• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

אופני סגל :אופניים כחול לבן.


כתב: עידן טופר



ע ם פרוץ חגיגות העצמאות למדינתנו בת ה 60 פוקחת העין ונועלת נעלי רכיבה -
שמתי פעמינו בלווית העדשה המשוטטת לביקור נימוסין במפעל לייצור שלדות ציוניות
כשרות למהדרין תוצרת כחול לבן - אופני סגל.
בין ערימות ענק של פרופילים, תנורים, אמבטיות שטיפה לרוב ועוד קצת פרופילים פגשנו את
מנהלת המכירות החיננית, ירדן גולן מקשטת הפודיומים, רוכבת עלית בהווה עטורת תארים וכן את המנכ"ל,קובי גל, אשר חטא ברכיבה בעבר.

ראשית דבר
תשלובת אלובין-סהל מקורה בחברת אלובין שנוסדה בסוף שנות ה 60 והתמזגה לפני כעשור עם סהל שנוסדה באמצע שנות ה 70.
בראש אלובין עומד כיום גל סגל - רוכב ותריאטלט.
מדובר במפעל ענק בצפון הארץ לייצור פרופילים החל משלב יציקת חומר הגלם ל'בולים',
דרך תהליך הטרידה, תהליכים כימיים לציפוי וצביעה בתנור או אנודייז או צביעה רטובה.
1000 טון אלומיניום בחודש לא הולך ברגל. התוצר מיועד ברובו לתעשייה ובניין. בנוסף ישנה מעורבות בפרוייקטים בטחוניים.

השקענו בפרופילים


מגנזיום הוא יסוד מתכתי אלקלי שזוהה לקראת סוף המאה ה 18. זהו היסוד השמיני הנפוץ על פני הכדור. מקורו לרוב הוא מי הים.
בעידן הכדור המתכלה שלנו ראוי לציין כי הוא בר מיחזור !
למגנזיום תכונה בולטת והיא משקלו הסגולי אף בהשוואה לאלומיניום ויכולת ספיגת אנרגיה משופרת (אני רואה לנגד עיני פגוש רכב..) .
מגנזיום נמצא במכלולים של כלי נשק, מארזים שונים צבאיים ואזרחיים, חלקי טילים וכדומה בשל תכונות נוספות כמו סיכוך אלקרומגנטי וחסימת גלי רדיו.
מדובר בחומר בעל יכולת עיוות וקיפול, בדומה לאלומיניום.
באופן זהה כמעט לשימוש באלומיניום וכרומולי - לא מדובר בחומר טהור אלא השימוש הוא לרוב בסגסוגת המכילה רכיבים נוספים לרבות אבץ, סיליקון, פחמן ועוד. הסגסוגת המרכיבה את שלדות סגל היא ZM21 - מגנזיום המכיל מנגן1% ואבץ 20% .

"מה הקטע ?! "
הואיל ובישראל מופק מגנזיום איכותי ביותר מן הים בתהליך הפקת האשלגן.
והואיל וגם מסתבר שיש גוף מלכ"רי הנקרא בשם המתנגן "איגוד המשתמשים בטכנולוגיות המגנזיום" הפועל בתוך תוכנית המסגרת של משרד המדען הראשי של משרד התעשייה ומסחר בו חבר המפעל.
והואיל והמנכ"ל הוא רוכב .
לא נותר אלא לשבת ולחשוב מה עושים עם מגנזיום. ברור - שלדות אופניים .

למגנזיום תכונות שיכולות להיות יתרון לתעשייה הזו בדומה לאחרות בהן רוצים לנצל את יחס חוזק /משקל/מחיר/קלות טיפול וייצור.
והואיל ולמפעל נסיון עתיר שנים בהינדוס, אפיון וידע רב במטלורגיה, עיבוד ושאר תהליכים הנלווים - אך טבעי שיחלו בפיתוח של אופניים כחול לבן..
מנכ"ל חברת האופניים מתגאה בפנינו כי כבר בשלב ההתחלתי, השילדה הראשונה שהיתה תוצר מחשבה ופיתוח הייתה מתחת ל 900 גר'. כבוד.

לא זו שבתמונה -אבל זה המנכ"ל הגאה.


