות... ולכל הפרנקופילים... סליחה :-)
נכתב ב - 09/08/2009 10:46:37
78
3934
בזכות המיסטרים ניצחו בקדש בזכות ה-MX ניצחו בקדש וששת הימים בזכות המירז'ים ניצחו בששת הימים בזכות הפרסטה מנצחים בטור.
נכתב ב - 29/08/2010 20:02:00
428
11304
יורם תרד מהמיראז' יש חישוק יעודי טיובלס עם חור של שרדר מפס היצור ?
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 29/08/2010 21:01:39
78
3934
נכתב ב - 05/10/2018 10:18:22
0
1
רוכב על אופני שטח 29" עם וינטיל צרפתי, בפארקים בדרך כלל. זה כבר כ מלא מלא מלא פעמים (כ10 פעמים) שאני נתקע ללא אוויר בגלגל האחורי מרחק של 2 קילומטרים מהבית. וחוזר את כל הדרך ברגל. הבעיה שמתי שהו הגלגל מאבד את כל האוויר בבת אחת. כאשר הסיבה היא שהוינטיל נקרע מהחלק המחובר לפנימי. לא ניתן לתיקון. לא ממליצים לעשות חור בחישוק ולעבור לוינטיל רגיל עקב חישוק דק. לאף אחד אין הוהוסבר מדוע זה קורה לי. הניתוח שלי מביא אותי למסקנות הבאות.
קיימים פנימיים עם וינטיל צרפתי קצר, ווינטיל צרפתי ארוך.
קיבלתי את האופניים עם וינטיל קצר,
עקב החלפה של פנימית, קניתי של joe עם ג'יפה, וזה היה וינטיל צרפתי ארוך.
נוסע עם וינטיל ארוך מאחור, וקצר בגלגל הקדמי.
כל הבעיות הן באחורי הוינטיל הארוך.
המסקנה.
ב 29" היקף הגלגל גדול יותר, ובזמן הבלימה, לאחר מהירות גבוהה מופעל לחץ על הוינטיל (הארוך) ומעקם אותו. וזה מביא לתלישת הווינטיל (ללא תקנה) ובריחת האוויר בבת אחת.
פתרון:
א. להצמיד את הוינטיל עם 2 שייבות, אחת בתוך הגלגל ואחת מחוץ לגלגל.
ב. לקשור את הוינטיל משני הצדדים לשיפודים של הגלגל מימין ומשמאל כדי למנוע מהוינטיל לזוז בזמן בלימה במהירות גבוהה ב- 29"
|