איך
פשוט. לוקחים חומר גלם ממפעל בים המלח המפיק את התוצר. מתיכים ויוצרים גליל.
בקטנה נציין כי כל 'בול' כזה שוקל כ 300 ק"ג = 300 שלדות בפוטנציה.

6000 השלדות הבאות של Segal


את ה'בולים' מעבירים במכונת ענק שמשתשמת בטמפרטורה גבוהה ולחץ אימים.

חדי העין בוודאי יבחינו ב 20-30 שלדות בפוטנציאל מונחות על הקרקע ליד המכונה.

תוצר הטרידה הוא פרופיל :



כאן נכנסת לתמונה עבודת היד המיומנת של הצוות המיוחד. על פי המידות בשרטוטים נחתכים הצינורות למידה הדרושה.
הצנרת היא בעלת עובי דופן אחיד וברובה נטולת עיבוד או עיוותים מיוחדים או תהליך הידרופרומינג. הצינור העליון הוא בעל חתך אובלי וצינור תחתון עובר אף הוא שינוי פרופיל לטובת חיזוק איזור ציר מרכזי.

תומכות השרשרת עוברות טיפול מיוחד ואישי ביותר של עבודת יד טהורה, מניפולציה וכיפוף עד קבלת הצורה הרצויה.



הלחמת המוטות לשילדה נעשית תוך שימוש במתקן מיוחד ( Jig בשפת העם ) במטרה לשמור על דיוק והשגת זווית רצויה רגע הריתוך.


ראוי לציין כי השלדות עומדות בתקינה הגרמנית וישנו אישור מכון תקנים ישראלי.


בדיקת עומס


העולם מתחלק היום לשני אופני ריתוך וגימור, הגס -כמו שמיושם היום בחברה, והחלק.
למעט שיקול אסטתי ו/או עלות אין בכך להעיד על איכות ההלחמה. דעתי האישית כי הגימור החלק יותר הוא אלגנטי יותר ומעצים את תחושת מעשה ידי אומן בוגר בצלאל ולא מסגר.
בין חבריי לרכיבה הדעות חלוקות על מה יותר יפה.
לפני מספר שנים ניראו בארץ לא מעט אופני מגנזיום מבית Merida , מי שהכניס לאופנה מבחינתי את הירוק המזעזע המקסים לענף. מדובר בשלדות כביש ושטח אשר עוטרו בכמה רוכבי עלית של 'רוכבי ת"א' בדימוס.
בעידן של טרם שלדות ז"ק קרבון הייתה שלדת המגנזיום ז"ק שובבה וקלה במיוחד.



לדברי קובי ישנו סיכוי כי ב 2009 נראה שלדות בעלות "פיניש" שונה. עובדים על זה - ראינו.


לחובבי הקרבון ד"א אין את הברירה - זה תמיד חלק..
השלדות המורכבות עוברות טיפול כימי המכונה פסיווציה לטיפול נגד קורוזיה.
למגנזיום חשוף ישנה נטייה כזו אך הטיפול הראוי ומבחני מליחות אלימים הוכיחו כי המוצר עמיד ואורך חיי המוצר ארוכים לאין ערוך מפרק הזמן הממוצע של רוכב ממוצע עד השידרוג הבא..בממוצע.

מכאן לצביעה מקצועית ואיכותית.


מכיר Epiphany !?
לא פחות ולא יותר- חברת הבוטיק האמריקאית הידועה בצבעי האנודייז ( אילגון בעברית) המגניבים ואופניה הקלילים אלסוורת' עושה שימוש
בחלק מדגמי האופניים שלה ברכיב מגנזיום משובב תוצרת המפעל.



לעסק
הייצור היום מתמקד בשלושה דגמים לכביש בעלי גיאומטריות שונות :
קלאסי - צינור עליון מקביל לקרקע.
b קומפקט - שלדת Sloping .
-זווית צינור עליון יורדת לכיוון צינור הראש.

הייחודי לייצור הוא יכולת ההתאמה האישית לרוכב וכבר היום ניתן להזמין שלדות בגדלים מתאימים לילדים ונוער ( מידה 42 !! ) עד למידה 63 שהיא אינה סטנדרטית כלל.
המשקל למידה 56 מגרד את ה 1000 גרם מלמעלה. כבוד.

האופניים משווקות כשילדה וקיט תואם לבחירה החל מרמת קמפניולו Xenon עד Record+ גלגלי Eurus.
למעט מערכת ההנעה ובלימה תוצרת קמפניולו ישנו קיט קבוע שנבחר בקפידה עם אוכף FSA תחרותי, כידון ומזלג+סטירר קרבון המצטרפים לכל אחד מהקיטים.
טווח המחירים הוא בין כ 5,700 ₪ ל 18,500 ₪ לחבילה האולטימטיבית של ה'רקורד'.
שלא לציטוט נמסר כי חלון לעולם השטח כבר נפתח. אחד הראשונים אשר כנראה ירכוב עליהם
( וכנראה לא ייתן הערות או יחזור לחנות.. ) הוא לא אחר מאשר כבוד הנשיא האמריקאי אשר במהלך ביקורו בארץ בימים אלה בוועידת הנשיאים יקבל תשורה תוצרת המפעל.



ישנן כבר מספר קבוצות הנהנות מחסות כמו קבוצת 'מומנטום' , 'טרי- קיסריה' ו'טים משגב'.
זאת ועוד- באופן שלא נעשה עד כה הוזמנו לזו האחרונה שני רוכבים זרים המקבלים חסות מלאה הכוללת דיור ושכר כרוכבים מקצוענים לכל דבר.

החברה החלה כבר בפריסה במספר חנויות ברחבי הארץ וכן במכירה ישירה אך כבר נושאת עיניה לשוק העולמי.

לסיכום , לא ברור אם ישנה לחברה בשורה חדשה בכל הקשור לתכנון, ביצוע ותוצאות,
אך לנו לא נותר אלא לאחל בהצלחה רבה ולצפות לבאות- כי העבר מאחוריה היא צופה אל הבאות..

הידעת ?
בגוף האדם יש מגנזיום.
אחוז ניכר ממנו נמצא דרך קבע דווקא בעצמות ובשיניים.
פילים מחליפים במהלך חייהם 5-6 פעמים את כל מערכת השיניים.
למגנזיום תפקיד מרכזי בהולכת אותות עצביים, הפעלת שרירים וכן וויסות חום גוף.
אין צורך במרשם רופא.
צריכה יומית מומלצת היא כ 350מ"ג לבוגר.
מקורו כמינרל הוא בדגים,ירקות ירוקים,אגוזים, קטניות וחלב ומקורות מים קשים.
לא ניתן להפיק כמוסות מגנזיום משלדת מגנזיום.


עוד:





<










מאי 2008

שאלות ותגובות

נכתב ב - 19/05/2008 08:03:54

טופר,

מאמר יפה מאוד!
עכשיו, בשביל להפוך את המותג לישראלי לגמרי, צריך אופניים של "אופני סגל" וביגוד רכיבה של "אופנת סגל"... :-)
נכתב ב - 19/05/2008 09:53:38

יופי של כתבה.

נהנתי לקרוא.
נכתב ב - 19/05/2008 13:38:22

ומה יהיה

עם הבנות? כי כפי הידוע לי
אפנת סגל היא רק לגברים.
מוחה באופן בכייני!
נכתב ב - 19/05/2008 14:33:00

כתבה מעולה

נכתב ב - 19/05/2008 16:29:46

ישר כוח לאופני סגל

מאד נהנתי לקרוא את הכתבה.
נכתב ב - 20/05/2008 18:04:55

כתיבה מהנה ואחרת.

יפה.
נכתב ב - 21/05/2008 21:01:20

פשוט תענוג!!

תמיד כייף לראות דברים באיכות יצור כל כך גבוהה בארץ...

db
נכתב ב - 22/05/2008 23:01:21

תוספת קטנה...

דיאן הוא מאמן כדורסל בגדרה. גובהו 2.01 מטר. חברת "סגל" יצרה בשבילו שילדה מיוחדת במידה 64.דיאן מתאמן כיום עם הקבוצה של מצמן ובקרוב, יהיה "אביר אילת".
עידן, כתבה מעניינת מאוד.
נכתב ב - 23/05/2008 10:45:13

נהיניתי לקרא

עכשיו מחכה לראותם בשבילים!
נכתב ב - 23/05/2008 11:07:21

יופי של כתבה !

עכשיו אני יודעת למה אני אוהבת שוקולד
בגלל המגנזיום !! :-))
השלב הבא - יצור אופניים משוקולד !!
נכתב ב - 24/05/2008 19:07:27

ברכות

כל הכבוד.אשמח לקבל קטלוג אופני שטח ומחירים מעודקנים.
נכתב ב - 26/05/2008 09:13:25

אופני סגל

שמי גיל גולן
קניתי אופני סגל ב- 01.08 שהחליפו את אופני ה LITESPEED שלי.
רמת אבזור RECORD.
רכבתי 1500 ק"מ עליהם מאז הקניה.
חוץ מחווית הקניה המדהימה דרך ירדן ישנה גם חווית הרכיבה.
אופניים מדהימות מכל היבט- קשיחות צידית,נוחות,עמידות זעזועים. האופניים נושקות ל- 7 ק"ג.
מדהימות.
נכתב ב - 26/05/2008 13:08:16

תודה רבה

תודה רבה לכל כותבי התגובות הנחמדות ולכל הלקוחות המרוצים!
תודה גם לצוות גרופי על הכתבה המדליקה ועל הביקור הנחמד במפעל!
כולכם מוזמנים לבקר אצלנו בתאום מראש,
לפרטים נוספים: yarden@segalbikes.com
נכתב ב - 27/05/2008 22:36:49

מדהים

אתם גדולים,מחכה לעוד הפתעות.
נכתב ב - 30/05/2008 06:56:22

איפה נמצא המפעל?

נכתב ב - 31/05/2008 10:20:14

המפעל נמצא

בקריית ביאליק.
נכתב ב - 02/06/2008 09:06:20

מרגש משמח ומלהיב

כתבה מקצועית ומרעננת
הייתי שמח לקחת חלק בזה
ממתין לשיכוך מלא והזדמנות לעודד מותג ישראלי מוביל בעולם
בהצלחה גדולה
נכתב ב - 03/06/2008 22:26:54

סיבכת אותי

וההמשך במסר אישי
נכתב ב - 14/06/2008 18:08:09

אופני שטח ???

מתי מתי ? למה תמיד דופקים את הההה
w bosh זה לא כוחות, מה איתנו ??
מתי נהנה מתוצרת ישראל??.
נכתב ב - 14/06/2008 18:08:44

כתבה

פשוט נהדרת
נכתב ב - 14/06/2008 20:10:28

יש לי

שילדה מספר 00025
ואני נהנה מכל רגע של רכיבה

ותודה לירדן שעזרה לי לעשות את הבחירה הנכונה
נכתב ב - 30/06/2008 15:44:10

המשקל

מה המשקל של השלידה הוא רק קילו ???????
נכתב ב - 14/07/2008 16:16:08

נחמד לא יותר

השאלה אם זה יתפוס...
נכתב ב - 25/08/2008 23:49:29

תגובה לבתבה

כל הכבוד ישר כוח ,זה שם את ישראל על המפה של מקצוענים.
נכתב ב - 12/09/2008 10:57:50

ברכות חמות לגל סגל

ולפרוייקט שלו.

אני כבר כמה שנים ממתין שהוא יכריז על שילדת שטח שיכוך מלא ממגנזיום (מה עם גלגלים?) וכמובן שואל את עצמי, כמפעל שעוסק באלומיניום, מתי ניראה שילדות בוטיק מאלומיניום 6061 שיכוך מלא יורדות להרכבה?

שנה טובה.
נכתב ב - 05/10/2008 19:37:54

הסג הגדול בישראל

כל ה כבוד לישראל.הגיעה זמן לאופניים תוצרת משלנו.ישר כח לכתבים מקצוענים תמשיכו כך.
נכתב ב - 11/12/2008 17:58:34

יפה

מתי ניראה גם אופני הרים???
נכתב ב - 17/04/2010 16:50:53

אמיתי

הייתי במפעל באלובין והרמתי שלדה. בהתחלה לא האמנתי שיש לי משהו ביד. מדהים!
אני יודע שהם עובדים כרגע על שלדה ז"ק לאופני XC עם צמיגי "29. צריכה להיות תוצאה מדהימה. מחכים
נכתב ב - 30/11/2012 18:35:02

אופני סגל

מה כתובת המפעל ואם אפשר לקנות שם

הוספת תגובה

להוספת הודעה הנך חייב להיות מחובר לאתר